روايات

رواية صدفه الفصل الثامن 8 بقلم حبيبة علاء

رواية صدفه الفصل الثامن 8 بقلم حبيبة علاء

رواية صدفه الجزء الثامن

رواية صدفه البارت الثامن

رواية صدفه الحلقة الثامنة

ركضت الي داخل غرفتها تبكي بحرقه علي والدها وشقيقيها الذي دمرتهما والدتها
ثويبه بحزن وبكاء:طب انا اعمل اي ياربي ازاي هقدر الحق نوح
احكي لمين بس ياربي
وقامت لكي تتوضئ وتصلي واخدت تدعي لاخويها ان يحفظهم الله
اعرفكم (ثويبه الهواري اخد سليم ونوح بس من الاب هيه بنت في غايه الجمال والرقه تمتلك العيون الزرقاء مثل السماء الصافيه والخدود الناعمه مثل الأطفال والشفاه الورديه اللي تزيدها جمال وشعرها العسلي الطويل وهيه تخفيه خلف خمارها الواسع تمتلك جسد ملفوف وهيه بريئه اووي مثل الأطفال عندها 19سنه 150سم)
عند نوح في الشركه كان بيشتغل وفجأة حس بألام في دماغو
نوح بألم: لازم اروح البيت حالا خرج نوح من المكتب وكان يمسك رأسه بألم وبيجري ولما ينتبه لائ شئ
نوح ركب عربيتو وانطلق علي الڤيلا
اريچ:هو مستر نوح مالو بيجري كده ليه
حور بقلق:مش عارفه بس باين عليه التعب
اريچ:طب يلا خلينا نمضي عشان نروح
حور ومازل القلق في قلبها:يلا
عند نوح كان وصل الڤيلا وكان تعبان جداا
نوح بألم: ماما يا ماما
سميه بحنيه مزيفه:نعم يا نوح
نوح بتعب:الدواء موجود فين
سميه بخبث:هتلاقيه في الاوضه بتاعتك في الدرج
جري نوح علي اوضته عشان ياخد المسكن او نقول هو مفكره مسكن لكن في الحقيقه دي حبوب هلوسه عشان يفقد عقلو
سميه بضحكه شر:كده حلو اووي
ده كلو وثويبه واقفه تابع بصمت وهيه مش عارفه تساعد اخوها ازاي
كل اللي عليها بتعملوا انها بتصلي وتدعي انو ربنا يحفظ اخوتها
عند اريچ كانت خرجت من الشركه وراحت المول هيه وحور عشان تجيب مستلزمات الاطفال عشان اسيم
اريچ بفرحه:بصي يا حور الطقم ده جميل ازاي هيبقا حلو علي اسيم صح
حور بقلق بتحاول تداريه:اه يا حبيبتي جميل
اريچ:انا خلاص جبت كل حاجه يلا نحاسب ونروح بقا
حور بابتسامه:يلا
اريچ اخدت حور وطلعو علي بيت اريچ
حور بتخبط:افتحي يا فيفي انا جيت
فريال بتفتح الباب: حمدالله علي السلامه يا حبايبي
حور بتحضنها:وحشتيني خالص يا فيفي
فريال بابتسامه:انتي كمان يا حبيبتي
اي كل الشنط دي يا اريچ
اريچ:دول شويه حاجات عشان اسيم هو فين نايم
فريال:لا بيلعب جوا
اريچ بتجري علي جوا:اسومي حبيبي واحشتيني
وبتحضنو وبتفضل تلعب معاه وهو بيضحكلها
حور: ماشاءالله تبارك الله جميل اووي يا اريچ
اريچ بابتسامه:سلم علي خالتو حور يا اسومي
حور بتشيل اسيم وبتلعب معاه:تعرفي عندك حق انك اخدتيه والله انا لو مكانك مكنتش هسيبه
فريال:عندك حق يا حور هو بيدخل القلب كده عطول وانا اتعلقت بيه خلاص
اريچ بحزن:كل ما تفتكر انو هيجي يوم واهلو هيدورو عليه وهيخدوه منها
حور:جري اي فيفي انتي مش هتأكلينا ولا اي
فريال بضحك:حاضر ياختي هاكلت
حور بمشاكسه: واحشني اكلك والله يا فيفي
اريچ:انا هاخد اسيم واحميه عقبال ما تخلصو الاكل
حور وفريال:ماشي
اريچ بتاخد اسيم وبتحميه وهو بيفضل يضحك ويلعب في الميه
اريچ بابتسامه: ياروحي انت بتحب الميه بس مش هينفع تقعد كتير عشان متبردش يلا عشان تلبس هدومك
اريچ لبستو الترنج اللي جبتو وكان عباره عن شروال اسود وعليه تيشرت بيضه وسرحت شعرور البني وكان زي القمر
اريچ:شوفو اسيم خلص الشاور بتاعو
حور وفريال: ماشاءالله عليك ربنا يحفظك
وراحو اكلو وبعدين فضلو قاعدين يهزور سوا
حور فونها بيرن:الو
احمد اخو حور:انا واقف تحت بيت اريچ يا حور يلا عشان اوصلك
حور:ماشي يا احمد هنزل اهو
فريال:متخليه يطلع يابنتي يشرب حاجه
حور: مره تانيه يا فيفي انا هنزل
فريال:تعالي تاني يا حور
حور حضنتها:عيوني هجيلك كل يوم
اريچ:يلا اختي متقطعش الجوابات
حور:ننننيي
اريچ بغمزه:متنسيش تطمني علي مستر نوح
حور بغيظ:نننننني مستفزه
اريچ بضحك:تك كير يا بيبي
حور بضحك:ماشي انا هوريكي سلام
مشيت حور وهيه بتضحك واريچ فضلت تضحك علي عناد صحبتها
فريال:اي حصل لمستر نوح يا اريچ
اريچ: والله يا ماما مش عارفه احنا فجاه لقيناه خارج من المكتب وماسك دماغو وكان بيجري ومش شايف قدامو ف استنتجت انو تعبان
فريال:اممم ربنا يعفي عنو يا بنتي
اريچ:يارب

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صدفه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!