Uncategorized

رواية أحببت ابن خالتي الفصل الرابع 4 بقلم رحمة خالد

 رواية أحببت ابن خالتي الفصل الرابع 4 بقلم رحمة خالد

رواية أحببت ابن خالتي الفصل الرابع 4 بقلم رحمة خالد

رواية أحببت ابن خالتي الفصل الرابع 4 بقلم رحمة خالد

ورد:ازاي دي ضلمه انا مش شايفه حاجه
كلهم وقفلين مصدومين وأسر قرب عليها ومسك ايدها
اسر بقلق:يا ورد يا حبيبتي ازاي مش شايفه حاجه انتي اكيد بتهزري صح
ورد بصراخ وزقت اسر:انت تبعد عني وطلقني دلوقتي مش عايزه اشوف وشك تاني
الدكتور دخل على صوت ورد
الدكتور:في اي
سحر بخوف:يا دكتور ورد بتقول مش شايفه حاجه
الدكتور: كشف على ورد وقال اللي كنت متأكد منه حصل بصوا يا جماعه الحادثه مش سهله إثر على عنيها جامد
اسر بخوف:يعني اي يا دكتور
الدكتور:يعني هي مش هتشوف بس في عمليه بتتعمل في لندن نجاحها بنسبه50٪
اسر:تمام يا دكتور شكرا
الدكتور:الف سلامه عليكي يا مدام ورد
ورد بتعب:الله يسلمك يا دكتور
خرج الدكتور وأسر قرب على ورد تاني
اسر:يا ورد انا اسف والله هفهمك كل حاجه لما تقومي بسلامه
ورد:طلقني
اسر بص على مامته وخالتو اللي واقفين مصدومين
اسر:اي يا جماعه حد يقول حاجه حد يتكلم مع ورد
سحر بحزن:حضنت بنتها وورد قعدت تعيط 
ورد بدموع:يا ماما انا خايفه انا شايفه ضلمه بس يعني انا مش هشوف تاني
سحر بدموع:يا حبيبتي متقوليش كده انتي هتعملي العمليه وهترجعي تشوفي تاني بأذن الله
ورد بدموع:خايفه العمليه متنجحش يا ماما
سهر(خالت ورد) بحزن:اهدي يا قلبي وخلي ثقتك في ربنا كبير
ورد بحزن:طيب انا عايزه اخرج من هنا
سهر بصت على أسر بمعنى روح شوف الدكتور
اسر بحزن هز دماغه  بمعنى حاضر وطلع لدكتور
اسر:يا دكتور المدام ينفع تخرج انهارده
الدكتور:هي بقيت كويسه بس نستني لحد بليل كده
اسر:تمام يا دكتور طيب تعرف دكاتره في لندن للعيون وكده
الدكتور:اه انا كنت هقولك في دكتور اسمه سليم هو مصري وانا قولتله على حاله المدام وقال تمام وهو في انتظاركم 
اسر:شكرا جدا يا دكتور 
الدكتور:على اي ده واجبي بعد اذنك.. ومشي
اسر دخل عند ورد
اسر بص على ورد بحزن:ممكن نخرج بليل
ورد بجمود:تمام يلا طلقني
سهر:يا بنتي مينفعش كده
اسر:يا ورد اسمعيني والله انتي فاهمه غلط
ورد:مش هسمع حاجه طلقني
اسر:طلاق مش هطلق يا ورد وصدقيني لما تعرفي في الاخر هتندمي.. وخرج وتامر خرج ورا
ورد قعدت تعيط ومامتها وخالتها بيهدوا فيها
تامر:أسر انا حاسس ان حكايه الحادثه دي يارا ليها دخل فيها
اسر:ازاي يعني هي كانت متزفته معايا في المكتب 
تامر:يارا مش سهله يا أسر ودي بتخطط من غير م حد ياخد باله
اسر:خلاص يا تامر انا هوريها لما نخرج من المستشفى 
الساعه 9 بليل 
الدكتور دخل ل ورد
الدكتور:ها يا مدام عامله اي دلوقتي 
ورد:كويسه الحمدلله عايزه اخرج يا دكتور 
الدكتور:حاضر انا شايف انك كويسه هكتبلك على خروج والف سلامه عليكي مره تانيه
ورد:الله يسلمك
اسر:يا دكتور ممكن رقم حضرتك عشان اتواصل معاك لما نسافر
الدكتور:اكيد اتفضل*******011
اسر:تمام شكرا
الدكتور كتب على خروج ل ورد وبعدين راحوا على فيلا أسر القناوي
وطلعوا ورد لاوضتها عشان ترتاح شويه
سحر:استنى يا بنتي متنميش جبتلك اكل
ورد:لا يا ماما مش عايزه انا هنام
سحر:مينفعش كده يا بنتي عشان تاخدي العلاج
ورد:يا ماما مش عايز اكل انا هاخد العلاج بس
سحر:طب عشان خاطري 
ورد:ماشي يا ماما 
وكلت ورد وخدت العلاج ونامت ومامت ورد نزلت
سهر كانت بتتكلم مع أسر 
سحر:أسر ممكن تحكيلي اي اللي حصل قبل الحادثه
اسر حاكلهم اللي حصل 
اسر بدموع:والله يا خالتي انا بحب ورد ومستحيل ابص لغيرها 
سحر:خلاص يا ابني اهدي انا هحاول مع ورد
اسر سابهم وطلع يشوف ورد دخل أوضتها وتصدم????
*********
في مكان تاني
يارا بترن على المجهول
يارا بغضب:تجيلي دلوقتي حالا في المكان اللي بنتقابل فيه
المجهول:تمام… وقفل
بعد خمس دقائق جه المجهول
يارا بشر وغضب:الهانم عايشه يا زفت وخرجت من المستشفى 
المجهول ببرود:وانا مالي انا عملت اللي طلبتيه مني ودي مكنتش حادثه سهله بس ربنا كتبلها عمر جديد وبعدين انا عايز حقي عشان اكمل علاج امي
يارا بغضب:حق أي يا ابو حق انت عملت حاجه اصلا 
المجهول بغضب:هتجيبي الفلوس دلوقتي ولا اروح أبلغ عنك
يارا بسخريه:هههه تبلغ عن أي بظبط انا معملتش حاجه اصلا
المجهول بزعيق:انك دبرتي حادثه ل ورد عشان تموت
يارا:ههههه ومين اللي نفذ
المجهول بغضب:طلع المطوا وطعنها في بطنها كذه طعنه  .. وقال بدموع حرام عليكي انتي خلتيني اخسر صديق عمري ده لو عرف هيقتلني بس انا استاهل كل اللي بيحصلي ده وقعد يعيط
نتعرف على المجهول.. اسمه ياسر صاحب أسر وتامر وشغال معاهم في الشركه بس ياسر قالهم انه مسافر عشان عمليه مامته.. 
Flash Back 
ياسر بحزن:انا هسافر بعد 4 ايام
تامر وأسر حضنوا صاحبهم
اسر بحزن:طيب معاك فلوس
ياسر بكذب: اه معايا
تامر طلع الفلوس من جيبه:خد دول يا ياسر
وأسر كمان بس كان مبلغ بسيط.. عمليه مامته كانت عايز 500 الف
ياسر بكذب:يا جماعه انا معايا الحمدلله
اسر وتامر:بس انت مش اخونا بردو
ياسر حضنهم:اكيد طيب يلا سلام
ياسر طلع وهو ماشي يارا قابلته
يارا بسخريه:هتسافر وانت معاك 5000 جنيه بس هههه يا حرام 
ياسر بغضب:ميخصكيش
يارا:هديك فلوس بس بشرط
ياسر بغضب:مش عايز فلوس منك وزقها ومشي
يارا بخبث:هترجعلي
عدي يوم وأسر مش عارف يجمع فلوس راح في آخر ل يارا
يارا بمكر:مش قولتلك هترجع
ياسر: اي الشرط انجزي
يارا بشر: تنفذلي كل خططتي عشان أسر يبقا ليا
ياسر بغضب:انتي اتجننتي أسر مش بيحبك افهمي
يارا بغضب:هتنفذ ولا الست الوالده تموت أظن الوالده اغلى من صاحبك
ياسر بحزن وقله حيله:موافق 
بعد يوم يارا خططت وياسر نفذ اول خطه 
اليوم اللي بعده ادتله الفلوس وسافر وعمل العمليه لمامته بس للأسف بعد العمليه كانت حالتها خطر وقعدت شهور في غيبوبه.. وياسر بينفذ خطط يارا غصب عنه عشان مامته تخف يارا كانت دايما بتهدده بحياه مامته
Back
تليفون ياسر رن ومسح دموعه 
ياسر:الو يا دكتور امي فاقت 
الدكتور بحزن:البقاء لله
ياسر بصراخ:لااااااااااا اا امييييييي
يتبع…..
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية إشارة للكاتبة دعاء الأنصاري

‫3 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى