Uncategorized

رواية حبيبي من الطفولة الفصل الرابع 4 بقلم سندس المصري

 رواية حبيبي من الطفولة الفصل الرابع 4 بقلم سندس المصري

رواية حبيبي من الطفولة الفصل الرابع 4 بقلم سندس المصري

رواية حبيبي من الطفولة الفصل الرابع 4 بقلم سندس المصري

اتصدمت لما لقيت زين قدمها
فضلت مصدومه هي وزين
زين شاف حمزه طالع
زين شدها من ايدها دخلها اوضته وقفل الباب ضهرها في الباب
وهو قدمها 
زين بغضب وعصبيه انتي ازاي تخرجي كدا
فتون بخوف وخجل انا معرفش انكم هتيجوا دلوقتي 
زين ضرب الباب بايده اول واخر مره تخرجي من الحمام بالمنظر ده انتي مش عايشه في امريكا حمزه هنا
وسبها وفتح الباب وخرج يشوف حد موجود ولا لا عشان تدخل اوضتها
دخلت فتون اوضتها وقلبها بيدق 
بجنون 
لبست هدومها 
وحمزه خبط عليها عشان تنزل تتغدا ونزلت وكانت بتتفدي النظر لزين
وسهروا مع بعض 
وتاني يوم 
في امريكا 
جو ها عرفت هي فين
الشاب اه سالت علي اسمها في المطار وسافرت لمصر
جو بغضب وعصبيه اقفل انت
مايا
مايا بخوف من غضبه ايه عرفت هي فين 
جو بنتك نزلت مصر
مايا بصدمه ازاي
جو ليكم قرايب في مصر
مايا اه عمتها وعيالها بس زين عمرخ ماهيديهلك
جو بغضب انا هاخدها غصب عني اي حد
مايا بسخريه انت متعرفش زين زين ده مش سهل مش اي حد يتكلم معه
جو مش عليا علي نفسه انا هنزل مصر وهجيبها 
ونروح عند فتون
لبست تيشرت وجيبه قبل الركبه 
وعملت كحكه في شعرها وحطت مرطب شفايف ونزلت
فتون صباح الفل عليكم
اسماء صباح الفل ياحبي يلا تعالي افطري
فتون قعدت تفطر 
ملك ايه عينك بدور علي مين
فتون بخجل ها لا مفيش
ملك بضحك لسه منزلش 
فتون وانتي مالك
ملك بضحك مش بطمنك
حمزه بتتكلموا علي مين اكيد جايبين في سرتي
فتون اومال يابني
حمزه بغرور وبتقولوا ايه
فتون بنقول هنجيب في سيرتك ليه من جمالك
اسماء  بضحك لا يافتون من ناحية الجمال فهو مز
زين نزل وبصرامه ماتنشف يلا
وفطروا وسط هزارهم وضحكهم
وزين وحمزه راحوا الشغل
ملك ماما
اسماء ايه يابنتي
ملك هخرج انا وفتون شويه 
اسماء قولتي لزين
ملك لا مش هيوافق هنيجي قبل مايرجع
اسماء لا طبعا اتصلي قوليله
ملك تمام واتصلت بحمزه عشان هيوافق 
حمزه ايه يابت لحقت وحشتك
ملك بضحك بس يلا بقولك ايه 
حمزه اخلصي مش فاضي لدلع البنات ده
ملك عايزه اخرج انا وفتون شويه لان لوقولت لزين مش هيوافق
حمزه طيب متتاخروش 
ملك رينا يخليك ليا ياميزو
ملك يلا فتون البسي هنخرج 
لبست فتون بنطلون واسع وعليه تيشرت بكم لانهم في الشتا
وملك لبست دريس لونه موف غامق وعليه طرحه اوف وايت وكانو مزز
وخرجوا
وعند مليكه 
مليكه ياماما انا هدور علي شغل
الام يابنتي هدوري فين
مليكه عارفه سلسله مصانع الجارحي كانوا عايزين سكرتيره هروح اشوف كدا وانا كدا كدا معايا كورس انجليزي وكمبيوتر باذن الله يوافقه مااحنا مش هنستنا الملاليم اللي خالي بيبعتها كل شهر انا عندي 21سنه مش صغيره ياماما 
الام تمام يابني وبالفعل راحت تقدم
السكرتيره طيب هاتي ملفك وبكره هرد عليكي 
مليكه بإبتسامه تمام
ونروح لحمزه 
حمزه اتفضل 
السكرتيره داليا حمزه بيه لقيت لحضرتك سكرتيره بدالي وشكلها محترم
حمزه تمام بكره تقبليها وتفهميها الشغل
داليا تمام يافندم
وعند زين وحازم
.حازم ايه ياصحبي مالك
زين مفيش المهم انت عامل ايه في الشركه بتاعتك
حازم منفوخ والله ومبلحقش انام
زين بطل القرف اللي بتعمله وانت هتبقي تمام
حازم بحزن خلاص يا زين انا اتغيرت والله
زين بحرن  علي صحبه ياحازم انا خايف عليك مش عشان انت هتتقدم لاختي ومش عايزك تبطل اللي انت بتعمله ده عشان خاطر اختي المفروض انه يكون عشان خاطر نفسك
حازم بعمل كدا عشلن فعلا عايز اتغير يازين 
وعند ملك وفتون 
فتون ملك انتي لسه بتحبيه زميلك ده
ملك اه
فتون بس انا من رأيي انه اعجاب مش حب 
ملك انا صغيره يعتي انا متاكده من مشاعري
فتون مش قصدي بس متعرفيش الحب من طرف واحد انا خايفه تتجرحي
ملك بحزن هوهيحبني صح
فتون بحزن ياقلبي هو يطول اصلا انك تحبيه
ملك يعني في امل
فتون مش عارفه مش عايزه اديكي امل علي حاجه انا مش عارفها هو اكبر منك
ملك اه بسنتين بس هو مش معايا في الكليه هو بيجي ياخد اخته واخته صاحبتي وشوفته وحبيته هو في كليه هندسه بس بيشتغل وبيكون نفسه
فتون الله الله ده انتي عارفه عنه كل حاجه مش عارفه بياكل امتي وبيستحمي امتي
ملك بخجل وضحك بس يازفته ماانتي هتموتي علي زين
فتون ضربتها في كتفها اتلمي يازفته
فتون يانهار ابيض حمزه اتصل 3مرات
ملك واتصل عليا كذا مره
احنا انهارده ميتين شكله زين رجع
ورجعه البنات
زين بعصبيه هما فين ياماما ازاي خرجوا من غير ماحد يقولي ولا انا شفاف
اسماء لا ياحبيبي اهدي بس لنا قولتلها تتصل بيك
حمزه ماهي اتصلت بيا يازين وانا قولتلها ماشي 
زين ضربه بالبوكس في وشه 
حمزه وقع في الارض ولسه هيركب عربيته هيروح يشوفهم فين
لقاهم داخلين
ملك وفتون بخوف احنا جينا
زين كنتم فين ده كله
فتون كنا بنتمشي وبناكل ايس كريم
زين بغضب ومقولتيش ليه انتي في مصر مش في امريكا ياهانم 
تيجي الساعه عشره بليل 
فتون ياصتله بعصبيه وفيها ايه نيجي في الوقت اللي عايزينه انت مش واصي عليا وبعدين فيهم ايه الامريكين
محسسني اني مش متربيه
زين ضربها بالقلم علي جراتها معه
وانها بترفع صوتها عليه
فتون باصتله بصدمه ودموعها نازله وطلعت علي اوضتها
ملك طلعت جري عليها
اسماء ليه يابني كدا
زين لو سمحتي ياماما لازم تعرف حدودها
وتاني يوم 
جو نزل مصر
يتبع..
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية قيود من حرير للكاتبة سمسم

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!