Uncategorized

رواية مريض بحب نور الفصل الرابع 4 بقلم دهب مبروك

رواية مريض بحب نور الفصل الرابع 4 بقلم دهب مبروك 

رواية مريض بحب نور الفصل الرابع 4 بقلم دهب مبروك

رواية مريض بحب نور الفصل الرابع 4 بقلم دهب مبروك

تميم…  ايه وبصدمه نوووووور!! 

تميم… قفل وهو بيجري وديها الزنزانه لحد ما ارجعلها وركب عربيتوه و اتحرك علي المستشفي 

وبعد شويه وصل المستشفي ” 

في المستشفي ” 

تميم بزعيق … يعني اي حد حاول يقتلها وانتوا كنتوا فين يباهيم 

الدكتور..   خدت صعنه بآله حاده في جمبها بس كنت خفيفه ولحقنها لم الممرضه صرخت والمجرم هرب ملحقناش نمسكوه 

تميم…..زودوا الحراسه علي نور بسرعه ولو حاجه حصلت زي كداا هوريكم كلكم 

تميم… هي فين دلوقتي 

الدكتور… نقلنها اوضه عاديه بس نايمه اثر البنج وكداا مش هتفوق دلوقتي ومينفعش حد يدخلها يحقق معها حالتها متسمحش بكداا

تميم…ماشي وطلع فونه وجيه في بالوه ابراهيم ورن علي ادهم…. 

ادهم…  اي بعم مش بتفكرنا ونسينا 

تميم…  في مسجون عندك اسموه ابراهيم لسه مستجد فتش الزنزانه بتاعتوه بسرعه  لان بيحاول يقتل حد ومعها فون علفكره بس بسرعه 

ادهم…  ماشي يتميم متقلقش سلام دلوقتي 

تميم…  سلام 

وقفلوا…. 

_______________________

___________* 

نورين…  مش تحاسب يا اعمي بوظت التيشرت 

مؤمن…   اسف يانسه مكنتش واخد بالي 

نورين…  بلا اسف بلا نيله وسبتوه ومشيت خرجت براا الكافيه وهي متعصبه لانوه دلق عصير علي التيشرت بتاعها 

مؤمن…  يخريبتك يشيخه و كمل مشي وقعد علي التربيزه  

نورين…  وبكداا اول حاجه طلعت تمام والخطه ماشيه صح يتميم ضابط اي لعيب والله بس مين اختي  

_____________________________

_______________* 

عند تميم ” 

رجع تاني للقسم لان مافيش امل انوا يدخل لنور انهرضه واتصل علي نورين 

نورين…  تميم فينك يجدع عرفت اتصلت ليه جيالك المكتب حالا

تميم جاب عطيات واعترفت بكل حاجه ان ابراهيم دخلها الفون مع زياره وكلمها لانهم كانوا يعرفوا بعض قبل ما عطيات تتسجن في قضبه مخدرات واتحكم عليها٢٥ سنه مؤبد،وكداا قضيه تانيه لعطيات وابراهيم ” 

بعد شويه نورين جت” 

تميم… اهلا بملازم اللي مش معبرناه خالص 

نورين…هو انا فضيالك بس المهم حكايه مؤمن اتظبطت صح وانا خبط في كل تمام يفندم وقدمت التحيه 

تميم… قال فندم قال بصي ينورين الخطوه الجايه انك هتروحي عند الفله هما طالبين شغله جديده بعد ما انا مشيت الشغله اللي هناك وجبتلها شغل في شركه فا انتي وشطرتك بقاا بس عايزه الخطوه ديه تتم بكراا اها ولوا مؤمن ده سألك ايه جابك الكافيه هتقولي اي 

نورين….كنت بدور علي شغل 

تميم… بالضبط كدااا بعد ما تدخلي الفيله هنكمل الباقي عايزين نخلص المهمه ديه في اسرع وقت وبدون خساير 

نورين… متقلقش وانا مش اي حد برضوا انا نورين برضوا 

تميم… يولا يواثق انت 

نورين…انا ماشيه بقاا وجت تخرج وقفها صوت تميم وهو بيقول 

تميم…نورين عندك اخوات ولا ولا 

نورين بتوتر ولفت وشها ليه … ها وليه بتسأل وفي نفسها انا لازم القيها ابراهيم مش هيسبها في خالها بس بجد مش عارفه اعمل ايه 

تميم…روحتي فين 

نورين… معنديش اخوات 

تميم…  لازم تشوفيه حاجه مهمه اوووي لاني هتجنن بجد وانتي هتتصدمي وقتها 

نورين باستغراب…  مش فاهمه 

تميم… هسألك السؤال مره كمان عندك اخت بنت 

نورين بثقه….اها واللي اعرفوه عنها انها اسمها نور وتبقاا تؤامي 

تميم قام واقف من علي الكرسي وقال نور في المستشفي بسبب ابراهيم 

نورين… نور وانت تعرف نور منين اصلا!!مستشفي اي!!ابراهيم هيقتلها زي مقتل بابا وماما نور!!تميم وديني عندها حالا وبعدين افهم…

تميم…  اختك مسجونه في قضيه سرقه بس اتبقالها اسبوعين وتخرج 

نورين….بصدمه ايه!!يالهووووي اوعااا تكون نور اللي ابراهيم بيتكلم عليها طول النهار لا بجد دماغي مش قادره!!

تميم….تعالي نروح عندها بس ممنوع حد يدخلها بس انا هعرف اتصرف 

نورين…. يلا مستني ايه 

واتحركوا علي المستشفي “

_________________________

______________* 

في المستشفي” 

وصلوا كل من نورين وتميم “

تميم….  راح للدكتور 

تميم… دكتور احنا لازم ندخل لنور ودلوقتي مش، هنتكلم ولا نتعبها بس لازم 

الدكتور….  تمام يتميم بس ممنوع الكلام 

تميم…  متقلقش اهم حاجه راحتها عندي والله 

الدكتور بابتسامه لانوه شايف حب تميم لنور…  ماشي 

تميم…  خرج لنورين وقال تعالي ندخلها 

نورين…  كانت ماشيه ببطء وعينها في الارض واول ما وصلت للسرير رفعت عنيها ودموعها نزلت وحت تقرب منها علشان تحضنها…  

تميم مسكها …  اختك مضروبه بآله حاده في جمبها مينفعش علشان الجرح 

نورين…  علشان خاطري دي اختي 

تميم…  علشان خاطري انا مينفعش والله 

نورين بتفهم…. هزت دماغها ببطء 

تميم في نفسه….  ياها انا كداا فهمت بس اي فرقهم عن بعض لسه في اسأله في دماغي ولازم اعرفها بس مش وقته كل حاجه في وقتها 

وقعدوا معها شويه والدكتور اظلها منوم لانها مش هتتحمل الوجع “

_________________________

______________* 

نورين… انت بتحب نور اختي صح 

تميم..  ها اي اللي بتقولي ده

نورين….  عينك وانت بتبص عليها مش باصه عاديه بصه عاشق انا بفهم في لغه العيون وغمزت 

تميم…  بحبها بس مش وقته لسه في حجات هظبتها وهعترفلها بحبي 

نورين…  بس هي مسجونه وتبقاا سوا… قاطعها 

تميم…  مظلومه قلبي بيقول انها مظلومه واحساس قلبي مش بيكدب ابدا 

نورين… هبقاا احكيلك حاجات بخصوص نور بس مش انهرضه، اها انا هنفذ المهمه دي انهرضه 

تميم…  مستعده 

نورين…  قولت انا نورين 

تميم..  ماشي يواثق ربنا معاكي 

ونزلت من العربيه وراحت علي شقتها وراحت تغير هدومه خبط في برواز صغير لصوره مولوده ابتسمت وقالت انا فهمت كداا انتي نور اختي مش انا لون العين بيفرق انا عيني عسلي وانتي زرقا  كنت مفكره لون عيني قلب لعسلي وكنت مستغربه الموضوع جداً، مستنيه اليوم يعدي علشان اشوفك يقلبي ولبست وافتكرت مكالمه ابراهيم ليها بعد ما اتقبص عليها وحالوه اخبار انها ضابط 

فلاس بااااك ❤

نورين… قاعده بتتفرج علي التلفزيون بأمان الله وفونها رن برقم مش متسجل وردت “

نورين…. مين معايا 

ابراهيم… انا يحضره الملازم نورين 

نورين… ابراهيم!!

ابراهيم..افجأك بقاا اها انا فضلت اجمع عنك معلومات بتد ما عرفت انك طلعتي من السجن اكتشفت انك نورين أحمد المحمدي مش نورين محمود درويش،وعرفت انك دخلتي الامبراطوريه علشان تنتقمي مني وتجيبي حق اهلك،بس اختك نور تحت ايدي تؤامك اللي بصدفه عرفت انك ليك اخت ومش،كداا وبس دي تؤامك كمان تخيلي،جبت كم معلومات وانا في السجن وهقتلك اختك وهقتلك وراها يبنت احمد المحمدي

نورين… ولا يهزني شعره منك متقدرش تعمل حاجه لانك هتتعدم يا ابراهيم وانا هشوفك كمان وانت بتتتعدم وقفلت في وشه السكه 

نورين… اختي ونور وتؤامي ده قتل بابا وماما وعايز يقتلها بس اي يخليني اصدقوه،اكيد هو متأكد من معلوماتوه علشان كدااا قالي انا لازم القيها واعرف مكانها بأسرع وقت لو هي شبهي هعرف بسرعه لو نش شبهي فا دي تبقاا الكارثه بجد 

باااااك ❤

نورين… لبست وجهزت واتحركت علي فيله منصور الالفي واول ما خبطت علي الباب لقت…….

يتبع…..
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عروسة جدي للكاتبة بنت الجنوب

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!