روايات

رواية اية ادهم الفصل الأول 1 بقلم رزان روز

رواية اية ادهم الفصل الأول 1 بقلم رزان روز

رواية اية ادهم الجزء الأول 1

رواية اية ادهم البارت الأول 1

رواية اية ادهم
رواية اية ادهم

رواية اية ادهم الحلقة الأولى

في صباح يوم جديد تستيقض بطلتنا وفي منزل بسيط

اية:ماما ميت مرة قلتلك متفتحتيش شباك وانا نايمة

لام:يلا يبنت الك*لب لازم نروح اليوم لبيت جدك رح تتأخر

اية:اففففف طب خمس دقايق بس

لام:اييية

اية:تمام قمت

الأب:انتو كل صباح نفس حوار

اية:صباح الخير يبابا

الأب:صباح نور يحببتي

فجأة الباب خبط

الام:اهي جت مجنونة تانية

اه نسيت اعرف بشخصيات

(اية محمد السيوفي بنت في ١٨ من عمر لديها عيون خضرة وبشرة بيضاء قصيرة القامة ويضهر على ملامحها برائة وتدرس محماة وهي شجاعة جدا )

( كيان عبدالله عزيز وتكون بنت خالت اية فهي لاتختلف عن صفات اية فقط لديها عيون زرقاء وهي تحب مزاح كثيرا تعيش مع اية لان لما كانت في ١٠ من عمرها ابوها وامها عملوا حادث وهي نفس عمر اية وتدرس تجارة انجلش)

ام وأب اية

(سماح ام اية امرأة جميلة رغم تقدمها في عمر و عيونها الخضراء مثل اية / محمد اب اية رجل طيب ولا يعيش مع عائلته مثل اخوته لي سبب سنعرفه فيما بعد)

تدخل كيان وهي خائفة من اية

اية:ماما فين شوزي ابيض ، فجأة كياااااان😡

الام: بسم الله الرحمان رحيم في ايه مالك اتجننتي

كيان: طب استني اشرح لك

اية:تشرحلي ايه؟ ي#كلبة ليه لبستي فستاني دانا ملبسوش لسة

الام:انتي بتزاعقي علشان فستان طب منا سيباك

في قصر كبير لي عائلة سيوفي قصر ولا في الخيال يتزين ويتعطر من اجل استقبال الضيوف

الجد عثمان: واخيرا جا اليوم الي اشوف فيه ابني صغير

محمود:والله انا شتقت لي اخويا محمد

الجد:طب اتصلت ب ادهم وفهد وسليم

محود:اتصلت يبابا وقال ساعتين ويكونو جو

الجد:تمام يحبيبي

هدى (ام ادهم وفهد وهي ست طيبة جدا)

هدى:بابا اخدت دوا بتاعك

الجد:طبعا يحببتي هوا فرح تسمح بحاجة زي دي

لتأتي فرح(اخت ادهم وفهد وهي بنت جميلة جدا بعيون بنية وليست قصيرة او طويلة متوسطة وعمرها ٢٢ سنة وتدرس هندسة)

فرح:ابدا جدو يا حبيبي

وتأتي بنت جميلة ولكن ليس بجمال بناتنا تلبس بنطلون جينز ممزق قميص يفضح اكتر من ما يخبي

سرين بم*ياعة: صباح الخير

الجد:سرين تغوري حالا من وشي وتبدلي لبسك دا احسن ما احلف ماتطلعيش

سرين: بس يجدووو😢دي موضة الأيام دي مش مثل لبس فرح معقد دا😏

فرح:انا لبسي معقد دحجاب يحبيبتي وسترة

الجد: يلا ينسرين

طلعت نسرين بغل وحقد من فرح فهي تغير منها جدا وتكون بنت عمت ادهم وسليم وفهد (وهي تريد الزاوج بي ادهم او فهد من اجل الحصول على أملاك )

فرح:تعرف انا شتقت للبت اية

الجد:ايوه وفي معاهم بنت اسمها كيان***** وحكى قصتها

فرح: الله دول بقو ثنين

فجأة دخل ثلاث شباب وسمين جدا

ادهم وفهد وسليم فصوت واحد:السلام عليكم

الجد: وعليكم السلام حبايب قلبي

سليم بضحكة تخطف القلب ازيك يجدو يحبيبي وازيك يبنت عمي فرح

فرح بضحك: الحمد الله وانتا يبن عمي سليم

نعرف بسليم(سليم احمد السيوفي في 28 من عمره رجل أعمال مشهور ومرح جدا وهوا محافض على لياقته بدنية مثل شباب العائلة يمتلك عيون خضراء ساحرة وطويل جدا)

فهد:حببتي فوفو

فرح:حبيبي فهود وحضنتو

فهد:ميت مرة قلتلك متقوليش فهود كريزمتي بتروح🤣

(فهد محمود السيوفي شاب في ٢٥ وسيم جدا عيون سوداء سواد اليل وطوله نفس سليم بس بتاع بنات ومرح جدا)

ادهم مز بتعنا 😍(شاب مز جدا🤣 في ٢٦ من عمره عيون عسلية اطول من سليم فهد وشخص عصبي ويتخاف منو برغم من ان سليم اكبر منو ادهم)

ادهم: جدي مين جاي انهردا

الجد:عمك محمد وبنته مرتاه

ادهم:ايه؟

فهد و سليم: اية جاية

الجد:ايوه

ادهم: فهد سليم اتلموا

سليم بخ&بث:فيها ايه بنت عمي وحشتني

ادهم بغ*ضب:سليم اتلم احنا مش عيال وفهد اقسم بالله لو فكرت تلمسها رح يكون ليك حساب تاني

فهد:ليه

ادهم بتوتر:ع،علشان هي بنت عمو محمد

هدى وفرح:بس كدا🙄

ادهم:اه

وفجأة سمعوا صوت عربية

اية:ياااااه اي داه احنا هنعيش هنا

كيان:اوبااااا اي داه

سماح لام:اقفوا بأكوا وبلا مشاكل

الجد بدموع:اهلا يبني نور عيني

محمد بدموع:ازيك يا بابا

الجد:الحمد الله سمحني يبني سمحني

محمد:مسامحك يابابا

اية بدموع:جدو حبيبي

وكل سلم على بعض ولكن كان فهد و سليم و ادهم فوق

لما سمعوا نزلو وسلموا عليهم

محمد:ادهم وفهد دي بنتي اية وثانية بنت خلتها وزي اختها كيان

فهد:ومين ميعرفش اية يعمي

اية:بس انا معرفكش انتا مين؟

كلهم ضحكو🤣

فهد:انا ابن عمك محمود

اية:اه تشرفنا

فهد:و أنتي يقمر اسمك ايه

كيان:اسمي كيان

ادهم:فهد اتلم

ادهم كان قاعد بعيد عنهم وفجأة قام اية لما شافتو خافت بسبب نضراتوا ليها طوله

اية لفرح:فرح مين ده شكلو يخوف

قرب ادهم لي اية وقاللها : انا ادهم ابن عمك واخ فهد

اية بخوف:مشرفين جريت قعدت

كلهم ضحكوا عليها

ادهم:لي خايفة

اية بتمثيل شجاعة: لا مش خايفة

فرح:ادهم ******

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية  كاملة اضغط على : (رواية اية ادهم

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!