روايات

رواية حكاية حب الفصل الرابع 4 بقلم نسمة أحمد

رواية حكاية حب الفصل الرابع 4 بقلم نسمة أحمد

رواية حكاية حب الجزء الرابع

رواية حكاية حب البارت الرابع

رواية حكاية حب الحلقة الرابعة

صبحا
صحي مازن علي صوت مامته وهي بتصحيه
مها : ياله يا حبيبي فوق .
مازن : حاضر .
وقام باس ايديها 😘
مها : انا حضرتلك الهدوم وجهزتلك اللبس ياله وانزل وباسته في خده 🥰🤭 دخل مازن الحمام ولبس هدومه بدله رصاصي وقميص اسود ورش البرفيوم ونزل
مها دخلت الاوضه مهاب علشان تصحيه
مها : مهاب ياله فوق ياماما .
مهاب : بنوم سبيني شويه بس ياماما .
مها : بزعيق ياله ياولد قولت قوم .
😡صحي مهاب وبص الي امه وقام من علي السرير وراح باسها
مهاب : بزعل مصتنع بتزعقيلي ليه دلوقتي ها 😣 .
مها بصتلو وبعد كده باست خده وقالت 😘مها : انا اسفه يا حبيبي ياله بقا هحضرك الهدوم عقبال ما تاخد دش .
مهاب : باس ايديها وقال تسلم ايدك يا اجمل واحن ام في الدنيا💖 .
مها : بحب ربنا يخليك ليا يا حبيبي .
😍 مهاب : حضن امه وقال بحبك اوي .
مها : وانا كمان يلا بقا يا حبيبي علشان متتاخرش .
دخل مهاب ومها طلعتلو بدله زرقة وقميص ابيض ونزلت
مها :صباح الخير يا محمود
محمود :صباح النور الشباب فاقو .
مها : اه شويه ونازلين هروح اشوف الفطار وهاجي .
محمود : ماشي .
راحت مها المطبخ استعجلتهم ورجعت لي جوزها نزل مازن ومهاب في نفس الوقت
مهاب : صباح الخير ياميزو .
مازن : صباح النور ياحبيبي وحضنو بعض 💞 . وراحو الصالون
مازن “مهاب : صباح الخير يا بابا . وراحو باسو ايد ابوهم
محمود : صباح الخير يلا علشان كل واحد يلحق يروح علي شركته.
مهاب “مازن :حاضر يا بابا . (نسيبهم بقا يفطرو )
عند نسمة ومامتها
هدي : بخوف علي بنتها من ناجي نسمة حبيبتي انا خايفه اسيبك وانزل
نسمة : لا انزلي ماتخفيش ياماما انا هحاول مفتحش الباب خالص لحد لغايت ما انتي تروحي وترجعي .
هدي : حبيبتي انا خايفه عليكي من الزفت ناجي ده مش ضمنا انو ميجيش تاني اعمل اي بس .
نسمة :خلاص ياماما علشان متتاخريش علي الشغل روحي انتي وانا هحاول مفتحش وربنا يبعد عني ناجي وميجيش تاني ابدا .
هدي : ربنا يحميكي ويخليكي ليا يا بنتي يارب ويبعد عنك ولاد الحرام .
نسمة : بتفكير يارب يا ماما وبعدين انا كنت بفكر انزل اشتغل اي رايك .
هدي : انا هخاف عليكي يانسمة وكمان هتشتغلي فين يعني يابنتي بس سكتت شويه كدة وبعدين قالت هي فكره حلوه مش وحشه اهو بدل قعدت البيت .
نسمة : متخافيش يماما اهو اي حاجة بدل الملل دة ارجوكي وافقي .
هدي :ماشي يا حبيبتي هفكر في الموضوع واقولك .
راحت هدي على الشغل وخايفه علي بنتها بسبب طبيعتها الطيبه وممكن انو حد يضحك عليها لو اشتغلت فضلت تفكر كتير لغايه ما وصلت السوبر ماركت ودخلت
عند اية صحيت ولبست فستان اسود وطرحه نبيتي وكوتشي اسود
نزلت الجامعه بتاعتها ودخلت المدرج مع نوره نسبهم يحضرو المحاضره ونرجعلهم تاني .
نروح لي مازن
مازن : طلب قهوه ودخل يستني عمرو عقبال ما يجي .
بعد شويه ،
عمرو : مازن اسف علي التاخير بس كانت كارمن تعبانه شويه🤒😞🤧.
مازن : بجد الف سلامه عليها خير مالها بس .
عمرو : الله يسلمك سخنت امبارح وفضلت انا وامها معاها لغايه مانزلت الحراره ونمت متاخر ولسه فايق من شويه .
مازن : اه الف سلامه عليها طيب اطلبلك قهوه تشربها علشان تفوق .
عمرو : ياريت .
طلب مازن قهوه لعمرو ، شرب عمرو القهوه وفضلو مع بعض يراجعو شويه ملفات ودخلو اجتماع .
عند اية في الجامعه بعد المحاضر
نوره : اية المرادي هتيجي معايا انا وحسن نوصلك فاهمه .
اية : لا يا نوره انا هروح لوحدي متتغطيش عليا .
نوره : ماشي ياختي عيله رزله .
اية :ربنا يسامحك ياستي يلا بقا روحي لحسن علشان ميزهقش .
نوره : بحب لا حسن حبيبي مش بيزهق مني ابدا .
اية :ربنا يخليكو لبعض يارب .
روحت اية وراحت لنسمة تقعد معها
نسمة : اية انا قولت لماما الصبح اني عايزه انزل اشتغل اي رايك يا اية .
اية : حبيبتي براحتك بس هتعرفي تتعاملي مع الناس الناس بقت وحشه وممكن يضحكو عليكي.
نسمة :هجرب يا اية انا عايزه اجرب مش هفضل كده علي طول انتي ديما تقوليلي كده اني اعرف اتعامل مع الناس وانا حبه اجرب واكون شجاعه .
اية : بحب ماشي حبيبتي براحتك اهم حاجه خلي بالك من نفسك وحضنتها وانا معاكي في كل الي انتي عايزه تعمليه وهفهمك تعملي اي وتتصرفي ازي 😍.
نسمة : ببرائه وحب انا بحبك اوي يا اية قد البحر والسماء اية : وانا بحبك ياقلبي 🥰 . )

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حكاية حب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!