Uncategorized

رواية أنا آسف يا أمي الحلقة الرابعة 4 بقلم وفاء كامل

 رواية أنا آسف يا أمي الحلقة الرابعة 4 بقلم وفاء كامل 

رواية أنا آسف يا أمي الحلقة الرابعة 4 بقلم وفاء كامل 

رواية أنا آسف يا أمي الحلقة الرابعة 4 بقلم وفاء كامل 

في دار المسنين الخاص بادهم :٠٠٠٠٠

ساره براحه :بجد ي امي راحه نفسيه غريبه في المكان ده لما تحس انك بتساعد فعلا الي محتاج مساعده.

سندس بوجع :وقلبك يتوجع اكتر من الي بتشوفيه هنا ي ساره.

ساره بحزن :فعلا توجع القلب ي امي ازي الولاد بيقدروا يعملوا كده في امهاتهم ازاي.

سندس بوجع :الشيطان الشيطان ي بنتي بيقا راكبهم.

ساره بانفعال: ده هما الشيطان بنفسهم والله علي الي بيعملوه ده.

سندس بحزن لحالها :عندك حق ي بنتي.

ساره باسف :انا اسفه ي امي والله ما اقصد.

سندس بحنان :انا عارفه ي ضنايا عارفه تعالي نشوف الست دي مالها ٠

سندس :مالك ي حاجه بتعيطي ليه .

ام علي بدموع ووجع :بعيط علي حالي علي بنتي الي شقيه عليها وتعبت عليها بعد ابوها ما مات وكنت بخدم في البيوت علشانها لما راحت اشتغلت في شركه اعجب بيها صاحبها راجل غني  استعرت مني قالتلي اقول قدامه ان خدامتها بشتغل في البيوت

 رمتني هنا في الدار وبدموع وقهر انا والله كنت هبعد من نفسي مكنتش هعرها ابدا كان كفايه اوي عليا لو تيجي تتطل عليا كل فين وفين بلقمه اوي اي حاجه كنت هسكت والله وكان كفايه عليا.

ساره بدموع وغضب وانهيار : لا طبعا دي تعيش خدامه تحت رجليك العمر كله هو ايه الي احنا فيه ده ايه القيامه هتقوم بقا كل واحد او اوحده سهل كده يرموه امهم في الشارع خلاص مبقاش عندنا ضمير ولا دم ايه القسوه الي احنا بقينا فيها دي لا وانا الي كنت عايزه اخلف ي ماما سندس لا انا مش هخلف علشان مايجيش اليوم الي ولادي يعملوا فيا كده لما اكبر ويرموني في الشارع ٠

سندس بدموع وحزن :اهدي اهدي ي ضنايا لينا رب كريم كلنا لينا رب كريم ٠٠٠

(لاسف مش الرجاله بس الي ممكن بالجحود ده للاسف البنات كمان الواحده تكون متجوزه جنب والدتها تقعد بالاسبوع وممكن الشهر كمان متسالش عليها ارجوكم راجعوا نفسكم لو راحت مفيش حاجه ممكن تعوضها وهتبكوا بدل الدموع دم ده غير غضب ربنا عليكم ٠

في شركه ادهم :٠٠٠

احمد بتعب:اه استاذ مروان الشغل صعب اوي.

مروان بغضب:جرا ايه ي اخويا حد كان قالك انك هتقعد على مكتب هو شغلنا كده.

احمد بتعب والم:بس انا تعبت وبعدين انا واخد شغل زياده مش زي البقين حيلي اتهد والله.

مروان بخبث:علشان انت مش اي حد انت متوصي عليك جامد.

احمد باستغراب:حضرتك قصدك ايه.

مروان بحده :مش شغلك انت قدمت للشغل ووفقت ومضيت يبقا خلاص متعترضش على حاجه مفهموم.

احمد بتعب وذل :مفهوم بس اخرج طيب اجيب لقمه هموت من الجوع.

مروان بغضب:مفيش خروج شويه والاكل هيوصل للكل في ميعاده شوف شغلك.

احمد بذل ووجع: حاضر حاضر ٠

مروان :اهو البريك وصل اهوه. 

احمد بزهق:طعميه. 

مروان بحده:اهو الموجود هتعترض ولا ايه ٠

احمد :بس الكل معاه كباب اهو. 

مروان بغضب:مانا قولتلك انت بالذات متوصي عليك جامد اطفح وانت ساكت. 

احمد بذل واهانه :حاضر حاضر ٠

في مكتب ادهم :٠٠٠٠٠٠

ادهم :ها ي مروان ايه الاخبار.

مروان :الي امرت بيه ي ادهم بيه بيتنفذ بالحرف.

ادهم بانتقام :تمام هو ده المطلوب خليه يلف حوالين نفسه والاكل زي مفهمتك.

مروان :تمام سعادتك.

في مكتب محاماه نادين :٠٠٠٠٠٠

سالم بغضب:جرا ايه ي استاذه دخله معانا في عوج ليه هتضيعي الواد كده.

نادين بغضب:ابن اخوك ده مش هرتاح الي مجبله اعدام ده يستاهل الاعدام ميه مره ده قتل امه. 

سالم بحده :طب متتطلعي منها طيب المحامي بتاعنا عمال يحاول يثبت انه قتل خطا وانتي مش راضيه تمشي معانا الامور. 

نادين بغضب: انت طبعا عايزه يطلع لانه بيساعدك في شغلك الوسخ وتجاره المخدرات الي انت دخلته فيها وخليته من كتر ادمانه ليها ي قتل امه مش كده. 

سالم بشر:كلامك ده خطر ي استاذه تتطير فيها رقاب وانتي مش قده. 

دارين بغضب :انا مبتههددش واعلى ما في خيلك اركبه انا دارين الرشيدي فاهم. 

سالم بغضب :ماشي ي حلوه متبقيش تعيطي بقا من الي هيحصل سلام ي حلوه. 

دارين بغضب:اعلي مفا خيلك اركبه. 

في شقه احمد :٠٠٠

احمد بتعب والم: اه هموت مش قادر. 

دالال :احمد كويس انك جيت صابر جاي دلوقتي علشان نمضي ونخلص. 

احمد بتعب:ي دالال انا ميت من التعب والجوع مش وقته. 

دالال بخبث: لا ي حبيبي ده مش هياخد وقت بسرعه كده ده مكسب كبير. 

ليقاطعهم جرس الباب وهذا لم يكن الا صابر. 

صابر بمكر:مساء الفل ي سي احمد. 

احمد بتعب:اهلا ي صابر اتفضل أدخل ٠

صابربخبث :شكلك تعبان ي سي احمد علي العموم انا مش هاخد من وقتك كتير. 

احمد بالم :ريت بسرعه ي صابر لاني بجد مش قادر. 

دالال بمكر:خلصنا ي صابر مفيش وقت. 

صابر بخبث:عنيا ي ست الستات متقلقيش كله هيخلص بسرعه  العقود جاهزه ووصلات الامانه كمان. 

احمد :وصلات امانه ليه ده انا هدفع نص مليون جنيه. 

دالال بصدمه :كام كل ده معاك ي احمد وانا معرفش. 

صابر بطمع:لازم الوصلات ي سي احمد ده شغل بملايين النص مليون جنيه دي متعملش حاجه مع الناس الي داخله معانا. 

احمد :تمام خد النص مليون وهكتب علي نفسي وصل بالباقي تمام كده. 

صابر بانتصار:تمام بس الوصل هيكون منك ل عمار الدرملي انت عارفه طبعا لانه هو اساس الشغلانه وكل حاجه باسمه. 

احمد بغباء:تمام ي صابر خود الفلوس وهات الوصل. 

لينظروا دالال وصابر الي بعضهم نظرات خبث وانتصار ٠

في فيلا ادهم :٠٠٠٠٠٠

ادهم بقلق:ايه مالكم فيه ايه. 

سندس بحزن:متقلقش ي ضنايا قلبنا وجعنا من الي شوفناه في الدار. 

ساره بدموع :للاسف الواحد قلبه وجعه فعلا ربنا يرحمنا برحمته. 

ادهم بحب:طب بس انتوا الاتنين مقدرش اشوف وجعكم.

نادين بمرح :الله الله وانا بقا مليش نصيب في الحب ده ي سي ادهم ولا ايه. 

ادهم بعشق:ده انتي الحب كله ي دودي ٠

سندس :ادهم انا عايزه اتكلم معاك شويه. 

ادهم :تحت امرك ي امي. 

في شقه احمد :٠٠٠٠

صابر:ها مشي. 

دالال باستعجال:ايوه نزل لحد السوبر ماركت وجاي علطول اخلص هات الفلوس زي ماوعدنا بالنص ي صابر. 

صابر بخبث:من عنيا ي دودي هتاخدي نصيبك وزياده ليخرج من جيبه المطوه ليطعنها في بطنها عدده طعنات ليخرج سريعا لتسقط دالال بشرها وجحودها جثه هامده 

يتبع..

لقراءة الحلقة الخامسة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية أحبك يا فرحتي للكاتبة زينب الجزائرية.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!