Uncategorized

رواية أحببت خديجة الفصل الرابع 4 بقلم آية هاني

 رواية أحببت خديجة الفصل الرابع 4 بقلم آية هاني

رواية أحببت خديجة الفصل الرابع 4 بقلم آية هاني

رواية أحببت خديجة الفصل الرابع 4 بقلم آية هاني

_ خديجه.. خديجه.. 
وبيبص لها لقاها اغمي عليها طبعاا قلق عليها وشالها نيمهاا ع السرير وجاب برفان علشان يفوقهاا.. 
_ اصحي بقاا يا خديجه.. 
لقاها بتقول اسم حد ميعرفهوش.. 
= مصطفي.. ااه دماغي وجعاني اوي..
نوح اتجنن ومسكها من شعرها ” مين مصطفي دا يا زبالة”.. 
_ااااه سيبني يا نوح وصرخت بصوت اعلي لما شدها من ع السرير وقعها ف الأرض.. 
= انا بكرهك يا *** 
_ مين مصطفي دا يا ** بالتأكيد دا واحد كنتي ماشيه معاه قبل ما تتجوزيني صح.. 
= انت حيوان ازاي تفكر فياا بالشكل ده.. 
_ انا هتأكد بنفسي.. 
خديجه بعد ما وشها شحب وبان الفزع علي وشها من كلامه.. 
= هتتأكد ازاي وشالها من ع الأرض زقها ع السرير..
_ انت هتعمل ايه يا نوح.. 
= هتعرفي دلوقتي..
ونزل فوقها ضرب لحد ما اغمي عليها وبدأ ف أخذ حقوقه كاملة ونزفت كتير..
_ ايه دا دي بنت فعلا مفيش حد لمسها يا غبي يا نوح كان لازم تفكر شويه قبل ما تعمل العملة المهببه دي بس بردوا مين مصطفى دا..فاق من تفكيره لما شافها بتنزف
لبس وخدهااا ع المستشفى.. 
_ مين اللي عمل فيها كدا.. 
= جوزهاا وكان بياخد حقوقه هي مستحملتش ونزفت.. 
الممرضة بصتله بقرف واستحقار.. 
_ انتي هتقفي لسه وتبصيلي الحقيهااا بسرعه… 
=وانت يعني خايف عليها.. 
_ انتي مالك انتي انجزي شوفي هتعمليلها ايه احسنلك.. 
وخدتها ف غرفة ف المستشفى وكشفت عليهاا.. وعلقت لها محلول.. 
= هي دلوقتي نايمه وانا عملتلها كمدات شايفه فيه آثار ضرب انا لازم ابلغ الشرطه.. 
_ بقولك انا اللي عملت فيهاا كدا مش حد غريب.. 
= مش علشان جوزها يبقي تغتصبها وتعمل فيهاا كداا.. 
_ انتي هتحققي معاياا روحي اجري شوفي شغلك.. 
= غبي.. ومشيت من قدامه وسط نظراته الغاضبه لها.. 
وبعد ساعتين.. 
_ ينفع اخدها معايا دلوقتي.. 
= اه ينفع بس اللي حصل دا ميتكررش تاني لإن غلط عليها هي خسرت دم كتير و هي مش حمل خسران دم تاني بسبب حضرتك ف تتعامل معاها براحه مش بغباء شكل ما عملت.. 
_ خلصتي كلام انا رايح اخدها بقاا واه اجهزي علشان هجيبها تاني بكره.. 
= مستحيل انت تكون بنئادم لو جيت بيها تاني بنفس المنظر اللي شوفته هبلغ الشرطه.. 
_ اما نشوف وخدها وخرج.. 
= اصبري علياا يا خديجه انتي وقعتي تحت ايدي وانا مبرحمش انا دمي دم صعيدي ومرضاش ان مراتي تنطق اسم حد غيري انا بقاا مش هخليكي تنطقي خاالص…
وخدها ع البيت ونيمهاا ع السرير وغطاهاا ونام جمبها.. 
تاني يوم صحيت خديجه لقت جسمهاا كله وجعها.. 
_اااه ماماا وبدأت ف البكاء من تعبها اااه ايدي ااااه رجلي مش قادره.. وزاد بكاؤها لما افتكرت اللي نوح عمله وبتبص جمبها لقت دم في  السرير.. 
_ ليه يا نوح كداا وبدأت ف الصراخ.. 
= ليه يارب كداا لييييييه.. صحي نوح بفزع علي صوتها.. 
_ فيه ايه يبت انتي ما تتلمي.. 
= ليه عملت كداا يا نوح لييه.. 
_ كان لازم اتأكد انتي بنت بنوت ولا لاا..
خديجه بنظرة حزن وانكسار ” واتأكدت ولا لسه”.. 
= هو انا كان دمي هيهدي لو مكنتش اتأكدت.. 
بدأت ف نوبة البكاء الشديد وجت تقوم مكنتش قادرة.. 
_ ااه مش قادره اقوم انت عملت فيا ايه.. 
نوح ندم اوي ع اللي عمله لما شافها وهي بتتألم..
= عايزة تروحي فين..
_ هدخل الحمام.. وجه يشيلها… صرخت بفزع ونطت من فزعها ع الأرض.. 
= لا متلمسنيش.. وحطت ايدهاا علي عيونها متلمسنيش… 
نوح اتوجع اوي للدرجادي هو كان قاسي للدرجادي شك فيها لمجرد انها نطقت اسم حد غيره.. 
_ اهدي يا خديجه مش هعمل فيكي حاجه والله انا كنت هدخلك الحمام.. 
= لا ابعد عني انا هدخل لوحدي.. 
وجت تقوم وقعت ف الأرض.. 
قرب ناحيتها وشالهاا وهي عمالة تضرب فيه وتصرخ.. 
_ شششش اهدي يا خديجه اهدي يا حبيبتي مش هعمل فيكي حاجه والله.. 
خديجه حست ببعض الاطمئنان ودخلها الحمام ونزلها. 
= لو احتاجتي حاجه انا واقف ليكي قدام الباب اهو اه استني هجيب ليكي هدوم انا جبت غيارين كدا وانتي نايمه
خديجه مردتش عليه وقعدت علي حرف البانيو مستنياه يجيب الهدوم..
_ اتفضلي يا خديجه. 
= خدتهم وقفلت الباب من غير ما تبصله وغيرت هدومها وخرجت براا بصعوبة.. 
وأول ما خرجت اغمي عليهاا تاني.. نوح لحقها وشالهاا حطها ع السرير.. 
_ انا آسف يا خديجه مش عارف والله انا ايه اللي خلاني اعمل كدا. 
عقله: انت عملت كداا علشان تثبت لنفسك ان هي مش بنت وتتلكك وتسيبها.. 
_ انا فعلا كنت بتلكك ليهاا بس انا كدا هببت الدنيا.. 
وبعدها راح ع المطبخ وعمل فطار لهاا. 
ودخل الأوضة لقاها فاقت.. بس حاطه ايدها علي وشها وعمالة تعيط.. 
_ خديجه.. 
= اخرج برااااا..
_ انا جايبلك أكل وهخرج والله مش حباا فيكي هفضل معاكي. 
= انت ليه قاسي كدا مع ان شكلك يبان عليه إنك طيب بس طلعت عكس كدا.. 
_ المظاهر خداعه وساب الأكل ع الكومدينو وخرج قعد ف الصالة.. 
يتبع……
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية إشارة للكاتبة دعاء الأنصاري

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!