Uncategorized

رواية عشقت جني (زين وزينة) البارت الرابع 4 بقلم رضوى محمود

 رواية عشقت جني (زين وزينة) البارت الرابع 4 بقلم رضوى محمود

رواية عشقت جني (زين وزينة) البارت الرابع 4 بقلم رضوى محمود

رواية عشقت جني (زين وزينة) البارت الرابع 4 بقلم رضوى محمود

_زين فتح الباب و دخل الدكتور الاوضه ال فيها زينه…
**بعد 5دقايق…
الدكتور:-مبروك…
زين(بعدم تفهم):مبروك اى!!
الدكتور(ببتسامه):المدام حامل….
زين(بضحك هيستيرى):ههه مين ده ال حامل..
الدكتور:اكشف انت عليها طيب..انت دكتور…
*زين كشف ع زينه و لاقاها فعلا حامل…زين وصل الدكتور لحد باب الشقة..
الدكتور:خلى بالك منها عشان هى ضعيفه و الحمل بتعها مش هيكمل لو مهتمتوش بيها…
*زين هبد الباب ف وش الدكتور منغير م يسلم عليه ولا نطق كلمه و عيونه كلها شرار…وراح ع اوضه زينه…
_زين مسك زينه من شعرها…و هى قاعده تصوت…
زين(بغضب):ابن مين ال ف بطنك…
زينه(بعياط و صويت):زين!!!!سيب شعرى ي زين!!!!اهاااااا
زين:مش هسيبك غير لما اعرف لى كانو عاوزنى البس ال ف بطنك….
زينه(و شهقاتها بدأت تزيد و جسمها بدأ يتلج):ز…زين…ه..ها…ت…..ماما…..
*و فجأه زينه وقعت ع الأرض و جسمها بدأ يزرق و نزلت سائل لونه اسود……
_زين كلم أمه و كلم الإسعاف و جه اخدت زينه المستشفى…
*ف المستشفى…
أمل(بتبص ف عيون هدى):بنتى لو جرالها حاجه مش هيكفنى فيها موتك ي زين…
زين(بيمنع دموعه تنزل و بيتظاهر الجمود):شوفى بتك كانت ماشية مع مين و مين ابن الطفل ال ف بطنها ده و بعدين اكلمى…ده كفايه انى مفضحتهاش…
أمل(بنفاذ صبر):بنتى ا….
*قاطع كلامهم الدكتور وهو طالع…
الدكتور:حاولنا نعمل ال ربنا يقدرنا عليه بس فقدنا الجنين..شدو حيلكوا….
*أمل و هدى دخلوا ل زينه و عيونهم كلها دموع…
زينه(بعياط):البيبى راح ي ماما…راح ي خالتو..(دخلت ف حضن مامتها وهى بتعيط)…
هدى(بعيون مليانه ترجى):يبنتى القرار ف ايدك ي….
*لسه هتكمل جملتها زين دخل…
زين(بنبره امر):هتروحى معايا النهارده…الدكتور كتبلك ع خروج..
أمل(بعصبيه):بنتى هتروح معايا…
زين:مراتى مش هتروح غير ف بيت جوزها…
أمل:زينه مش م…..
*قاطع كلامها زينه….
زينه(بقلة حيله):خلاص ي ماما انا بقيت كويسة…هروح م جوزى…
*هدى كانت عيونها كلها تمنى ل زينه….و أمل كانت خايفة ع بنتها…
_بعد ساعتين….
*زينه خرجت من المستشفى و كان شرط أمل أنها تروح تطمن ع بنتها…و زين وافق…..
_اول لما روحوا زين دخل اوضه المكتب و مسك الصوره ال صورها ل الطلاسم ال كانت زينه كتباها…و قعد يدور ع الرسومات ده ع النت بس مفيش فايدة ملاقاش معنى للطلاسم ده…و زين كان خلاص بدأ يفقد الأمل انه يلاقى معنى للطلاسم ده…شاف بيدج ل شيخ بيعالج ب الروحانيات و بالصدفه كان طالع لايف و زين كان متردد يدخل يتفرج ولا الناس دول دجالين و بيضحكوا ع الناس الغلابة بالكلام ده…بعد صراع مع عقله قرر انه يدخل يتفرج مش هيخسر حاجه…
*زين اول م فتح الفيديو كان الشيخ ده بيكلم ف الأسحار و ازاى ممكن الشخص ال عليه الجن ممكن يقتل أقرب حد ليه و ازاى اعرف ان الشخص ده مسحور و اى أعراضه…قعد يقول الأعراض ….بس زين اطمن عشان كل الأعراض ده مش عند زينه….
_لسه هيقفل الفيديو..راح الشيخ قال ده أعراض السحر العادى…..زين استغرب هو فى سحر عادى و سحر مش عادى!!راح الشيخ قطع شروده…
الشيخ:ده أعراض السحر العادى..فى سحر أسود…ده أخطر أنواع السحر…
*الشيخ قعد يقول أعراضه و كان كلها عند زينه….
_زين كان خايفة ع زينه و بذات انه قال إن صاحب السحر الأسود ده الجن ال عليه بيحاول يخليه يقتل نفسه كل م يبقى لوحده…و بعد م يقتل نفسه بيدور ع العيله كلها لحد م يخليهم يقتلوا نفسهم…و بيقعدوا يكتبوا كلمات مش مفهومه ع اى مكان مش طاهر…زى اى حته فيها كلب…الحمام…
*اول م الفيديو خلص زين طلب معاد يروح فيه و لحسن الحظ أن كان المعاد ده ف نفس اليوم…
_زين راح الحته ال اخد فيها المعاد ده…كانت حته شبه مهجورة مفيش حد فيها و ضلمه…كل م يقرب يسمع صوت صوات…و كل م يقرب اكتر الصوت بيزيد بس مش صوات بنى ادمين…صوت غريب…و هو ماشى أتخيل ف ضهره الشخص ال بيجيله ف كابوس كل يوم….كل م يبص…ميلاقيش حد…فجأه الصوات اختفى و لاقى نور….و ناس واقفة…عرف أن ده مكان الشيخ….
_زين راح وقف مع الناس ال واقفة لحد م دوره جه…
*زين دخل و كان خايف….قعد يقول للشيخ على كل ال بيحصل ل زينه و راح وراه الصوره…
الشيخ:انت متأكد ان ال كاتبه الكلام ده بنت!!!!
زين(بعدم تفهم):يعنى أى!!!
الشيخ:ال كاتب الكلام ده جن و على راجل!!!
*زين قعد يضحك و يقول الراجل ده مبيفهمش ف السحر و كل ال بيقوله ده هبل و مش فاهم…راجل ازاى وهى حامل…
*فجأه زين اغمى عليه…….صحى لاقى نفسه ع سريره…
زين(وهو بيحط أيده ع دماغه):اهههه انا فين!!!
هدى:انت ف بيتك ي بنى….
زين:اى ال جابنى هنا و فين الشيخ…
هدى(برتباك):ش..شيخ!!شيخ اى…شكلك لسه تعبان…انا هروح اجبلك حاجه سخنه تشربها…
  *زين كان قايم و ماسك دماغه من كتر الصداع….و راح جرى يشوف الطلاسم ال كانت قدام الحمام….
_زين راح ملاقاش حاجه من ال كانت مكتوبه…..قعد ينادى ع زينه بعصبيه…
*زينه طلعت من المطبخ جرى تشوفه…
زينه:مالك ي زين بتزعق لى!!
زين(بعصببه):فين الكلام ال كان هنا!!!!
زينه(برتباك):كلام!!!كلام اى!!!! 
*راح ماسك التلفون عشان يوريلها الصور بس الصوره كانت فاضية…
زينه:شكلك لسه تعبان ي زين من المطر ال نزل عليك امبارح…
*زين مسك زينه من رقبتها و كان جمبه سكينة حطها ع رقبتها…
زين:لو مقولتوش اى ال بيحصل هموتها..
زينه(بعياط):سيبنى ي زين….زين….خالتو هدى….الحقينى…
هدى(بعياط):سيبها ي زين انا هقولك ع كل حاجه…
يتبع..
لقراءة البارت الخامس والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية صفقة عشق للكاتبة سمسم

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!