Uncategorized

اسكريبت حالة حب الجزء الرابع 4 بقلم هنا سلامة

 اسكريبت حالة حب الجزء الرابع 4 بقلم هنا سلامة

اسكريبت حالة حب الجزء الرابع 4 بقلم هنا سلامة

اسكريبت حالة حب الجزء الرابع 4 بقلم هنا سلامة

بصدمه ” حل*قتي شَعرك يا تولين !!
بدموع – كان هيقع كِده كِده ..
قرب منها و اخدها في حُض*نُه و قال” كُنت حابب ابقى جمبك يا حبيبتي ، بس و الله ، شكلك في كُل الأحوال قمر
بعدت عن حُضنه و قالت بدموع – كداب .. شكلي بقى وِحش و ..
قاطعها بقُ”بله كتمت باقي الحروف و باح بمشاعرُه فيها ، بعِد عنها و هو بياخُد نفسه بصعوبه و بيبُص في عيونها ” قمر .. قمر يا تولين ، و عُمرك ما فشلتي في تحريك مشا’عري ، و لو لمَره !
وِشها كان احمر من كُتر الكسوف ، جريت على الاوضه و هي بتضحك و عيونها بتلمع ، و لأول مره تحِس بحُبه بطريقه مُختلفه ! و تحِس انها بتبادلُه نفس الشعور بجد !
اما مُراد الحُزن تملك قلبه لما مردتش على كلامُه و ياس من انها تحِبُه !
دخل المطبخ تاني و بدا يجهز الاكل ، كُل يوم كان زي التاني ، مع اختلاف التاريخ و زياده وجع تولين من الكيماوي ، و زياده وجع قلب مُراد على مُرادُه الي مش عارف ينوله !
_________________________________
بصوت عالي ” تولين .. حبيبتي ..
نزلت من الاوضه و هي حاطه طرحه على رأسها ، و قالت بتعب و وشها في الأرض – نعم يا مراد ..
بصلها بحُزن و رفع وشها ليه ، فنزلته تاني بسرعه و قالت بعصبيه – شكل ملامحي بقى وحِش ، مش هتحبني و انا كِده !
بحُب و هو بيرفع وشها ” لو نار اكلت ملامحك كُلها هفضل اعشقك ، و لو وقفتي وسط الف سِت حلوه اكتر منك ، عيوني مش هتشوف غيرك !
طلع كيس من ورا ضهره و قال” خُدي
باستغراب – ده ايه ؟
ابتسم ” بروكه ، عشان تخرجي من غير خوف من نظرات الناس
بلمعه عين – شُكراً .. بجد شُكراً
_______________________________
بغيره – هو انت هتِخرِج الفيلم بتاع الممثله دي !
ببرود ” ايوه ، في حاجه يا تولين ؟
بعصبيه – على جُث*تي ، مش بتشوف نظرتها ليك ؟؟
بخُب*ث ” تؤ
بصِتلُه بغيظ و كانت هتمشي ، لكن سحا”بها من ايدها و قال بم*كر ” بتغيري عليا ؟
بصتله لوهله و بعدين قربت مِنه و شبت على أطراف صوابِعها و با*سِته بو”سه صُغيره و بعدت بسرعه و قالت بلهفه – بحِبك يا مُراد
بصلها بصدمه و لمعت عين و شالها و هو بيقول بلهفه ” و انا بعشقك يا تولين قلبي
___________________في عياده الدُكتور _____________
بدموع – يعني ايه هيستاصل جُزء من الثد’ي
مسك ايدها و قال بحُب” متخفيش و الله ، احتمال كبير جداً الورم يموت كُلياً لما نستاصِلُه
بدموع – و لو ممتش ، هكون اتشوهت يا مُراد مش اكتر ! مش كفايه ملامحي و شعري ! مش هبقى بمُث كونيه السِت غير في البطاقه !
اخدها في حُضنه و قال بحُب” ايه الهبل ده ؟ شعرك و هيطلع و ملامحك هترجع احسن من الاول و الله ، و بعدين مهما حصل انتِ احسن و أجمل سِت في دُنيتي ، تولين انا بحبك زي ما انت و الله
بدموع – مش هتندم في يوم على حُبك ليا ؟
ضمها اكتر” أبداً .. مُستحيل
___________________في المُستشفى ______________
سندت رأسها على راسه و قالت – حاسه ان دي اخر مره هشوفك فيها ، بحبك يا اغلى شيء في الدُنيا ..
ضمها ليه و هو منهار و بيعيط” لا لا  .. متقوليش كِده ، هتخفي و هتعيشي جمبي طول العُمر
با”ست راسه – لو مُت اتجوز و كمل حياتك ، بس متنساش تحكي لعيالك عني ، خليك عارف اني محبتش حد قدك ..
اخدت نفس عميق و باست معصم ايدُه – بحبك .. هتَوحشني يا مُراد ..
شدها لحُضنه بقوه و قال بتصميم” لا لا .. هتعيشي ، و الله ما هتفارقيني ، هتعيشي و تكملي يا روح قلبي ، و هنجيب عيال كتير ، كُلهم منك ، و نحكيلهم عن حاله حُبي ليكي ، لو الحُب مرض ، ف هو أعظم مرض يا تولين ، و انا حاله حُب ملهاش علاج ، بتزيد ، صَعب استاصالها !
فضل يعيط في حُضنها و هي بتطبطب عليه ، لحد ما جيه ميعاد العمليه ، خرج بره و هو بيدعيلها و بيقرأ قرآن بانهيار ، ثواني ، دقايق ، ساعه ، و كُل لحظه بتعدي كأنها عُمر !!
خرج الدكتور و هو موطي راسه ف جري عليه مراد بخضه و قال بلهفه ” تولين .. مراتي ، كويسه ؟؟
بحُزن * البقاء لله يا فندم ..!
يتبع…
لقراءة الجزء الخامس والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي أجزاء الاسكريبت : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى