Uncategorized

رواية دميتي الحلقة الرابعة 4 بقلم سهيلة سعيد ونورا

 رواية دميتي الحلقة الرابعة 4 بقلم سهيلة سعيد ونورا

رواية دميتي الحلقة الرابعة 4 بقلم سهيلة سعيد ونورا

رواية دميتي الحلقة الرابعة 4 بقلم سهيلة سعيد ونورا

الام : اطلع ي حبيبي غير هدومك وارتاح عبال م الاكل يجهز 
منصور : تسلميلي ي امي ????
( يبوس ايدها ، يطلع منصور اوضته ، يفضل يبص ل كل ركن فيها وحشته ، يبدأ يفضي شنطوا وبعدها يدخل ياخد دش ويغير هدومه ويصلي الظهر وينزل ياكل مع أهله )
منصور : اومال فين البنات ؟!!
هالة : نايمين لسة .. انت عارف نهارهم ليل وليلهم نهار ميعرفوش انك راجع سيبنهالهم مفاجأة ????
منصور : لا بجد ????
اسر : لو عرفوا انك راجع انهاردة كانوا هيشبطوا ان ييجوا معانا المطار واحنا مصدقنا خلعنا منهم ????
منصور : هههههه ????
( يقوم منصور )
منصور : طيب انا هطلع انام شوية وقولي ل انچي مترحش ف حتة عشان عاوز اما اصحى اقعد معاها 
هالة : طب ي حبيبي كمل اكلك الاول 
منصور : شبعت والله ي امي تسلم ايدك ⁦????
( يبوس ايدها )
هالة : بالهنا ي بني ???? تحب اصحيك امتى ؟؟
منصور : لا محدش يصحيني خالص سيبوني لما اصحى لوحدي ✋
هالة : ماشي ي بني ع راحتك 
( يطلع منصور فوق ، يدخل أوضتة ويروح ف النوم ، ييجي الليل ، ف بيت نورا ، اغاني ودوشة وزحمة ناس كتير ، مامتها عاملة حفلة ، نورا ومايا واقفين سوا )
مايا : ي بنتي تطلعي فين دة عيد ميلاد ماما !!!
نورا : بس مش عيد ميلادي وطلبت معايا بقا ان اطلع اغير هدومي وامشي م القرف دة ????
مايا : يعني هنسيبها واقفة مع الناس لوحدها ????
نورا : ولوحدها ليه م انتي موجودة ي قلبي ???? 
سميرة : نورا مايا تعالوا ✋
( تشاورلهم مامتهم )
مايا : تعالي بقا 
نورا : لأ
مايا : عشان خاطري دقتين عشان منحرجهاش مع الناس بس ????
نورا : ماشي ????
( يقربوا يقفوا جنب مامتهم )
سميرة : سلموا ع انكل فريد 
فريد : لا انكل ايه فريد بس ⁦????
( يسلموا عليه وع باقي الي معاه )
فريد : مشاء الله بناتك زي القمر زيك ي سميرة ????
( يحط أيده ف ضهر نورا ، تتخض )
سميرة : طبعاً طالعين ل مامتهم ☺
( يذيد الكلام والهزار والضحك وتذيد لمسات فريد ل نورا ومش عارفة تتكلم عشان الناس واقفة كتير معاهم ، تبعد نورا بسرعة تمشي متوترة ، تدخل جوة الڤيلا ، يروح وراها فريد )
فريد : نورا
( تقف )
فريد : انتي زعلتي مني ؟
نورا : ازعل ليه .. انت عملت حاجة تزعل ؟
( يقرب عليها )
نورا : اومال مشيتي ليه .. اكيد ضايقتك ????????‍♂️
نورا : لا مافيش حاجة بس ورايا مشوار ولازم امشي و ………. 
( تلاقيه فجأة حضنها وعاوز يبوسها ، تتخض )
نورا : ايييه دة بتعمل ايه بس هصوووت والله و ………..
( يكتم بؤها )
فريد : لو صوتي محدش هيسمعك م الاغاني والدوشة الي برة ولو سمعوكي هقول أن انتى الي قلتيلي اجي وراكي ????
( تسكت نورا )
فريد : هشيل ايدي ⁦☝️⁩
( تشاورله ب اه )
نورا : الي قلته دة فعلاً الي هيحصل لو انا صوت ????
( يحط ايده ع خدها )
فريد : بالظبط كدة ????
( يقرب وشه ع وشها وفجأة ، تديله بالدماغ ف مناخيره تنزف ف ساعتها )
فريد ب صدمة : اااه انتي اتجنيتي ????
نورا ب هدوء : لا انت الي اتجنيت لو كنت مفكر اني هخاف منك او انك تقدر تهددني ⁦☝️⁩
( تطلع نورا اوضتها ، فريد واقف مش عارف يعمل ايه ، يحط ايده ع مناخيره ويدخل التواليت يغسلها ويمشي ، تقف نورا قدام المرايا تحط ميكب ، تخلص وتفتح الدولاب ، تطلع بنطلون جينز رمادي كاتينج ضيق جداً وبادي ازرق ب كم مفتوح من قدام بسيط قصير ع لاين البنطلون لو رفعت ايدها تبان بطنها ، تلبسهم وتلبس كوتشي ابيض وتاخد الفون ومفاتيح العربية وتنزل ، تشوفها اختها )
مايا : نورا استني .. نورا !!
نورا : امممم ????
مايا : ماشية ؟
نورا : اه ????
مايا : ي نورا اقعدي معايا هتسبيني لوحدي معاهم ؟!!
نورا : لا بلاش احسن انا بقيت ڤيروس ف البيت دة .. اخاف اعديكي ولا حاجة ????
مايا : ليه بتقولي كدة ي نورا انتي اختي ????
نورا : اختك اه .. بفرح اوي لما تكدبوا واكون عارف انكوا بتكدبوا .. احساس تحفة ????????
مايا : انا …………
نورا : م تجيبي م الاخر ي مايا .. انتي رحتي قلتي ل امك انى ماشية وهي الي قالتلك تقنعيني مخرجش .. صح ؟
مايا : لا انا الي عوزاكي تقعدي معايا مش اكتر ????
نورا : كدابة 
مايا : والله انا ………..
نورا : انا كدة أو كدة غايرة ✋ انا مبقتش طايقة حد فيكوا عشان اقعد معاه 
مايا : ليه القسوة الي بقت فيكي فجأة كدة ي نورا !!!!!!
نورا ب عصبية : حبيبتي البركة فيكوا دة انتوا تقرفوا بلد ???? وبعدين انتي عوزاني اقعد اعمل ايه ؟؟ استنى المساطيل صحاب امك أما يقعدوا يفصصوا فينا حتة حتة ع كيفهم .. ولا استنى الي يدخل ورايا عشان ………. ????
( تسكت نورا )
نورا : خليكي انتي جنب امك ي مايا خليها تنفعك .. بس ابقي خلي بالك من نفسك ????
( تمشي نورا )
مايا : براحتك ????
( يعدي الوقت ، ف بيت منصور ، منصور ف اوضته نايم ، وفجأه يدخلوا بنتين بيصرخوا ويتنططوا ع سريره حواليه )
انجي وأية : منصوووووور ????????
( يهجموا عليه يحضنوا ويبوسوا فيه )
منصور : وحشتوني ي كلاب ????
*( ملحوظه .. انجي وآية اخوات منصور ، انجي ٢٥ سنة ، ع اد زعلها ووجعها من موضوع جوزها بس فرفوشة جداً ودمها خفيف وكل الناس بتحبها … أية ١٩ سنة بتدرس ف كلية ألسن ، فيها من صفات انجي ع شوية تهور ف شخصيتها ، الاتنين محجبين ولبسهم واسع )*
أية : وانت واحشنا اوي ⁦❤⁩
انجي : مقالولناش ليه الجزم دول أنهم رايحين يجبوك م الصبح كنا صحينا ورحنا معاهم ????
منصور : محبوش يتعبوكم بس 
أية : تعب ايه بس !!
منصور : المهم انتوا عاملين ايه ؟
انجي : احنا تمام قلنا انت الي عامل اي برة لوحدك كدة ؟!
منصور : وحش من غيركم طبعاً ????????‍♂
انجي : حبيبييي ????
( تبوسه من خده ، يخضنها ، يدخلوا الشباب )
ساجد : صحتوه بردوا ????
انجي : واحشنا ي اخي ????
اسر : يعني هو هيطير م خلاص بقا هنا ع طول 
أية : وانت ايه الي مزعلك هو اخوك لوحدك مش كفاية جيبتوه من غيرنا ????
اسر : وهو يعني كان مستنيكي انتي ي معفنة الي تجبيه ????
أية : انا معفنة ي ارخم خلق الله انت ????
اسر : انتي ………..
منصور وهو باصصلهم ب ابتسامة : الله ????
( ينتبهوا ل وجوده ، يسكتوا )
أية : اسفة ????
( يقوم منصور )
منصور : يلا اخلعوا خلوني افوق 
الكل : اشطا ماشي 
( لسة هيمشوا …………… )
منصور : انچي 
انجي : نعم ؟؟
منصور : استنيني تحت دقتين ونازلك 
انجي : اوك ????
( يعدي الوقت ، منصور قاعد مع انجي )
انجي : مكانش في اي مشكلة بينا وتمام انت عارف 
منصور : اه 
انجي : بس فجأة حسيت كأن كل حاجة اتغيرت ١٨٠ درجة .. مش خالد الي اعرفه دة ????????
منصور : كل حاجة زي ايه ؟؟
انجي : معاملته ليا .. دايماً بيتلككلي ع حاجات تافهه ويحصل عليها مشكلة كبيرة .. حاجات تافهه جداً والاقيه مد ايده عليا كمان !!
( تنزل دموعها )
انجي : بقا بينتقد اسلوبي وطريقتي .. جه ف بالي ان كل دة ميحصلش الا لو في حد تاني ف حياته وبدأ يقارن بينا .. راقبته وقتها .. لحد م شوفته معاها .. فجأة كل حاجة اتهدت .. حبي ليه .. بيتي .. حياتي .. كله اتهد ???????? 
( يقوم منصور ياخدها ف حضنه )
منصور : اهدي
انجي ب عياط : لما شافني انا كنت مصدومة متكلمتش ولا اتحركت من مكاني .. جسمي كله نمل .. حسيت كأني اتشليت .. هو خدني وروحنا والبيت .. اول م بدأ يتكلم حسيت اني عاوزة اقوم اقتله .. مش طايقة صوته .. قالي اسف .. وكأني كنت مستنية الكلمة دي عشان انفجر واطلع كل الي جوايا .. صرخت .. صرخت كتير وبقيت اضرب فيه واكسر ف البيت .. كنت مدمرة وقتها .. كأني ملبوسة وجاتلي حالة هزيان .. معرفش يسيطر عليا نهائي .. لا ع لساني ف شتيمته ولا ع ضربي فيه .. مدتوش فرصة ل اي كلمة تانية من بعد كلمة اسف .. لاني حسيتها قليلة اوي قصاد احساسي وقتها .. لقيته فجأة ضربني .. قعد يضرب فيا عشان اسكت .. وانا كنت بذيد مش بسكت .. بعدها محستش ب نفسي غير وانا ف المستشفى ????????
( يذيد عياطها )
منصور : وربي ل اجيبلك حقك ..
يتبع..
لقراءة الحلقة الخامسة : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حمزة للكاتبة ميمي عوالي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!