Uncategorized

رواية أحببت ذات النقاب الفصل الرابع 4 بقلم سيمو أشرف

 رواية أحببت ذات النقاب الفصل الرابع 4 بقلم سيمو أشرف

رواية أحببت ذات النقاب الفصل الرابع 4 بقلم سيمو أشرف

رواية أحببت ذات النقاب الفصل الرابع 4 بقلم سيمو أشرف

خرج عمر وفضلت رؤي قاعده تفكر يا ترا هتعمل اي ف الشركه ويا ترا هتنجح ف الاختبار دا ولا لا وتكمل معاهم دي بالنسبالها فرصه كلو بيحلم بيها لا وكمان عينها السكرتيره الشخصيه بتاعتها تعبت م التفكير قامت جابت المصحف بتاعها وقعدت تقرا فيه قرات الورد بتاعها وخلصت وقامت طلعت برا دخلت المطبخ عند مامتها وحطت معاها الاكل وقعدو ياكلو مع بعض والفرحه كانت ماليه البيت عشان عمر نزل اجازه اخيرا وقطع السكوت عمر ????
عمر: اي يا ست الكل مش هتبطلي بقا تعملي اكل العالم كلو ف الايام ال موجود فيها ????
مامته: وانت مالك هو انت ال بتعمل وقطعت حتة حتة لحمه وبتحطها ف بقه ????
كل يا حبيبي كل دا انت هفتان خالص مش بيأكلوك هناك يا حبيبي صح انا عارفه وهتلاقي صحابك المفجوعين بياخدو اكلك ????❤❤
عمر: خلاااص يا حبيبتي بالله عليكي انا بطني هتفرقع انا حاسس ان عامل زي الحامل ف الشهر الخمستاشر
رؤي: اي دا يا عمر مش هم تسع شهور بس ولا اي
عمر: تصدقي بالله ????????????
رؤي: لا اله إلا الله محمد رسول اللّه ????????
عمر: يخربيت ال ربط الحمار وسابك
رؤي: ولي الغلط بس منا عارفه انهم تسع شهور انا وخداها قبل كدا ولا ممكن تبقي حامل ف توام صح عشان كدا غيبت ✌????
عمر: لا كدا كتير كتير اي دا انا يبقي عندي اخت غبيه كدا لي يا ربي بس ????????????????????
ومامته وباباه قاعدين مش قادرين يمسكو نفسهم م الضحك ????????????
رؤي: اخص عليك يا عمر وانا ال بعيط كل يوم عشان وحشتني طب والله منا واكله يلا ساموعليكو
عمر: خدي يا بت تعالي هنا امال مين ال خلص طبق المكرونه دا ولا حلة المحشي دي
رؤي كانت مقربه م الاوضه: الحامل ف الشهر الخمستاشر وطلعتله لسانها ودخلت الاوضه ????
الكل بيضحك عليها وعلي دمها الخفيف ال بتقدر تطلع اي حد من اي مود وحش
دخلت اوضتها تكلم ندا اقرب صاحبه ليها او بمعني اصح مفيش غيرها
رؤي: الووووووو
ندا: زفته هانم الوحيده ال بتشيل رصيد ف الدفع اي هتمزكيها
رؤي: اااه اصل مبسوطه اوي
ندا: اشجيني
رؤي: عمر جه م السفر
ندا: عمر عمر
رؤي: لا حازم حازم
ندا: اي دا هي مش كانت بسيوني بسيوني
رؤي: دا علي اساس ان فيها عمر عمر
ندا: لا المهم اخوكي مز لسا زي ما هو ولا بقا اسمر ومعفن زي بتوع الشرطه دول
رؤي: انتي ال معفنه والله اخويا مز طول عمره ف كل حالاته انتي بتقولي فيها
ندا: اي بقا مش هيجي يتجوزني
رؤي: هي مش كانت يجي يخطبني الاول
ندا: لا انا مش فاضيه معنديش وقت جواز علي طول احنا لسا هنتخطب وندلع ونتهشتك ومش عارف اي جواز علي طول يا ماماااا
رؤي: اي يبنتي الدلقه دي اتقلي شويا
ندا: اسكتي انتي متعرفيش ال فيها
رؤي: اي ال فيها
ندا: مفيش حاجه هيهيهيهيههيهيهي المهم عملتي اي انهاردا
رؤي: اسكتي متفكرنيش ضغطي بيعلي
ندا: اي ال حصل اشجيني
رؤي: قابلت ابو الهول
ندا: وانتي اي وداكي الجيزه اصلا هو مش كان عندك انترڤيو ف شركة الانصاري
رؤي: الجيزه ???? لا وبيقولو عليا غبيه امال انتي اي… وانا اي ال هيوديني الجيزه يا اخرة صبري
ندا: مش انتي ال بتقولي قابلتي ابو الهول
رؤي: يختاااااااااي ابو ذكائك ابو الهول دا صاحب الشركه
ندا: اي دا هو في حد بيسمي ابو الهول يعنى ابوه وامو فاض بيهم الحال ملقوش اسامي ف ال خلقها ربنا غير ابو الهول نا….
رؤي: اييييي بالعه راديو براحه شويا انا هفهمك مسموش ابو الهول اسمه سليم بس طويل طول ابو الهول كدا وحاجه استغفر الله العظيم يارب غتاته وبرود وساقع ورخم ورزل وكفايه عشان مش عاوزه اشتم
ندا: لا محترمه يقلبي والله تربيتي واي ال حصل
رؤي: قال اي عاوزني اخلع النقاب شكله كان نايم وبيحلم باين بس انا بقا رميت جردل تلج ف وشه وصحيته م الحلم دا
ندا: يخيبك جبتيه منين وكبتيه ازاي
رؤي: اقفلي يا ندا اقفلي هتشليني
ندا: فهميني طيب
رؤي: صبرني يارب.. انا قلتله لو الشركه دي كلها هتبقي بتاعتي انا مش هخلع النقاب طبعا هو اتفاجئ وقالي هعينك شهر تحت التريب ولو نجحتي هتتعيني رسمي هنا ادعيلي بقا
ندا: ربنا معاكي يارب فرحتلك خالص والله
.
رؤي: يااااارب انا هقفل وانام بقا عشان اصحي اصلي الفجر واصحي بدري عشان ابو الهول ميبهدلنيش من تاني يوم
ندا: اشي يا مزه اتشاو
رؤي: سلام يختي
وقفلت رؤي وقالت اذكار النوم وقعدت تفكر شويا ف بكرا ونامت وصحت الفجر صلت وقالت اذكار الصلاه واذكار الصباح وبعدين ظبطت المنبه ونامت صحت بدري الصبح علي صوت المنبه لقت كلو لسا نايم قامت اتوضت وصلت الضحي ولبست هدومها وبصت ف المرايه علي نفسها بابتسامه: طب والله قمرررر بالستر
ونزلت م البيت قالت الخروج من المنزل وركبت تاكس وطلعت علي الشركه دخلت ملقتش لسا سليم جه قعدت ف المكتب بتاعها جهزت الاوراق ال ممكن يحتاجها ولسا هتقوم تدخل مكتبه لقت الباب بيخبط
رؤي: اتفضل
الباب اتفتح ودخل عدي: ممكن ادخل ..
رؤي: اه طبعا اتفضل
عدي: انا معرفتش اتعرف عليكي امبارح بس لسا فيها
رؤي متوتره: اه اه طبعاا انا رؤي
..
عدي بابتسامه: وانا عدي شريك هنا ف الشركه بس سايب الادارة لسليم وانا صاحبه المقرب وبصراحه بحييكي علي اصرارك علي لبسك واتمني انك تستمري معانا هنا وتنجحي ف الاختبار وتفضلي هنا يمكن يتعلمو منك حاجه
رؤي براحه: ان شاء الله اكون عند حسن ظن حضرتك
عدي: اعتبريني زي اخوكي الكبير لو احتجتي حاجه مكتبي اخر الطرقه شمال عن اذنك .
رؤي: اتفضل… بعد ما مشي طب ماهو محترم اهو امال ابو الهول دا مالو مش بيتعلم منه ليه
ربنا يهديه يارب ولسا مكملتش لقته بيرن
سليم: الو هاتلي الملف ال طلبته منك امبارح بسرعه وهبعتلك ايميل حالا تترجميه وقفل الخط مدهاش فرصه ترد
رؤي: بني ادم مهزا صحيح اما اقوم وقامت خبططت
سليم: ادخل
رؤي حطت الملف ع المكتب: اتفضل الملف ال حضرتك طلبته وخمس دقايق وهترجم الايميل حضرتك تؤمر باي حاجه تانيه
سليم: لا اتفضلي
مشيت رؤي وترجمت الايميل وراحت تدهوله
سليم: سريعه اوي يا رؤي
رؤي: فضل من ربنا الحمدلله
سليم باعجاب: اممم طيب اعملي حسابك هتيجي معايا مؤتمر القاهره بكرا واعتبريه الاختبار بتاعك لو نجحتي فيه هعينك اساسي هنا وهلغي اتفاق الشهر دا
رؤي بارتباك: الققاا هره ااه اه ان شاء الله اقول لاهلي ويوافقو ان شاء الله عن اذنك
ومشيت رؤي اخدت شنطتها ونزلت عشان تروح اخدت تاكس وروحت اليوم كان مرهق جدا بالنسبالها ومشفتش فيه ديچا خالص وكانت قلقانه عليها روحت البيت ودخلت اول حاجه عملتهت باست راس باباها ومامتها وبتسال علي عمر مامتها قالتلها راح النادي .
دخلت اوضتها صلت العصر واتصلت علي ديچا مردتش عليها قلقت اكتر قامت عشان تقرا قران الورد بتاعها وتدعي انها تكون بخير ولسا هتقوم لقت الباب بيخبط راحت بسرعه تفتح عشان عارفه انو عمر بتفتح لقت واحد تاني
رؤي: عاااااا غمض عيونك بسرعه وقفلت الباب ف وشه مامتها طلعت علي صوتها وراحت تفتح ورؤي طلعت جري علي اوضتها
Gehad Yasser:
#البارت_الرابع
#احببت_ذات_النقاب
خرج عمر وفضلت رؤي قاعده تفكر يا ترا هتعمل اي ف الشركه ويا ترا هتنجح ف الاختبار دا ولا لا وتكمل معاهم دي بالنسبالها فرصه كلو بيحلم بيها لا وكمان عينها السكرتيره الشخصيه بتاعتها تعبت م التفكير قامت جابت المصحف بتاعها وقعدت تقرا فيه قرات الورد بتاعها وخلصت وقامت طلعت برا دخلت المطبخ عند مامتها وحطت معاها الاكل وقعدو ياكلو مع بعض والفرحه كانت ماليه البيت عشان عمر نزل اجازه اخيرا وقطع السكوت عمر ????
عمر: اي يا ست الكل مش هتبطلي بقا تعملي اكل العالم كلو ف الايام ال موجود فيها ????
مامته: وانت مالك هو انت ال بتعمل وقطعت حتة حتة لحمه وبتحطها ف بقه ????
كل يا حبيبي كل دا انت هفتان خالص مش بيأكلوك هناك يا حبيبي صح انا عارفه وهتلاقي صحابك المفجوعين بياخدو اكلك ????❤❤
عمر: خلاااص يا حبيبتي بالله عليكي انا بطني هتفرقع انا حاسس ان عامل زي الحامل ف الشهر الخمستاشر
رؤي: اي دا يا عمر مش هم تسع شهور بس ولا اي
عمر: تصدقي بالله ????????????
رؤي: لا اله إلا الله محمد رسول اللّه ????????
عمر: يخربيت ال ربط الحمار وسابك
رؤي: ولي الغلط بس منا عارفه انهم تسع شهور انا وخداها قبل كدا ولا ممكن تبقي حامل ف توام صح عشان كدا غيبت ✌????
عمر: لا كدا كتير كتير اي دا انا يبقي عندي اخت غبيه كدا لي يا ربي بس ????????????????????
ومامته وباباه قاعدين مش قادرين يمسكو نفسهم م الضحك ????????????
رؤي: اخص عليك يا عمر وانا ال بعيط كل يوم عشان وحشتني طب والله منا واكله يلا ساموعليكو
عمر: خدي يا بت تعالي هنا امال مين ال خلص طبق المكرونه دا ولا حلة المحشي دي
رؤي كانت مقربه م الاوضه: الحامل ف الشهر الخمستاشر وطلعتله لسانها ودخلت الاوضه ????
الكل بيضحك عليها وعلي دمها الخفيف ال بتقدر تطلع اي حد من اي مود وحش
دخلت اوضتها تكلم ندا اقرب صاحبه ليها او بمعني اصح مفيش غيرها
رؤي: الووووووو
ندا: زفته هانم الوحيده ال بتشيل رصيد ف الدفع اي هتمزكيها
رؤي: اااه اصل مبسوطه اوي
ندا: اشجيني
رؤي: عمر جه م السفر
ندا: عمر عمر
رؤي: لا حازم حازم
ندا: اي دا هي مش كانت بسيوني بسيوني
رؤي: دا علي اساس ان فيها عمر عمر
ندا: لا المهم اخوكي مز لسا زي ما هو ولا بقا اسمر ومعفن زي بتوع الشرطه دول
رؤي: انتي ال معفنه والله اخويا مز طول عمره ف كل حالاته انتي بتقولي فيها
ندا: اي بقا مش هيجي يتجوزني
رؤي: هي مش كانت يجي يخطبني الاول
ندا: لا انا مش فاضيه معنديش وقت جواز علي طول احنا لسا هنتخطب وندلع ونتهشتك ومش عارف اي جواز علي طول يا ماماااا
رؤي: اي يبنتي الدلقه دي اتقلي شويا
ندا: اسكتي انتي متعرفيش ال فيها
رؤي: اي ال فيها
ندا: مفيش حاجه هيهيهيهيههيهيهي المهم عملتي اي انهاردا
رؤي: اسكتي متفكرنيش ضغطي بيعلي
ندا: اي ال حصل اشجيني
رؤي: قابلت ابو الهول
ندا: وانتي اي وداكي الجيزه اصلا هو مش كان عندك انترڤيو ف شركة الانصاري
رؤي: الجيزه ???? لا وبيقولو عليا غبيه امال انتي اي… وانا اي ال هيوديني الجيزه يا اخرة صبري
ندا: مش انتي ال بتقولي قابلتي ابو الهول
رؤي: يختاااااااااي ابو ذكائك ابو الهول دا صاحب الشركه
ندا: اي دا هو في حد بيسمي ابو الهول يعنى ابوه وامو فاض بيهم الحال ملقوش اسامي ف ال خلقها ربنا غير ابو الهول نا….
رؤي: اييييي بالعه راديو براحه شويا انا هفهمك مسموش ابو الهول اسمه سليم بس طويل طول ابو الهول كدا وحاجه استغفر الله العظيم يارب غتاته وبرود وساقع ورخم ورزل وكفايه عشان مش عاوزه اشتم
ندا: لا محترمه يقلبي والله تربيتي واي ال حصل
رؤي: قال اي عاوزني اخلع النقاب شكله كان نايم وبيحلم باين بس انا بقا رميت جردل تلج ف وشه وصحيته م الحلم دا
ندا: يخيبك جبتيه منين وكبتيه ازاي
رؤي: اقفلي يا ندا اقفلي هتشليني
ندا: فهميني طيب
رؤي: صبرني يارب.. انا قلتله لو الشركه دي كلها هتبقي بتاعتي انا مش هخلع النقاب طبعا هو اتفاجئ وقالي هعينك شهر تحت التريب ولو نجحتي هتتعيني رسمي هنا ادعيلي بقا
ندا: ربنا معاكي يارب فرحتلك خالص والله
.
رؤي: يااااارب انا هقفل وانام بقا عشان اصحي اصلي الفجر واصحي بدري عشان ابو الهول ميبهدلنيش من تاني يوم
ندا: اشي يا مزه اتشاو
رؤي: سلام يختي
وقفلت رؤي وقالت اذكار النوم وقعدت تفكر شويا ف بكرا ونامت وصحت الفجر صلت وقالت اذكار الصلاه واذكار الصباح وبعدين ظبطت المنبه ونامت صحت بدري الصبح علي صوت المنبه لقت كلو لسا نايم قامت اتوضت وصلت الضحي ولبست هدومها وبصت ف المرايه علي نفسها بابتسامه: طب والله قمرررر بالستر
ونزلت م البيت قالت الخروج من المنزل وركبت تاكس وطلعت علي الشركه دخلت ملقتش لسا سليم جه قعدت ف المكتب بتاعها جهزت الاوراق ال ممكن يحتاجها ولسا هتقوم تدخل مكتبه لقت الباب بيخبط
رؤي: اتفضل
الباب اتفتح ودخل عدي: ممكن ادخل ..
رؤي: اه طبعا اتفضل
عدي: انا معرفتش اتعرف عليكي امبارح بس لسا فيها
رؤي متوتره: اه اه طبعاا انا رؤي
..
عدي بابتسامه: وانا عدي شريك هنا ف الشركه بس سايب الادارة لسليم وانا صاحبه المقرب وبصراحه بحييكي علي اصرارك علي لبسك واتمني انك تستمري معانا هنا وتنجحي ف الاختبار وتفضلي هنا يمكن يتعلمو منك حاجه
رؤي براحه: ان شاء الله اكون عند حسن ظن حضرتك
عدي: اعتبريني زي اخوكي الكبير لو احتجتي حاجه مكتبي اخر الطرقه شمال عن اذنك .
رؤي: اتفضل… بعد ما مشي طب ماهو محترم اهو امال ابو الهول دا مالو مش بيتعلم منه ليه
ربنا يهديه يارب ولسا مكملتش لقته بيرن
سليم: الو هاتلي الملف ال طلبته منك امبارح بسرعه وهبعتلك ايميل حالا تترجميه وقفل الخط مدهاش فرصه ترد
رؤي: بني ادم مهزا صحيح اما اقوم وقامت خبططت
سليم: ادخل
رؤي حطت الملف ع المكتب: اتفضل الملف ال حضرتك طلبته وخمس دقايق وهترجم الايميل حضرتك تؤمر باي حاجه تانيه
سليم: لا اتفضلي
مشيت رؤي وترجمت الايميل وراحت تدهوله
سليم: سريعه اوي يا رؤي
رؤي: فضل من ربنا الحمدلله
سليم باعجاب: اممم طيب اعملي حسابك هتيجي معايا مؤتمر القاهره بكرا واعتبريه الاختبار بتاعك لو نجحتي فيه هعينك اساسي هنا وهلغي اتفاق الشهر دا
رؤي بارتباك: الققاا هره ااه اه ان شاء الله اقول لاهلي ويوافقو ان شاء الله عن اذنك
ومشيت رؤي اخدت شنطتها ونزلت عشان تروح اخدت تاكس وروحت اليوم كان مرهق جدا بالنسبالها ومشفتش فيه ديچا خالص وكانت قلقانه عليها روحت البيت ودخلت اول حاجه عملتهت باست راس باباها ومامتها وبتسال علي عمر مامتها قالتلها راح النادي .
دخلت اوضتها صلت العصر واتصلت علي ديچا مردتش عليها قلقت اكتر قامت عشان تقرا قران الورد بتاعها وتدعي انها تكون بخير ولسا هتقوم لقت الباب بيخبط راحت بسرعه تفتح عشان عارفه انو عمر بتفتح لقت واحد تاني
رؤي: عاااااا غمض عيونك بسرعه وقفلت الباب ف وشه مامتها طلعت علي صوتها وراحت تفتح ورؤي طلعت جري علي اوضتها
تفتكرو مين ال كان بيخبط علي الباب ويارترا ديچا مالها مش بترد لي ورؤي هتروح المؤتمر ولا لا
يتبع..
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أوجاع أنثى للكاتبة مريم سيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى