Uncategorized

رواية مهرة الجاسر الفصل الرابع 4 بقلم جوري محمد

 رواية مهرة الجاسر الفصل الرابع 4 بقلم جوري محمد

رواية مهرة الجاسر الفصل الرابع 4 بقلم جوري محمد

رواية مهرة الجاسر الفصل الرابع 4 بقلم جوري محمد

دلوقتي هانعرف ايه اللي حصل مع ابو مهره
 ابو مهره عنده ولدين من مراته الثانيه كبروا بس طبعا واحد منهم مدلل وفاشل ومدمن مخدرات
كل يوم سهره طبعا رايح جاى فى الكباريهات يفعل فيها كل ما حرمه الله 
اسر….. انا خلاص مش هادي الولد ده فلوس ثاني
اياد ليه يا بابا انا بتفسح زي زمايلي
اسر…. لا يا روح امك خلاص ما فيش فلوس ثاني
 اياد…. انا خارج وسيبهالك
 فتتفق هو واصحابه انهم يسرقوا فبدءوا يسرقوا لحد ما جاء اليوم اللي سرقوا في فيلا جاسر وتمسك اياد اخو مهره والباقيين هربوا 
والبودى جارد وداه القسم 
بقلم جوري محمد 
اياد انتم عارفين انا ابن مين
 الضابط هتكون ابن مين ده انت حته حرامي معفن انت عارف الفيلا اللي كنت بتسرقها بتاعت مين بتاعت جاسر الدمنهور
اياد….. ان كان هو الدمنهوري فانا ابن اسر السيوفي
الضابط…. طب ولما انت غني كده وابن باشا كبيره بتسرق ليه دخلوا الحجز لحد ما نشوف ايه اللي هيحصل في القضيه دي باين عليها مش هتعدي على خير
جاسر عارف بالموضوع وان اياد يبقى اخو مهره وقاعد يضحك جئت تحت ضرسي يامهرتي ايامك هتبقى سوداء على  ايدي 
وراح اسر السيوفي ….قسم الشرطه وقابل ابنه والله دي اخرتها انت هتخرج من هنا و هتروح على مستشفى تتعالج يا مدمن يا معفن 
الضابط قال له الحل الوحيد ان جاسر الدمنهوري يتنازل عن المحضر لان السرقه متصوره وفي شهود كمان فالحل الوحيد انك تتفق انت وهو
 راح اسر شركه جاسر وقبلوا ارجوك يا جاسر به اتنازل واي تعويض تطلبه انا موافق عليه ا
جاسر…..اسر بيه انا كل اللي عايزه انه مهره تشتغل عندي سنه واحده ان كنت تقدر تخليها توافق انا هتنازل غير كده ما فيش عندي حل 
بقلم جوري محمد 
مشي اسر وراح ل مهره البيت 
سهر…. بتفتح مين حضرتك
اسر…… مهره موجوده
سهر نقول لها مين انا اسر السيوفي
سهر….. بابا انا سهر واترمت في حضنه وقعدت تعيط
 خرجت مهره شدت سهر قالت لها
مهره….. انت ازاي تعيطي في حضن رجل غريب
سهر……. ده بابا يا مهره 
مهرة….قلت لك 100 مره بابا مات من يوم ما سابنا ومشي اياك تجيبي سيرته ثاني ادخلي جوه لما اشوف راجل ده عايز ايه انت عايز ايه يا اسر 
اسر……ما فيش بابا يا مهره
مهرة…. هاقول ثاني الله يرحمه مات والميت ما بيرجعش انت دلوقت راجل خبط على بابنا عايزين نعرف انت جاي ليه هتتكلم ولا تمشي
بقلم جوري محمد 
اسر…. جبت القسوه دي منين 
مهره…..ههه الحاجه الوحيده اللي اخذتها منك وزادت بكره تخيل بقى مهره اللي مبتكرهش حد مبتكرهش الا ابوها هههه انجز قول عايز ايه مش معقول تكون جاي عشان وحشناك 
حكي اسر للمهره اللي حصل كله وقال لها على شرط جاسر 
مهره ضحكت عرفت تربي الظاهر كده ربنا بلاك به علشان تيجي تتذلل وتترجاني عشان اخرجه لك انا موافقه بس بشرط تيجي مراتك تبوس رجلي اني هاوافق اوكي وقتك خلص معي اتفضل 
مشي  اسر وهو حس بقد ايه هو حول مهره من طفله بريئه الى وحش بيستنى لحظه الانتقام ودموعه نزلت وهو بيفتكر لما كانت مهره صغيره وهو تعبان قعده تعمل له كمادات بدي الصغننه و ما رضيتش حد ياكله غيرها
اسر….. قال سامحيني يا بنتي انا اللي عملت.فيكي كده جريت وراء الفلوس واخرتها ايه ابن شمام ومدمن مخدرات والثاني طيب في زمن الوحوش روح البيت وقال لي امراته على اللي هي طلبته 
وافقت طبعا عشان خاطر ابنها وراحت لمهره وباسيت  رجلها 
مهره…… بلغ جاسر الموافقه
اسر…  الحمد لله 
مهره….. الميعاد الساعه خمسه بعد ما يخرج اياد 
ومشي ابوها ومرات ابوها قعده تسيب في مهره و قعدت تضحك وقالت كفايه عليها اللي هيعملوا جاسر فيها
بقلم جوري محمد 
سهر….. ليه وافقتي يا مهر 
بقلم جوري محمد 
مهره……حبه العب شويه جاسر بيتحداني وانت عارفه انا بحب التحدي هاخليه هو اللي يفسخ العقد و قاعده بتضحك
سهر… اجري ادخلي اوضه ماما باتي فيها النهارده 
مهره ….ليه بقى انا زي الفل 
سهر…. لا هي تلاقيها وحشاك ادخلي نامي يا ستي 
مهره… حاضر
 دخلت اوضه مامتها وقعدت تعيط ليه خلتيني اؤخذ قلبك الطيب ما قدرتش ارفض مع اني كنت اقدر اذلهم وارفض ليه حسيت ان هو اخويا و لازم اقف جنبه انا تعبت اعيش دور الراجل نفسي ارجع ثاني بنت نفسي اعيش احلام ورديه انا ما بقتش عارفه اشوف اي شيء جميل بقيت اشوف اي شيء بنظره عمليه نفسي احس اني بنت مسحت الدموع وهى  بص في المرايا قالت لها فوقي يا مهره انت داخله علي تحدي لازم تكسبيه وراحت نامت مكانها
سهر كانت سمعها وهي بتعيط بس ما تقدرش تتدخل عندها لان طبيعه مهره ما بتحبش حد يشوفها وهي ضعيفه حتى لو كان اقرب الناس لقلبها
ومع بدايه يوم جديد مهره صحيت وراحت 
 وراحت الشركه عند جاسر 
مهره ….العقد جاهز
جاسر …بيبصلها بيقولها استعدي الايام السوداء اللي جاي
 مهره… متعود عليها على فكره ثم الجدع اللي ما يزعلش في الاخر ههههه سلام لحد بكره ومشيت وسابته
بقلم جوري محمد 
وهنا هتبدا حكايه جاسر ومهره والتحدي اللي بينهم ياترى هيحصل ايه في اللي جاي
يتبع…….
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية فوزية القوية للكاتبة اسراء ابراهيم

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!