روايات

رواية لاجلك مهما كان الفصل الرابع 4 بقلم مريم محمد

رواية لاجلك مهما كان الفصل الرابع 4 بقلم مريم محمد

رواية لاجلك مهما كان الجزء الرابع

رواية لاجلك مهما كان البارت الرابع

رواية لاجلك مهما كان
رواية لاجلك مهما كان

رواية لاجلك مهما كان الحلقة الرابعة

يعقوب بصدمه: ازاي
داود: انا مش فاهم اي حاجه
قرب الماني منهم
الماني بعصبيه: مين الي حاول يقرب من ليله يا يعقوب
يعقوب….. لا رد
الماني بغضب اعمي: ما ترد
مازن: انا يا شبح
الماني و هو بيقرب منه: اممم لا شرس وراح لكمه بوكس وقع الواد علي ارض و فضل يضرب في بعدين الواد قام جري و هو بيتوعد بالجحيم
الماني: يلا عشان نروح
يعقوب… لا رد
الماني: يعني اتخرست قولت ماشي لكن واقف ثابت متحركتش ليه
شاور دواد علي شاب شبيه الماني
والماني بص ناحية ما دود شاور شاف واحد شبه واقف ساند علي عربيه
الماني: اي ده انت مين
الشخص: انت الي مين و ازاي شبهي كدا مفيش فرق غير لون العين انا ازرق وانت اسود
الماني بعصبيه: ايوا يعني انت ازاي شبهي كدا
الشخص بعصبيه و جنون: معرفششش والله معرفششش انا لسه جاي مصر انهارده اشوف اهلي فين اصلا
الماني بعد استفهام: انت اسمك اي
الشخص: ادهم
الماني: ادهم اي
ادهم: اسمي ادهم عاصي عاصم الخولي
يعقوب بضحك هستيري: قصدك انك اخويا و انك التوينز بتاع الماني
الماني بصدمه: بس انا معنديش اخ توأم اصلا
ادهم: بس انا عارف ان المفروض في عيتلي ليا اخ توأم
الماني: انت تبع مين يا عم انت و مين الي بعتك
ادهم: و انا لو تبع حد هكون شبهك
الماني ركب عربيته و مشي بسرعه جنونيه راح علي بيت
يعقوب بمرح: الله طلع عندي اخ باين انو جامد و عينه زرقه كمان تعالي يلا مش تتعب نفسك القدر جمعنا
ادهك بضحك: بتعاكسني
في البيت وصل الماني و فضل يرزع علي باب
امه فتحتله و هو دخل بسرعه
الماني: ابااا اباااا يا بابااا
عاصي: في اي مالك
الماني بعصبيه: بابا انا عندي اخ توأم
عاصي اتوتر وفضل ساكت مش عارف يقول اي و ام الماني نزلت دموعها
الماني و دموعه خدعته و نزلت منه: يبقا عندي طلاما سكت اتكلم قول اي حاجه قول اني مش عندي اخوات غير ليله و يعقوب
عاصي بجمود: فين اخوك ادهم يا الماني
في ذلك الوقت دخل يعقوب و معاه ادهم و ليله و داود و نزل باقي افرد العائله الشقه علي صوت الماني
قرب عاصي من ادهم و حضنه بشده و ادهم بادله الحضن
عاصي: اكيد امك مش ادتك فكره وحشه عني
ادهم: ابدا هيا مش قالت غير الحقيقه
الماني بعصبيه: وانا عايز اعرف الحقيقه الي شكلي مفيش غيري انا و اخواتي و ولاد عني مش عارفينها
عاصي: اقعد و انا هفهمك كل حاجه زمان انا اتجوزت البنت الي كنت بحبها كانت زميلتي في الجامعه و خلفت منها توأم انت و ادهم و بعدين حصل بينا مشاكل و هيا كانت عايزه تاخدكم و تبعد و انا رفضت بعديها بيوم صحيت لقيت امك سايبه ورقه مكتوب فيها انا خدت ادهم و سيبت ليك الماني و من ساعتها و احنا منعرفش اي حاجه عنها بعد ما مشيت بسنه اتجوزت حوريه و جبت منها ليله و يعقوب
الماني: ما امي قدامك ازاي مشيت و خدت ادهم.. لا لا بعدين اتجوزت حوريه و جبت منها ليله و يعقوب يعني حوريه مش امي
عاصي: اه مش امك بس صدقني امك الحقيقيه كويسه برضو
الماني قام وقف بصدمه: انا معنديش ام ولا اخ توأم
و سابهم و طلع علي شقته
بعد خمس دقايق الباب خبط
الماني ببرود: مش عايز اكلم حد
ضل بصوتها الرقيق المعتاد: انا ضل
قام فتحلها و راح قعد مكانه و هيا قعدت جنبه و طبطبت عليه
دخل الماني في حضنها بحزن و دموعه نزلت
الماني بصوت مبحوح: ضل انا عايزك و شالها و دخل بيها الغرفه و ضل سابتلو نفسها….. بعد شويه
كانت ضل نايمه في حضن بخجل
ضل بخجل: ه و ا ااا ن ا ك ك د ا في ب ط ني بي ب ي (هو انا كدا في بطني بيبي) ووووو

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لاجلك مهما كان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى