Uncategorized

رواية مغتصبي اللعين الحلقة الرابعة 4 بقلم آلاء الرحمن

 رواية مغتصبي اللعين الحلقة الرابعة 4 بقلم آلاء الرحمن

رواية مغتصبي اللعين الحلقة الرابعة 4 بقلم آلاء الرحمن

رواية مغتصبي اللعين الحلقة الرابعة 4 بقلم آلاء الرحمن

زين بغضب 

انا مراعي شعورك وانك مجروحه لكن احترمي نفسك ومتغلطيش 

انا مش جي هنا حب فيكي اسمعي الكلام الي حقوله وافهميه كويس 

انا وانتي زوجين عالورق وكل واحد هيعيش في اوضه وله حياته الخاصه يعني انتي هترجعي لحياتك الطبيعيه كأني مش موجود في حياتك جوازي منك بس عشان اصلح غلطه عملتها وانا عمري ما اتخلى عن حاجه انا عملتها ولا هربت من مسؤلياتي 

قدر بمسخره 

لا واللهي كتر خيرك فضلت عليا قوووي وبصراااخ انت عارف انت عملت ايه انت دمرتني ودمرت اهلي دلوقت بابا تلافيه مش قادر يخرج برا البيت انا وطيتله راسه 

زين :راح مسك دراعها صوتك بوجودي تخرسيه فاااهمه انتي كنتي تطولي ان زين القادري يبصلك اساساً انا لولا ضميري انبني ولا عمرك ما كنتي تحلمي تخشي الجنه الي عايشه فيها دلوقت 

قدر: بقرف قولتلي جنه دي بالنسبه ليا اعدام مع وقف التنفيذ دي جهنم لكن على الارض 

زين :براحتك جهنم جهنم انتي الي حددتي انا كنت جاي اقووول الكلمتين الي قولتهم وخلاص وجه يخرج اه صحيح 

خدي دي الفيزا كارد تبعي تقدري تستخدميها على ما اطلعلك واحده 

قدر بصتله بقرف 

هو ما اهتمش وخرج 

ربنا ينتقم منك وبعياااااط ياااااا رب 

وراحت تنااام وهي بتفكر باااهلها 

……………………

عند فريده 

كانت مكتئبه وحزينه على بنتها 

خرج كريم من الاوضه 

فين الاكل يا فريده مجهزش ليه لدلوقت 

فريده بغضب وانت ليك نفس تاكل وبنتك عند واحد حيوان زي ده ارجوووك يا كريم دي قدر بنتك حبيبتك ارجوووك ساعدها هي اكييييد عملت كده من خوفها 

كريم بغضب اكبر 

انسي انسي يا فريده انا اديتها فرصه تتكلم وهي ما وثقتش في باباها وخافت من واحد متعرفوش 

قادر بتعب :بابا اديها فرصه خلينا نساعدها انا مش قادر انام حاسس انها تعبانه وموجوعه انا راسي في صداع فضيع 

فريده :بعياط مسكت ايد كريم 

كريم ارجوك قادر اكتر واحد يقدر يحس فيها هي نصه التاني هي تؤائمه ارجوووك حاول تساعدها اقووولك اسأل عنها بس وطمني عليها انا قلبي بيغلي دي بنتي يا ناس ارحموني 

كريم شد ايده منها ودخل الاوضه 

يا رب انت عارف الي انا فيه يا رب حلها من عندك 

…………………

عند زين 

نزل عند ابوه تحت 

يا بن الايه جيت امتى 

النهارده الصبح وصلت ورحت الجامعه وجيت على هنا 

زين :وازاي رحلتك 

اشرف :مش قوووي عادي زي غيرها ممله بس للتغير رحتلها  

(طبعا عاارفين اشرف دا الي كان عينه من قدر وزميلها في الجامعه هو بكون اخ زين )

زين :طيب دلوقت ناخد بالنا من دراستنا على الله تتخرج السنه دي وانا مش هرحمك وهنسى انك اخويا وهتتعامل زيك زي اي طالب بدرسه 

اشرف :قاام يروح اوضته وانا مطلبتش منك مساعده ومطلبتش في بداية الجامعه عشان اطلب في نهايتها 

رامز :متتكلم عدل مع اخوك اسلوبك دبش معاه 

زين :بابا لازم كده عشان يجيب معدل كويس لازم يعتمد على نفسه وما يركنش على حد 

رامز :هو دايما شارد انا حاسس ان في وحده بحياته محستش انه عينه على حد من الجامعه 

زين :بابا انا يدووب بدي محضراتي واروح الشركه مش فاضي اشوف عين الدلوع بتاعك فين 

وجه يطلع ينام افتكر حاجه 

بابا مش عايز اشرف يعرف حاجه عن جوازي انا وقدر عاساس تجوزنا عادي يعني جواز صالونات اوك 

طيب يبني ربنا يهديكوا 

طلع زين ونام 

…………………………….

في الصباح 

فاق زين وغسل وشه ولبس جينز على بدي ابيض وجاكيت  اسود على شوز كان وسيم اوووي 

ونزل تحت كان ابوه واشرف على الطاوله بيفطروا 

صباح الخير 

رامز :صباح النور يا زين مراتك فين 

زين :معرفش هي منزلتش 

اشرف :بذهول مرات مين انت تجوزت 

وهنا نزلت قدر كانت لابسه فستان ازرق سمااوي بكم وعليه حزام من الوسط وعليه حجاب من لون الحزام وكان الون الازرق عاكس على عينيها اداها جماال فوق الوصف 

جت تخرج بدون ما تسلم 

زين من بعيد 

مش في ناس قاعده متقولي صباح الخير 

قدر مردتش عليه 

وشافت اشرف 

اشرف كان فاتح عينيه ومصدوم 

مستحييييييل قدر وراحلها 

قدر ايه الي جابك هنا 

زين راحلهم 

هو انت تعرفها 

اشرف كان مبرق عنيه عليها زين ادايق 

اشرف بكلمك انت تعرفها منين 

اشرف وعي لنفسه 

قدر معايا في الكليه انا وهي نفس التخصص بس ايه الي جابها هنا 

زين من عنيه الي كانوا هيخرجوا عليها عرف ان اخوه عينه كانت منها 

قدر مراتي احنا اتجوزنا وانت مسافر 

اشرف مصدووم 

انت بتتكلم جد 

وايه المزح بالي انا بقوله 

قدر طنشتهم لاتنين وخرجت 

زين محبش يدخل فيها وسابها تخرج على راحتها لكنه كان موصي سواق يجيبها ويوديها 

قدر خرجت واول ما خرت كان في راجل كبير بانتظارها 

ازيك يا بنتي انا عمك محمود انا هنا مسؤؤل اجيبك واوديكي من الجامعه 

شكرا يا عمو انا بعرف اروح لوحدي 

دي مهمتي يا بنتي ولو مركبتيش معايا زين باشا هيقطع عيشي ورزقتي هنا 

ماشي يا عمو 

وركبت راحت الجااامعه 

………..

عند اشرف بعد ما خرجت قدر 

مستحيييبل والدموع متحجره في عنيه 

زين حس فيه 

ومحبش يلفت نظره انه حس بدموعه 

اشرف خرج والدموع كانت هتنزل من عنيه 

واول ما خرج اطلق العنان لدموعه 

يا رب البنت الوحيده الي حبتها وكانت سبب في توبتي تكووون مرات اخويا 

زين كان باصص عليه من التندا وحس فيه 

انا ضيعت اتنين كدا مش وحده بس وانا معرفش 

زين خرج راح الجامعه لكن متأخر شويه 

……………..   

في الجامعه 

وصلت قدر الجامعه وكان وشها تعبان وتهنانه

اول ما شافتها ملك جريت عليها 

قدر يا حبيبتي وحضنتها ازيك يا قدر وعامله ايه مع الحيوان دا 

قدر حاولت تجمد وتتاقلم مع وضعها 

عاادي مفيش جديد اتفقنا كل واحد يعيش حياته وجوازنا على الورق وكل واحد يعيش في اوضه 

ملك :_وانتي هتسكتي عن حقك 

قدر :دا واصل يا ملك وهددني بابويا واخويا وانتي عارفه هما بنسبالي ايه 

طمنيني عنهم هما عاملين ايه انا مش عارفه انام وبالي عندهم 

ملك :مامتك زعلانه قووي وقادر دايما تعبان وباباكي ساااكت كانك انتي الي كنتي مداياهم الحياة والروح في البيت 

قدر بدمووع :_ربنا ينتقم منه ان ما خدت حقي منه مش هكون قدر الكريم الي باباها رباها تكون قويه واللهي الالم الي ادهوني هخليه يندم عليه وافتكري كلامي دا كويس 

ملك :_انتي لازم تكوني قويه وتواجهي مش لازم تستسلمي هو فااكر لانك بنت مش هتاخدي حقك فكري واعرفي ازاي تاخدي حقك منه 

قدر شردددت بعيييد 

انشاء الله 

ملك :يالله تعالي المحاظره هتبلش كانت محاظره هندسه ميدانيه 

دخلوا والدكتور اتأخر وفجاءه دخل زين بدل الدكتور الماده 

بعض الطالبات بهيام 

دكتور هو انت هدرسلنا الماده دي 

زين :السلام عليكم انا زين القادري انا هدرسلكوا الماده دي بس الاسبوع ده لان الدكتور بتاعها مسافر 

قدر :ربنا يقرفك 

ملك :_استحملي يا قدر انتي اقوى من كدا 

زين اعطاهم المحاظره ومداش قدر اي اهميه ولا كانها موجوده 

ملك :جوزك دا جبلة بيتعامل عادي ولا كانه عمل حاجه 

قدر :_متقوليش جوزك عشان متخسرنيش 

ملك :براحتك لكن الهدوء الي انتي فيه مخوفني 

قدر :انسي تعالي نخرج قادر وحشني عايز ابص عليه لو من بعيد 

راحت قدر وملك لكلية الطب وشافوا بيدرس مكانه زي دايما بوقت لبريك لان قادر من المتميزين والاول على دفعته 

قاادر كان حاااسس بقدر بتبصله وبص على مكانها وشافها 

قدر دمعت لما جت عينها بعينه

قادر كان نفسه يروح يحضنها كانت وحشاه جدا 

لكن مسك نفسه ودخل الكليه 

ملك :متزعليش يا قدر مصيرهم يفهموا انتي عملتي كدا ليه 

عند زين كان هيخرج من الجامعه شاف قدر بتعيط وجنبها ملك بتحاول تهديها 

زين ببرود حاطط ايده في جيبه 

مالها في ايه 

ملك سكتت وبصاله بكره 

قدر شالت ايديها عن وشها 

ومسحت دموعها 

وبالم اخويا جت عيني في عينه وكان مستعر مني ولاول مره يشوفني مووجوعه ومياخدنيش في حضنه وضربته بالالم وكل دا بسببك انت يا حيوان 

زين شد على ايده بعصبيه 

الطلاب كلها اتجمعت وانصدموا ازاي حد يتجرأ على زين القادري 

زين مسكها وكان هيضربها وفجاءه في حد مسك ايده ؟؟؟؟

يتبع..

لقراءة الحلقة الخامسة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية أولاد عمي للكاتبة منه وائل

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى