Uncategorized

رواية توأمي الفصل الرابع 4 بقلم منة سامح

 رواية توأمي الفصل الرابع 4 بقلم منة سامح

رواية توأمي الفصل الرابع 4 بقلم منة سامح

رواية توأمي الفصل الرابع 4 بقلم منة سامح

سيد بتوتر :م هي بصراحة هربت قبل ما اجبهالك
الراجل بغضب:بتقوووول ايه ازاي ده والفلوس الي انا دفعهالك قدامك يومين ياتجبلي الفلوس يالبنت ديه فاهم ومدهوش فرصة يرد عليه وسابه ومشي ورزه الباب بغضب 
سيد لنفسه :هعمل ايه دلوقتي وانا صارف الفلوس وبعدين بص علي البنت الي جمبه ووخدها ودخل الاوضة 
______________________________________________
بعد سنة
 فريدة حابسة نفسها في البيت ومحدش عارف عنها حاجة وسيد دفع جزء من المبلغ الي خدوا الراجل ده وبيسدد الباقي ومازن واياد بيروحوا الشركة بتاعتهم لحد ما بقي عندهم سلسلة شركات  ووكل واحد لسة بيفكر في الي خطفت قلبوا من اول مرة ومش عارف يوصلها تاني ومليكة ونورين ويزن مشروعهم كبر وبقوا اغنية اوي وعندهم سلاسل شركات بس في مصر وخدوا فلة صغيرة عايشين مع بعض فيها  وبيروحوا جامعتهم  وديه تالت سنة ليهم اما عمر وأحمد كل واحد بيراقب الي تخصه وناووين علي حاجة 
_____عند مازن واياد في الشركة 
مازن قاعد سرحان في ملامحها ومش عايزة تطلع من بالوا دخل عليه اياد 
اياد :مازن مازن ماااااااازن 
مازن بفزع:ايييبه ايه في ايه 
اياد بضحك :ايه يابني روحت فين بقالي ساعة بنده
مازن ااتنهد بتعب:مش عارف اوصلها وحشتني اوي 
اياد افتكر مليكة وقال وهو بيقعد :وانا بردوا 
مازن باستغراب:انت ايه 
اياد فاق:ها لا ولا حاجة ….هنعمل ايه في المسابقة بتاعت الرسم 
مازن افتكر:اه اه كويس انك فكرتني اه هنعلن عنها الأيام ديه أن شاء الله 
اياد قام:طب كويس حيث كدة بقي هقوم اشرب حاجة 
مازن بغيظ:يابني هو انت بتيجي الشركة ليه ها ها 
اياد ببرود:علشان اشرب كابتشينو أصل هما بيعملوه تحفة وخرج 
مازن ضحك بحب وكمل شغل
___________________عند مليكة واقفة في البلكونة  اوضتها وماسكة كوباية الكابتشيو وباصة للسما 
مليكة وهي باصة للسما بدأت تغني:
وقالوا سعيدة في حياتها واصلة لكل أحلامها 
باينة عليها فرحتها في ضحكتها وفي كلامها وعايشة كأنها في جنة وكل الدنيا ملكاها
وقالوا عنيدة وقوية مبياثرش شئ فيها 
محدش في الحياة يقدر يمشي كلمتوا عليها هتحلملي وتتمني مفيش ولا حاجة ناقصاها ااااا
مليكة اتنهدت بتعب ووبتشرب لقت حد بيحط أيده علي كتفها 
مليكة تتفتت بفزع :ياخربيتك خضتني 
يزن بضحك :ماهو لسانك ده هو الي هيوديكي في داهية …..وأكمل بهدوء:انا عارف انك تعبانة عارف انك مكتومة بس مش عارفة تقولي ايه جواكي كلام كتير مش قادرة تفسريه لحد ولا حتي لنفسك انا حاسس بيكي يامليكة انتي حتة مني 
ملكية بهدوء وهي باصة للسما:سنة سنة عدت علينا ياايزن ومش عارفة ماما عاملة ايه مش عارفة هي نسيانا ولا لا مش عارفة طب هي حولت تدور علينا حتي مش عارفة …وبصت عليه بدموع :انا بحبها والله بحبها بس هي الي خلتني اعمل كدة وخلتنا مش انا لوحدي عارف انا عارفة انك بردوا تعبان زيك زي ونورين بردوا انا حسة  بيكوا بس مش ديه المشكلة المشكلة اننا مش بنعرف نتكلم بنفضل السكوت دائما مع أن عينك بتقول غير كدة وكل الي حواليك عارفة انك جواك  كلام كتير  بس مش بتعرف تكلم يزن انا انا بابا كان ماسك ايدي يايزن منظروا أكن الي حصل حصل امبارح لسة مش تمن سنين انا مكنتش عايزاه يمشي والله كنت عارفة أن الدنيا من بعدوا هتخبط فينا ومحدش هيدافع عننا كنت عارفة بس شوف حتي بعد مامات منسناش وشوف العز ده من خيره هو احنا من غيره ياعالم ايه الي هيحصل لينا 
يزن بحزن ودموع:لسة يامليكة لسة فاكرة مليكة انسي انسي وده قدروا ياحبيبتي 
مليكة بصتلوا بابتسامة حزن ورجعت بصت للسما تاني
يزن علشان يغير الموضوع :بس شوفي شوفي ربنا فرجها علينا ازاي الحمد لله بجد احنا تعبنا اوي وده نتيجة تعبنا الحمد لله 
مليكة بابتسامة :الحمد لله والله ده فضل ربنا ثم انت تعبت اوي الحمد لله ….واكملت بتسال :صح هي فين نورين من الصبح مشفتهاش 
يزن وهو بياخد كوباية الكابتشنوا:اه نورين راحت الجامعة قالت وراها محاضرة مهمة
مليكة وهي بتاخد الكابتشنوا تاني:حيلك حيلك رايح فين الكوباية ديه بتاعتي اعملك واحدة ياباشا 
يزن وهو بياخدها تاني :مفيش الكلام ده انتي اعملي 
مليكة :يلا بقي انا هسيبك علشان انا طيبة بس متخدش علي كدة يابا 
يزن بضحك:يابا سواق توكتوك قاعد معاه انا خارج رايح الشركة ياختي عايزة حاجة 
مليكة :لا شكرا خلي بالك من نفسك 
يزن حضنها بحب 
نورين دخلت بصدمة مصطنعة:خيانة خيانة من غيري ياكلاب
مليكة طلعت من حضنو بضحك وقالت بضحك:الي غيران مننا يعمل زينا ياحياتي 
نورين :هي مش كانت الي متغاظ بردوا …….يلا ماعلينا وسعولي كدة وجريت عليهم حضنتهم ووهما التلاتة حضنوا بعض 
نورين خرجت من حضنوهم وقالت:عندي خبر حلو 
يزن ومليكة :ايه 
نورت بفرحة :المسابقة الي انا كنت مستنياها علشان اقدم فيها بتاعت الرسم لسة منزلين الإعلان النهاردة وقدمت عليها وبعد اسبوعين هتبتدي
يزن بابتسامة حب:مبروووك ياحبيبتي وانتي أن شاء الله قدها وهتكسبي المسابقة 
مليكة بفرحة :مبروووك ياسطا وان شاء الله هتكسبي كدة وتبهريهم بروسماتك الجامدة وحضنتها بحب 
نورين بفرحة :أن شاء الله …مع انك يامليكة ملافظك بسم الله ماشاء الله سواق توكتوك ياناس اي ده بس والله بحبك 
يزن بضحك :مجانين والله يلا انا هروح انا الشركة وخلي بالكوا من نفسكوا تمام 
نورين ومليكة :لا تقلق 
مشي يزن ونورين طلعت غيرت هدومها ومليكة خرجت قعدت في الجنينة 
________________عند عمر وأحمد 
احمد بزهق:هنفذ امتي بقي انا زهقت بقالنا سنة علي الحال ده 
عمر ببرود ………
يتبع…..
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى