Uncategorized

رواية طفلة ولكن أحببتك الفصل الرابع 4 بقلم روان محمد

 رواية طفلة ولكن أحببتك الفصل الرابع 4 بقلم روان محمد

رواية طفلة ولكن أحببتك الفصل الرابع 4 بقلم روان محمد

رواية طفلة ولكن أحببتك الفصل الرابع 4 بقلم روان محمد

حبيبه : و دموعها فى عينيها وفاهمه ومش قادرة تستوعب بس فجأة قالت …….. نسرين …… اختي ……
طارق : بصدمه ….. نسرين …. انتي ….انتي ….
نسرين : اختي بتعمل اى عندك يا طارق ….
حبيبه : نسرين …انتي ….انتي سبتيني ….
نسرين : ….انا مسبتكيش يا حبيبه مسبتكيش …انتي اتخطفتي مني … انا فى حد ضربني وخطفك مني ….
طارق :  بصدمه …نسرين انتي …انتي اخت حبيبه .. 
نسرين : والدموع فى عينيها ….اه يا طارق اخت حبيبه ….ثم أكملت ببكاء ….خطيبك … خطيبتك يا طارق …..
جدته : خطيبت مين يا مريهان….انتي وطارق انا اصلا حددت معاد فرحكو من زمان …من قبل ما انزل …اى التهريج ده ….
طارق : تيتا انتي اصلا تعرفي نسرين منين …. واى اسم مريهان ده …. 
سميه : مريهان ….تبقي اختك يا طارق … 
طارق : ونسرين اللى هي مريهان بس ليها اسمين ….فى صوت واحد : أخته …..
سميه : اه اختك …
جدته : اخت مين يا سميه ….انتي هتهزري وانتي بتعملي اى هنا اصلا …
سميه : عادي يا حماتي …حفيدك معيشني عنده شفقه … 
طارق : انا مش فاهم حاجه ممكن تفهموني ….
سمية : بص يا طارق … انت عمتك ثريا اتجوزت عماد جوزها الاولاني  وانت كان عندك 4 سنين .. وجابت مريهان وانت كان عندك 5 سنين … بعدها عمتك تعبت اوى اوى بعد ولادة مريهان … ساعتها سوزان امك وسلفتي فى نفس الوقت …رضعت مريهان حوالي 5 شهور …لحد ما عمتك ثريا خفت …يعني انت و مريهان خوات فى الرضاعة …. 
جدته : مستحيل ….انا ثريا بنتي مقالتليش حاجه زى كده ابدا …
سمية : لأنك كنتي مسافرة يا حماتي ولا تعرفي حاجه عن ولادك الاتنين ولا بنتك …وبعد ما جوز بنتك عماد مات …بنتك اتجوزت بعدها بسنتين وخلفت وماتت وهي بتولد والبت ابوها حسام جوز ثريا التاني أخدها واخد بت مراته ومحدش عرف عنهم حاجه بعد ما بنتك ماتت … يعني الفرق بين البت اللى اتولدت ومريهان كان 8 سنين وطارق ساعتها كان عنده 13 وهي دي كانت اخر مرة نعرف فيها حاجه عنهم …
نسرين : ببكاء …الراجل ده عمري ما حسيت أنو زى ابويا …كان اوحش بني ادم شفتو فى حياتي …بعد ما امي ماتت وانا اللى ربيت اختي لحد ما بقا عندها 4 سنين وكان بيحرقني بالنار كان ييجي سكران من برا وييجي يضرب فيا من غير اى سبب …. لحد ما فى مرة هربت ودي كانت أول مرة اشوفك فيها يا طارق …
( فلاش بااك قبل 13 سنه أول مرة طارق و نسرين يتقابلو وقبل ما طارق يلاقي حبيبه بسنه واحدة ) 
حاسباااااااااااااااى …..
بس بس اهدي انتي محصلكيش حاجه اهدي … 
نسرين : ببكاء …. انا …انا …
طارق : بس بس اهدي اهدي متخفيش متخفيش …اهدي … انتي عندك كام سنه وبتعملي اى الساعة 2 بليل فى الشارع …. 
نسرين : ببكاء ….ه….هربت ….من …من …جوز امي …..
طارق : طيب اهدي اهدي …. جوز امك … بصي انا اسمي طارق عندي 17 تعالي بصي انا والله العظيم عايش مع عمي ومرات عمي وابن عمي …تعالي معايا والله العظيم مرات عمي فى البيت متخفيش بس مش هينفع اسيبك فى الشارع …
نسرين : لا لا شكرا لزوقك …بس …بس انا خايفة علي اختي …
طارق : بأستغراب …اختك …
نسرين : أه اختي عندها 4 سنين خايفة ابوها يعمل فيها حاجه ده مجنون …
طارق : يعني هي تبقي اختك من الام 
نسرين : اه ..
طارق : مش عارف بس عايز اقولك هاتيها طيب وتعالي والله ما بهزر ..
نسرين : لا شكرا انا متشكرة لزوقك واسفه جدا بس …
طارق : لا متتأسفيش مفيش حاجه اصلا عشان تتأسفي المهم انا مش عارف انتي هتعملي اى طيب .. انتي اسمك اى وعندك كام سنه 
نسرين : بحزن …هرجع …. معنديش حل غير الرجوع …مقدرش اتخلي عن اختي كان نفسي أخدها معايا واهرب بس معرفتش …. انا اسمي نسرين وعندي 12سنه
طارق : طيب انا عايز اوصلك تاني عايز اطمن عليكي اعمل كده ازاى .. وبعدين بصراحة انتي زى القمر وسنك ميديش 12 خالص يعني 16 كده او حاجه وبصراحة اخاف عليكي …
نسرين : بص شايف المطعم اللى اول الشارع ده …
طارق : اه 
نسرين : هتلاقيني فيه كل يوم …
طارق : طب وانا اعرف انتي هتجيبي الأكل امتي منين عشان اجي اشوفك ..
نسرين : لا انا مش بجيب اكل انا بشتغل فى المطعم ده …
طارق : نعم …انتي بتتكلمي بجد ..ازاى اصلا الراجل ده يسمحلك انك تشتغلي ..
نسرين : لا هو مش لسه هيسمحلي هو جابرني علي كده … 
طارق : طيب انا ممكن اساعدك …
نسرين : انا مش عايزة مساعدة ولا شفقه …
طارق : والله مش شفقه ..علي الأقل اطمن عليكي كل يوم اتفقنا …
نسرين : ماشي اتفقنا …
نسرين روحت البيت لقت أن حسام جوز ثريا أمها حارق حبيبه وضاربها ومبهدلها وكل ده عشان نسرين سابت البيت ومشت والعلامات دي بالرغم من أن نسرين حاولت تخففها بكل الطرق إلا أنها كانت جامدة اوى ومراحتش بسهولة لغاية ما طارق لقا حبيبة كمان كانت العلامات دي لسه موجوده بس بعد ما نسرين روحت فضل طارق يروحلها كل يوم المطعم يطمن عليها ويسألها لو محتاجه حاجه واتعلق بيها ….و فى يوم ….
………………….
نسرين : طارق …
طارق : اى يا سوسو …
نسرين : ممكن متجيش المطعم تاني ….
طارق : مجيش المطعم …
نسرين : اه 
طارق : حصلك مشكلة أو حاجه بسببي طيب قوليلي …
نسرين : لا الفكرة مش كده …
طارق : اومال اى …
نسرين : انا عايزاك تبعد عني عشان ……. بحبك  …….؟؟ 
طارق : واتصدم …..؟؟؟؟ 
يتبع……
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببته بعد زواجنا للكاتبة هند الحجار

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!