Uncategorized

رواية حبيبتي المنتقمة الفصل الرابع 4 بقلم شروق حسين

 رواية حبيبتي المنتقمة الفصل الرابع 4 بقلم شروق حسين

رواية حبيبتي المنتقمة الفصل الرابع 4 بقلم شروق حسين

رواية حبيبتي المنتقمة الفصل الرابع 4 بقلم شروق حسين

اخر حاجه وقفنا عندها لما مراد قال لريم ان مرام بتتلزق فيه وانو مش بيحبها وريم قالت في سرها انها هتوري ريم
تعالو نشوف ريم هتعمل اي لمرام..؟
______________________
استوووووووووب نفهم الاول هي المفروض ان ريم طيبه وقلبها امال اي الكلام ده مش كل حاجه تفهموها بس ريم فعلا قلبها طيب بس مبتحب الناس الرخمه وساعات هتحسوها مجنونه وهي وعنيده جدا
ريم في سرها: ده هعمل فيكي يا مرام زاي بعمل زمان مع اسراء
فلاش باك
وهي عندها (7) سنين
كانت بتلعب معاه واحده اسمها وكانت بترخم علي ريم كتير
ريم: اجبلك لبان يا اسراء
اسراء: ماشي
ريم: خدي يا اسرء
ريم في سرها بالسم الهاري يا غاليه
اسراء: اي ده اي البان الحراق ده ميه ميه
ريم: خدي يا اسرء
انا هوريكي يا اسرء
اسراء: اي ده حراق
ريم اشربي مايه
اسراء: المايه بتزود الحراق
شطه من شطه
باك
ريم: انا هعد برا اتفرج علي الشركه واتعامل معا الناس
مراد: اوعي تعملي مشاكل
ريم: حاضر
ريم خرجت وبتبص تدور علي مرام خبطت مره واحده في رحمه
ريم: اي ده رحمه
رحمه بصوت عالي وهي فرحانه: رررررريم
انتي اي الي جابك هنا وحضتنها وحشتيني يا صديقه الطفوله
ريم: لسه جايه تحكلها
مرام قطعتهم: انتي بت وبتشاور علي رحمه
رحمه: نعم
مرام: اعمليلي كوبايه نسكافيه
رحمه حاضر
مرام مشيت
ريم: هي بتكلمك كده لي
رحمه: دي بنت يوسف باشا لي اسهم هنا في الشركه زايه زاي مراد باشا بس الاسهم بتاعت مراد اكتر
تعالي احكيلك علي كل حاجه بس تعالي الاول اعملها نسكافيه
ريم راحت معا رحمه
ريم: سيبيني انا هعملها النسكافيه
رحمه: تمام
ريم في سرها: والله انا لاربيكي يا مرام
ريم راحت هي ورحمه تودي النسكافيه
مومشيو
رحمه: بقولك اي يا ريم في كافيه في الدور الي تحت تعالي نقعد فيه وفهميني كل حاجه
ريم قعدت معا رحمه وحكتلها من اول طقطق لسلامه عليكم
رحمه: دي بضتلك في القفص يا ريم مراد الحسيني ده عندو كذا شركه غير دي وهو من اغنياء مصر وعندو فللل وعربيات ومستشفيات
ريم بصتلها عادي وكانها عرفه ده كله 
واذ فجاتن
رحمه: بصي وراكي يا ريم
ريم بصت وراها لقت مرام بتجري علي الحمام
مرام :بصوت عالي: اعااااااااااا
ريم بهمس: بنت حلاال وتستهلي
رحمه: انتي عملتي اي في البت ….. اوعي تكوني حطيتي حاجه في كووباية النسكافيه
ريم بضحك: انا ..ده انا غلبانه
وتبعت مكمله ..بقولك اي انتي بقالك اد اي شغاله هنا
رحمه: 5 سنين من وانا عندي 20 سنه
ريم: واي الي مشغلك بتاعت مشروبات وكده ..
رحمه بحزن: اكل العيش بقا
ريم: هو انتي دخلتي كلية اي
رحمه: انا … في هندسة وتبعت مكمله … وانتي عرفه بابا
كان شغال ارزقي وكبر في السن وتعب
ظروفنا متسمحش اني اكمل تعليمي ..
فاشتغلت وبقيت بصرف علي نفسي
ريم: وبتلحقي تذكري امتي
رحمه: وقت ما بفضي..ههههههه
سيبك بقا من جو الاكتائب ده انتي اي الي جابك الشركه
عرفنا انك مراتو بس جيبك الشركه ..لي ؟؟
ريم: جايه اشتغل
رحمه: تشتغلي اي
ريم: سكرتيرته
رحمه: بس هو عندو سكرتيره (مرام)
ريم: سكرتيرته الشخصيه
رحمه: بس هو معندوش سكرتيره شخصيه اصلا
ريم: ما علينا اهي اي شغلانه والسلامه
رحمه: علي رايك
*********************
احمد: اه يا شقي جايبها سكرتيره شخصيه عشان تبقا جنبك
احمد: اه يا شقي جايبها سكرتيره شخصيه عشان تبقا جنبك
مراد: ما تبطل قلة ادب … انا جيبها عشان تبقا تحت نظري ..
انت مصدق الحكايه الي حكتها …
وبعدين متنساش ان احنا لينا اعدا كتير
احمد: ممكن بردو بس باين عليها طيبه
مراد: اانا كمان حستها طيبه بس مش هنمشي بالاحساس
احمد: اممممم … انا همشي انا عشان ورايا معاد
مراد بمكر: معا ساره
********************
احمد: ساره … مين ياعم دي موزه لسه شاقطها جديد
مراد: غور يا اخي هو انت كل يوم مع واحده شكل ….
عمرك ما هتتعدل كده
احمد: يعم انت مالك انت يا عم..انت مضايك عشان انا بعرف اشقط وانت لا
مراد بنربره حاده: طاب امشي من قدامي
احمد: خلاص يا عم هتكلني
****************************
ريم تلفونها رن
ريم: طاب ثواني يا رحمه هرد علي الموبيل
ريم: الو عايز اي
-: وصلتي الشركه
ريم: ايوه
-: اوعي تفكري تهربي او تحكيلو علي اي حاجه
ريم بنبره حاده: قولتلك ماشي ومترنش عليا كل شويه عشان محدش ياخد بالو 
-: الو 
تيت تيت تيت تيت
********************
ريم رجعت قعدة معا رحمه
رحمه: اي مين
ريم: واحد كان بيرن بالغلط
رحمه: امممممممممممم …. لابس بقولك اي مراد ده حلو
ريم: حلو بس ده حيييييححح????????..حيح
رحمه: حيحح????????..انتي بتقولي فيها ….. لا بس بقولك اي انتي لازم تستغلي الفرصه
ريم باستغراب: ده الي هو ازاي
رحمه: يعني لازم تخلي يحبك 
ريم تلفونها رن وكان مراد
ريم: الو يا استاذا مراد
مراد: تعاليلي علي المكتب حالا
ريم: حاضر
رحمه: فيه اي 
ريم: نبرتي فيها يا بنت النباره ده انا شكلي هطرد
رحمه: ????????طاب روحي شوفي عايزه اي
رحمه: ????????طاب روحي شوفي عايزه اي
**************************************
احمد: بس اي الجمال ده ..ده انتي طلعتي احلا من الصور
-: امممممم … قولي بقا يا بيبي هتديني كام في الساعه
احمد بمكر: انتي بتقبضي بالساعه
بدلع: انت ناوي تنصب عليا يا بيبي ولا اي ده انا غلبانه 
احمد: انتي هتقوليلي
-: ها ​​هتديني كام ولا الف وارجع تاني
احمد: لا لاء … تلافي وترجي اي خشي بس كده ونتفق جوه
-: اه يا شقي
احمد: هو انتي لسه شوفتي حاجه
*********************************
عز: عرفت مكان البت
-: اه يا باشا … شغاله في شركه مراد الحسيني
عز: تجبهالي 
-: بس الشركه عليها حرصه كتير
عز: استنها لما تنزل وتمشي … وامشي وراها وهاتها
-: اوامرك يا باشا
يتبع…..
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!