روايات

رواية بسمة الفهد الفصل الرابع 4 بقلم زينب نبيل

رواية بسمة الفهد الفصل الرابع 4 بقلم زينب نبيل

رواية بسمة الفهد الجزء الرابع

رواية بسمة الفهد البارت الرابع

رواية بسمة الفهد الحلقة الرابعة

” نارين دخلت المطبخ واتأكدت ان مافيش حد وراها وطلعت الفون”
نارين بصوت واطي : الو ….اه انا ف المطبخ وهعمله قهوه…معايا كيس المخدر اه هحطهوله فى القه….
: سكتتي ليه كملي كلام وبعدين
نارين بصتله بصدمه ووقع منها الفون وهو ساند علي الحيطه بيضحك
نارين واقفه زي الصنم: ا..اا استاذ عمر
عمر بضحك: تعرفي يانارين لو فهد سمعك هيعمل فيكي ايه.
نارين بتلجلج: فف فهد ا ايه انا مش قصدي عليه.
عمر : يااابت بلاش اللف والدوران داا عليا انا فاهم دماغك الو*سخه دي
نارين : بالله عليك يا استاذ عمر ماتقوله
عمر : مش هاقوله حاجه…مش عشانك …لا عشان ابوكي التعبان اللي انتي بتصرفي عليه عشان مش ذنبه حاجه بس في شرط اني ماقلهوش
نارين : ايه هو؟؟
عمر: مين اللي قالك تعملي فيه كدا
********************************
“في مكان تاني”
: ياباشا انا عرفت انها كانت عند نجوي صاحبة مرات حضرتك أمل الله يرحمها بس جينا ننفذ انهارده ملقنهاش عند نجوي
باسم قام وقف: نعم؟نجوي صاحبة امل؟؟اللي كنت بحذر امل منها تقوم سايبهالي عندها وانور ابن ال***** دا معاهم وازاي مش عندها يعني؟هتكون راحت فين!!!!
: مش عارف اوصل لحاجه

 

 

باسم : يعني ايه مش عارف توصل لحاجه…هاتهالي من تحت طقاتيق الارض
ناصر وهو داخل : في ايه ياباسم صوتك جايب اخر الشارع ليه
باسم : بسمة ياناصر….محمد بيقول مش لاقيها ف بيت نجوي
ناصر : طيب اهدي ياباسم ” وجه كلامه لمحمد” ازاي يامحمد مش لاقينها فبيت نجوي ازاي؟
“باسم استغرب من ناصر انه ماسألش نجوي مين بس سكت”
محمد : ياباشا انا اتنكرت علي اني مندوب مبيعات وخليتها تدخلني شقتها ودخلت تجيب الفلوس من الاوضه دورت ف باقي الشقه مالقتش حد
ناصر : افرض نزلت او حاجه وقت م انت روحت لنجوي؟
محمد : لا ياباشا انا عرفت انهم حابسينها مش بينزلوها
باسم بتفكير : انا عايزك تنفذ الخطه دي
محمد : ايه هي
*******************************
في شركة فهد
“فهد قاعد متعكنن كل دا مجابتش القهوه…رن علي نارين ومش بترد اضطر يقوم ….قام ودخل المطبخ وشافها مع عمر”
فهد ربع ايده : استاذ عمر اهلا اهلا…..مش هتبطل العبط بتاعك كل ماتشوف بنت مابتعتقهاش.
عمر بص لنارين بسخريه من فوق لتحت: هه طبعا امال
فهد كمل بصوت جهوري: وانتي مش قوولتلك تعمليلي كوباية قهوه ولا مسمعتيش….مش تقوميني من مكتبي تنزليني لمستواكي وماترديش علي الفون
نارين ارتبكت بخوف : ح ح حاضر اسفه
فهد بصوت عالي : اخلصي …وانت تعالي معايا يازفت”وخرج راح لمكتبه”
عمر بيوجه كلامه لنارين : تعرفي لو فهد عرف مين اللي بيخليكي تعملي كدا هيطلع عين اهلك انتي وهو ” وخرج”
نارين بتصب القهوه بإرتباك واخدتها ودخلت لفهد
فهد : حطيه هنا واتفضلي
نارين حطت القهوه ولسه هاتتكلم
فهد :اطلعيييييي بررررااااا
نارين جريت علي بره وقعدت تعيط: انا هوريك يافهد
“في المكتب”

 

 

فهد قاعد متعصب وباين عليه
عمر : ايه ياعم الف مبروك…في حد ينزل ف صباحيته بردووو ” كمل بغمزه”
” فهد متجاهله ”
عمر: هو انا جايلك ل…
فهد : بس ياعمرررر
عمر : انا هسكت يافهد …بس خلي بالك من نارين وانا بحذرك وراقبها دا عشان مصلحتك سلام
فهد : ايه ايه …سلام ايه تعالي هنا انت داخل سوبر ماركت
عمر : ما انت متجاهلني
فهد : اخلي بالي منها ليه مش فاهم؟؟
عمر : لا عادي ” حب يحور عشان حس انه هيوديهم ف داهيه”
**************************
“في البيت”
بسمه بتتمشي ف الجنينه ومبسوطه بالمكان…وفكرت ففهد بس افتكرت امبارح لما قالت انه يجيبلها دكتور….لاحظت انه اتعصب عشان كدا مكلمهاش ….حبت تتصل بيه فادخلت الفيلا لداده كريمه
بسمه : احم داده كريمه
داده كريمه: نعم ياحبيبتي محتاجه حاجه.
بسمه بكسوف : هو يعني معاكي موبايل
داده كريمه: اه ياحبيبتي معايا عايزه تكلمي مين.
بسمه : ممكن اكلم فهد
داده كريمه: ماشي ياحبيبتي ” طلعت التليفون بتاعها الصغير واتصلت بفهد وادتها الفون”
***************************

 

 

“في الشركه”
عمر : فاهمني فا هي غلبانه يعني
فهد : كل دا عشان تقوللي الحوار دا
عمر : اه المهم خد الاوراق دي انا خلصتها وهتفيدك جدا
فهد : تمام انت ” قطع كلامه اتصال داده كريمه…قلق لأنها لما بتتصل بيه بيبقا في حاجه حصلت”
فهد :ثواني كدا ” فتح ”
بسمه : ا ا الو يا فهد
فهد : ايه دا بسمه
بسمه : عامل ايه
فهد ببرود : كويس…في حاجه
بسمه : انا بطمن عليك بس
فهد : ماشي
بسمه : انت زعلان مني طيب
فهد : لما اجي البيت نبقي نتكلم يابسمه
بسمه : طيب يافهد
فهد: سلام
“فهد قفل وفضل سرحان”
عمر : يابختك بيها والله ضحكتها جامده
فهد قام وقف ومسكه من لياقة القميص : ضحكتها ايه ؟؟؟دا انا ادفنك مكانك لو قولت كلمه عليها تاااني سااامع
عمر شال ايد فهد من عليه : خلاص يعم فهد برااحه
فهد : انتوا عكننتوا عليا يومي انا ماشي
عمر : طب وشغلك ؟؟؟
فهد قام واخد مفاتيحه : مش جايلي نفس امسك مكاني ” طلع برا ونزل ركب عربيته وراح علي الفيله ”
**************************

 

 

“في البيت”
بسمه : داده كريمه
داده كريمه : ايه ياحبيبتي
بسمه : هو فهد قدامه قد ايه وييجي
داده كريمه: حسب ياحبيبتي شغله اللي بيحكم
بسمه : طب قوليلي اخره كام
داده كريمه: بصي ياحبيبتي هو كل يوم بيمشي 9 وبييجي 6 وهو حسب مابيروح اي وقت بس هو يعتبر فاضله 4 ساعات يعني
بسمه : حلو اوي طب انا طالعه يا داده كريمه عايزه حاجه؟؟
داده كريمه : لا يحبيبتي عايزه سلامتك
“ف الاوضه ”
بسمه:استغل انه مش هنا بقا وادلع نفسي واقيس الفستان الحليوه دا
فتحت الشنطه الكبيره اللي فيها الهدوم الجديده وبصتلهم : ااامممم فينك …اهوو..تعلالي بقا
” بسمه قامت لبست الفستان وبصت علي نفسها ف المرايه”
بسمه بدهشه : الله ياجمالك يابسمه ” لفت وبصت عليه….كان فتات احمر قصير منفوش شكله تحفه وبالذات عليها حطت ميكب اللي اشترته مع اللبس وفردت شعرها وحطت بيرفيوم رحته تجنن وكانت قمر علي الاخر”
”””””””
“فهد وصل البيت ودخل ”
فهد : داده كريمه هي فين بسمه
داده كريمه: فوق يا فهد بيه اتفضل…احضرلك تاكل؟

 

 

فهد : لا لا انا هطلع اغير بس
“فهد طلع الاوضه ”
“بسمه بتلف ف الوضه وبتغني وفرحانه بشكلها سرحت في البلكونه وقالت : الله بقا ما انا حلوه اهو ومزه كمان اهو يالهوي عليا انا
بسمه سمعت الباب بيتفتح ولفت بسرعه واتصدمت وكملت بشهقه : يالهوي فهد
: يخربيتك يابسمه ايه دا

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية اضغط على : (رواية بسمة الفهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!