Uncategorized

اسكريبت عشقني من تمنيته الجزء الرابع 4 بقلم ياسمين الشافعي

 اسكريبت عشقني من تمنيته الجزء الرابع 4 بقلم ياسمين الشافعي

اسكريبت عشقني من تمنيته الجزء الرابع 4 بقلم ياسمين الشافعي

اسكريبت عشقني من تمنيته الجزء الرابع 4 بقلم ياسمين الشافعي

وضع جاسر يديه علي خصرها حتي يقربها اليه بينما هي بحركه غير ارادية ضربته علي وجهه وبقوة..! عم السكوت للحظه وحدق الحميع بها.. بينما هو نظر لها وعينياه تتطاير منها الشرار وجهه احمر من كثرة الغضب 
احاط خصرها بيديه وقربها له واردف بفحيح الافاعي وهو بضغط علي خصرها
=انا مش عارف اي اللي مخليني مقتلكيش لغاية دلوقت لكن حركة كمان واقسم بالله اقترب من اذنها وهمس ببعض الكلمات.. جحظت عينيها من وقاحته واردفت وهي نحاول الحركة والفرار منه
=ابعد بعيد عني ان.. 
ضغط علي خصرها بقوة اكبر واردف بحده
=مفهوم
تحولت معالم وجهها للالم الشديد واردف
=مفهوم
عندما راي ألمها وجد يديه ترتخي من علي خصرها آتي مساعد المخرج محاولا لتلطيف الاجواء
=ااا استاذ جاسر احنا ممكن نأجل المشهد ونصوره بكره او ممكن حضرتك تاخد راح.. 
قاطعه جاسر مردفا بهدوء مربب
=هنصور دلوقت
مساعد المخرج بتوتر
=ماهو حضرتك المخ.. 
نظر له بعينان كالصقر واردف 
=قولت هنصور دلوقت
اردف المساعد وهو يتحرك من امامه بخوف ظاهر
=هنصور دلوقت اقسم بالله لنصور دلوقت
بينما هي دب الرعب باصوال قلبها فمالمح وجهه تملئها الجمود وبالرغم من هدوء نبرة صوته الا انه كفيل بتدمير حواس تفكيرها من شده الخوف..! سلط. نظره عليها لتبتلع ريقيها بتوتر (هو بيبصلي كده ليه انا انا خايفه) 
ردع صوت المخرج مردفاً 
=استااند باااي…. اكشن
تحولت معالم وجهه للطف يصدق واردف بهدوء مليئ بالشغف
=انا آسف
ظهرت الصدمة علي وجهها بحقيقه واقسمت انه مريض بالانفصام سحقا كيف هذا..! كانت تلك الصدمة مفيده لدورها فاردفت
=انت بتتاسف علي اي بالظبط انا اللي غلطانه…؟!
اقترب منها بخطوة واردف وانفاسه تلفح وجهها
=انا اللي غلطت لما بعدت عنك وانا متاكد ان روحي في وجودك 
جاءت لتبعد ليطبق علي خصرها يقربها اكثر له..! بدأ قلبها بالقرع كالقبول ويديها ترتعش من شده الخوف الممزوج بالتوتر.. 
اردفت بتوتر ملحوظ
=انت لو مبعدتش اقسم بالله 
اردف بهدوء لكنه لها مريب
=هتعملي اي
اخذت انفاسها واردفت بقوة مزيفه
=ه.. ه.. هعيط اقسم بالله لاعيط
رفع حاجبه بعدم تصديق ليجدها انفجرت بالبكاء بالفعل..!! 
…………………. 
“في مكان اخر”
اقتربت “جنات” من الطفل وهي في الحقيقه تكرهه الاطفال لكنها اقنعت نفسها«كله يهون عشان القمر» جلست بجانب الطفل واردف بلطف مصطنع
=والقمر بقي قاعد لوحده كده ليه
نظر لها الطفل بحقارة واردف
=وانتي مالك انتي
اعطاها ظهره مره اخري بينما هي ضغطت علي اسنانها واردف بهدوء يكاد ان ينفذ
=ما تجرب تحكيلي كده مضايق من اي وانا مش هقول لحد
التفت لها الطفل واردف 
= وجربي كده تخليكي في حالك باجربوعه انتي
نفذ صبرها وامسكته من ياقة قمبصه من الخلف واردفت بصرااخ
=مين دي اللي جربوعه يابن**** ده انا هطلع عين اهلك هنا 
ظل يركل في الهوا واردف بغضب
=نزليني احسنلك نزليني وانا هوريكي
تركته حتي سقط ونظر لها بغضب بينما هي صرخت به مردفه
=تووري مييين يلااا ده انت مش جايب ركبتي حتي
وضع اصبعه امامها واردف بتهديد
=ابعدي بعيد عني يا حيوانه انتي بدل ما اعملها معاكي
جحظت عينيها واردفت بصراخ اعلي ليلاحظها ؤائل من الاعلي
=ينهاار ابوووك اسود..!
اقترب وائل منهم مسرعا وهو بردف
=اي اي اي في اي 
اردفت بصراخ وهي تقترب من الطفل ناوية علي قتله
=مييين دي اللي حيوانه بتكلم ميييين
وقف وائل في النضف وهو يمنعها مردفا 
=مبكلمكيش انتي اكيد اهدي بس وامسحيها فيا امسحيها فيا انا
نظر لها الطفل واردف 
=انا هسكت ومش هرد علي واحده جربوعه زيك
نظرت له بغضب اعمي واردفت بصراخ
=لاا بقي ده انت مش نااوي تجبها لبرا..مين دي اللي جربوعه يابن الكلااب انت
اردف وائل وهو يحاول الامساك بها فجميع الضربات تأتي به
=اهدي بس وراعي ان احد الكلاب دي موجود
اردف الطفل بصراخ مشابهه لصراخها
=متشميش ماامي انتي فاهمه
اردف وائل بصراخ مثلهم
=يعني تشتم بابي ومامي لاا
تحرك الطفل من امامهم وجلس بمكان بمفرده لتردف جنات بتهديد
=سيبني
تركها وائل بسرعه لتردف 
=لأنا للواد ده هينطق يعني هينطق
تحركت للطفل بتحدي لكنها بدت بالضعف عندما سمعت لصوت شهقاته.. جلست علي ركبتيها امامه اردفت
=علفكره بقي انا مغلطش انت اللي استفزتني
ظل يبكي امامها لتردف باستسلام
=طب متزعلش طيب.. انا كنت جيالك اسيلك والعب معاك وانت اللي جرتني للردح 
نظرت له بشفقه واردفت
=طب انت بتعيط ليه دلوقت
اردف الطفل من بين بكاءه
=عشان انتي لكاكة اوي ومش بتسكتي
اخذت انفاسها وهي تردف
=ياااالله يااولي الصااابريين
………….
اردف جاسر بنفاذ صبر
=stop
ثم سلط نظره عليها وجدها مازالت تبكي ليردف 
=انتي بتتنيلي تعيطي ليه دلوقت جيت جمبك انا
مسحت دموعها بعنف واردف
=هو انت كده ومعملتش حاجه.. بعد اذنك متقربش مني بالطريقه دي تاني
رفع كتفيه واردف ببرود شديد
=انا بعمل اللي مكتوب في الورق واللي مطلوب مني
نظرت له بغيظ واردف بقوة
=تمام.. وانا مش هعمل اللي مكتوب في الورق ولا هاجي تاني اصلا
يتبع….
لقراءة الجزء الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي أجزاء الاسكريبت : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حبيبتي مفجوعة للكاتبة روان ريحان

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى