Uncategorized

اسكريبت أحببت زوج أختي الجزء الرابع 4 بقلم أمنية أيمن

 اسكريبت أحببت زوج أختي الجزء الرابع 4 بقلم أمنية أيمن

اسكريبت أحببت زوج أختي الجزء الرابع 4 بقلم أمنية أيمن

اسكريبت أحببت زوج أختي الجزء الرابع 4 بقلم أمنية أيمن

رهف راحت المطبخ: سعدية بقولك اي 
سعدية:اؤمرينى يا هانم 
رهف: عايزاكى تروحى الصيدلية تجيبيلى ملين 
سعدية: ليه يا ست هانم 
رهف بمسكنة: اصل عندى امساك ومش قادرة ممكن تجيبيلى ولا لا 
سعدية: ااه طبعا يا ست هانم هروح اجبلك عيونى 
رهف: تسلملى عيونك 
سعدية راحت تجيب وهى ماشيةبتكلم نفسها: سبحان الله بقا دى اخت مايان شوف دى بتتكلم ازاى واختها كانت ازاى يالا الله يرحمها بقا 
عند رهف فى المطبخ واقفة بتتسم بخبث: ولسة يا قاسم دا اللعب ابتدى والله لهوريك واعرفك مين هى رهف 
بعد ربع ساعه 
سعدية وهى بتنهح: اتفضلى يا ست رهف الملين اهو 
رهف بابتسامة : شكرا اوى يا سعدية بقولك اي 
سعدية: اي يا هانم 
رهف: روحى انتى استريحة انا هحضر لقاسم الفطار
سعدية: ميصحش يا هانم 
رهف: اسمعى الكلام بقا 
سعدية: تحت امرك يا ست هانم 
رهف قعدت تحضر لقاسم الفطار وراحت حاطة ملين فى الفطار بس محطتش كمية كبيرة 
رهف: سعدية يا سعدية 
سعدية: نعم يا هانم
رهف: طلعى الفطار دا لقاسم بيه
سعدية: حاضر يا هانم 
رهف واقفة مبسوطة اوى من ال هيحصل فى قاسم 
********
رهف قاعدة فى الصالون وحاطة رجل على رجل ومبسوطة وعمالة تدندن قاسم نازل بكل وسامة وشموخ 
قاسم بسخرية: ماشاء الله شفاكى يعنى خدتى على البيت 
رهف بنفس السخرية : ااه اصله بقا امر واقع ولازم اتقبل ان اعيش مع واحد زيك 
قاسم ببعض الغضب:لمى نفسك واعرفى حدودك معايا 
رهف بعند: ولو متلمتش هتعمل اي ولا تقدر تعمل حاجة بوق على الفاضى انت مقدرش تعمل….
ولسة مكملتش لاقت القلم نازل على وشها 
قاسم بغصب: قولتلك قبل كده لسانك ميطولش عليا واذا كان ابوكى مربكيش ومدلعك انا بقا هربيكى من اول وجديد شغل العند والدماغ الجزمة دى متكلش معايا فاهمة 
رهف بعياط:فاهمة وطلعت تجرى على الاوضة 
قاسم كور ايده وضغط عليها جامد وبعدين مشى
*******
فى الشركه عند قاسم 
اسر: تانى يا قاسم مديت ايديك عليهاتانى يا بنى انا مش محزرك متمدش ايدك عليها 
قاسم: مستفزة ودماغها جزمة وانا بقا هكسرهلها
اسر: مفيش فايدة انت الكلام معاك مبقاش له لازمه 
قاسم فجاة حط ايدة على بطنه 
اسر: قاسم مالك 
قاسم:مش عارف بطنى بتوجعنى اوى وراح جرى على الحمام
اسر بيخبط على الباب: افتح يا بنى متقلقنيش عليك 
قاسم طلع من الحمام وباين عليه التعب 
اسر: قاسم مالك 
قاسم: مش عارفة عندى اسهال وبطنى بتوجعنى 
اسر: انت خدت ملين 
قاسم: لا 
وراح جرى على الحمام تانى فضل رايح جاى على الحمام لمدة ساعة وبعدين راح المستشفى عاملوله غسيل معده وقالوله ان حد حطله ملين فى الاكل 
*****
قاسم روح البيت ونده على سعدية بكل غيظ وغضب 
قاسم: سعدية انتى يا سعدية 
سعدية جت بتجرى: امرك يا بيه 
قاسم بغضب: مين ال حطلى ملين فى الاكل 
سعدية: معرفش يا بيه 
قاسم: انتى هتستعبطى يا روح امك مفيش غيرك فى ام البيت دا بيطبخ انتى هتتنطقى ولا اسجنك واطردك
سعدية بعياط : والله يا بيه معرف حاجة عن الموضوع دا 
قاسم: شكلك هتتعبينى معاكى انطقى يا بنت**مين اداكى فلوس وقالك تعملى كده 
سعدية: يا بيه انت مش مصدقنى له بس 
قاسم: امال مين يعنى ال هيكون عمل كده هااااا 
سعدية: اصل يا بيه 
قاسم: انطقى فى اي 
سعدية: اصل اب محضرة الاكل رهف هانم 
قاسم بيتكى على سنانه: رهف 
قاسم بعلو صوته نده عليها: رررررررررررررررهف 
رهف سمعت صوته من فوق اتفزعت وقامت مخضوضة 
رهف: عرف صح اكيد عرف انا مكنتش لازم اعمل كده ياربى الوحش الكاسر دا هيقتلنى احيه هموت دا انا لسة متمتعتش بشبابى اروح فين ايوة هستخبى فى الدولاب وجرت استخبت فى الدولاب 
قاسم طلع رزع الاوضة ملقهاش فيها: انتى فين اطلعى هنا ورينى نفسك يالى عملالى فيها شجاعه اوى انا لو لاقيتك والله لاسود عيشتك 
رهف فى الدولاب مرعوبة منه وبترتعش قاسم بيبص كده لاقى دولاب بيتهز فضل مشى براحة وفجأة فتح الدولاب 
رهف بصريخ: عااااااااااااا 
قاسم شالها على دراعه: بقا انتى تحطيلى ملين فى الاكل 
رهف: والله اول واخر مرة انا اسفة بجد 
قاسم رمها على السرير وبيقرب 
رهف: قاسم انت بتعمل اي 
قاسم: ولا اي حاجة مراتى وهاخد حقى 
رهف بتبعد: والنبى يا قاسم لا بالله عليك بلاش تعمل كده وكملت بعياط اول واخر مرة والله هعمل كده
قاسم خدها فى حضنه: اهدى يا حبيبتى مش هعمل حاجة 
رهف عمالة تعيط وماسكه فيه جامد وهو بيضمها فى حضنه اكتر وبيطبطب عليها وراحت نايمة فى حضنه قاسم نايمها ونام جنبها 
*********
صحيت رهف على رنة التليفون خدت التليفون وطلعت برة 
رهف: الو 
زياد: وحشتينى يا قلبى 
رهف: زياد وبعدين بتدير كده لاقت قاسم وراها 
تفتكره قاسم هيعمل اي؟!
يتبع…..
لقراءة الجزء الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي أجزاء الاسكريبت : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية نبض السيف للكاتبة سارة محمد

‫8 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى