Uncategorized

رواية حفيدة القاضي الفصل الرابع 4 بقلم نور الشمس

 رواية حفيدة القاضي الفصل الرابع 4 بقلم نور الشمس
رواية حفيدة القاضي الفصل الرابع 4 بقلم نور الشمس

رواية حفيدة القاضي الفصل الرابع 4 بقلم نور الشمس

فى أمريكا
________
وصل فهد وسيف الى الشركة وجلسو فى قاعة الانتظار
كات : اهلا وسهلا استاذ فهد واستاذ سيف انا كات سكرتيرة أستاذة چین
فهد : اهلا وسهلا انسة كات
كات : معاد حضرتك بعد الاجتماع الحالى
فهد : تمام
كات : نتمنى ان يكون كل شئ جاهز
سيف : اكيد انسة كات كل شئ
كات : بعد اذنكم
مر وقت وخرج ضيف چین وكان مالك زهران صاحب شركات مالك
مالك بغرور : فهد انت هنا ليه علشان المشروع
سيف : اكيد مش بنقشر بطاطس يعنى
مالك : هههه خلاص المشروع بقه بتاعي كلها مسائلة وقت بس
فهد : ههههه فعلا مسائلة وقت سلام
غادر فهد بكر كبرياء وقوة تحت أنظار مالك وتوجه إلى مكتب كات
كات : سوف أعطى خبر للانسة
فهد : تمام
توجهت كات الى مكتب چین واعلمتها بوجود فهد السيوفي فى الخارج وطلبت چین منها ان تنتظر قليلة حتى تصلي العصر
توجهت كات الى مكتبها واخبرتهم بأنها معاها تليفون مهم ومر حوالى 10 دقائق وامرت چین كان بادخالهم
كات : انسة چین هذا أستاذ فهد واستاذ سيف
چین بابتسامة عملية : اهلا وسهلا
فهد : اهلا انسة چی
چین : أستاذ فهد حضرتك كويس
سيف : اكيد انتى عرفانى
چین : اه انت الشخص إلى وقعنى الصبح
سيف : ايوة انا اسف جدا على حصل الصبح
چین : عادى ولا يهمك هو مالو وشاورت على فهد ????
سيف : صدمه بس علشان شافك
چین : ليه انا وحشه
فهد : هو حضرتك مين
چین : چین اد المدير التنفيذي للشركة والمسؤلة عن المشروع وحضرتك
فهد : فهد السيوفي صاحب مجموعة شركات السيوفي
چین : تمام تحب نبدأ
سيف : ياريت
چین : نوع القهوة
فهد : مضبوطة
چین : كات 3 قهوة مظبوطة من فضلك
كات : حاضر يا فندم وغادرت
فهد : هو ليه لزمة الشرح ما شركة مالك خدت المشروع
چین : عن اى مشروع بتتكلم
فهد : مشروع المصانع
چین : ???????? بس انا رفضت عرضهم دلوقتى
سيف : بس هو قال انك وافقتى على شركته
چین بحده : هو قال کده
سیف : ایوه
چین وهى تتكلم فى التليفون : كات ابعتيلى چاك حالا
چین : اظاهر أنه بيحبك اوى أستاذ فهد
فهد بسخرية : اكيد وتم قطع كلامةبدخول چاك
چاك : تحت امرك انسة چین
چین : مالك زهران يتمنع من دخول أمريكا مرة تانية مفهوم
چاك : تحت امرك يا فندم بس اهدى وغادر
فهد : معلش ممكن سؤال
چين : اتفضل فهد بيه
فهد : هو انتى تقدرى تمنعيه من دخول البلد
چین : اكيد لما يقول كلام على لسانى
سيف : اذاى
چین : انسي يا ريت نكمل الشغل تمام
ابتد فهد فى شرح المشروع تحت انظار چین المستمتعة بالشرح بعد مرور حوال ساعتين من الشرح انتهى فهد
فهد : ها ايه رايك
چین : بصراحة هو كويس بس محتاج شوية تعديل
سيف : بعد شرح ساعتين ومطلوب تعديل
چين : علشان توصل للعالمية لازم تقدم كل شئ صح
فهد بالعربي : دانتى مستفزة اوى
چین : بتقول حاجة استاذ فهد
فهد : لا ابدا
سيف بالعربي : ابوس ايدك اسكت اه صحيح صدقت
فهد بالعربي : ايوة صدقت
چین : فيه شيء فهد وسيف بيه
سيف : مفيش يا قمر
كات وهى تدخل مسرعة : چين استاذ مارك بسرعة
غادرت چین بسرعة إلى مكتب مارك للاطمئنان عليه وذهب وراها فهد وسيف
چین : مارك انت كويس
مارك : أجل يا طفلتى
چین : مالك انت خت العلاج ولا نسيت
مارك بتوتر : ايوة خته
چین : مااااارك خته امتى
مارك : لسه حالا
چین : بصوت مخنوق : ليه كده تخضنى عليك
مارك : انا اسف طفلتي
چین : انا اسفة مارك بس انت عارف انى بخاف عليك
مارك : خلاص ابنتى انا باكمل صحة اعتذر منكى
چین : انا خلصت شغل تعالى ناكل برا قولت ايه
مارك : بس انا الى هختار المكان
چین بضحكة : تمام ادامى يا طفل ههههه
لفت چین ولقت فهد وسيف واقفين
چین : بعتذر منك أستاذ فهد
فهد : ولا يهمك
مارك : مرحبا انا مارك بيتر مدير الشركة
فهد : اهلا وسهلا انا فهد السيوفي
مارك : ما هو رايك طفلتي بأخذ فهد وسيف ماعنا
چین بضحكة : تمام يالا بينا شباب
چین وهى توجه كلمها الى كات : امريهم بتجهيز السيارات
كات : حصل وجاهزة
چین : اتفضل يا طفلى الكبير يالا شباب
غادر الجميع إلى المطعم ومر الوقت بين الضحك والهزار للتخفيف عن مارك
جين : كان نفسي انرفزك فهد بيه بس مبروك على المشروع
فهد : الكلام ده بجد
جين : بعد يومين هيتم الإعلان عن فوزك وان شاء الله هنزل مصر بعد أسبوع علشان اشوف كل حاجة على ارض الواقع
سيف لمارك : انا شفت بلايستيشن عندك
مارك بصوت واطى : وطى صوتك علشان لو سمعت طفلتى سوف تسير غضبها ولم نستطيع ان نقف أمامها
جين : قولى مارك خسرت فى البلايستيشن ادام مين
مارك : ادام رويل مدريد
جين : طبعا علشان محمد صلاح لاعب رويل مدريد
مارك : سوف اكسبه
جين : مش لو لقيت البلايستيشن فى المكتب
مارك بصدمة : لماذا اين ذهب
جين : اتصادر يا طفلى المدلل
فهد : هل هذا والدك
جين : هو كل شي بالنسبة لى
مارك : لن أعود للشركة مرة اخري وانتى
جين : انا هموت وانام علشان فى شخص كسر رجلى الصبح
سيف : انا اسف صح انا لقيت حلقك
جين : بجد هو فين
سيف : فى البيت
جين : من فضلك اوعى تضيعه اصله غالى عليا اوى
سيف : متخفيش انا ممكن اجبهولك لما أروح
جين : بس مش هيبقه تعب عليك
فهد بسخرية : يعنى هو عمل ايه طول اليوم
جين : ههههههه الظاهر انكم بتحبو بعض اوى
فهد بحب : ده أخويا وبائر أسراري وصاحب عمرى
جين : ربنا يخليكم لبعض
فهد : امين
مارك : يالا طفلتي أريد اهزمك
جين : مارك كل مرة تقول كده وتخسر
فهد : شكلك محترفة
جين : طبعا تحب تجرب
فهد : اكيد امتى
جين : بكرة اجازة ايه رايك تيجي أنت وسيف ونلعب
فهد : لوحدنا
جين : ههههه لا تخف انا لم ادخل رجل منزلى وانا بمفردى فى المنزل يوجد مديرة المنزل والحرس وچاك ومارك يعنى حوالى 15 شخص
فهد : انا بعتذر مكنتش اقصد
جين بالعربي : انا مصرية أستاذ فهد وعرفة قيمة شرف البنت
فهد وسيف بصدمة : انتى مصرية
جين وهى تقف : اكيد مصرية 100 %
فهد باحراج : يعنى انتى فهمتى وانا بقول عليكى
جين : مستفزة ههههه اكيد استاذ فهد
فهد : فهد بس من غير ألقاب مينفعش الشركه يكون بينهم ألقاب صح
جين : صح اكيد هبعت ليك شير لوكيشن بمكان بيتي وسوف أنتظرك غدا
فهد : تمام
بعت جين الموقع واستغرب فهد جدا
فهد : هو انتى صاحبة بيت الجنة
جين : هههههه ايوة هو انت عارفة
فهد : احنا جيران على كده بيتى على بعد كام بيت
جين : تمام هنستناكم بكرة الساعة 10 صباحا
غادر الكل المطعم وذهب كل منهم الى بيته
وصلت جين ومارك للبيت
مارك : أين ذهب عقلك طفلتي
جين : عقلي فى رأسي مارك
مارك : من يكون فهد السيوفي طفلتي
جين وهى تغمض عيونها : ماضي بعيد جيه الوقت ليظهر للنور
مارك : انا لا أفهم طفلتى
جين : بكرة تفهم كل شي ودلوقتى على النوم
مارك : امرك ماما
جين : ههههههههههههه شاطر طفلي الكبير
مارك وهو يقبل رأسها : تصبحي على خير طفلتي
جين بحب : تصبح على الجنة طفلي الكبير
صعد مارك الى غرفته فى منزل جين وبعد فترة وصل جاك
جاك : لماذا
جين : هو ايه لماذا
جاك : لماذا فهد بالذاد
جين : غريبة وانت عارف كل شي
جاك : انتى عارفة انك صغيرتي الجميلة بلاش تروحي مصر
جين : تعبت جاك تعبت اوى وبكت فى حضنه
جاك : لما كل هذا الحزن صغيرتي
جين بدموع : اشتقت للجميع والماضى لازم يتفتح
جاك : سوف أتى معكي
جين بابتسامة صغيرة : مش انا صغيرتك اذاى هبعد عنك
جاك : سوف أجهز كل شي هناك
جين : عملت ايه مع مالك
جاك : دلوقتى هو فى الجو متجه على مصر
جين : روح نام جاك بكرة عندنا ضيوف مهمين
جاك : فهد وسيف
جين وهى تقرص خده : صح يا بيضة
جاك : لقد تعلمت العربية بسببك صغيرتى حتى أفهم كلامك
جين : ههههههههه تصبح على خير جاكى وباستهفى راسة وطلعت تنام
جاك : ربنا يهديكى صغيرتى الجميلة عوضينى عن ابنتى الى ماتت
ماريا : سوف اذهب معها لن اتركها جاك
جاك : أجل ماريا جين ملهاش غيرنا وبدخلها مصر هتفتح نار عليها ولازم كلنا نكون موجودين
ماريا : صح هيا عزيزي لكى ننام
جاك بمشاكسة : حسنا حبيبتى فانا مشتاق لكي
ماريا : ههههههه هيا أيها الطفل الكبير
وغادر جاك وزوجته ماريا الى غرفتهم
????????????????????????????????????????????????????????????
يتبع ……
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى