Uncategorized

رواية عوضني بالأجمل الفصل الرابع 4 بقلم حبيبة محمد

 رواية عوضني بالأجمل الفصل الرابع 4 بقلم حبيبة محمد

رواية عوضني بالأجمل الفصل الرابع 4 بقلم حبيبة محمد

رواية عوضني بالأجمل الفصل الرابع 4 بقلم حبيبة محمد

ليلى:انتي اللي قولتي اهو للاسف يعني لازم تنسيه عشان لو غرقتي اكتر من كده هتخسري
يارا:وانا عايزة اخسر
ليلى:انتي بجد هتجنيني
يارا:لا وانتي الصدقة انا اللي اتجننت 
ليلى:انا شايفة ان انتي عشان تحلي كل المشاكل دي لازم تنسيه
يارا:يارب اعمل اي ياارب
بعد 6شهور يارا كانت بتحاول تنسا حسام للمرة التانية بس المرادي كانت فعلا نسيته..
وجي اسوء يوم في حياتها…..
????????……………..
{عصام عم يارا}……
عصام:بص يامحمد انا عايز اخطب يارا بنتك  لسليم ابني
محمد ابو يارا:والله يااعصام احنا مش هنلاقي احسن من سليم 
عصام:ماشي شوف رأي يارا الاول
محمد:هيا يارا هتقول لا يعني ولو قالت انا شايف انو كويس متقدرش تعترض
عصام:ماشي انت فاهم بنتك اكتر بردوا
{Bøba mohamed ????????}..
وفتح محمد الموضوع مع يارا…
يارا:بس يابابا انا مش موافقة انا شايفة سليم طول عمروا اخويا 
محمد:اخوكي منين هاا وفيها اي يعني عصام عمك بيحبك اويي ومرات عمك وهو ابنهم الوحيد يعني هيبقوا فرحانين بيه اوي وبيكي وهيخلوا بالهم منك
يارا:انا مش هتجوز عمي ومرات عمي يابابا انا هتجوز ابنهم وانا وهو
محمد:انتي وهو اي انا كلمتي تتسمع والخطوبة هتبقا في العيد فاهمة
يارا:فاهمه ????
..{Bøba mohamed}????????.
يارا فضلت تعيط لانها مش عارفة تعمل اي وعشان هيا فعلا شايفة سليم اخوها
{سليم واسماء ويارا صحاب جداا وبيحكوا لبعض كل اسرارهم)
يارا كلمت اسماء في الفون….
يارا:شوفتي اللي حصل عايزين اتجوز سليم
اسماء:سليم طب ومالو سليم
يارا بزعيق:مالو سليم انتي اكتر واحده عارفة ان سليم زي اخويا بالظبط حتة انتي موفقتيش لما اتقدملك لانك شايفاه اخوكي صح  هيا بالاها سوسو خد نادية ده اي ده
اسماء:طب اهدي تصدقي معاكي حق انا فعلا مكنتش موافقة عشان زي اخويا بس انتي عارفه اني كمان ساعتها كنت بحب اسر  وهو كان هيتقدملي
يارا:طب مش انتي صحبتي اقفي جمبي بقاا
اسماء:شوفي انتي هتعملي اي وانا معاكي
يارا:بصي انا هعمل………………
اسماء:اشطا بس انتي متأكدة ان الحل ده هينجح
يارا:انشاء الله بس متخفيش انتي
اسماء:خلاص ماشي
????????????????????????????????…
يارا فضلت مبينا لاهلها انها موافقة عشان لو حصل اللي في بالهم محدش يقول ان هما اللي عملوا كدا …….
تاني يوم…..
ليلى:مبروك يحياتي
يارا:هو اي اللي مبروك يابنتي انتي عارفه اني مش موافقة وانتي وجايا تقوليلي مبروك
ليلى:لي مش موافقة ليي
يارا:انتي اللي بتسئليني السؤال ده مع انك عارفه لي
ليلى:ماشي انا عارفه بس بردوا سليم كويس جدا
يارا:اتجوزيه انتي ياختي
ليلى:بس هو عايزك انتي
يارا:ماهو مش هيعوزني بعد كده
ليلى:قصدك اي انا مش فاهمه حاجه
يارا:هتعرفي كل حاجه متخفيش
ليلى:انا مش عارفه اخرتها معاكي اي
يارا:اتقلي هتعرفي كل حاجه
ومر اسبوع……????????.
كان يوم الحسم والقرار قرار سليم ويارا ….
سليم:يابابا انا بحب واحدة تانية وانت عارف ومصمم انك تخليني اتجوزها
عصام:بص يابني انا شايف ان يارا بنت عمك مفيش احسن منها وانا كلمت عمك بص هيا لو موفقتش اوعدك اني هجوزك البنت اللي بتحبها
سليم مردش وقعد وطلعت يارا وليلى معاها ومرات عمهم كانت قاعدة ……..
عصام:ها يا يارا يابنتي موافقة ولا لاا
يارا:موافقة
ليلى وسليم اتصدموا…..????.

يتبع…..
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!