Uncategorized

رواية عشقت ملاكي الحلقة الرابعة 4 بقلم اسراء

 رواية عشقت ملاكي الحلقة الرابعة 4 بقلم اسراء 

رواية عشقت ملاكي الحلقة الرابعة 4 بقلم اسراء 

رواية عشقت ملاكي الحلقة الرابعة 4 بقلم اسراء 

ادم: انت جيت للموت برجليك وهنبدا اللعب سوا 

ي شافعي

شافعي:ولله لندمك انت متعرفش بتلعب مع مين ولا اي

ادم بسخريه:لا مش عارف عرفين 

وانقد علي ضرب لحد ما أغمي علي الشافعي 

ادم: الرمو قدام القصر بتاعو 

وخرج ادم ودخل القصر 

….ادم 

يلتفت ادم للصوت 

ادم: ايوا ياماما 

ام ادم: مالك يحبيبي ف اي 

ادم؛ ولا حاجه يامي هروح ارتاح شويه 

باس اديها وراسها ودخل نام ع السرير ومفتح عينو وبيفتكر وهي بتصرخ من الوجع 

ادم: انا اي الي حصلي بفكر فيها لي وخايف لي اكيد مشفق عليها بس مش اكتر 

ده الكلام الي اقنع ادم نفسو بي 

…وحل الصباح علي ابطالنا ..

عند ملاك فتحت عينيها ع صوت تليفونها 

ملاك بنوم: الو 

عشق:لوكه انتي كويسه

ملاك:ايوا يقلبي انت تمم

عشق:هعدي عليكي انا وهمس انهارده خلي بالك من نفسك سلام

ملاك:سلام

قامت ملاك وحولت تقف معرفتش فضلت تسند علي الحيطه وطلعت فستان بيتي ودخلتلك حولت تاخد دش ونجحت وفردت شعره الي شبهه الأحمر وخرجت برا

 ام مالك: صباح الخير يحببتي الف سلامه عليكي ينن عيني

ملاك: الله يسلمك يست الكل مكنش كسر ده المهم فين الواد مالك

الأم: نايم يحببتي 

ملاك: اهه اي نايم طيب ماشي 

ملاك تبتسم وتفتكر هو عمل فيها اي وتدخل الاوضه عندو وترفع التيشرت بتاع مالك ١٢٣

مالك: ملااااااااااااااك هنفخك 

ملاك حولت تجري معرفتش خرجت واستخبت ورا باباها 

ملاك: بابا بابا نا ملاك حببتك وتعبانه شيل الديركولا ده من هنا ده أتحول يماااااا 

لاب بضحك: خلاص ي مالك ملاك تعبانه دلوقتي 

مالك بيبص ع ملاك بعصبيه ودخل الاوضه 

ملاك: حبيبي يابابا يلي واقف جمبي اي ده انت أتحولت زي مالك ولا ااييي الحقي يماما بابا حيكلني ودخلت الاوضه بتعتها وبتضحك 

الأب: ولله بنت دي مجنونه 

الأم: ربنا يخليها لينا 

….ف القصر عند ادم…..

ادم صحي من النوم اخد دش ولبس بادله سودا ورفع شعرو وحط برفانو الي بيجنن البنات ونزل تحت 

ادم:صباح الخير ي دادا

دادا عفاف: صباح الخير يادم يبني الاكل جاهز 

راح ادم كل ومشي ع الشركه 

…..عند مالك ف البيت…. لبس لبس كاجول وخرج من الاوضه 

مالك: بابا انا هنزل اروح الشركه 

الأب: ماشي ي حبيبي خلي بالك من نفسك 

 ومشي وراح الشركه 

 عند ادم 

ادم: متخفش انا اديتو درس عمري ما هينسال 

فهد : عملت اي فهمني 

فلااااش بااااك 

 عشان تعرف انت بتلعب مع مين 

وقطع أيد الشافعي 

الشافعي : هندمك هندمك يبن حسن الكلب  

بااااك 

فهد: يستاهل 

ادم: عشان يعرف هو بيلعب مع مين 

دخلت الاسكرتيره 

الاسكريتره بدلع : ادم باشا ف واحد برا عاوز حضرتك 

ادم بصه استحقار: اسمو اي 

الاسكرتيره: ماالك

ادم: دخلي 

دقيقه بلظبط

مالك: اهلا اهلا ادم باشا

ادم: باشا اي بقا بقولك احنا اصحاب

فهد: طب هستاذن انا سلام

ادم: سلام اقعد اقعد يامالك

مالك: ده الملف بتاعي 

ادم؛ ده انت متفوق

مالك: تسلملي

ادم: خلاص هتبقا المساعد بتاعي ف الشركه تمم 

مالك ببتسامه :تمم بس

قطعه تليفون مالك:معلش ثواني 

مالك: الو اي ي ملاك

انتبه ادم لي 

مالك: طيب حاضر هما جيين حاضر حاضر 

ادم تليفونو رن: الو همس تمم جاي اهو تمم 

ادم ومالك ف نفس الوقت : همس جايه

ادم :ههههههه

مالك:ههههه طيب روح انت هتها وانا هروح لملاك سلام

سلام

مشي مالك راح يجيب الي طلبتو ملاك 

ومشي ادم يجيب همس راح وخد همس وركبو العربيه 

ادم: هتروح عند ملاك

همس : اه هروح اطمن عليها 

همس بخبث: ولزم انت كمان تطمن صح ولا اي

ادم أتوتر:هاااا اه طبعا دي صحبت اختي واخت صحبي 

بردو واجب عليا

همس بضحك: هااا طيب 

بصله ادم بعصبيه وسكت 

وصلو البيت وكانت عشق موجود ومالك لسه مجاش 

طلعو وخبطو علي الباب بس همس نسيت تليفونها ونزلت تجيبو ملاك راحت تفتح الباب وبتقول 

ملاك: استني يهمس الكلاب مش وقفه انا ع الباب 

ضحك ادم 

فتحت ملاك

ملاك: كل ده ي زفته اييي ده انت

ادم ببتسامه جذابه: اه انا

ملاك سرحت فيي وفتفصيلو

وآدم حس بيها : اي انا جميل للدرجه 

ملاك منغير متحس:جميل اوي 

ابتسم ادم عليها وقال : عتفضلي سرحانه فيا ولا اي 

فاقت ملاك ووشه احمر اوي

وقالت : اتفضل 

دخل ولسه هتقفل الباب 

ايييييي يحيوانه هتقفلي ف وشي 

فتحت وكان…… 

يتبع..

لقراءة الحلقة الخامسة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية إشارة للكاتبة دعاء الأنصاري.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى