روايات

رواية عشق الفهد الجزء الثاني الفصل الأول 1 بقلم شيماء ناصر

رواية عشق الفهد الجزء الثاني الفصل الأول 1 بقلم شيماء ناصر

رواية عشق الفهد الجزء الثاني الجزء الأول

رواية عشق الفهد الجزء الثاني البارت الأول

عشق الفهد الجزء الثاني
عشق الفهد الجزء الثاني

رواية عشق الفهد الجزء الثاني الحلقة الأولى

بعد مرور سنتين 💫
(بقلم/شيماء ناصر) 💖🎉
بعد تفكير طويل في الموضوع قررت ترن عليها…..
=الوو ياعشق
عشق بفرحة لما سمعت صوت اختها: واخيرا فينك يابنتي محدش بيشوفك لي كدا متجيش تزوريني
بعياط=الحقيني والنبي
عشق بقلق من نبرة صوتها: مالك في اي انتي كويسه؟
=تعالي دلوقتي ضروري والنبي
عشق: طيب انا جاية حالا سلام…..
سابت التلفون من اديها وقعدت في الارض ضمه نفسها وبتبكي….
-ياوووعد يلا عشان تتغدي
وعد مسحت دموعها واكملت: مليش نفس ياماما لما اجوع هاكل
خديجة بتخبط علي الباب بقلق: انتي مالك كدا حالك مش عاجبني مخبيه عليا حاجه وبعدين افتحي الباب ده
وعد قامت وعدلت شكلها المبهدل وراحت تفتح الباب وعلي وشها ابتسامة تمثيل وماسكه في اديها كتاب….
=نعم ياماما
خديجه دخلت الاوضه وبقت بتبص يمين وشمال وتبص علي بنتها…. مالك متغيره لي انتي شايفه وشك عامل ازاي من قلة الاكل قفلة علي نفسك لي
وعد بلهلجه: اصل اص ل….دخله علي امتحانات ياماما ولزم اذاكر
خديجه باستسلام: ماشي ياستي ذاكري بس كلي ماشي
وعد: حاضر ياماما….. وخرجت خديجه ووعد قفلت الباب وراها
بعد شويه وصلت عشق علي بيت ابوها…
عشق: وحشتيني ياماما
خديجه بحب:حضنتها الحمدلله ياحبيبتي مش جايبة العيال معاكي لي
عشق:تعبو من اللعب والتنطيط كل شويه ونامو اومال فين وعد هي مش في البيت ولا اي
خديجه:وعد في اوضتها اطلعلها عقبال ما اعملك حاجه تشربيها
عشق: اوكي
طلعت عشق وراحت لي اوضة وعد وخبطت علي الباب…. وعد ياوعد افتحي
وعد بلهفة قامت فتحت الباب واترمت في حضنها اول ما شافتها
وببكاء: انا مبسوطه انك جيتي تعالي… دخلتها وقفلت الباب بسرعه
عشق بعدم فهم: انتي بتعيطي لي؟؟؟
وعد بشهقة بكاء بتحاول تكتمها:واقعههه في مصيبه
عشق: تعالي اقعدي واحكيلي مصيبة اي!
وعد بتاخد نفسها:انا غلط غلطة كبيره ولو ابوكي وامك عرفو هيقتلوني ياعشق
عشق:طب فهميني براحه غلطة اي
وعد مسكت تلفونها وفتحته علي محادثة بنها وبين شخص وادته لي عشق
=اقري الكلام ده
عشق خدت التلفون وبتقراء الشات وفضلت تقلب كتير في المحادثة وتشوف الصور وبصدمة….
اي الكلام ده اانا مش مصدقة انتي بتهزري صح ده مقلب منك مش كدا قولي ان دي مش انتي الي في الصور
وعد بتعيط بحرقة:………
عشق بعصبية: ماتنطقي ده كدب مش كدا…. اانتي مش حامل صح
وعد: ح حامل ياعشق
عشق ضربتها قلم علي وشها:ده انتي نهارك اسود….. لي تعملي المصيبة دي
وعد قعدت جنبها: وغلاوت جدك عندك متقوليش لحد وساعديني هو مش عايز يتجوزني زي ما وعدني هو هددني بالصور الي معاه لو مسكتش هيفضحني…. وبعياط اكتر…. اعمل اييي
عشق بغضب:وانتي كان عقلك فينننن؟؟؟؟ مفكرتيش للحظه انه كداب وواحد زبا/لة ومش بتاع جواز
وعد بترجي: وطي صوتك والنبي
عشق شدتها من درعها: الحيو/ان ده تعرفيه من امتي
وعد بتمسح دموعها:معايا في نفس الكلية هو الي حاول يكلمني وانا كنت بصده ومش برد عليه لحد ما في مره لقيته خد رقمي من جروب الدفعة الي انا فيها وكلمني خاص وبدا يتعرف عليا وقالي اني عجبته وانه حبني وعايز يتقدملي بس لما يخلص
عشق: وطبعا وقعتي اول ما قالك بحبك صح
وعد بعياط: غصب عني والله العظيم هو عرف يوقعني ومع الوقت بقينا بنتقابل رغم اني كنت رافضة والله العظيم بس فضل يلح عليا لحد ما اتقابلنا كذا مرا ووعدني بحجات كتير وقالي انا عرفت امي بيكي وهي مبسوطه لما حكتلها
عشق بزعل:انا مصدومه فيكي…. كملي
وعد:من شهر طلب مني نتقابل في الشقة عشان يفرجني عليها وانا كنت واثقه فيه ورحت معاه بس شوفت الشقه وانا واقفه علي الباب مدخلتش لحد ما هو….
عشق بفضول: لحد ما اي قولي متسكتيش!!!!
وعد: لحد ما قرب مني وبا/سني وشدني للشقة ولما حولت اخرج قالي متخفيش مني انا بحبك وده دليل حبي اني حاسس بلهفة عليكي قولتله في الحلال بس هو فضل يقرب وانا استسلمت ليه عشان بحبه والله العظيم
(بقلم/شيماء ناصر)💖🎉
عشق بعياط:لي كدا حرام عليكي مفكرتيش في اهلك
وعد:عشق والنبي متضغطيش عليا انا اول مره احب وادخل في تجربة……
عشق: وطبعا لما قولتيله تعال اتجوزني خلع
وعد:لما قولتله اني حامل قالي انا مليش دخل روحي شوفي مين عمل كدا فيكي ولو حولتي تعملي حاجه وتبلغي متنسيش ان صورك عندي وهفضحك
عشق حطت اديها علي راسها وببكاء:كسرتي ثقتي وثقة ابوكي وامك ده جزاتي بعد ما صممت علي ابوكي انه يخليكي تكملي تعليمك تعملي كدا
وعد قربت من عشق ومسكت اديها:انا اسفة علي الي عملتة متسبنيش لوحدي وساعديني متقوليش لي حد ولا حتي فهد والنبي
عشق شالت اديها واكملت بغضب:بطلي تعيطي…. اكتبلي رقم الواد ده وعنوانه
وعد مسحت دموعها وهديت: هتعملي اي؟
عشق: ملكيش دعوه اعملي زي ما قولتلك عشان نلحق المصيبة الي احنا بقينا فيها بسببك
وعد: طب وحيات ربنا متعرفيش حد بالي حصل وحيات زين وأيسل
عشق: حاضر مش هقول لحد بطلي تعيطي وقومي اغسلي وشك بدل ما امك تشوف منظرك كدا وتشك فيكي
في شركة المرصفاوي💫💜
بتخبط السكرتيرة……
=اتفضل
السكرتيرة:في واحد برا اسمة جاسم المنوفي عايز يقابل حضرتك
فهد بحده: تمام دخليه
السكرتيرة: تمام يافندم….
دخل جاسم: ازيك يافهد
فهد قام سلم علية: الحمدلله اتفضل اي النور ده كلة منورني
جاسم اكمل بجدية: تسلم يابني
فهد: اي الزيارة المفجاء دي
جاسم: اخبارك اي انت وحور
فهد:طلقتها
جاسم باستغراب: ده بجد
فهد: الكلام ده من 3 سنين وسعتها اتجوزت تاني ومعايا زين وأيسل
جاسم بخبث: بسم الله ماشاء الله ربنا يخلهملك….. نتكلم في المهم والي جاي علشانة بق
(بقلم/شيماء ناصر)🎉💫🦋
فهد: اكيد اتفضل
جاسم: في معايا صفقة اثار عاوز اهربها
فهد برفع حاجب:حضرتك جاي للشخص الغلط انا بطلت ده من زمان
جاسم:عارف وعلشان كدا مفيش غيرك الي هيعرف يهربها عايز ابعتها برا واتصرف فيها البلد هنا فيها قلق والكل خايف من الحكومة ولو اتصرفت فيها هنا مش حقق ارباح زي ما هحقق برا
فهد اتعدل في مكانه وولع سجارتة:وانا زي ما قولت مش هقدر اساعدك
جاسم قام وقف: يبق فكر تاني انا مرحتش لي محمود وقولت اجيلك انت اولا ….. قدامك اسبوع فكر وزي العادة هتاخد النسبة الي هتقول عليها سلام…..
خرج جاسم وساب فهد في حيره….
مسك التلفون وطلب من السكرتيره تبعت مراد دقايق ووصل مراد علي مكتب فهد
= اؤمر
فهد: لحد امتي هفضل اعلمك تخبط قبل ما تدخل
مراد دخل وقعد قدامة:بكرا هتعلم
فهد:اي البرود ده يالا
مراد: طيب قولي بعتلي لي انا شوفت جاسم المنوفي خارج من هنا مش هو ده الي……..
فهد طفاء سجارتة بضيق: ايوا هو
مراد: وجاي لي بعد السنين دي!
فهد: جايب صفقة اثار كبيرة وعايزني اهربها ليه
مراد:مبقاش ينفع لو عملنا حاجه هنضر نفسنا والشركة…. انت بتفكر فيها ولا اي؟
فهد: بفكر…..
وعد كتبت عنوان الشاب ورقم تلفونة واسم صفحتة وكل حاجه تخصه من بينات وادتها لي عشق….
وبقلق: قوليلي هتعملي اي بق؟؟؟
عشق: قولت ملكيش فية انتي بس خلي بالك لحد يشك فيكي وفي تصرفاتك اتعاملي عادي لحد ما هشوف هتصرف ازاي
خديجة باستغراب:هي عملت اي عشان نشك فيها
عشق بارتباك وووووو

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الفهد الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى