Uncategorized

رواية لحظة غضب الفصل الرابع 4 بقلم نور عصام

 رواية لحظة غضب الفصل الرابع 4 بقلم نور عصام

رواية لحظة غضب الفصل الرابع 4 بقلم نور عصام

رواية لحظة غضب الفصل الرابع 4 بقلم نور عصام

فجر.  اخلص يا جاسر عاوز ايه
جاسر. اتفضلي قومي من عالسرير علشان انام
فجر.   وانا انام فين ان شاء الله
جاسر.  عالكنبه
فجر.  ببرود قالت متروح انت عليها
جاسر.  لا انا طويل ومينفعش انا عليها روحي انتي قصيره 
فجر.  بكل هدوء قالت انا حامل واعتقد ان حضرتك برخامتك دي تعرف كدا ف انا مش هقوم من علي السرير
جاسر.   يعني انام انا عالكنبه واتعب
فجر. لا انا اللي انام عليها وانا حامل واتعب عادي المهم راحة حضرتك
جاسر.  بصلها ولسه هيتكلم
فجر.   انا هنام عالسرير عجبك تنام جنبي اهلا وسهلا السرير واسع مش عجبك روح عالكنبه او اي مكان تاني يعجبك ان شالله حتي تخرج من البيت كله ولا فارق معايا
جاسر.   اتعصب من كلامها وقالها وهو دا اللي انتي عوزاه
فجر.  التفتت وراحت اخدت جنب من السرير وسحب الغطا عليها ونامت بدون ماترد عليه
جاسر.  اتنهد وبصوت هامس قال مجنونه وساحره
فجر.  التفتت له وقالت وشريره
جاسر.  بدون ما يبصلها راح نام عالكنبه
فجر.  قالت ف نفسها اتفلق
جاسر. بعد ساعه ما قدر ينام كويس قام وراح جنبها عالسرير وبصلها وهي نايمه زي الملاك بملامحها الطفوليه ووشها البريئ وبدون وعي حط ايده علي وشها وابتسم وبعدين حط ايده علي بطنها وحس احساس غريب وبعدين قال ياتري عاوزه توصليني لفين احترت منك ومن تصرفاتك ومن حبك اللي واضح عليكي لكن انا مش فاكرك خالص والغريب ان كل البيت بيحبك ومش بيعارضك ف اي حاجه
فجر. تململت ف نومها
جاسر.   رفع ايدع بسرعه عنها والتفت الجانب الأخر 
فجر.  حست بيه حطت ايدها عليه
جاسر.  اتنهد وحاول يغمض عيونه
فجر. ابتسمت وف نفسها قالت الحمد لله انو ماشال ايدي وف لحظه غفت عيونها وعقلها ارتاح قليلا بقلمي نور عصام 
يوسف.  راح ونام بدون ما يكلم سهر
سهر. بحزن قالت حبيبي مالك
يوسف. مفيش تعبان وعاوز انام
سهر.   دمعه منها نزلت
يوسف.   شافها وبعدين رق قلبه لها اخدها ف حضنه وقال مالك ليه الدموع دي ايه الي حصل
سهر.  حصل ان جوزي خلاص معتش طايقني ولا بيحبني
يوسف.  هنعيدو تاني يا سهر
سهر.  ما انت اتغيرت ومبقتش زي الاول
يوسف.  مش كل يوم نفس الموال زهئت من حوارك دا
سهر.   بقهر قالت انت عاوز تتجوز يا يوسف ولا اتجوزت خلاص
يوسف. صدم من كلامها
سهر.  قول يا يوسف الحقيقه انا مش هزعل وطبعا قلبها يعتصر
يوسف. يظهر عليكي اتجننتي
سهر.  لا يا يوسف انا لسه بعقلي وبقولهالك يا يوسف لو عاوز تتحوز اتجوز وبلاش تعاملني بتجاهل قولي وريحني وانا مستحيل اقف ف طريقك وبدموع قالت طلقني يا يوسف وشوف حياتك وخلف عيال واتهني بدنيتك وحياتك لحظة غضب بقلمي نور عصام
يوسف.  مش طالبة نكد خالص يا سهر دلوقتي
سهر.  اومال طالبه مين
يوسف. سهر مش ناقص نكد قولتلك
سهر.  راحت عالكنبه ونامت عليها 
يوسف. سهر بلاش جنان
سهر.   نام يا يوسف وف نفسها قالت تصرفه وكلامه معايا بارد ومستحيل يكون شكي مش ف محله
يوسف.  بعد اصرارها راح ونام
???? لقد هلكتُ تماماً ولكنّي لا أعرف .
                   طريقاً آخر سوى الصبر . لعلّ كُل شئ يتحسّن ????
وحل الصباح علي الجميع باذن الله
فجر.  فتحت عيونها لقت جاسر حط ايده عليها وراسه ف عنقها ابتسمت وبعدين اتنهدت وقالت يارب خليك معانا ورجعه ليا
جاسر.  حس بحركتها فتح عيونه
فجر.  عملت نايمه
جاسر.    اخد نفس واشتم رائحتها وازاح خصلات شعرها المتمرده علي جبهته واخد نفس تاني بصوت عالي وبصلها
فجر.  فتحت عيونها
جاسر.  بسرعه بعد عنها وقام دخل الحمام بدون ما يبص ف عيونها
فجر.  ماشي يا جاسر لما اشوف اخرتها ايه معاك
وبعد شويه 
جاسر. خرج وراح يلبس علشان يروح الشغل
فجر.   كمان اخدت شاور وحهزت وبصتله ببتسامه
جاسر.   بدون وعي قالها اتمني تخرجي من حياتي صدقيني مش عاوزك فيها وكل ما بشوفك بتعصب
فجر.   غمضت عيونها وقالت هو دا اللي انت عاوزه بعد صبري عليك شهور ومتحمله كل اصرفاتك
جاسر.   مش بحبك ولا هحبك ولا حاسس بشئ ناحيتك كل اللي حاسه انك متطفله علي حياتي غصب عني
فجر.   بس انا مراتك وام ابنك او بنتك
جاسر.  بزهئ من هدوئها قالها خلي عندك شويه كرامه
فجر.  انصدمت من كلامه وما ردت
جاسر.   ياريت تبعدي عني ولما افتكرك اكيد هنتكلم
فجر.  من زعلها سكتت وراحت اخدت فونها وشنتطها وهتخرج
جاسر.  مسك ايدها وقالها لما اكلمك تردي عليا
فجر.  بصت لايده اللي مسكها دراعها وبتحاول تبعد عنه
جاسر.  ردي انا مش بكلم نفسي
فجر.  زئته عنها بقوة وقالت عاوزني ارد عاوزني اقولك ايه اقولك انا محترمه ومتربيه وعندي كرامه ولولا تربيتي كنت سيبتك من وقت الحادثه كنت اتخليت عنك وخصوصا بعد معاملتك ليا عاوزني ارد واقولك انك انسان ساسج وعديم الاحساس لحظة غضب بقلمي نور عصام عاوزني ارد واقولك خلي انتي عندك رحمه وذوق وادب واتكلم معايا علي الاقل بمعاملتي الكويسه ليك واعتقد اني لحد دلوقتي ما غلط فيك بالعكس بحاول افكرك بيا وبكل شئ لكن انت متستهلش وبصتله بحدة وقالت لكن انا خلاص هنفذ اللي انت عاوزه وهخلي عندي كرامه زي ما بتقول وفتحت الباب ونزلت وهي دموعها ف عيونها 
جاسر.  اتنهد ونزل وراها 
فجر.  نزلت لقت الكل متجمع عالسفرة قالت صباح الخير ومشيت
كريمه. صباح النور يا فجر رايحه فين تعالي افطري
فجر. بدون ما تلتفت قالت معلش يا ياماما متأخره
سهر ويوسف وابوه.  مع بعض متأخره ايه لسه بدري
فجر.   فتحت الباب ومشيت بدون ما ترد 
جاسر.  نزل 
امه وابوه واخوه بصوله وقالو مالها فجر
جاسر.  مردش وقال انا ماشي
كريمه. قامت وراحت ل ابنها وقالت استني
جاسر.  نعم يا ماما 
كريمه. زعلت مراتك ليه
جاسر. بصوت عالي قال مش مراتي ارحموني بقا
ابوه.  وقف وقال صوتك ميعلشان وانا موجود
جاسر.  بصله وقال اسف يا بابا
ابوه.  بصله وبزعل قال هتندم بس بعد فوات الآوان
جاسر.    دي حياتي وانا حر فيها ممكن محدش يتدخل
يوسف. قال خلاص يا بابا وقال ل اخوه يلا نمشي واخده ومشي في العربيه يوسف قال ليه كدا فجر بتحبك
جاسر.  وانا مبحبهاش
يوسف.  بس انت بتحبها جدا ولازم تصبر وتحاول تتأقلم عليها
جاسر.  انا معنديش صبر ليها وكدا مرتاح
يوسف.  وقف العربيه وقال مراتك بتحبك ومتحمله تعبك ومتحمله بعدك عنها كل الفتره دي وبصله وقال ودي ست وصغيرة ومحتاجه حد يدلعها ويهتم بيها وليها احتياجات زيك بالظبط وكمان حامل وهرمونات الحمل لوحدها كفايه عليها فياريت تراجع نفسك وتراضيها وترجعها البيت وتخليها تساعدك تفتكرها وتفتكر اللي ناسيه هي الوحيده اللي هتقدر وبصله وقال فكر ف كلامي كويس
جاسر.   سكت ومارد
فجر.  راحت المدرسه وقعدت تفكر مع نفسها (كلما انهزمت نفسي من الحياة عقدت معها صلح جديد واتّفقنا على يقين أن العوض الجميل من الله مبهر دائمًا، ولن يشعر بلذة هذا العوض شخصٌ قانط واتنهدت وقالت يااااارب خليك معايا..
سهر.   رنت عليها
فجر.  شافت الاسم وفتحت وقالت الو
سهر.  حبيبتي مالك وليه مشيتي كدا 
فجر.  تعبت يا سهر خلاص 
سهر.  طيب اهدي علشان خاطري 
فجر.  انا مش راجعه تاني خلاص خليه يرتاح مني بقا
سهر.  وتسبيني لوحدي هونت عليكي دا انتي اللي مصبراني
فجر. دموعها نزلت 
سهر.  خلاص بالله عليكي متعيطي انا حسه بيكي بس علشان خاطري ارجعي البيت دي ماما كريمه وبابا زعلانين قوي من جاسر وزعلانين عليكي وماما كانت عاوزه تيجي المدرسه بس انا اللي منعتها  
كريمه.  اخدت الفون وقالت فجر حبيبتي متزعليش علشان خاطري 
فجر.   خاطرك غالي قوي عندي يا ماما بس خلي جاسر يرتاح شويه  
ابوه جاسر.  رد وقال راحته معاكي حبيبتي بس غصب عنه
فجر. اسفه يا بابا انا مش هقدر ارجع خليه يرتاح مني شويه ولو عاوز يطلقني زي ما قال مفيش مشكله لاني بحد تعبت تعبت من اهاناته ليا
كريمه.  ليه بتقولي كدا يا فجر هو انتي مش عرفه غلاوتك عند حاسر وعندنا كلنا دا انتي اللي دايما تقولي معذور ومش ف وعيه بسبب اللي حصل تيجي بقا دلوقتي وتبعدي عنه
فجر.  سامحيني يا ماما كدا احسن لازم ابعد 
كريمه.  طيب ولو قولتلك علشاني
فجر.  بدموع قالت طيب خليني يومين عند بابا وبعدين برجع
ابو جاسر.  ومالو يا فجر انا عذرك ودا حقك بس بلاش تطولي 
فجر. ان شاء الله
كريمه. طيب يا فجر مش هنعطلك اكتر من كدا روحي لشغلك وقفلت
فجر.  مسحت دموعها وحاولت تبقي قويه
جاسر.   ف شغله متدايق ومش عارف سبب زعله ايه وف نفسه معقول اكون زعلان عليها معقول اكون زعلان انها زعلت من كلامي لا وكمان مشيت من غير فطار وهي حامل وحط ايده لي راسه وقال حامل وغمض عيونه وقال اعمل ايه بس وبعد لحظات افتكر كلامها مع خالته وبنتها وفتح عيونه وابتسم وقال تتفلق ما هي اللي بتعصبني
فجر.   بعد انتهاء اليوم الدراسي روحت عند ابوها 
نجلاء.  ودي بتكون امها حبيبتي وحشتيني
فجر.  وانتي كمان يا ماما وباستها 
ماهر.   ودا ببكون ابوها باسها من جبينها وقالها والله ليكي وحشه يا بت يا فجر كل دا متسأليش علينا 
فجر.  غصب عني يا بابا والله وكمان انت عارف المدرسه ودوشة العيال
عدي.    مس فجر هو انتي هتأنسينا كام يوم
نجلاء وابوها. بصلولها
فجر. ايه يا جماعه هي غريبة اني اجي اقعد عنددكم يومين ولا موحشتكوش زي ما قولتو بقلمي نور عصام
نجلاء.  ابدا يا حبيبتي بس 
ماهر.  خلاص يا نجلاء احنا مصدقنا انها تيجي وبصلها وقال نورتي ببنك حبيبتي وابتسملها
فجر.   ربنا يخليك ليا يا بابا
ماهر.  ايه يا نجلاء مش هتغدينا ولا ايه
نجلاء.  من عنيا وقامت
ماهر.  قومي يا حبيبتي غيري وتعالي علشان تاكلي
فجر. قامت وراحت اوضتها غيرت وبعدين راحت المطبخ عند امها 
نجلاء.  خليكي يا حبيبتي انتي حامل واكيد تعبانه
فجر.  عادي يا ماما انا كويسه وشالت الاكل معها
وبعد انتهاء الغدا
ماهر.  دخل لبنته الاوضه وقالها مالك يا حبيبتي زعلانه ليه 
فجر.  رمت نفسها ف حضن ابوها وعيطت 
نحلاء.  دخلت عليهم وزعلت علي بنتها وقعدت جنبها وطبطبت ليها
فجر. بعد ما هديت قالت مفيش حاجه بس تعبانه من الحمل وجاسر زي ما انتو عرفين مش فاكرني فقولت اجي اقعد عندكم يومين
نحلاء.  هو دا بس اللي حصل يا فجر
ماهر.  بص لمراته وقالها نجلاء خليها علي راحتها وطبطب علي بنته وقالها اعذريه حبيبتي الحادثه كانت جامده عليه وكمان فقدانه لذاكرة دا مش سهل بردو عليه 
فجر.  تعبت يا بابا 
ماهر.  معلش يا بنتي ربنا كبير وكريم 
فجر.  ونعم بالله 
عند جاسر ف البيت
جاسر. رجع من شغله لقي ابوه وامه قاعدين وشكلهم زعلان
سهر.  قالت هروح احضر الاكل ومشيت
جاسر.   خير يا بابا مالكم في حاجه
امه.  بتسرع قالت في ان مراتك مرجعت البيت لحد دلوقتي
جاسر.   بصلهم وانصدم وبعدين قال عادي يعني دلوقتي تيجي
امه.  انت عارف الساعه كام دلوقتي 
جاسر. ايا كان يا ماما هي يعني هتروح فين 
امه.   بحد انت مستفز لأقصي درجه
سهر.  جت وقالت الاكل جاهز يلا 
كريمه.  قالت مش عاوزه ودخلت اوضتها 
ابوه.  بصله وقال بعدين يا بنتي ودخل اوضة المكتب 
جاسر.   زعل وطلع اوضته وقال كل دا علشانها متغور دا انا مصدقت ارتاح منها ومن غلستها وبعدين غير هدومه وافتكر كل حركاتها ف الاوضه وافتكرها وهي خارجه من الحمام بشكلها اللي يجنن واتنهد 
وبعد كام ساعه
سهر.  خبطت علي جاسر 
جاسر.  كان نام من كتر التفكير صحي علي صوت الباب 
سهر.  جاسر يلا قوم كلم بابا
جاسر.  حاضر يا سهر نازل اهو
وبعد شويه
جاسر. نزل والكل كان موجود ومتجمع عالسفره
يوسف.  ايه يا عم كل دا نوم
جاسر.  معلش بقا مصدقت انام بدون انزعاج
كريمه.   ممكن تاكلو بقا أكلو ف صمت وبعد ما خلصو 
سهر.   اتفضل يا بابا الدو بتاع حضرتك
ابوها.  تسلمي يا بنتي 
جاسر.  قاعد مش بيتكلم وف نفسه فعلا مفتقدها 
يوسف.   جاسر خلصت المشروع اللي بتصممه ولا لسه
جاسر.  ايوا انهارده خلصته وبكرا باذن الله هسلمه
يوسف.  علي خير ان شاء الله وبعدين قال انا هخرج شويه
سهر.  رايح فين يا يوسف
يوسف.  خارج شويه
سهر. ايوا فين يعني
يوسف.   هقعد مع واحد صاحبي ارتاحتي
سهر.   واحد صاحبك بردو
يوسف.  بصلها وطلع يلبس
سهر.  قعدت وزعلانه
كريمه.  متزعليش يا بنتي مفيهاش حاجه بردو لما يخرج مع اصحابه
سهر.  بحزن ف قلبها عادي يا ماما
كريمه. ف نفسها لحد امته يا ولادي حالكم هيفضل مقلوب كدا
يوسف.  نزل وقال انو خارج ومشي 
جاسر. قاعد يلعب ف الفون ويقلب ف  TV وكل شويه يتنهد
ابوه.  قاله مادام مش طايق بعدها عنك كدا ليه زعلتها
جاسر.  عمل نفسه ما اخد باله وقال نعم يا بابا بتقول حاجه
ابوه. ابتسم وقال لا ابدا
كريمه.  قالت جاسر ايه رايك تكلم فجر ف الفون 
جاسر.  بتسرع مش معايا رقمها
كريمه.  مين قال كدا دي مراتك ورقمها موجود علي فونك
جاسر.  فتح الفون وقعد يدور علي اسم فجر مفيش
سهر.  ابتسمت وقالت هما العشاق ببكتو اسماءهم كدا عادي
جاسر.  بصلها وفهم ان الاسم اكيد مختلف بس مش عارف
كريمه.  خد الرقم اهو وبدات تقول
جاسر.  قبل ما يكمل الرقم ظهر عنده بأسم نبض القلب 
سهر.   ها ظهر
جاسر.  حشريه علي فكره
ابوه وامه وسهر ههههههه ههههههههههه
جاسر.  انا طالع وفعلا طلع اوضته واتصل عليها
فجر.  ماردت 
جاسر.  اتصل تاني 
فجر.  برود ماردت وقالت مع نفسك بقا يا سي جاسر 
جاسر. بعتلها رساله وقالها وهو متعصب عنها ماردت انا بتصل بس عليكي علشان ماما وبابا زعلانين عليكي لكن غير كدا انتي متلزمنيش 
فجر.  شافت الرساله وقفلت الفون ونامت 
واشرقت الشمس بنور ربها 
جاسر. صباح الخير يا ماما 
امه.  صباح النور وبعدين قالت جاسر روح هات فجر اليوم 
جاسر.  قالها عندي شغل 
امه.  تعالي افطر الاول 
جاسر.   مليش نفس ومشي وبعد بعض الوقت وصل المدرسه اللي هي بتشتغل فيها دا بعد ما اخد عنوانها من سهر قبل ينزل 
امين.   فجر انا بحبك ولسه عاوز اتجوزك 
فجر. نعم انت اتجننت ولا ايه
امين.  يا فجر فوقي جوزك مش فاكرك واحتمال ما يفتكرك خالص
فجر. حتي لو ما افتكرني دا جوزي وحبيبي وعمري ما هفكر ف غيرو ابدا وكفايه اني بحبه دا غير انو ابو ابني 
امين.   قرب عليها وقالها مش هسيبك لواحد خلاص معتش منه رجا
فجر.  بصتله بأرف وقالت انت اللي جبته لنفسك ولازم تعرف مين هي فجر علشان تفوق من اوهامك دي
امين.  قرب اكتر عليها وقالها ريحتك تجنن
فجر.  وايدي كمان تجنن اكتر وبدن ما يشعر ضربته بالقلم
امين.   انصدم من فعلها ومال عليها وقال لازم تندمي
فجر.  ضربته بشنتطها ضربه قاضيه 
امين.  اااه يا بنت ال
فجر.   قبل ما تفكر تتكلم شوف انت بتتكلم مع مين يا حيوان 
جاسر. كان واقف وسمع وشاف كل اللي حصل 
امين.   بوجع قالها انا هندمك علي اللي عملتيه دا وبكرا تترجيني
فجر.  اللي عندك اعمله 
امين.  تمام صورتين حلوين ليكي كدا ف حضني وابعتهم لجوزك واعتقد الفوتوشوب عمل كل حاجه
فجر.  بأرف قالت صورتين بس دا انت بخيل قوي 
امين.  اتريئي بكرا يرميكي رمية الكلاب ف الشارع بدون ما يسمعك 
فجر.  مش فجر اللي تخاف وخصوصا انها عرفه نفسها كويس ولو هو صدق عني حاجه يبقي عمره ما حبني ولا يستاهل حبي ليه وخرجت 
امين.  هنشوف يا حلوه اخرة غرورك
فجر.  رجعت وردت عليه وقالت لست عاجزه عن قصف جبهتك لكن الصاروخ غالي و الهدف رخيص ????
جاسر.  اعجب بردها وقال يا الله من هذه الجنيه ما بتضيع فرصه لترد 
فجر.   خرجت
جاسر.   رجع ورا حتي ما تشوفه وطبعا كان مبسوط من تصرفها وبس فجر بعدت دخل ل امين ومسكه من ياقة قميصه وقاله قسما بالله لو بصتلها تاتي ل اعيشك اعمي طول عمرك وضربه بالبوكس ف وشه وقال إياك تتعرضلها ولا تفكر اصلا وبصله بأرف وقال بني آدم حقير وزباله
امين.  اتفاجئ باللي حصل 
جاسر.   ضربه مره اخري ف وشه ورماه عالارض ومشي وشاف طالب وقال ابله فجر فين 
عدي.  فرح لما شافه وقال اهلا يا آبيه
جاسر. بصله واستغرب كلامه وبعدين قاله فين ابلة فجر
عدي.  اهي خارجه من الفصل اللي هناك 
جاسر.  تمام وراح عليها 
عدي.  ماشي معاه
جاسر.  قال ابله فجر ممكن دقيقه
فجر.   التفتت واتفاجئت بيه وببرود قالت افندم
جاسر.  ايه افندم دي 
فجر.  نعم عاوز ايه 
جاسر.  دا رد ترديه
فحر.  ايوا لما تبقي عاوف ان اللي قدامك رخم وبارد
جاسر.  بقا انا رخم وبارد تصدقي انا فعلا غلطان 
فجر.   فعلا وبصت ل عدي وقالت حضرتك واقف هنا ليه مش عندك حصه يلا علي فصلك بدل ما اجي اعلقك من الباب للشباك
عدي.   بهمس قال يا ساتر دي المفروض كانو يعينوها ف الأحداث مش ف مدرسه عاديه اعوذ بالله
جاسر.  سمعه وابتسم 
فجر.   هتوقف كتير يا استاذ عدي 
عدي.  خلاص ماشي وفعلا مشي 
جاسر.   لسه هيتكلم لقي بقلمي نور عصام
مريم.  انتي فين يا بنتي دا استاذ اشرف قالب عليكي الدنيا 
جاسر.   بصلها ورفع جابه
فجر.  ما عطته اهتمام وقالت في حاجه
اشرف.  وصل وقال ابله فجر بدور عليكي
فجر.  موجوده 
اشرف.  طيب معلش انا عارف ان معندكيش حصه دلوقتي ممكن تدخلي مكاني لان اتصلو بيا ومراتي بتولد ولازم امشي 
فجر. ببتسامه قالت ربنا يقومها بالسلامه اتفضل انت 
اشرف.   تسلمي يا فجر وبص ل حكجاسر وقال اسف يا بشمهندس والله ماخدت بالي انت عارف الظروف اللي زي دي 
جاسر. استغر ب انه عارفه وبعدين قال ولا يهمك
اشرف.  فرصه سعيدة يا بشمهندس
جاسر.  انا اسعد ومشي اشرف
مريم.  طيب استاذن انا 
فجر.  ممكن حضرتك تتفضل لأن زي ما شوفت مش فاضيه
جاسر.   دي اخر حصه هستناكي برا ف العربيه
فجر.  معتقدش في كلام تاني بينا حضرتك قولت كل حاجه 
جاسر.  سابها ومشي 
وبعد انتهاء الحصه الكل خرج
فجر.  كانت خارجه مع عدي وبتضحك وبعدين حطت ايدها علي شعره
عدي.   يا ابله مش بحب الحركه دي بتحسسيني اني طفل 
فجر. بعند فيه حطت ايدها عليه تاني ولعبت ف شعره اكتر 
جاسر.  كان قاعد ف عربيته اتعصب وف نفسه قال ازاي تعمل كدا دا شاب ايه يعني طالب عندها تهزر معاه كدا ونزل من العربيه
فجر وعدي شافوه رايح عليهم
جاسر.  ممكن المدام المحترمه تيجي معايا
فجر. اتدايقت من كلامه وقالت لأ
جاسر.   قسما بالله لو ما سمعتي كلامي ما هيحصل كويس وبص ل عدي وقال ابعدي ايدك عنه
فجر.  حطت ايدها علي كتف اخوها وقالت بمزاجي محدش له حاجه عندي وانت ازاي اصلا تعلي صوتك عليا كدا
جاسر.  انا اعلي صوتي براحتي مادام شوفتك يتقلي أدبك وماشيه مع حتة عيل بالنسبالك
فجر.   مش ماشيه بس ومالت علي اخوها وحضنته وباسته من خده
جاسر.  اتعصب وبدون وعي ……..
توقعاتكم ايه اللي حصل
وهل هيتصالحو ام العند والغرور لهم رأي اخر
يتبع……
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حين التقينا للكاتبة شيماء جمعة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى