Uncategorized

رواية امتلكتني مجنونة الفصل الرابع 4 بقلم حبيبة محمد

 رواية امتلكتني مجنونة الفصل الرابع 4 بقلم حبيبة محمد

رواية امتلكتني مجنونة الفصل الرابع 4 بقلم حبيبة محمد

رواية امتلكتني مجنونة الفصل الرابع 4 بقلم حبيبة محمد

ريحان وقفته  : اصبر انت خدتني القاهره ليه…؟ 
حاول يتهرب من السؤال بس هي مسكت ايده ووقفته تاني 
ريحان:  رد؟  
بدر:  …..  
ريحان:  برضو مردتش؟  انت وراك اي….. انت عايز اي مني…. واشمعنا انا الطلبت تتجوزها مع اني عمري ما شوفتك قبل كدا….  اشمعنا انا 
بدر:  تعالي وهحكيلك 
ريحان:  يعني احساسي طلع صح…. انت مبتحبنيش وواخدني القاهره ليه…. انت…. انت…؟  نصاب انت عايز اي مني 
بدر:  تعالي وهحكيلك
ريحان:  استحاله اجي معاك في حته ومش واثقه فيك نهائي ابعد عني بقا وطلعت تجري…..  منه هربانه 
جري وراها ومسكها 
ريحان ببكاء:  سيبني……….  سيبني بقاااااا وعلت صوتها اكتر… وصوتت 
كتم صوتها وخرج حاجه من جيبه وشممهالها لحد ما نامت وشالها علي ايده وركب تاكسي
في الارياف 
بابا:  انت يا زفت الطين اتصلي بأختك شوفيها فين 
لينا:  اتصلت بيها كتير وتلفونها مغلق 
بابا:  الواد الاسمه بدر ده انا مش مرتاحله 
لينا:  متخافش ميقدرش يعملها حاجه 
بابا:  وعرفتي منين ياختي 
لينا:  احساسي بيقولي كدا 
بابا:  غوري من وشي
في القاهره في الڤيللا
صحيت ريحان من النوم وبصت حواليها….. ملقتش حد حاولت تقوم بس كانت مربوطه من ايديها ورجليها وكاتمين صوتها….. قعدت تصوت بصوت مكتوم 
دخل بدر 
بدر: وطي صوتك ده علشان افكر الرباط 
فك الرباط وبصلها
ريحان: انت عايز مني اي…. 
بدر: هنتجوز هنا في القاهره…… ومتتكلميش كتير 
ريحان:  ؟؟؟؟ متكلمش كتير…
بدر خرج وقفل الباب وراه بالمفتاح
ريحان بصوت عالي: مش هتجوزك…… انت مريض نفسي… استحاله اتجوزك يا بدر لو هتقتلني مش هتجوزك…. 
بدر دخلها تاني وقالها: مش هقتلك انتي هقتلك ابوكي 
ريحان فضلت واقفه مذهوله من البيحصل..!  …. للدرجه دي هو مريض… عاوز يتجوزني بالعافيه….. استجمعت قوتها تاني وقالتله:  انت مين… انت… مين انت انهي شخصيه وانهي بني ادم………. 
خرج وقفل الباب 
ريحان بصوت عالي: هموتك بأيدي يا بدر  لو مخرجتنيش من هنا…….. 
في الارياف
بابا:  انا نازل اقدم بلاغ….. 
لينا:  انت بتتكلم بجد يا بابا بلاغ اي 
بابا:  بدر خطف اختك يا لينا 
لينا:  طب اتصل تاني عليها يمكن ترد 
بابا:  اتصلت كتير اوي مغلق…. مغلق وبدر كمان مغلق 
لينا:  استني بس يا بابا 
خرج من غير ما يرد عليها…….  
في القاهره في الڤيلا 
طلع بدر وهو بيبص. علي اوضه ريحان وماسك في ايده اكل ليها ودخل الاوضه وقفل 
ريحان:  خرجني من هنا  
بدر:  يلا عشان بليل كتب كتابنا 
ريحان:  انت مجنون….. كت كتاب اي استحاله اتجوزك 
بدر: مش لما تعرفي اي هيحصل لأهلك لو معملتيش كدا 
ريحان:  متقدرش تعملهم اي حاجه 
بدر:   مقدرش!  يا محمود يا ياسر تعالوا هنا 
دخلوا و في ايدهم مسدسين وشكلهم مسلحين اصلا 
ريحان بلعت ريئها بخوف وقالتله:  انت عايز اي مننا 
مردش علي كلامها وقالهم:  اجهزوا قدام بيت اهلها عشان لما اديكم اشاره تخلصوا عليهم 
خرجوا برا وفضل بدر يبصلها بمعني انه اتحداها وانه يقدر يعمل كدا 
ريحان:  انتو……… انتوا مين وعايزين مننا اي 
بدر:  مش عايز منك اي حاجه غير انك تمضي علي الورقه المأذون هيديها لينا وخلاص 
ريحان:  وانا مش همضي 
بدر:  ده اخر كلامك…! 
ريحان: اه…..
بدر: محمود ياسر جهزو نفسكم وخرج برا 
ريحان ندهت عليه بخوف علي اهلها وقالتله: خلاص خلاص موافقه موااافقه تعالا خلاص 
بدر رجع وبصلها بعصبيه وقفل الباب عليها بالمفتاح وخرج 
ريحان: مجنون! هو فعلا مريض…..
في القسم 
عرفات: عايز اقدم بلاغ بنتي مخطوفه بقالها يومين 
= عرفت منين انها اتخطفت…..عندك اثبات؟ 
عرفات: خرجت مع خطيبها وخدها القاهره ومرجعهاش 
………
في القاهره…( ليلا) 
فاديه: بس الفستان حلو عليكي يا ريحان 
ريحان: وانتي تبقي مين انتي كمان 
فاديه: ابقي ام العريس 
ريحان: كانت نقصاكي 
فاديه: نعم مسمعتش 
ريحان: ينفع تخرجي 
فاديه: يلا يا بدر تعالا خد ريحان لبست الفستان الابيض الزي القمر عليها……..
ريحان: قصدك الاسود الهخليه اسود عليكم وهسود عيشتكم بيه وهتشوفوا ايام اخر عمركوا 
فاديه: لسانك طول اوي…..
دخل بدر وشدها من دراعها: يلا المأذون تحت 
ريحان: ايدي وجعتني علي فكره 
شدها ونزلوا تحت للمأذون 
في القاهره في مكان اخر 
عرفات: معرفش مكانها يا بيه 
= قدرنا نجيبها من جهاز التتبع 
عرفات: الحمد لله يارب 
في الڤيلا 
ريحان: يارب حد يجي ينقذني يارب
بعد وقت 
بارك الله لكما وجمع بينكم وبارك عليكم في خير 
دخل بابا ومعاه ظباط كتير وانا واقفه لابسه الفستان. وبدر واقف جمبي وامه واقفه ب كل صلابتها واخوه التاني واقف يبص بدهشه …….! 
يتبع……
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً سكريبت اللطيف والخطير للكاتبة ياسمينا محمد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى