Uncategorized

رواية حور العين الفصل الرابع 4 بقلم روما دياب

 رواية حور العين الفصل الرابع 4 بقلم روما دياب

رواية حور العين الفصل الرابع 4 بقلم روما دياب

رواية حور العين الفصل الرابع 4 بقلم روما دياب

(.بصدمه”اييي يعني ايه اتجوزتي اخوكي !!)
=للاسف مدام حور دخلت في غيبوبه والله اعلم هتقعد فيها قد ايه ممكن شهر سنه أدعيلها
بصدمه_غيبوبه ازاي يا دكتور اكيد ف اي حاجه هتفوقهاا
الدكتور:لا مفيش وكمان هي مش عايزه ترجع اكيد حصلها صدمه او حاجه وممكن تتطول ف الغيبوبه عن اذنك
ف الصعيد
عتمان بحزن -هند ناديلي علي كارما تجعد معايا
هند ولاحظت ع ابوها الحزن :حاضر يا بوي بس مالك أجده؟
بحزن-معرفش يا بتي جلبي مش مطمن واصل
هند بحزن-طمن جلبك يا بوي ومتجلجش كله هيبقي زين عن اذنك هنادي كارما
هند وهي ف اوضه كريمة وخبطت ومحدش رد ف دخلت وشافت كريمة بتاخد علاج
هند بخضه_ايدا ي خيتي انتي زين وايه العلاج دا
كريمه بهدوء ومش عارفه تجول اي راحت جالت=اهدي يا خيتي انا زينه دا دوا للصداع
هند بشك_ متأكده طب ورهوني أجده
كريمه بتوتر-خلاص يا خيتي وبتوهه الموضوع جالت كنتي عايز مين
هند مازالت شاكه:توهي يا خيتي الموضوع انا عايزه كارما هي فينها انا ملجيهاش واصل ف الدوار
كريمه =هتلاجيها مع حسين عن اذنك هنزل اروح المزرعه ابجي جولي ل بوي
هند-حاضر يا خيتي وقبل ما تكمل لاقيت كريمه وقعت قالت بخصه خيتي مالك جومي يا حسييين يا بوي
حسين بخضه:مالها خيتي كريمه اصحي وقال باستغراب هو ايدا يا هند
هند بعياط=معرفش يا خوي دخلت لجيتها بتاخد منه وجالتلي انه بتاع الصداع
حسين بسرعه:عمر اتصل بالحكيمه بسرعه وبعدين جال دا دوا ايه يا عمر
عمر جال:دا دوا لل كانسر بيخدوه اللي حالته متأخره بدل الكيماوي
شهق كل من عتمان و هند وحسين
حسين -كيف انا خيتي زينه ازاي
عمر بإهداء-اهدي يا خوي شوي هو باين عندها من بدري عشان هي ف حاله متأخره واصل 
قطع كلامهم الحكيمه جالت :اتفضلو كلكو بره هكشف عليها وحد بس يجعد معايا
عتمان-هند هتجعد معاكي وبحزن ابجي طمنينا يا حكيمه
بعد ساعه خرجت الحكيمه
عتمان بالهفه:خير يا خيتي بنتي زينه
=لا للأسف يا حاج عندها كانسر وحالته متأخره وكمان هي استهترت ف حالتها ولازم تعمل العمليه بسرعه ﻹيما هتموت
كله اتصدم معقول هيفقدوا حد تاني
بعياط_ لا متجوليش اجده خيتي هتكوني زينه يا حكيمه صوح
:انا مجدره كل اللي انتو فيه واصل بس هي هي استهترت في حالتها ف لازما نلحجوها حد يتصل باﻹسعاف بسرعه
تسريع الاحداث 
-راحو كلهم ع المستشفي
-وعملو الإجراءات 
-كريمه قبل ما تدخل ناديتهم وجالت-متزعلوش مني واصل وخصوصاً انت يا بوي مش هأمنكوا ع بتي يا هند ديه يا يتيمه حطيها ف عينك يا خيتي
هند بعياط-متجوليش اجده هتكوني زينه وهتخرجي احسن من الاول واحسن يا خيتي
كريمه بابتسامه-هتوحشوني كلكم ودخلت العمليات
After 7hours 
خرج عمر والحكيمه وبحزن شديد قال:انا أسف مجدرناش نعمل حاجة
وقع الكلام عليهم كالصعقه والحاج عتمان مجدرش وفقد الوعي تماماً
وهند انهارت من العياط
وحسين مزال ف صدمه مش مصدق انه خسر أخته التانيه 
حسين-ابوي ماله يا عمر
عمر بحزن:جاله انهيار عصبي ادي الي فقداان الوعي شويه وهيجوم يالا احنا نتطلع نتطلع تصريح الدفن يا خوي
تسريع الأحداث
-تم دفن كريمة
-والعيله كلها حزينه ع فقدها 
-والحاج عتمان فاق
بعد مرور شهر
قدام أوضه حور
( و أنا مطحون ما بين هَجرك و بين شُوقي.)
ببكاء=حور  انتي وحشتيني جدا متقومي بقي خلاص كفايه بقالك شهر وبعياط قومي وانا اوعدك اني مش هعملك حاجه بس قومي ي حور فاكره أيامنا ييا حور سوا خلاص فوقي بقي يا حور وعايزه اقولك حاجه انا مش اخوكي اه يا حور انا اللي خطفتك زمان وقولت ل ابويا اني لقيتك طب تعرفي ان اديتك حاجه تخليكي مش فاكره حاجه خالص يعني فقدتي ذاكرتك خليتك فاكره بس اني اخوكي وبابا ابوكي لاكن لا انتي مش اختي انا خطفتك من عيلتك عشان عجبتيني انا اسف يا حور سمحينيييي وفاأجاه
الجهاز عمل صوت 
جاسر بخضه:حور مالك يا دكتور ف ايه
-اطلع بره بسرعه يا دكتور علي تعالا بسرعه
علي بشك=انت قولتلها إيه
جاسر بغضب-وانت مالك هي مالها ف اي
علي ببرود:تمام بس اللي انت قولته جالها صدمه وكانت هتموت 
جاسر بصدمه:هتموت وبكدب انا مقولتش حاجه انا كنت بفكرها ب ذكرياتنا يمكن ترجع
علي بشك اكتر=طلامه انت بتفكرها بحاجه كويسه وبغضب اي اللي خلاها كداا متنطق 
جاسر بزعيق”انت عبيط يالا انت بتزعقلي انا فين المدير اللي هنااا
-معلش يا استاذ جاسر دكتور علي ميعرفكش اتفضل خش للمدام وانا هتكلم مع
علي بسخريه-حصلنا القرف هو ماله دا وانت مالك خايف منه كدا لي يا ليل 
ليل شده ع اوضه المكتب
-اسكت الله يخربيتك دا جاسر باشا دا ممكن يوديك ورا الشمس
علي-يعم اتنيل صحيح مين اللي جوا ديه ديه جميله اوي شبه الملاك بس مالها وشها عامل كدا لي
ليل بهدوء=ديه مرات جاسر وبيقول ان لقها غرقانه وبشرود بس انا شاكك عشان هي غليها علامات التعذيب ف حاجه وكمان مش عايزه ترجع للواقع مفيش استجابه
علي :انا شكيت ف حاجه برضو يا ليل لازم نعرف وراه ايه يمكن يكون خاطفها 
ليل بخضه-خرجني بره الموضوع دا انا مش قده ولا انت عن اذنك
علي بشرود-لا انا متأكد ان فيه حاجه ولا اعرفها وخرج
عند حور وجاسر نايم ع الكنبه
=ايه يا عم هو لو انا متصلتش متعبرنيش هي ديه الاخوات
-بقولك اي يا شمس انا مش فايق ليك حل عن دماغي
شمس (ابن عمه) بمزح-لو مش عجبك طلقنيي
جاسر:ابو دمك يا شيخ غور بقي
شمس بضحك  :خلاص بهزر المهم فينك كدا بقالك شهر مختفي
جاسر :ف المستشفي مع حور
شمس بخضه:ايه حور طب مستشفي ايه بسرعه
After 5hours
_حور مالها يا جاسر اللي حصل
جاسر باستغراب:ومالك مخضوض كدا لي 
شمس-طبعاً مش بنت عمي وأختي
جاسر-لا مش بنت عمك وانت عارف كدا كويس ولا نسيت وخلاص حور بقيت مراتي خلاص
شمس كان مع لما خطف حور
-بصدمه م مراتك؟بتهزر صح 
جاسر -وانا ههزر لي انت عبيط يلاا
شمس بصوت عالي-لي يا جاسر وانت عارف اني بحبها لييي
جاسر ضربه بالبوكس وبغضب-اسمع بتجيب سيرتها قال بتحبها قال واتفضل بره
شمس-ماشي يا جاسر هخرج بس هخرج ع أهلها عادي لو اتحبست يلا سلام
عند مصطفي اكيد فكرينه
-انت مجنون يا راجل اللي بتقوله داا
مصطفي-والله ما بكدب يا بيه زي ما بقولك كدا لازم نلحق البت
_اتقل ع الله عشان انا مش فايق قال متجوز اخته قال يعم غور
=وحياه بنتي ما بكدب يا بيه زي ما بقولك كداا حتي جبوه واسئلوه
وتم استدعاء جاسر الدين
ف الصعيد.
=لو سمحت انا عايزه اقابل الحاج عتمان
-خير يا ولدي 
_بصراحة انا جيلك بخصوص حور بنت حضرتك 
الأربعه كانو فرحانين ومصدومين
-انت عارف اختي طب يلا وديني عندها
-ما اصل ما ينفعش انا جي اقولك انها اتجوزت لا وكمان اللي خطفها وبحزن وانا كمان خطفتها بتمني تسمحوني
حسين بغضب-نسمحك ع اييي هه انك خطفت خيتي ولا حرمتنا منها طول السنين ديه وجي دلوقتي عشان نسمحك امشي اطلع بره
عتمان بزعيق-حسين من ميته بنعامل ضيوفنا اجده يا ولدي بعدهالك إياك
وقال حقك ع راسي يا بني
شمس بحزن-ولا يهمك يا حاج بتمني تسامحوني انا جايه اقولكو انها اتجوزت وكمان هي دلوقت ف المستشفي ودخلت غيبوبه اكتر من شهر 
عتمان بسرعه-بينا يا ولدي عايزه اشوفها اتوحشتني جوي جوي
عمر بتوتر-ما هي مش هتعرفكو احم يعني احنا خلنها تاخد زي ما بيقولو برشام فقدان ذاكرة وهي عارفه ان باباها مات وجاسر ابن عمي اللي خطفها معايا اخوها وهي شايفه كدا انها اتجوزت اخوها
حسين بصدمه-كيف فقدان ذاكره يعني خيتي مهتعرفنيش واصل 
عمر-لا اكيد هتعرفكو لو فكرتوها ب ايامها وكل اللي حصل معاها قبل الحادثه
عتمان-طيب يلا يا ولدي خدني عندها 
عمر-مينفعش دلوقت يا حاج انا جيت اطمنك عليها ومن وقت للتاني هجيلك واقولك الاخبر معلش عشان جاسر ميعملش حاجه عن اذنك
_لي يا بوي خليتو يمشي
عتمان -اختك لجينها يا حسين يا هند
هند -نعم يا بوي 
عتمان بفرحه_لجينا اختك يا هند 
هند بسعاده-بتتكلم صوح يا بوي وهي فينها وجت ميته
عتمان-هي ف القاهره مش اهنيه واصل وشويه وهنروحلها كلنا
هند بفرحه-أخيراً يا بوي اتوحشتني جوي جوي
حسين بغضب-كفايكوا حديت ماسخ اياك ما يمكن متكون خيتي وانا منعرفش الواد دا ابوي لازم نتأكد لو كلامو صوح 
عتمان وهنتاكد ازاي يا ولدي وهو مشي 
-لقيتو راح ع مستشفي وطلع ولسه منزلش
_تمام خليك ورا وشوفوا طلع ل مين يا عمر 
عتمان=عمر بيعمل ايه ف القاهره يا حسين
_بعته يتأكد من الكلام دا صوح ولا لا عن اذنك يا بوي
ف القاهرة
-شمس انا اسف يا جاسر حقك ع راسي
جاسر-ولا يهمك يا شمس تعالا اقعد 
وفأجاه سمعو صوت حور 
وقالت بصوت عالي ……….
بصدمه هما الاتنين وتوتر=مستحيلللل
يتبع…..
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية اغتصبت خطيبة أخي للكاتبة مهرائيل ماجد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!