روايات

رواية ملاك الزين الفصل الرابع 4 بقلم يارا سلام

 رواية ملاك الزين الفصل الرابع 4 بقلم يارا سلام

رواية ملاك الزين الفصل الرابع 4 بقلم يارا سلام

رواية ملاك الزين الفصل الرابع 4 بقلم يارا سلام

ف صباح يوم جديد صحيت حور من نومها وبدات تصحي ملاك واتوضو وادو فرضهم وفطروا ولبسو ونزلو كل واحده ع كليتها
ملاك هادية جدا او بمعنى اصح شارده ومش بتتكلم مع حد وعمالة تفكر ف زين وي ترى هتشوفه فين النهارده وهيعمل ايه
زين ف مكتبه الجديد قاعد بيفكر ف ملاك مش قادر يخرجها من تفكيره لكن محاولش يشوفها تاني
ملاك ف نفسها : اليوم خلص وزين مجاش ي ترى يكون حصله حاجة
تليفون ملاك يرن ويظهر اسم حور
ملاك بهدوء ع غير العادة:  ايوا ي حور
حور : ايه ي كوكو انتي فين
ملاك : انا ف الطريق اهه رايحة البيت
حور : تمم ي قلبي انا جية انا كمان
وروحوا البيت غيروا وصلوا وكلو وبعدين قعدو بذاكروا
حور : شفتي زين النهارده ي ملاك
ملاك: لا مشفتوش
حور : مجاش ليه
ملاك ع عكس اللي جواها لانها نفسها تعرف مجاش ليه  : وانا مالي بيه يجي ولا ميجيش
حور: يعني هو بجد مش فارقلك ي ملاك
ملاك : من ورا قلبها : لا مش فارقلي
حور بمهاودة : ماااشي
وعدى كذا يوم ع هذا الحال لحد م جه وقت سفر ملاك وحور لاجازتهم
ملاك وحور نزلو من البيت راحو الموقف وهما ف الطريق
ملاك : حور تفتكري زين مش بيجي بقاله كذا يوم ليه
حور: ممكن ي ملاك يكون زهق من معاملتك ليه بالشكل القاسي ده واتجرح
او ممكن يكون محبكيش من الاساس
ملاك وحست بوجع ف قلبها : يمكن ليه لا
 وسلموا ع بعض وكل واحده ركبت اتوبيس بلدها
ملاك وصلت سلمت ع اهلها واتغدت وطلعت ترتاح مامتها قالتلها ترتاح ساعتين وتقوم تجهز عشان ف عريس جي يتقدملها
ملاك: حاضر ي ماما
الاب : هي دي فعلا ملاك بنتي ????
الام : ربنا يهديها ????‍♀️
ملاك طلعت اوضتها وافتكرت حبيبها القديم و بكت واول م قعدت ع السرير افتكرت زين وكلامه وحركاته ف ابتسمت وامتزج الدمع بالبسمات
بعد وقت
الام : يلا ي ملاك ي حبيبتي الناس بره
ملاك : حاضر ي ماما
وخرجة ملاك وكانت فعلا زي الملاك وبصة ف الارض وقالت السلام عليكم
الكل : وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
لتتفاجئ ملاك ب صوت بنت تقول
شفتي ي ماما انا مش قلتلك انا اصلا صحبتي قمر
ملاك ب صدمة وهي لسه بصة ف الارض : ياسمين !!
وبصت فجأة لقت زين ف وشها
ملاك : انت ????
زين : ايوه انا ي ملاكي
وخرج الاهل ليجلس كلا من زين وملاك سويا
زين : عرفتي بقا ي ملاك اني فعلا بحبك واني مكنتش بتسلى بيكي انا بحبك ي ملاك بحبك
ملاك ب تلقائية  : انت كنت فين بقالك ٣ ايام
زينبابتسامةوخبث : ايه وحشتك????????????????
ملاك وتدرك ما قالت : ااا لا ها لا مقصدش
زين وقد وقع ارضا من الضحك ع عفويتها وارتباكها
زين : اهدى اهدي انا عارف اني قمر واتحب ٠????♥️
ملاك: انت وصلت ل اهلي ازاي
زين : مش مهم
ملاك : لا مهم
زين :بصي ي ستي
Back:
زين: ياسمين عاوز منك خدمة
ياسمين : امم هتدفع كام ????
زين : ي ساتر مبتعمليش حاجة لله ابدا ????
ياسمين : لا????????????????
زين : عاوزك تطلبي من حور صحبتك انها توصلني بس ب اهل ملاك لاني عاوز اتقدملها
وقوليلها متجبش سيرة خالص ل ملاك وكمان لو سيرتي جت خليها تحاول تخلي ملاك متفكرش فيا
ياسمين : طب وانت تعرف ملاك منين
زين : وحكلها اللي حصله مع ملاك من وقت م شافها
ياسمين ؛ ي عيني ي عيني شكلك واقع ي اسطا ????????
Back:
زين : بس ي ستي جابتلي رقم والدك واخدت معاد ع اجازتك
ها قلتي ايه
ملاك : ردي هيوصلك من بابا
زين : تمم بس ع العموم مبروك مقدما عشان انتي بتعتي ي ملاك
دخل الاهل
الاب : ها ي ولاد
زين : تمم ي عمي انا منتظر رد من حضرتك ملاك قالتلي انها هتبلغ رايها لحضرتك توصلهولي
الاب ابتسم : تمم ي ابني
زين: نستاذن احنا بقا
الاب : نورتونا ي زين ي إبني ♥️
زين : ربنا يخليك ي عمي د نورك ♥️
ومشي زين واهله
دخلت ملاك غيرت واتوضت وصلت صلاة استخارة ونامت
ف صباح اليوم التالى
صحيت ملاك اتوضت وصلت وخرجت تفطر
ملاك : صباح الخير ي بابا
الاب : صباح النور ي احلى كوكو ف الدنيا
فطرو وقعدو يشربوا الشاي
الاب : ها ي حبيبتي قررتي
ملاك : اها ي بابا انا خلاص قررت انا**********
يتبع ..
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!