Uncategorized

رواية جحيم بين الفهد والأسد الفصل الرابع 4 بقلم نور عصام

 رواية جحيم بين الفهد والأسد الفصل الرابع 4 بقلم نور عصام

رواية جحيم بين الفهد والأسد الفصل الرابع 4 بقلم نور عصام

رواية جحيم بين الفهد والأسد الفصل الرابع 4 بقلم نور عصام

أسد.  فتح فونه وفرح برجوع اخته وابنها من برا
مني.   وحشتني اوي يا أسد وكمان زهره
أسد.  اتنهد وقالها وانتي كمان يا قلبي امته هتيجي
مني.   بكرا باذن الله
أسد. تمام حبيبتي وانا هكون ف انتظارك بالمطار
مني.  اشوفك علي خير حبيبي سلم علي زهره
اسد.  تسلميلي حبيبتي وقفل ورجع بكرسيه ورا وغمض عيونه وف نفسه قال ااااه يا زهره فينك بس حرام عليكي اللي بتعمليه وعملتيه فيا ليه كل دا كنا مبسوطين وما احلانا واتنهد وفتح عيونه وقال لو بس اعرف روحتي فين قلبه هتعمل فيها ايه عقله مش عارف وبغيظ قال بس اكيد هموتها قلبه ليه كدا هي بقلمي نور عصام  غلطت ف ايه عقله هي غلطت بس دي خانتني قلبه وانت مصدق كلامك دا عقله اومال اصدق مين بعد التحاليل قلبه وليه متسمع كلامها وتعيدها تاني عقله اعيد تحاليل اتعملت ف اكبر مستشفي انت مجنون قلبه وفيها ايه الكل بيغلط واحنا بشر ومش معصومين من الخطأ وغير كدا انت وقتها كنت عامل حادثه وكان كل جسمك متكسر وحالتك صعبه يعني ممكن يكون خطأ غير مقصود عقله يعني رواية جحيم بين الفهد والاسد بقلمي نور عصام ايه بقا قصدك ان كل الدكاتره غلطو ف تشخيص حالتي قلبه ايوا اتمني تروح تعمل تحاليل وأشعه وتدور علي مراتك وتراضيها قبل فوات الأوان غمض عيونه واتنهد بصوت عالي
السكرتيره.  خبطت ودخلت
أسد.  بصلها
السكرتيره.   أسد بيه حضرتك عندك اجتماع دلوقتي وانا حضرتلك كل الاوراق المطلوبه علشان الثفقه الجديده
أسد.  الغي الاجتماع
السكرتيره.  بس الكل موجود وحتي العميل الايطالي وصل وجاني فاكس امريكي من خمس دقائق بيقول ان كل شئ تمام
أسد.  بغضب قالها خلاص روحي وانا جاي 
السكرتيره.  خرجت 
أسد.   بعد دقائق راح الاجتماع وبعد انتهائه قرر يعمل تحاليل تاني وفعلا راح المشفي بقلمي نور عصام
د امير.  اهلا أسد باشا
اسد. اهلا بيك امير
د امير.  خير يا باشا انت تعبان ولا ايه
أسد.  عايز اعمل تحاليل
د امير.  حاضر بس ل ايه
أسد.  طلع موبايله ووراه صور الاشعه والتحاليل اللي معاه وقاله عاوز اعيدها تاني ممكن
د امير.  اكيد اتفضل معايا وبعد انتهاء كل شئ
اسد. امته تظهر النتيجه
د امير. يعني كام يوم كدا
اسد. بعصبيه لا انا عاوزها انهارده بعد ساعه
د امير.  اهدي يا اسد مش كدا
اسد.  بصوت عالي قاله معك ساعتين والاقيك بتتصل عليا وبتقولي النتيجه وتبعتلي الصور وإلا
د امير.  خلاص يا اسد هحاول اخلصها اليوم
اسد.  قولت تخلص بعد ساعتين مش تحاول
د امير.  حاضر
اسد.  خرج وهو علي أخره وركب عربيته ومشي ومش عارف رايح فين
عند زهره
زهره.  روحت مهدوده من كتر ما لفت تشتري لبس
عليه. ضحكت وقالت معلش يا قمر ما انتي اللي مش عجبك حاجه
زهره.  كنتي اضربيني وقوليلي انا تعبت منك يا زهره كفايه لف بقا
عليه.   بهزار قالت دا انا كنت عاوزه اقتلك مش اضربك
زهره.   بحزن هههههه بعدبن قالت ربنا يخليكي ليا يا داده
عليه.  طيب يلا قومي علشان تاكلي وتاخدي الدوا
زهره.  حاضر بس اغير واجي اجهز الاكل
عليه.  لا روحي انتي وانا هجهزه وبعدين احنا جايبنه جاهر يعني بس هحطه عالسفره بقلمي نور عصام 
زهره.  متتعبيش نفسك يا داده
عليه.  بنظرة حب قالت تعبك راحه يا قلبي وبعد شويه اكلو 
زهره.  قعدت شارده تفكر بحياتها الجايه
عليه.  حسه بيها قالت ايه يا ست البنات مش قولنا نفكر بس باللي بنحبهم وعوزينا نبقي كويسين علشانهم
زهره. حطت ايدها علي بطنها وقالت يارب يجي نفسي اشوفو
عليه.  باذن الله هتشوفيه وهتلعبي معاه وتفرحي بيه
زهره.  يارب
اسد.   لقي نفسه ف اسكندريه قدام الفيلا بتاعته قعد شويه ف العربيه وبعدين نزل ودخل اول ما طلع فوق شاف صوره ل زهره كبيره قدامه عالحيطه وقف قدامها وقالها اتمني تكوني حبيبتي وعلي وعدك ليا وكمل ودخل اوضة النوم قلع جاكت بدلته وراماه عالكرسي ونام عالسرير وعيونه كلها دموع وقلبه بيدق بسرعه وكأنه مراهق شاف حبيبته قدامه فتح فونه وشاف كل صورها معاه وكل اللحظات الحلوه بينهم وف لحظه فونه رن شاف الاسم ودقات قلبه يكاد ان تخرج منه بسبب سرعتها غمض عيونه وقال يارب وبعدين فتح
د امير.   اسد باشا
اسد.  انجز يا امير مش ناقصك
امير.   ابتسم وقال براحه يا عم عليا
اسد.  بعصبيه قال اميييير
د امير.   يا ساتر وبعدين قاله الحمد لله انت زي الفل وسليم ومعندكش اي مانع للخلفه بقلمي نور عصام
اسد.   صرخ والفون وقع منه
د امير.   اسد اسد مالك اسد رد عليا اسد 
اسد.  انهار ودموعه نزلت وما عاد قادر يسيطر عليها وف لحظه كان قالب الاوضه كلها رأسا علي عقب 
د امير.  اسد اهدي واسمعني
اسد.   دور عالفون وقال بغضب وصوت عالي اومال التحاليل اللي من قبل دي كانت ايه
د امير.  بس غلطه ودا وارد لان وقتها انت كنت تعبان وجسمك كله كان متكسر وكان عندك كسر ف ضهرك ودا اللي خلي الاشعه ما تكون واضحه وعليها الدكتور استنتج ان ممكن ما يحصل وتخلف
اسد.  بعصبيه قال انتو عرفين انتو عملتو فيا ايه وف مراتي بس قسما بربي لاندمكم علي تصرفكم دا
د امير.  اهدي يا اسد دا خطأ ووراد
اسد.   غور من وشي وقفل ونزل يجري وراح عالبحر  وصرخ بكل قوته وقال يارب رجعهالي وافتكر توسلاتها ليه عيط ومنظرها والدم جنبها وقال انا غبي ليه مسمعتش منها ليه ليه ياريت ايدي كانت اتقطعت قبل تتمد عليها انا كنت هوت مراتي حبيبتي وابني وصرخ وقال دا لو مكنش مات اااااه ااااااااااه وقعد ف الارض بقلمي نور عصام وحط ايده علي راسه واخد نفس قلبه عرفت انك غلطان عقله وانا كنت اعرف منين غصب عني قلبه حبيبتك اتحايلت عليك بس انت دمرتها قلبه قولتلك غصب عني قلبه عموما الحقيقه ظهرت وانا جبتك عندها عقله يعني ايه جبتني عندها قلبه دور علي حبيتك اقلب عليها الدنيا لحد ما ترجعها لحضنك لازم ترضيها وتصالحها قبل فوات الأوان قام وقف وقال يارب خليك جنبي انا هعوضها عن كل اللي عملته فيها بس الاقيها وكلم كل رجاله يدور تاني عليها
وتاني يوم
زهره.   انا همشي بقا يا قلبي دعواتك ليا
عليه.  ربنا يوفقك حبيبتي خلي بالك علي نفسك
زهره.  تلقائيا وبحب باستها من خدها وابتسمت ومشيت
وبعد بعض الوقت وصلت الشركه
زهره.  صباح الخير
لارا.   ابتسمت وقالت صباح النور
زهره.  استاذ مجدي وصل
لارا.    علي وصول وشاورت وقالت الاوضه دي فيها مكتبك وانا حطيتلك فيها كذا فاكس ترجميه قبل يوصل استاذ مجدي
زهره.  بتتسامه قالت حاضر ودخلت وفعلا ترجمت كل الفاكسات
مجدي.  وصل وسأل عليها وعرف انها وصلت ف ميعادها وبعد شويه طلب لارا وقالها تقول ل زهره انو عاوزها
زهره.  خبطت ودخلت
مجدي.  بصلها واعجب جدا بيها وبمظهرها وبعدين فاق وقال اهلا مدام زهره ممكن تجبيلي الفاكسات
زهره.  حطتهم قدامه عالمكتب
مجدي.  اعجب بشغلها وبعدين قالها ليكي مكافئه كبيره
زهره.  كدا علطول من اول يوم
مجدي.  طبعا مادام شغلك حلو بقلمي نور عصام
زهره. متشكره جدا ودرات الايام وزهره ف شغلها بتلهي نفسها عن كل اوجاعها وتفكيرها باللي حصلها
اسد.  هيتجنن من كتر ما دور عليها ومش لاقيها وبقت حياته بين الشركه والسهر برا لوش الفجر 
مني.  مش معقول كدا يا اسد كل يوم علي نفس الحال
اسد.   مني حبيبتي ارحوكي سبيني ف حالي
مني.  لازم تتجوز وتشوف حياتك خلاص هي اختارت طريقها والله اعلم بيها وبظروفها ربنا معها لكن انت
اسد.  انا خلاص انهارت تماما بعدها ومش عاوز حد تاني ف حياتي
مني.  تبقي غلطان لازم تعيش حياتك وتنتبه لشغلك وشركتك
اسد.  سابها وطلع اوضته
وبعد مرور تسع شهور
زهره.  داده انا حسه اني تعبانه 
عليه.  مالك يا حبيبتي
زهره.   بصرخه الحقيني يا داده
عليه.   اخدتها وطلعت تجري بيها عالمشفي واتصلت ب مجدي وقالتله انها بتولد وهتوديها مشفي خاص
زهره.  ف عز وجعها بصتلها وحضنتها 
وبعد بعض الوقت كانو ف المشفي
عليه.  يارب قومها بالسلامه
مجدي.  متقلقيش يا خالتي ان شاء الله هتقوم بالف سلامه وبعدين قالها هو جوزها عرف
عليه.  لسه مقولتلوش وبعدين هو مسافر برا
مجدي. علي الاقل يتطمن عليها
عليه. بس تقوم بالسلامه بكلمه وكمان علشان هي تعرف ترد عليه
مجدي.  قبل يرد خرجت الممرضه ومعها اجمل طفل
عليه.  بفرحه اخدته منها وباسته وسألت طبعا علي زهره
الممرضه.  بخير وبعد شويه بتخرج
مجدي. ابتسم وراح عالولد وباسه من ايده ومال عليه واذن ف ودنه
عليه.   ربنا يخليك يا قلبي انا بقلمي نور عصام
مجدي. ممكن اشيله
عليه. طبعا وعطتهوله
مجدي.  فرح بيه وباسه مره تانيه وبعد شويه خرجت زهره وبعد ما فاقت قالت عاوزه اشوف فهد 
عليه.  قالتلها لحظه اجيبه من الحضانه
مجدي.  قالها لا خليكي انتي يا خالتي وراح هو وجاب الولد
زهره.  حضنت ابنها وعيطت وقعدت تبوس فيه
مجدي. ربنا يخليه ليكي مدام زهره
عليه.  يارب وبعد يومين خرجت زهره من المشفي
وبعد ثلاث شهور
زهره.  داده انا ماشيه خلو بالكم من بعض
عليه. متقلقيش انا معايا راجل هو اي حد دا فهد باشا
مجدي.  كان نازل من عربيته قدام شركته شاف
اسد.   بيركن عربيته بقلمي نور عصام
محدي.  بصله وابتسم
اسد.   رفع حاجبه 
مجدي.   معقول بعد كل السنين دي اسد ابن الناس الاغنيه هنا قدامي
اسد.  ضحك وقال والله وحشني بس انت هنا بتعمل ايه
مجدي.   سلم عليه وحضنو بعض وبعدين قاله بص فوب كدا 
اسد. بص لفوق وشاف يا فته باسم شركت مجدي حضنه مره تانيه وقاله مبروك يا صاحبي 
مجدي.  الله يبارك فيك تعالي اطلع معايا    
اسد.  معلش عندي شغل 
مجدي.  والله ما يحصل ابدا اطلع نتكلم شويه انتي وحشني جدا وبعدين قاله شغل ايه اللي خلي اعز صاحب عندي اشوفه اليوم
اسد.   ثفقه اجهزة طبية بس جايه عن طريق مينا اسكندريه بس مش عارف ايه اللي حصل قالولي لازم اجي بنفسي
مجدي.  طيب تعالي بس نشرب حاجه وانا هاجي معاك وصمم عليه
اسد.  أمري لله بس لو في اي خساره هشيلهالك بسبب التأخير دا 
مجدي.    هههههههه وطلعو
اسد.  اول ما دخل ………
يتبع..
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية وقعت أسيرة في حبك للكاتبة غفران

‫2 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!