Uncategorized

رواية حورية في حضن الجبل الفصل الرابع 4 بقلم صابرين علاء

 رواية حورية في حضن الجبل الفصل الرابع 4 بقلم صابرين علاء
رواية حورية في حضن الجبل الفصل الرابع 4 بقلم صابرين علاء

رواية حورية في حضن الجبل الفصل الرابع 4 بقلم صابرين علاء

حوريه فضلت محبوسه ف البدروم شويه
وجبل فضل يراقبها من خلال كاميرا حاطتها ف البدروم الكاميرا بتقدر توضح كل اللي بيحصل ف الضلمه
حوريه فضلت تحسس يمكن تلاقي حاجه تقدر تنورها وفجأه اديها جت علي مرايه مكسوره واديها اتجرحت وفضلت تنزف
جبل طبعا كان شايف كل حاجه من خلال الكاميرا واول ما اتجرحت امر الخدامه تروحلها بسرعه وتربط الجرح علشان النزيف
الخدامه اول ما دخلت ومعاها الشاش والقطن حوريه استغربت اوي وقالت ف نفسها اي دا هي الخدامه عرفت منين اني
اتجرحت وجايه تعالجني
اكيد جبل حاطط كاميرا هنا،،،،،، اممم بقى كدا يا جبلايتي حلو اوي كدا هنتسلي اكيد
بس هي فين بقي الكاميرا دي
حوريه فضلت تدور عليها لحد ما اكتشفت مكانها
الخدامه لفتلها الجرح كويس ومشيت
حوريه قالتلها لو سمحتي ممكن تسيبي اي نور ف الاوضه ولو شمعه وصدقيني جبل مش هيعرف وانا مش هقول لحد خالص اوعدك
الشاغه قالتلها اسفه بس جبل باشا لو عرف حاجه زي كدا ممكن يطردني خاليكي ف الضلمه زي ما انتي
حوريه قالتلها طيب خلاص مش مهم روحي انتي
حوريه قعدت تقول اه ياني،،،،،،
يعني عليا وعلي بختي،،،، الناس خبيتها
خميس وجمعه وانا خبتي معاك بقت زي بتوع الجامعه،،،،،،،،،،
لا انا لحد امته هافضل ف الضلمه دي لا
انا عندي اموت احسن
بقلمي صابرين علاء
وحوريه لفت وادت ضهرها للكاميرا وراحت مسكت المقص وقالت انا عندي اموت احسن،،،،،،، احسن من حياتي معاك يا جبل
جبل شافها وهي بتغرز المقص ف بطنها
جري بسرعه وراحلها وحطها علي رجله وقعد يفوق فيها ويقولها فوقي يا حوريه
فوقي،،،،،، انا مقدرش اعيش من غيرك
حوريه فتحت عنيها وقالتله كنت متأكده انت لسه بتعشقني مش بس بتحبني ياجبل
جبل اتعصب وعينه كلها بقت بالون الاسود لون الجحيم،،،،،،،
جبل يعني انتي كنتي بتضحكي عليا
حوريه قربت منه وقالتله مش ذنبي اني حبيتك جبل انت اللي بتضحك علي نفسك قلبي اللي امرني بحبك لسه بأمرني اني اصبر عليك لسه بيقولي انك اكيد راجع
اكيد هاترجع تاني جبل عشقي ف صبايه
حلمي الوردي هتفضل انت جبل اللي لما قلبي فتح لقاه وحبه وعمره ماعشق غيرع
تعالي نرجع زي زمان ياجبل
فاكر لما كنت بتقولي انتي ملكي،،،،،
طب فاكر لما قولتي ان قلبك عمره ما هيحب غيري،،،،، انسي ياجبل انساهم كلهم وتعال نبدا من جديد
جبل بعد اديها عنه وقاله انسي ايه،،،،،،
ها،،،، انسب ايه ولا ايه ياحوريه،،،،
انسي صقر اخويا وهو غرقان ف دمه ليله فرحه اللي ابن عمك جلال قتله بدم بارد
ولا انسي طار اخويا مازن من الكلب اخوكي اللي هربان
انتي اللي انسي ياحوريه،،،،،، جبل القديم عمره ماهيرجع،،،،
انتي غلطانه يا حوريه انا عمري ماحبيتك
انا كنت خايف لاتكوني موتي وانا لسه مكملتش انتقامي وعذابي فيكي
وقام من مكانه وقلع جاكت بدلته وقالها
عقابي ليكي مش هيكون حبسك ف الضلمه ولا هشغلك وامرمطك زي الخدامين،،،،،، انا هاضربك بإيدي ياحور
وبعد ماضربها بشويه حوريه وقعت علي الارض وقالت ل جبل
جبل الحقني،،،،،،، انا شكلي بسقط
جبل لف وشه اول ماقالت كدا وبص عليها لقاها بتنزف فعلا قام قالها
انتي كنتي حامل طيب مقولتليش ليه
حوريه قالتله والله ياجبل ماكنت اعرف،،،،
جبل الحقني بسرعه وخدني عالمستشفي يمكن نقدر نلحقه
جبل شالها بسرعه وراح بيها علي عربيته حطها فيها وساق بجنون لحد ماوصل علي المستشفى
نزل جبل وشالها حطها علي ترولي
نده بأعلي صوته دكتوره بسرعه،،،،،، هاتولي دكتوره مراتي بتموت
دكتور جه ولسه هايقرب عليها
جبل مسكه من رقبته وقاله انا قولت دكتوره غور من وشي بدل ما اولع فيك وف المستشفى كلها
جت الدكتوره وقالت اي دا دي شكلها بتنزف خدوها علي اوضه العمليات بسرعه
جت شريفه وقالت ل جبل ايه مالها يابني
ايه اللي حصل،،،، انا شفتك خارج بيها من
القصر وكان شكلها تعبان
البيدج الاصليه الكاتبه صابرين علاء.
جبل قالها حوريه شكلها كانت حامل يا امي،،،،،،،، وانا ضربتها سقطها
شريفه قالتله يعني انت منعتها من شرب الحبوب علشان تعذبها بالطريقه دي
عفالم عليك،،،،، احسن خاليها تدوق المر
اللي اهلها عيشهولنا
جبل بقي مستغرب امه جدا هو كان قاصد يقولها انه لما ضربها مكنش يعرف انها حامل،،،،، هو اكيد مش عايز يخسر ابنه
بس هو اتأكد بكدا ان امه هي اكبر اعداء حوريه
بعد شويه الدكتوره خرجت جبل جري عليها
وقالها اي هي كويسه
الدكتور قاله المدام كويسه بس انا اسف بس خسرنا الجنين
ربنا يعوض عليكم احنا دلوقتي نقلناها اوضه تانيه وتقدرو تروحو تتطمنو عليها
شريفه فرحت جدا وقالت لجبل احسن الحمد لله احنا مش عايزين عيال منها علشان لما تطلقها وترميها يبقي مالناش
صله بيها لا من قريب ولا من بعيد
الممرضه جت وقالت ل جبل،،،،،، لو سمحت
اتفضل تحت عايزينك ف الحسابات تحت
جبل هز راسه وهو مصدوم
شريفه حست بوجعه وزعله وقالتله معلش يابني بكرا تتجوز من دنيا وتعيش معاها وتخلف منها وتبقي احلي دنيا،،،، روح انزل دلوقتي ف الحسابات ادفع فلوس المستشفى وانا هاستناك عندها علشان نروح سوا
جبل حزن جدا اول ما عرف ان مراته نزلت البيبي ومشي وهو يائس ومحبط
شريفه استغلت غياب ابنها وراحت الاوضه اللي فيها حوريه ودخلت وبصت لها بشماته وقالت
اكيد فهمتي دلوقتي ليه ابني مرضيش يديكي الحبوب،،،،،،، هو قالي قبل كدا
ان اكبر وجع ممكن تحس بيه حور هو انها تخسر حته منها،،،،،،، وخلي يكون ف بالك
كل ما هتحملي هايسقطك بنفس الطريقه
حوريه كانت ف صدمه اكبر من صدمتها
من خساره ابنها اتوجعت اوي لما حماتها قالتلها ان جبل هو اللي سقطك بمزاجه
حوريه نزلت دمعه من عنيها جواها صرخه مكتومه ووجع قلب مالهوش وصف
جبل دخل عليهم لقي حوريه بتبكي قال لامه،،،،،، لو سمحتي ياشريفه هانم استنيني ف العربيه وانا هاجيب حوريه واحصلك الدكتور كتبلها علي خروج وقال لازم تستريح
شريفه خرجت وجبل قرب من حوريه ومسح دمعتها وقالها انا اسف مكنتش اقصد
حوريه مكنتش مصدقه اللي بتسمعه اي دا جبل بنفسه بيعتذر،،،، بس بعد ايه ماخلاص فات الاوان
حوريه فضلت ساكته وباصه الناحيه التانيه
وعماله تسمع ل كلام جبل اللي مافيش منه فايده
الحلقه الجديده بتنزل كل يوم الساعه 7 علي صفحتي الكاتبه صابرين علاء ماتنسوش تعملو فولو
جبل قالها حوريه انتي ازاي مقولتليشانك حامل،،،،،، ازاي خبيتي عليا حاجه زي كدا
حوريه قالتله وهايفيد بإيه طالما اللي ف دماغك عملته
جبل قالها:يعني ايه،،،،، انتي عايزه تقولي ايه بكلامك دا تقصدي يعني اني قتلت ابني
حوريه قالتله مش دا اللي انت كنت ناوي عليه من البدايه يا جب
ل مش هو دا اللي انت قولته قدامي لما شريفه هانم كانت مصممه تديني الحبوب
الحقيقه اهي واضحه زي الشمس
ومالوش لزوم الاعتذار ياجبل بيه حافظ علي هيبتك وحبروتك قدامي،،،،،،
اثبتلي ديما انك واحد قاسي ومجرم
ايوا،،،،، انت قتلت ابني تبقي واحد مجرم يا جبل،،،،،
جبل مسح ايده علي شعره وقالها انا فعلا قولتلك اني هاخد ابنك منك بس كنت اقصد انك لما تولدي احرمك منه مش اقصد اني اقتله ف بطنك،،،، حوريه صدقيني وخليكي واثقه فيا انا م
حوريه قاطعته وقالتله اثق فيك عن اي ثقه
بتتكلم،،،، جبل انت من شويه قولتلي اني اللي بينا دم وكره،،،،، جبل انت اتجوزتني اساسا علشان تاخد بطارك من اهلي فيا
فيا انا،،،،،، انا كنت غلطانه ياجبل لما فكرت انك هاتتغير،،،،، غلطت لما حطيت املي فيك،،،،، غلط لما عشقتك،،،،،،، عشقتك وحبيتك واديتك كل حاجه،،، من بعد ما اخدت كل حاجه
جبل كان لسه هايتكلم ويدافع عن نفيه تاني بس حور وقفته بإديها وقالتله جبل انا مش عايزه اسمع حاجه من فضلك خلاص
جبل حس بالندم ساعتها من اللي عمله
واخدها عالبيت ومن هنا بدأو يتغيرو هم الاتنين وكل واحد بقي ليه هدف
♕♕♕♕♕♕♕♕♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
ندي كانت قاعده علي صخره قدام البحر
وفجأه جه حد وحط ايده علي عنيها
ندي فكرته عابد قامت حطت اديها علي
ايده وقالتله وحشتني
وحست من لمستها لايده انه محمد طليقها
بعدت عنه بسرعه وقالتله اي دا محمد
محمد قالها برقه وانتي كمان وحشتيني
اتأخرتي وبعدتي عني كتيير اوي يا ندي
من ساعت مابعدتي عني وانا مش عارف انام
ندي قالتله ايه والحيوانه اللي كنت ف حضنها قبل كدا مش بتنيمك وتغطيك ليه
محمد قالها حاسس من كلامك بشماتته
ندي قالتله محمد انت عايز مني ايه احنا خلاص اتطلقنا وكل واحد فينا راح لحاله
لو سمحت سبني ف حالي
محمد قالها لا يا ندي مش هسيبك ف حالك انت بتاعتي وملكي انا لوحدي
انتي نسيتي حبنا لبعض والعشره والعشق اللي كان بينا
ندي قالتله عشق ايه وحب ايه ياحبيبي اللي بتتكلم عنه دا انت كنت ديما بتضربني وتبكيني دا انا ياما المخده شربت من دموعي،،،،،، وكل شويه ضرب واهانه ياشيخ غور بعيد عني بقا
محمد مسك اديها ولسه هايكمل
ام عابد جه وقاله اوبااااااااا اي دا عيب كدا ياصاحبي ميصحش كدا،،،،،، مالك ومال مراتي،،، هي مش قالتلك قبل كدا انها مش عايزاك ومش بتحبك
ماتحل عنها بقي يا اخي
وف ثانيه كان مديله بالبوكس ف وشه
وقع محمد علي الارض وحس بعصافير بتصوصو ف دماغه من وجع الضربه
عابد حط ايده علي كتف ندي وقالها تعالي يابيبي سيبك منه،،،،،،، تيجي نجرب شوربه الضفادع اللي هنا
ندي قالتله عاااااااا كتك القرف
محمد قام وحس بغيظ جذ علي سنانه وحلف انه لازم باخد بطاره منهم ويبكيهم بدا الدموع دم
عابد دخل اوضته هو وندي وقالها
ندي انا قلبي مش مستريح حاسس ان محمد مش هيسكت وكل شويه هينطلنا
ايه رأيك لو نمشي من هنا
ندي قالتله طيب هانروح فين احنا مينفعش نرجع تاني البلد،،،،، محدش هناك يعرف اننا متجوزين
عابد قالها طب ماهم مسيرهم هايعرفو
ولا احنا هنفضل هربانين كدا عالطول
ندي قالتله لا بس يمكن تكون ساعتها الظروف اتغيرت،،،،،، انا اصلا مش قادره انسي انك اتقلت اخويا ف يوم من الايام
وحبي ليك اكيد مش هينسيني حاجه زي كدا
عابد تستغرب وقالها يعني ايه وافقتي انك
تكوني معايا ليه من البدايه
ندي لسه هاتتكلم بس عابد حك ايده علي بؤها وقالها هشششششش
انا سامح صوت،،،،،، في حركه غريبه برا
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♕♕♕♕♕♕♕
نسمه اتصدمت اول ماشافت خد
يجه طليقت مالك وقالت اي دا خديجه بتملي ايه هنا؟؟!!!!
خديجه قالت اي دا هو انتي متعوده تيجي هنا لواحدك ولا ايه
وبصتلها من فوق لتحت
مالك جه ف نفس اللحظه وقال ل نسمه
اتأخرتي ليه،،،،،، خساره فاتتك اكله سمك معتبره من ايد خديجه،،،،،،،،
نسمه قالتله وهي بتعمل ايه هنا دي بقا انشاء الله
مالك قالها خديجه هتبقي زيها زيك بالظبط،،،،، واهملي حسابك انكم هاتعيشو تحت سأف واحد بعد كدا مفهوم
نسمه قالتله دا ف احلامك ياحبيبي انت كدا زودتها اوي وانا مش ممكن هقبل بالاستعباط دا
نسمه طلعت من بيت مالك وطلعت برا ف الشارع
وخدت بعضها ومشيت ومالك بص لخديجه وقالها امشي انتي دلوقتي وانا هاابقي اكلمك
مالك نزل من بيته وجري راح ورا نسمه ووقفها وقالها انتي ازاي تمشي كدا من غير ما اقولك انتي مجنونه
نسمه قالتله ابعد عن وشي دلوقتي يامالك والا هاطين عيشتك انت فاهم
مالك قالها طب معلش طيني عيشتي
علشان انا عايز اخد شاور ف يبقي بالمره
نسمه قالتله نينينينيني دمك مش عسل خالص علي فكرا
مالك مسك اديها وقربها منه وقالها لا عسل وقمر وانتي من جواكي دلوقتى بتزغرطي من الفرحه
نسمه قالت له انت قد مسكه الايد دي
مالك رفع حاجبه وقالها ايه هاتضربيني ولا ايه؟؟!!!
نسمه قالتله ياخبر وهو دا ينفع بردو دا انت جوزي حبيبي ولسه شتيفه ضرتي عندك دلوقتي
وقامت قلعت الطرحه وشقت جلبيتها وقالت الحونااااااااااااي يالهواااااااي
الحقونا ياناس ياهوووووه يابوليس الاداب يابوليس النجده الحوقني واحد بيتحرش بيا
الناس وواحد ضخم كدا قرب من مالك
وقال ل نسمه الواد دا كان كان بيعاكسك يا انسه
نسمه كانت بتبص علي طوله وبتقول ها؟؟!!!
مالك قالها ها ايه،،،،،، يخربيتك انتي فقدتي الذاكره ولا ايه
نسمه بلعت ريقها وهي باصه علي الراجل الطويل وقالت هو.،،،،،، هو مش باظبط كدا،،،،،،،،،
الراجل خشن صوته وقالها لا يا انسه متخافيش منه قوليلي بس اذا كان بيعاكسك اظبطهولك انا لسه راجع من الجيم وعاندي باور
وبعدين انتي اموره اوي وشكلك بنت ناس
هو انتي مخطوبه
مالك دمه حمي لما لقي الواد عينه منها
وقال لا بقي بلي بور بلا ناور دا نت زودتها اوي ابقولك ايه يااض انت احترم نفسك دي مراتي انت فاكر انتي بقيت سوسن ولا ايه
الراجل قاله انت مش كفايه قليل الادب وبتعاكس بنات الناس انت كمان كداب طب خد
واداله بالبونيه ف وشه ومالك ياعيني وقع علي الارض
نسمه حطت اديها علي بؤها وقالت يالهوي،،،،،،، مالك،،،،،، مالك هيبقي كفته ياختاااااااي
جريت بسرعه ووقفت ف وشه وقالتله
اااااه لو سمحت يا اخ اهدي والنبي وانت شبه الطور كدا بسم الله ماشاءالله اول مره اشوف طور ولابس احمر
الراجل قالها ننننننننععععععععم
نسمه قالت مقصدش والله يا عمو بس هو حضرتك فاهم الموضوع غلط دا
دااااا جوزي يعني اللي عاكسني مش حد غريب
واحد من الناس اللي ملمومه قال
طب ولما هو جوزك بتقرفونا علي ايه صحيح بنات اخر زمن
الراجل الطويل قال تصدقي واؤمني بالله لولا انك واحده ست انا كنت ربيتك
الواحد يحرم والله انه يقف جمبكو ولا يعرفكم من الاساسه طالما الموضوع بيبقي مقلب منكم
بس انا دلوقتي بوجه كلامي ل جوزك الخروف دا ماهو لو راجل كان عرف يلمك
نسمه ادتله بالقلم وقالتله انت راجل سافل وحيوان اوعي تغلط ف جوزي ياكلب
الراجل عضلاته مره واحده اتنفخت وعينه بدأت تحمر
نسمه رجعت لورا وقالت ممممممااالك
هو هياكلنا
مالك قالها باين كدا
♡♡♡♡♡♡♕♕♕♕♕♕♡♡♡♡♡♡
ياتري ايه اللي هيحصل بكرا مع مالك ونسمه وازاي هيخلصو من الراجل دا
يتبع ……
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!