روايات

رواية عشق الرعد الفصل الأول 1 بقلم زهرة البستان

رواية عشق الرعد الفصل الأول 1 بقلم زهرة البستان

رواية عشق الرعد الجزء الأول

رواية عشق الرعد البارت الأول

رواية عشق الرعد الحلقة الأولى

: ي باااباااا اتجوووز طفله ازايي انا اكبر منها ب 11 سنه كتيرررر اوييي ي بااابااا
محمود بهدوء: دي بنت صاحب عمرري مش هتروح مع بيت جدها دول يفترسوها وياخدو املاكها منصور طول عمرو موصيني ع لين
رعد بغضب: انتت عاارف ي باباا اني بكره صنف النسوان يبقي لي اتجوز
محمود بهدوء: انت هتتجوزها برضاك غصب عندك هتتجوزها
رعد: هتجوزها احتراماً لروح اللواء الشهيد منصور الانصاري
محمود: هي بيني لحد ما تخلص وتبقي تشتغل مخابرات وبعدين محدش هيقدر يهوب لمها هتبقي اتعودت ع كل حاجه جدها مش هيسيبها لو عرف انو خلاص ابوها مات
رعد بهدوء: وهي موافقه
محمود: هي كانت رافضه بس لما رن جدها عليها وقلها هنيجي نأخدك الاسبوع اللي جاي وافقت علشان لو راحت معاهم هيجوزوها ولد خالها وهيطلعوها من الاكاديميه
رعد: امتي كتب الكتاب
محمود: بكره
رعد: تمام
____________________
رعد: رعد الهلالي 30 سنه مقدم ف امن الدوله عيون رماديه بشره بيضاء وشعر اسود وسيم للغايه وقاسي الطبع جداً ما عدا مع والده يكره النساء
لين الانصاري : 19 سنه لسه ف اكاديميه عيون خضراء ببشره بيضاء وشعر بني لطيفه جداً سهل استفزازها
__________________
بعد ما خلصو كتب الكتاب
ف جناح لين و رعد
رعد بهدوء: انتي هتنامي ع السرير وانا هنام ع الارض
لين: انا اسفه
رعد: ع اي
لين: انت اتجوزتني غصب عنك وانا كذالك بس والله هما كانو عاوزين يجوزوني لابن خالي وانا خايفه منهم اوي
رعد راح قعد جمبها وفضل شويه مركز ف ملامحها وقد اي هي فعلاً مخابرات بس بريئه وشاف ف عيونها الخوف
رعد: متخفيش ي مخابرات
لين بخوف: انتي قاسي بسمع عنك كتير وبابا كان بيتكلم عليك كتير اوي
رعد: وانتي خايفه مني علشان سمعتي عليا اني بكره الستات صح
لين: وسمعت انك ذكي وفعلاً جبتها هي وطايره
رعد: يلا نامي
لين: تمم
_____________________
ف مكتب رعد ف امن الدوله
عدي ( صاحب رعد من زمان ومقدم ف امن الدوله ز”ير نساء و وسيم للغايه ): مبروك ي كبير.. بغمزه.. اسد ولا قطه
رعد بغضب: عددي احترم نفسك انت بارد و وس”خ بس مش عليا يصحبي
عدي: بس رعد الهلالي يتلم ويتجوز ده انت بتكره صنفهم ياخي انا بحبهم بس مش ف الجواز
رعد: انا ولا جواز ولا غيرو انا متجوزها علشان احميها وبس خليده ف علمك ده البت جنت امي امبارح
عدي بغمزه : لي مخلتكش
رعد مسك عدي من دراعو وتناه
عدي: هههه بهزر ابعد
رعد: اللي هيجنني انها مخابرات وخاايفه ومش عارفه تدافع عن نفسيها
عدي: لسه ف اول سنه هي اصلا
رعد: ابويا قلك صح
عدي: انا عارف انو ابوك هيجوزهالك من قبل ما يقولك اصلا
رعد: كل”ب طول عمرك ولي مقولتش
عدي: دي اسرار شغل
رعد: جدع… امم ف اي جديد عن القضيه
عدي: اول حاجه هما مش هينزلو مصر دلوقتي تاني حاجه عرفنا انهم يعرفو مين اللي قتل الشهيده فريده سليم ربنا يرحمها ولدتك
رعد: كنت عاارف انهم عاارفين علشانن كده ع جثتي ما اسيب القضيه دي والله ي امي ما ارحم حد فيهم و هجيبلك حقك
عدي: بس دول خطرين اوي
رعد: ع نفسهم انااا رعد الهلاليي وهما عارفين كويس مين رعد الهلالي
عدي: ربنا يوفقك وينصرك عليهم يصحبي وانا معاك
رعد: كلو ف وقتو ي عدي
___________________
ف قصر الهلالي
ف جناح لين و رعد
.. لين كانت لابسه كاش بالون الازرق كانت فاكره انو رعد هيجي متأخر بس جه بدري
.. رعد دخل ومن اول ما شافها قرب منها ومسكها من خسرهاا و لمها ليه و دفن وشو ف رقبتها
.. لين بسرعه زقتو وبعدتو عنها
لين بدموع: اااي الللي انتتت عملتتوو ده
رعد: معلش والله مكنش قصدي بس مش عارف حصلي اي
.. لين بصت لنفسها لقت نفسها لابسه كاش وجريت بسرعه ع الحمام علشان تغيروا
رعد راح وقعد ف البلكونه شويه
رعد لنفسو: يوووو انتت مالك مش دول اللي كنت تكره صنفهم ازاي….. ازاي دلوقتي رايح تعمل كده معاها…
قلبو: انا شفت كتير اوي بنات اشكال والوان وكلهم احلي من بعض ويتمنو نظره مني بس دي
عقلو: بس دي بريئه غيرهم دي جذباني ليها اوي
قلبو: مش عارف بس انا استحاله احب واحده كلهم زي بعض
عقلو: بس دي غيرهم متخليش قسوتك تسيطر
رعد لنفسو بحيره : نااويااالي ع اي ي لين و دخل الاوضه
.. لين كانت لابسه بيجامه بنص كم و بنطلون علشان الجو حر
لين: انا اسفه اني كنت لابسه كده انا غلطانه بس والله كنت فاكراك مش هتيجي دلوقتي
رعد: لا رد
لين: ررعد
رعد لنفسو: اللله اسم رعد حلو اوي منها
رعد بصوت: يووووو لين اسكتي خالص متكلمنيش نهائي
لين فضلت تبكي بدون صوت كانت هي ع السرير وهو ف الارض و سمعو صوت زعيق تحت وووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على: (رواية عشق الرعد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!