Uncategorized

رواية نعم احببت حياتي البارت الرابع 4 بقلم جهاد عبدالرحمن

 رواية نعم احببت حياتي البارت الرابع 4 بقلم جهاد عبدالرحمن

رواية نعم احببت حياتي البارت الرابع 4 بقلم جهاد عبدالرحمن

رواية نعم احببت حياتي البارت الرابع 4 بقلم جهاد عبدالرحمن

حياه بتعجب: موضوع ايه 
تقي: والله معرف هوا قلي كده 
حياه : ماشي هاجي اشوفه عايز ايه 
حياه قامت لبست اسدال من بتاع تقي لان هيا مش هتطلع قدام دكتور اشرف بالبجامه 
حياه : كنت عايزني يدكتور 
دكتور اشرف : احنا هنا مش في المستشفي يحياه 
حياه : اها معلش اصل متعوده 
دكتور اشرف: انتي عارفه اني بعتبرك زي بنتي وكمان انتي اكتر وحده بثق فيها بسبب شطرتك في شغلك بالرغم من صغر سنك
حياه : شكرا والله وانا بعتبرك زي بابا الله يرحمه 
دكتور اشرف: متشكرنيش دي مش مجمله لان انتي انسانه ناجحه وبتحب شغلها جدا انتي فعلا اكتر وحده بثق فيها علشان كده اخترتك في مهمه 
حياه: مهمه ايه مش فاهمه 
دكتور اشرف : في رجل أعمال والده بيتعالج عندي وكل لما ابعتله ممرضه مش بتعتني بيه وهوا في امس الحاجه للعلاج وانتي اكتر وحده اقدر اعتمد عليها علشان كده عايزك تروحي تعتني بيه وكده
حياه: طب وشغل المستشفي
دكتور اشرف : متخفيش لو وافقتي ده هيكون اريح ليكي انتي 
حياه : ازاي 
دكتور اشرف : المريض ده محتاج انك تديه دواه في معاده وتابعي معاه وتطمني عليه دايما بس يعني انك تعتني بيه وعلي نظامه الغذائي وكده لو وافقتي انا هديكي الملف بتاع حالته وانا علطول متابع معاه 
حياه : يعني هسكن هناك صح 
دكتور اشرف : ايوه وكمان هيكون احسن ليكي علشان مذاكرتك 
حياه : ماشي انا هرد عليك الصبح 
دكتور اشرف : اتمني انك تفكري كويس لان المبلغ هيكون حلو علشان تامني مستقبلك وكمان لو وافقتي هتستلمي الشغل من بكره 
حياه : تمام 
دكتور اشرف : ياريت ترودي عليا بكره علشان لو كده ابعت ممرضه تانيه علشان ادم بيه مستعجل 
حياه: ماشي هقول لحضرتك بكره الصبح 
حياه دخلت اوضه تقي و هيا بتفكر هتعمل ايه 
__________
عند كمال 
كمال : بنت ### هربت مني  وعرفت تنفد هتعمل ايه دلوقتي يكمال دي لو قالت لي امي حاجه مش عارف هعمل ايه بس هيا بتحب امي وعارفه انها مريضه قلب فااكيد مش هتقول حاجه 
هتصل باامي اتاكد 
كمال رن علي ناديه علشان يتأكد (الحيوان عايز يتأكد اذ عملتو المهببه اتكشفت ولا لا حيوان المهم  ) 
كمال: ايوه يما هيا عمتي عامله ايه 
ناديه: كويسه يبني ده كان مقلب من الخايب سالم ابن عمتك 
كمال: والله ده عيل اهبل ( وحيات امك علي اساسا مش عارف ????))
ناديه : مش مهم يبني اديني شفتهم واطمنت عليهم 
كمال : هيا حياه كلمتك يما 
ناديه : ايوه صح انتا مكلمتهاش 
كمال : لا نسيت هيا كلمتك 
ناديه : لا انا الي كلمتها واطمنت عليها 
كمال: وهيا كويسه 
ناديه : ايوه كويسه يبني 
كمال بارتياح: طيب يما انا هقفل
ناديه : ماشي يبني مع السلامه
كمال : مع السلامه
كمال لنفسه الحمد الله مقلتش لاامي حاجه بس النهارده ضاعت عليا فرصه كويسه وهبد ايده في الجدار بكل قوته 
كمال : ماشي يحياه بيني وبينك الزمن طويل 
وراح رتب الاوضه ومسح الدم الي نزل من رأسه لما حياه ضربته علشان لما ناديه تيجي بكره 
______________
في وقت أذان الفجر في مدينه الاسكندريه 
حياه قامت من نومها واخده دوش ولبست جيب من اللون الاسود وتيشرت ابيض مع حجابها 
ودي هدوم تقي طبعا واتوضت وصلت 
حياه بتصحي تقي 
قومي يكسلانه بقا يبت يلا قومي علشان همشي كمان شويه علي مالشمس تطلع 
تقي فتحت عنيها. 
تقي : ليه هوا انتي نويتي علي ايه 
حياه : هوافق وهروح النهارده زي مبباكي قال 
تقي : متاكده يحياه 
حياه : ايوه مستحيل اعيش مع الحيوان ده في مكان واحد تاني انا هركز علي شغلي ومذاكرتي بس وهبعد عنو خالص مش عايزه اشوف وشه 
تقي : ماشي يقلبي الي يريحك اعمليه
بس انتي هتروحي فين بدري كده 
حياه: هروح البيت عند خالتي هجيب هدومي وكل حجاتي من هناك
تقي : طب أفرد لقيتي الحيوان ده هناك
حياه : لا مش هشوفه هوا مش بينزل من شقته بدري كده هروح اجيب حجاتي وهروح بعدها المستشفي اطمن علي الحاجه زينب واخد العنوان من بباكي واروح بقا شغلي الجديد 
تقي حضنت حياه 
تقي : ربنا معاكي يحببتي 
حياه : يارب وربنا يخليكي ليا يتوته 
تقي : يارب 
___________
عند ادم 
ادم قام من النوم  اخد دش ولبس وزي عاته في كامل انقته وراح عند بباه اطمن عليه ..
ادم : الممرضه الجديده هتيجي النهارده 
داده فاطمه: ماشي ياادم بيه 
ادم : تمام 
داده فاطمه: انا حضرت الفطار ياادم بيه 
ادم: ماشي 
ادم فطر وراح عند أسر صحبه يطمن عليه 
___________ 
عند حياه 
حياه: انا موفقه 
دكتور اشرف : تمام تعالي معايا المستشفي حياه قطعته 
حياه : لا انا هروح البيت الاول وبعديه هاجي المستشفي 
دكتور اشرف : ماشي بس متتاخريش علشان ادم بيه 
حياه: متخفش مش هتاخر 
__________
حياه راحت البيت طلعت المفتاح الي علطول معاها وفتحت الباب 
ساعت مدخلت افتكرت الي حصل معاها ودمعه من عنيها خانتها ونزلت 
حياه : مش هينفع افضل هنا كل حاجه بتفكرني بكمال الكلب
دخلت اوضتها …
مقدرتش تمسك نفسها من العياط اتخيلت لو مكنتش عرفت تهرب كان مصيرها هيكون ايه ؟؟؟ مجرد التفكير انها ممكن كانت تتجوز كمال ده بيخنقها 
حياه نفضت الأفكار دي من دمغها وراحت لمت هدومها وكل حاجه تخصها في البيت كتبها وكل حاجه ونزلت ركبت تاكسي 
__________
في مستشفي #########
حياه دخله المستشفي في نفس الوقت الي ادم داخل فيه 
ادم : لسانك عايز قطعه وكمان ممرضه مهمله 
حياه : نعم انتا اهبل انتا بتقولي انا لساني عايز قطعه 
أدم: الواضح كده 
حياه: انتا اساسا مين علشان تقولي كده ياض انتا وبعدين ممرضه مهمله لنفسي ملكش دعوه 
أدم: اهوا الواد الي قدامك.ده هيطردك من شغلك النهارده 
حياه: انا مش عارفه انتا شايف نفسك علي ايه علشان حلو شويه يعني علي العموم انا اساسا مشيه من الشغل النهارده شوفلك غيرها يشاطر 
ادم : شاطر انتي انتي يبت انتي شيفاني بلعب معاكي في الشارع 
حياه : ميشرفنيش العب معاك اصلا ومشت 
ادم مقدرش يمسك نفسه علي كلامها انفجر من الضحك
ادم  :  مش معقوله دي عمله زي العيال الصغيره دي مشكله 
___________
ادم راح عند صحبه يطمن عليه
أدم: عامل ايه ياأسر دلوقتي 
أسر : الحمد الله عمي صادق عامل ايه ياادم 
أدم: الحمد الله كويس 
أسر : انا عايز اطلع من هنا بقا 
ادم : اصبر ياأسر لسه يومين كمان 
أسر : لسه يومين 
ادم : لحد مالدكتور يقول ان حالتك استقرت 
أسر: طيب 
أدم: منتا الي عبيط انتا مكنتش شايف يبني خبط في الراجل ازاي 
أسر : يعم كنت دايخ 
ادم : ماشي يخويا ابقي خود بالك بعد كده
أسر : ماشي 
__________
عند حياه 
حياه : عامله ايه دلوقتي يزوزو 
زينب : الحمد الله يبنتي كتر خيرك 
حياه : ربنا يشفيكي ويقومك لينا بالسلامه يزوزو
زينب : يارب يبنتي 
_____________
حياه بعد مطمنت علي زينب راحت عند دكتور شريف اخدت العنوان ودكتور شريف فهمها حالت صادق كويس  وطلعت 
وهيا مشيه طلعه الشغل الجديد 
دنيا ندت عليها 
دنيا : حياه انتي مشيتي ليه امبارح 
حياه: كان في موضوع ضروري كان لازم امشي 
دنيا : اها بس انتي عملتي حاجه يبت 
حياه: حاجه ايه 
دنيا : اصل ادم بيه كان بيسأل عليكي 
حياه : ادم مين معرفش حد اسمه ادم دنيا انا ماشيه مش فضيالك
حياه سابت دنيا ومشت راحت للتاكسي الي مستنيها بطلب منها 
وراحت بيت لا قصدي قصر ادم البنهاوي 
__________ 
ادم فوق شاف حياه وهيا بتركب التاكسي 
أدم: مش معقوله دي بنت هبله
أسر : هيا مين ياادم 
أدم : دي بنت كده شوفتها ايه ده هوا انا بقولك ليه انتا مالك ياأسر 
أسر : طب براحه علي نفسك كده يخويا 
ادم : انا هسيبك علشان انتا تعبان بس
يتبع..
لقراءة البارت الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية خطأ أفقدني عذريتي للكاتبة سمسمة سيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!