روايات

رواية عشقي الجزء الثاني الفصل الرابع 4 بقلم ياسمين مصطفى

 رواية عشقي الجزء الثاني الفصل الرابع 4 بقلم ياسمين مصطفى

رواية عشقي الجزء الثاني الفصل الرابع 4 بقلم ياسمين مصطفى

رواية عشقي الجزء الثاني الفصل الرابع 4 بقلم ياسمين مصطفى

مايا بجنون:هقتلها….هقتلها……
قاسم طلع يجري علي عشق وحضنها جامد
قاسم:لا مينفعش تموتوا لازم تعيشوا…..
ولكن فعلا نار ضربت…..لكن من مسدس عدي….علي ايد مايا…..
عدي بصوت عالي:معاش ولاكان اللي يأذي صحبي طول ما انا عايييش فااهمه….
مايا:ااااه….ااااه ايدي…..ووطت تاني ومسكت المسدس ب ايديها التانيه….
قاسم قرب منها بهدوء:هاتي السلاح…..
مايا بجنون:لا….هقتلكوا….انتوا التلاته كدا كدا هروح السجن…
قاسم:حااسبي هتقعي…..
ووقعت مايا من الدور ال 15……ودي كانت نهايه مايا انها ماتت وهي بتعمل الشر…..نهايتها وهي بتحاول تأذي 3 اشخاص عشان الفلوس…
لف قاسم بسرعه لعشق اللي بتعيط جاامد….
قاسم وهو بيهديها:خلااص ياروحي….اهدي…خلاص انتهينا….!…..
عشق بخوف:قااسم ابني…..ابني ياقاسم….
عدي:يالا ياصاحبي ع المستشفي بسرعه…..
رسيل طلعت للدور العاشر….
رسيل:عدي….عدي..انت كويس…وطلعت تجري علي عشق…عشق حبيبتي انتي كويسه…
عشق:ان.انا…كويسه….يالا ياقاسم يالا…..
قاسم شالها وقال:مش لازم الحركه الكتير….
ونزل بخفه من الدور ال15 علي رجله لان مفيش اصانسير…..ونزل عدي وهو حاضن رسيل ونزلت القوات بردوو….
عدي:روحي يا رسيل ع العربيه….
رسيل:حاضر….
وراحت رسيل ع العربيه…..ووقف عدي مع الرائد ادم….
عدي:شكرا ليك ياادم….
ادم ب احترام:علي ياباشا دا شغلي….
عدي:انت راجل محترم يا ادم….ربنا يديك علي اد نيتك….
ادم بمرح:لااااا….دا انا كان عندي امتحان ف ستي قالتلي روح يابني ربنا يديك علي قد تعبك…..والحمد لله شيلت 4 مواد……
عدي:هههههه…..لا حقيقي انت تستاهل كل خير……اتشرفت بمعرفتك والله
ادم:دا الشرف ليا هو انا كنت اطول اني اقف واتكلم مع العقرب…..
عدي وهو بيمشي وبيروح ناحيه العربيه:بكرا تبقي احسن مني……
______________________♕
عشق بدموع:قااسم،…..ابني..
قاسم:متخافيش ياعشق…..كل حاجه بتحصل خير لينا…..
عشق:طيب بسرعه ياقاسم…..
قاسم:سرع شويه ياعدي بعد اذنك…..
عدي:اطير يعني…..الحمد لله انها عدت علي خير…..بس تعرف انا زعلان…عارف ليه….
قاسم:…………
عدي:متقول ليه…..
قاسم:ليييه ليييه ياعدي…..
عدي:عشانها ماتت الموته الوحشه دي…..انت عارف انها ماتت ومفيش دم نزل منها…..اتعورت بس…..يعني انا نزلت وشوفت انها جثه…….
قاسم:سبحان الله…..طبعا ان عارف اكرام الميت مهما حصل دي بنت خالتي…..
عدي:طبعا كنت هعمل كدا من غير ماتقول….
قاسم:بسرعه شويه……..
عدي:عايز تلعب معايا….
قاسم:ماشي ياالا…
عدي:بسم الرحمن……واحد اتنين تلاته…..وسابق عدي العربيات بسرعه جامد…..لانه ماهر ف السواقه ازاي يكون ظابط مخابرات ومبيعرفش يسووق…..
ووصلوا عند المستشفي…..
قاسم نزل وشال عشق….وطبعا الناس كلها بتبص ليهم…..
ودخلوا لاوضه الدكتوره….
الدكتوره:مدام عشق…خير…
عشق:عايزه اطمن علي ابني…
الدكتوره:اتفضلي ع الشازلونج…….
عملت عشق المطلوب…..وظهر ابنهم علي السونار…..
عشق بدموع:هو….هو كويس،…
الدكتوره ببسمه:اه هو كويس الحمد لله…بس لازم الراحه التامه….
قاسم وهو بيبص ف الجهاز:هو فين دا
الدكتوره وهي بتشاور ع الجهاز:اهوو….
قاسم بص اكتر:انا مش شايف حاجه….
الدكتوره بضحكه:ما هو لسه…لسه شويه لما يكبر………
قاسم:ماشي وكمل بفرحه:اديني بستني مش هتيجي علي 9 شهور……..وينورنا البيه
عشق:يجي علي خير ياااارب من غير تي حاجه وحشه تحصله….
قاسم:يااارب….خلاص كدا….
الدكتوره:اه خلاص كدا…بس لاخر مره هقول اهم حاجه الراحه يا مدام…لان اي حركه غلط ممكن تكون خطر علي صحتك وع البيبي….
قاسم:لا لا…انا مش هخليها تتحرك ابدا من ع السرير……
الدكتور ببسمه:وهو المطلوب….
عشق بتذمر:يعني هتحبسوني…..بس معاك ياقاسم هيبقي حلو….انا موافقه يالا…
قاسم:يالا….وشالها تاني….وهي اتكسفت لما لقت الناس كلها بتبصلهم….
عدي.:خف شويه ياعم الحبييب….
قاسم:خليك في نفسك وف مراتك وملكش دعوه بيا…..
_______________________♕
وراحوا عند العربيه…..وركبت عشق ورا هي وقاسم ورسيل وعدي قدام………..
عدي:هتروح علي فين ياقاسم بيه….
قاسم:علي الفيلا طبعا….
عدي:يالا…توكلنا علي الله….
وساق عدي لحد الفيلا…اللي كلها حرس ولا كأنها لرئيس جمهوريه…..ودخلوا الفيلا ب العربيه….وكانت عشق نامت……
عدي:يالا بقا….انا هروح ارتاح…عايز حاجه…
قاسم:شكرا ليك يا عدي تعبتك معايا….
عدي:تعرف لو مكناش قدام الحرس….كنت رديت علي شكرا بتاعتك دي….
قاسم:ولا تقدر….وبعدين حضنه….كلمه شكرا متوفيش اللي انت عملته معايا من واحنا صغيرين…..
عدي:انسي بقا…..وبعدين انت اخويا يالا….وكلمه شكرا دي مينفعش تبقي بيننا….مهما حصل هنفضل اخوات…..ضهر وسند لبعض…لو واحد وقع…التاني يوقفه ويرجع زي الاول واحسن….احنا كدا من الحادثه اياها….بقينا سند لبعض…..هنفضل طول عمرنا ف نفس المركز لا حد بيبسق حد …انت اكتر من اخويا….انت لو تعرف مدي حبك ف قلبي…..ااااه ممكن اضحي بحياتي عشانك…..
قاسم:متجيبش سيره التصحيه تااني ولو حد ضحي المفروض يبقي انا مش كفايه ضحيت مره…..المره التانيه انا اللي هضحي مهما كان التمن….
رسيل:يالا ياعدي انا عايزه اروح…..
قاسم:يالا روح نكمل كلامنا بعدين…
عدي:ماشي….يالا سلام….
ومشي عدي ومعاه رسيل وشال قاسم عشق ودخل القصر….وحطها ع السرير وفك حجابها وقلعها الشوز…..وغطاها كويس…..
وبعدين مسك فونه ورت علي عم محمد البواب…….
قاسم:الو السلام عليكم….
عم محمد:وعليكم السلام….خير يابني…..
قاسم:معلش ياراجل ياطيب كنت عايز منك خدمه………
_______________________♕
اما بقا عند حسام وميار…..
حسام:بابا….انا المفروض دلوقتي انزل فرع اسكندريه….انا قدمت ع الوظيفه امبارح وقبلوني…..دي شركه عالميه….انا دورت هناك علي شقه….سعرها حلو…ف حضرتك هتيجي معايا هناك……
احمد:لاا يابني….انا مقدرش اسيب الشثه دي ابدا….دي فيها ريحه امك الله يرحمها…ف كل حته ف الشقه هنا لينا ذكري….ومش هخرج منها الا علي يوم جنازتي……
حسام:يخص عليك يابابا…متقولش كدا….
احمد:يبني الموت علينا حق وربنا سبحانه وتعالي ذكره ف سته وخمسين ايه ف القرآن الكريم…..
حسام:ونعم بالله….بس متفكرش ف الموت دلوقتي…
احمد:الموت الواحد لازم يفتكره كل شويه…..وهو بيرتكب المعاصي…..ان ممكن ربنا ياخده وهو بيعمل معصيه….ممكن ربنا يخده وهو بيقتل….بيسرق…اي حاجه معصيه…..الموت دا هو الحقيقه الوحيده اللي..الانسان لازم يفضل فاكرها ومينسهاش ابدا….مهما الواحد عاش…لازم يموت…اومال هنخلل ف الدنيا…….
حسام:يابابا ربنا يديك طولت الصحه….وبخليك ليا…..
احمد:من الاخر كدا يحبيبي….انا مش هخرج من بيتي ابدا…..
حسام:خلاص يابابا براحتك….وانا مس هشتغل…..
احمد:بص يابني….انت هتقوم دلوقتي ع اوضتك تلم هدومك انت ومراتك وتجري علي شقه اسكندريه عشان شغلك….والا….
حسام:والا اي ياحج…..
احمد:هعقبك عقاب زمان لما كنت صغير….
حسام وهو بيقوم:يالا ياميار…يالا ياحبيبتي عشان نوضب الشنط….
ميار:ليه….انت كنت بتعاقبوا ازاي يابابا…..
حسام:قدامي يامفضوحه…..
ميار:طيب متزقش….بس هعرف بردو كنت بتتعاقب ازاي وانت صغير….
حسام وهو بيزقها:ادخلي بقا ياشيخه….
_______________________♕
في شقه عدي…….
رسيل:عدي انت لازم تعرف حاجه….
عدي ب اهتمام:ها يقلبي سامعك…..
رسيل بدموع:انا مبخل…..
رن تليفون عدي…..
عدي:ثانيه ياحبيبتي ورد الو ايوا ياادم….ايه…انا اجازه النهارده يبني…..طيب خلاص خلاص جاي…اللوا دا مش هيرتاح غير لما اطلع معاش مبكر….مع السلامه يا اخويا…..
وقفل عدي معاه…..
عدي وهو بيقوم:معلش ياحبيبتي نتكلم ف وفت تاني…اصل فيه مشكله ف الجهاز ف هروح اشوف في ايه واجي…لو اتأخرت اتعشي انتي…..
رسيل بدموع مدفونه:طيب…..
____________________♕
اما بقا عشق ف صحت…لقت نفسها ف مكان جميل جدا….استغربتله….لكنها ابتسمت بفرحه لما عرفت انه نفسه المكان اللي عملوا فيه الفرح…..خبط الباب ودخل منه قاسم وهو شايل صنيه عليها اكل كتير…..
قاسم:صباح الفل…..
عشق بفرحه:صباح الخير….
عشق:انت جبتنا هنا ليه…..
قاسم:حبيت اعيد الذكريات
عشق:لا ليه بجد….
قاسم وهو بيقرص خدها:مش هنخرج من هنا الا اما تولدي…..
يتبع …..
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا

‫12 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!