Uncategorized

رواية معشوقة قلبي الحلقة العشرون 20 والأخيرة بقلم روفيدة السيد

رواية معشوقة قلبي الحلقة العشرون 20 والأخيرة بقلم روفيدة السيد 

رواية معشوقة قلبي الحلقة العشرون 20 والأخيرة بقلم روفيدة السيد 

رواية معشوقة قلبي الحلقة العشرون 20 والأخيرة بقلم روفيدة السيد 

كانت تجلس  وحيده  في غرفتها  كالعاده..  فقد  مرت تلك  الاشهر.   عليها.  دون وجوده بجانبها.  مثل  القروان….  كانت تتحدث  مع طفله  الذي  لم  يولد بعد.. وتشتم راحة محبوب القلب  في ثيابه.. ف هي كانت تعيش  علي  تلك الراحة  منذ  غيابه  عنها.  كانت ترفض  تصديق.. انه قد ذهب وتركها  وحيده  تعاني..  كان هناك شئ  بداخلها  يقول لها  انه مازل   علي  قيد الحياة. وسيعود لها  نعم سيعود  لي روفانه  .. ف انه منها  وهي منه.. 

روفان ــ  كانت واقفه  قدام  المرايا..  هااا اخيرا  باقي  شهر  وتشرف  علي  الدنيا  يا زيني.  ياااا… لو. فهد  هنا كان زمانه  طاير  من الفرحه..  بس هيجي  يازين متزعلش  منه انا متاكده انه هيجي  عشانك…. وعشاني  كلهم صدقو  انه مات لاكن  لا فهد  عايش  لو مات  كانت حسيت  بكده  لاكن  قلبي حاسس  بروحه اللي عايشه  جوا فهد.   حاسس  انه  لسه موجود  مسبنيش  وهيجي… 

ولو قالتلك  انه رجع….

هنا بصت روفان علي مصدر الصوت. فإنها تعرف هذا الصوت جيدا نعم انه الفهد قد عاد لها من جديد..

روفان ــ فهد…. ووقعت في الارض

فهد ــ روفان.وجري عليها… شالها وحطها علي السرير.. وخرج يقول لحد.يتصل علي الدكتوره..

……

الام ــ مكنش لازم يطلعلها كده.. ممكن  من الصدمه يحصل لها حاجه..

غيث ـ متقلقيش.يا امي

الاب ـ انت تخرس خلاص.. كانت عارف ان فهد عايش. ومخبي علينا وسايب اختك تتعذب بالشكل ده..ازي قدرت تشوفها كده 8 شهور من غير ماتتكلم معانا من غير متضحك وشها راح لونه وبهت من كتر التعب. بتاكل بس عشان ابنه يعيش.. ازي استحملت كل ده..قولي ازي استحملت نظرتنا لعمر علي انه قاتل فهد وغضبن عليه هااا

اميره ــ  راد يا غيث.. انا لحد دلوقتي مش مصدقه ان فهد كان قدامي ليه عملتوا كده ووجعتونا بالشكل البشع ده 

غيث ــ انا هحكلكم كل حاجه.بس صوت فهد وهو بينادي قطعه..

فهد ـ كان واقف علي السلم… حد يتصل علي الدكتوره.بسرعه روفان تعبت

الام ــ طلعت جري بنتييي

الاب ـ طلع وراهاا… روفان..

اميره.ـ انا هكلم الدكتوره..

غيث  ـ..تمام بس بسرعه..

…..

كله ثواني والدكتوره جات. ودخلت تشوف روفان

بره الاوضه

الام ـ كله بسببك..  يارتها ماكانت عرفتك ولا شافتك وعيطت.  

الاب ـ اخدها في حضنه.. ليه يا فهد تعمل فين كده  ولما انت عيش مظهرتش ليه..

اميره ــ ايوو يا فهد ليه توجعنا بالشكل.ده

الام ــ انا مستحيل اخلي بنتي هنا تاني مش هخليها تعاني معاك تاني اول ماتفوق  هخدها معايا وهطلقها يا فهد.لان جوازك منها كانت غلطه.

فهد ـ بعصبيه تملكت منه اول ما سمع ان  محبوبه قلبها ممكن تبعد عنه…. روفان مش هتخرج من هنا انتو فاهمين.  دي مراتي ومحدش هيخدها منيي.  انما انا عملت كده ليه هتعرفو بس اطمن عليها الاول..

……………….

الدكتوره خرجت

فهد ـ…بلهفة. طمنيني يا دكتوره..

الدكتوره ـ هي كويسه بس لازم تاخدو بالكم منها الفتره.دي عشان معاد الولاده قرب  هي شويه وهتفوق..

الكل تمام.

غيث ـ اتفضلي يا دكتوره اوصلك..  وراح يوصل الدكتوره..

وفهد والكل دخل يطمنوا علي روفان  

فهد.ـ قعد جنبها علي السرير. وامها  قعدت عليه من النحيه. التانيه..

شويه وروفان. فاقت..

روفان ـ فهد. انا شافت فهد هو جه صح رجعلي صح

فهد ـ  مسك ايدها. قلب فهد.. ايو انا رجعتلك يا روفاني.. 

روفان ــ. فهد  انت هنا وفضلت تمشي ايدها علي وشه عشان تتاكد انه قدامها فعلاً…. بدموع. شوفتوا فهد رجعلي انا قالتلكم فهد عايش فهد مش هيسبني.. صدقتوني دلوقتي..

الام ـ صدقنكي يا حببتي بس ارتاحي انتي 

روفان ـانا راحتي  بوجود فهد معايا.

اميره ـ راحتنا كلنا بوجود فهد..

روفان ـ لاكن.. طلما انت عايش ليه ليه مجتليش. انا كانت بموت من غيرك..  ليه رضيت بعذابي. سبتني اعاني كده ليه..

فهد ـ كان غصب عني يا روحي… انا هحكيلك

                                فلاش باااك

فهد ـ انت بتقول اي يا عمر.

عمر ـ هو ده اللي حصل يا فهد.انا كانت ناوي اخلص الموضوع من غير ماتعرف بس الموضوع طلع كبير اووي وهما طلبين منيي اعمل حاجه كبيره..

فهد ـ طلبين منك اي يا عمر..

عمر ـ طلبين منييي اقتلك او ينشرو الفيديو اللي هما مفبركينه لي اميره ويقولو روفان..

فهد ـ اي.. انا مكنتش متصور انهم عرفوا اني بدور وراهم وكمان كانو بعتيني واحد يوقع اختي وياذيني فيها.. 

عمر ـ هما مين النااس دي يا فهد.. وليه بيعمله معاك كده 

فهد ـ دول مافيا تجارةالاعضاء.ومش بس الاعضاء.. لا مخدرات وخطف وتجارة بنات.. ودعاره… 

دول ناس. تقيله في البلد.  كان في شركه تباعهم. كانت عاوزه تعمل معايا شغل. وانا طبعا مبعملش شغل مع اي شركة غير لما اعرف تاريخه.. وبصدفه وانا بدور وراهم وقع تحت ايدي  ورق مهم يخص شغلهم.وفي اسماء ناس كتيره  تقيله في البلد وبره البلد. المافيا ده المافيا الروسية..  يعني مش سهل يقعوا بسهوله كده. وفكرة اني ادي الورق لي المخبرات بس رجعت في كلامي كانت خايف الورق يضيع بنهم الان كان في ناس تبعهم هناك.وهيقدرو ياخدو الورق بسهوله.. ويامنو نفسهم.وبكده يبقا حق الغلابه. والبنات اللي بتتخطف. والأطفال اللي بنلقيهم مقتولين واعضاهم متاخده. او مش بنلقيهم.   مين هيجيب حقهم… احنا للاسف حكومتنا نصهم مرتشين مش نضاف وفي منهم اللي بيخاف يتكلم بيخاف علي نفسه منهم. وبكده. في ملايين القضيه بتتقفل ضد مجهول.. وحقهم بيضيع مع القضيه اللي اتقفلت دي….

عمر ـ يااا يا فهد.. دول مسبوش حاجه الا وعملوها.

فهد ـ عندك حق ونا مش هسبهم عشان كفايه خوف وضعف بقا لازم نرجع حق الناس الغلابه دي.

عمر ـ طب ازي وانا معاك..

فهد ـ تمام  غيث جنبك دلوقتي.

عمر ـ اها احنا مع بعض.

فهد ـ تمام افتح مكبر الصوت..

عمر ـ تمام وفتح الميك.

فهد ـ بصو يا جماعه.. انتو تنفذو اللي هقولكم عليه بالحرف.عشان الناس دي مبتهزرش

غيث وعمر. ـ تمام

فهد ـ انت هتنفذ كلمهم يا عمر

عمر ـ انت اتجننت يا فهد عاوزني اقتلك

فهد ـ ايو. بس  انا مش هموت. هحط كيس دم مكان المكان اللي هتضربني فيه.وانت هيكون معاك رصاص مش حقيقي .   انت هتنفذ  يوم فرحك انت واميره وغيث ونور. واكيد حد منهم هيكون موجود عشان يتاكد انك نفذت ولا لا. وهنا هيبدأ شغل غيث.   . هيكلف ناس يكون واثق فيهم انهم يراقبو الشخص اللي هيجي ده وطبعا انت هتعرفه لما  عمر يديك اشاره انه هو لانه هيروح يكلم عمر وعرفه انه موجود عشان يخاف…..ولازم الناس اللي هيرقبو من اول ما يخرج من باب الڤيلاا يكون مدربين كويس يعني مش يكشوفنا.. وعوزك تاخد تلفونه باي طريقه وتزرع فيه جاهز تسنط….

غيث ــ تمام اعتبره حصل

عمر ــ تمام هنجهز كل حاجه لحد لما توصل

فهد ــ. تمام ونا هكلم حازم يكون معكم عشان هو عارف عن  الخاص دي كتير.. واحنا شغلنا هيبدا اول ما الناس  دي تتاكد اني موت…. 

عمر ـ تمام.

فهد ـ وطبعا كانت عارف انهم لازم يخوفو عمر عشان يتاكدو انه هينفذ. ف اكيد هيحاولو يذوكي يا روفان.. في.اليوم. اللي عملتي في الحادثة. كانت واخد بالي منك بس كانت لازم ابين اني مش واخد بالي من اللي هيحصل.

واخيرا جه معاد الفرح.. 

غيث ـ احنا جاهزين يا فهد.

فهد ـ تمام يا غيث انا مش عاوز الراجل اللي  هيجي اليله يغيب عن عين راجلتك انت فاهم.

غيث ـ متخفش انا  مكلف معتز  بلموضوع ده  وهو معاه فريق من احسن الرجاله اللي مداربه. وكمان كلفت فريقي انهم يدور ورا الناس اللي اسماهم  في الورق اللي اخدته منك. في منهم بيدور  هنا وفي في روسيا.

عمر ـ وانا جاهز. حطيت في المسدس اللي معايا رصاص فشنك.

حازم ـ وانا اتفقت مع الدكتور والمستشفى اللي هتدخل فيه تبعنا.. 

فهد ـ تمام يا رجاله..

وطبعا جه وقت الفرح. وزاي ماتوقعت الراجل جه…

وفي راجل من رجالة غيث قدر ياخد  تلفونه وحط فيه جهاز تسنط…وقدر الفريق اللي معانا يسمع كل حاجه قاله وعرفنا ان لو موضوع موتي تم  حاتم هيقدر. يقابل الراس الكبيره في روسيا طبعا زعيم المافيا.. ووقت ما عمر ضربني.. ورحنا علي المستشفى.  كانت كل حاجه مترتبه وطبعا كان عارفين انهم هبعتوا حد يتاكد اني موت علشان يطمنوا  .. والدكتور اداني حقنه تخلي النبض يختفي كاني مايت ومفعولها بينتهي بعد ساعه.  وقتها الدكتور طلع. ونقل خبر موتي. واللي كان متاكدين منه انك هتدخلي. وبعد ما خرجتي.. دخل الراجل اللي كانو مكلفينه انه يتاكد من موتي. عشان يطمن اني موت زاي ماتوقعنا واتاكد اني موت.

وطبعا غيث  وحازم.  اهتموا بي الباقي.  وجابو جثه تانيه  ودفنوها مكاني..

وعملو العزاء.

وكان في الوقت ده عمر بنفذ الباقي.. كان بيخد الفلاشه اللي عليها فيديو اميره.. من حاتم. ويقولهم انه عاوز يدخل وسطيهم.. وزاي مكنا متوقعين. انهم هيوفقو طبعا لان عمر قريب من غيث وكان يعرف عنه وعن شغله حاجات كتير  ف اكيد هيستافدو منه…

واكيد كان لازم يحطوا تحت  المراقبه.وكلفوا حاتم انه يرقبوا. وطبعا حاتم  عشان يخلي عمر تحت عنيه  اخده علي شقته.. يقعد معاه..

واحنا كان مرقبين عمر.وطبعا عرفنا مكان شقة حاتم….وفضل عمر عند. حاتم في البيت لسبوع.. وقدر يوصل لورق مهم….. وطبعا.قدرنا نوصل لكل اللي شغال مع المافيا. وكل الشركات اللي لحسبهم هنا… وفريق غيث قدر يوصل لمعومة  مهمه عن الناس اللي هناك والي بيشتغل معهم من السفاره بتعتنا…

وطبعا عرفنا من عمر ان الراس الكبيره حدد معاد يقابل حاتم..  وكان لازم قبل ما حاتم يروح. نخده لصفنا.. 

روحنا انا وغيث وحازم ومعتز علي بيت حاتم اللي طبعا اتصدم لما شافني.

حاتم ـ انت ازي عايش مش ممكن احنا اتكدنا من موتك..

فهد ـ تؤتؤ يا حرام.. ابقا اتكد صح  المره الجايه. وهوب نوله بلبوكس في وشه…ووقع في الأرض مغمي عليه لانه كان شارب..

وبعد فتره كان حاتم  فاق ولاقي نفسه في مخزن مهجور…

حاتم ـ انت عارف ان الناس دي مبتهزرش  وهيوصلولك وهيقتلوك برضو..

فهد ـ وعشان كده انت هتسعدني.يا حاتم

حاتم ـ بضحك مش هيحصل يا فهد بيه…

فهد ـ تؤتؤ هيحصل يا حاتومه.. عشان متشلش اليلة لوحدك وتروح علي الاعدم.دغري.. 

حاتم ـ مش هتقدر.تعملي حاجه.

فهد ـ لا هقد  عشان اللي انت متحامي بيهم هما اللي هيقتلوك اول ما تطلع من هنا  لاني معايا ورق جبته من شقتك في اسرار لشغلهم توقع نصهم..واكيد هما عارفين انك اللي كان معاك الورق ولو راحت قالت اني عايش.مش هيصدقو. عشان خبر موتي اتاكد ليهم خلاص. ف اي رايك معايا واخرجك منهم وادخلهم هما ولا تخرج من هنا على موتك علطول. 

انت ذكي.وعارف مصلحتك.هسيبك تفكر..

حاتم ـ بعد تفكير.. وانا اي يضملي انك مش هتغدر.بيا.

فهد ـ ونا كمان لو صدقتك اي يضملي..بص كلمتي خدها ضمانه اي رايك وانت عارف اني مش برجع فيها

حاتم ـ تمام.. انا هسلم ليكو الراس الكبيره. وكل اللي بيسعدوا هنا في البلد.. هو  عامل اجتماع  بكر وهيقبلني  فيا لانه حابب يكفاني لانك موت.. وهنتكلم في الاجتماع ده عن كل الاعمال اللي بنقوم بيه في مصر وخارج مصر… شوف انت عاوز منك اي ونا معاك

فهد ـ كده تبقا حبيبي.. انا عوز منك  اني انا وغيث هنكون معاك في الاجتماع ده 

حاتم  ، ـ ازي.  .  وهتدخلو ازي

فهد ـ ازي دي سبهلي..

وجه يوم اللي هنقدر نوقع الناس.دي.

انا وغيث.  سفرنا مع حاتم لروسيا طبعا.. وعمر وحازم ومعتز فضلو في مصر عشان يكملوو باقي الخطه.

بعد وصولنا للمقر بتاعهم..

شخص ـ اهلاا مسيو حاتم الكل في انتظارك.

حاتم ــ اهلاا  جون   تمام انا هدخل

جون ـ بس مرافقين حضرتك مينفعش يدخلو مسيو.

حاتم ـ عندهم معلومات مهم عن الشغل اللي في المخبرات المصريه. 

جون ـ ساخبر البيك بوس قبل دخولهم

حاتم ـ تمام.

وبعد ثواني طبعا امرا الزعيم بدخلنا 

وكله ثواني وكان هناك..

كان متاكدين من  ان الشخصيات.اللي شافنه انهم هيكونو موجدين..

السفير المصري باروسيا..

وبعض اشهر راجال الاعمال. وبعض الشخصيات الي ليهم مكانتهم في الحكومه.. 

الزعيم. ـ اهلا بيك مسيو حاتم اتت واللي معاك

حاتم ـ اهلا بحضرتك ده شرف كبير اني اقبلك

الزعيم. ـ مش تعرفنا 

حاتم ـ اها اكيد.. مستر.. سيف  الشافعي ومستر  ياسر..الباشا…. وطبعا مش اتعرفو علينا لاننا كان متنكرين

الزعيم ـ اهلاين بيكم..

وبعد فتره بداو الكلام في كل العمليه اللي هيقومو بيها. واللي عملوها كمان وله.كله كان بيتسجل.. صوت وصوره لان القلم الي كان في بدلتي جهاز تسنط.

وبعد ما اخدنا اللي احنا عوزينه غيث  بعت رساله لفريقه عشان يهجموا وكله ثواني وكان ضرب النار اشتغل.   وكل المقر اتفلب

الزعيم ـ اي اللي بيحصل ولسه هيطلع مسدسه كان غيث حطت مسدسه في راسه.. وطبعا الباقي معهمش سلاح. لانهم بدخلو من غيره. وطبعا في الوقت ده كانو الشباب بيهجمو علي كل المقرات بتعتهم اللي في مصر. . وقدرنا نقبض علي المافيا واتخلصنا منها..

                               ،نهاية الفلاش باااك

روفان،ـ ياا يا فهد  .انت كانت بتواجه ده كله لوحدك من غيري..

فهد ـ مكنتش لوحدي. غيث وعمر وحازم كانو معايا.وانتي كمان روحك مسبتنيش لحظه لوحدي كانت بستقوي بيكي..

الام ـ الحمدلله انكم رجعتو سلمين سامحني يابني علي الكلام اللي قولته ده عشان كانت خايفه علي روفان بس.

فهد ـ انتي امي.والابن مبيزعلش من امه مهم عملت.

الاب ـ اللي انتوا عملتوا ده ميتنسيش كانتوا ابطال..

اميره ـ يعني عمر مش مجرم   يعني هو كان بيعمل ده كله عشان يحميني انا وروفان ونا ظلمته… هو فين.دلوقتي يا فهد لازم اشوفه

فهد ـ هو اول ما جينا سبنا ومشي ومقلش هو رايح فين

روفان ـ انا عارفه عمر راح فين. 

اميره ـ بلهفه فين. 

روفان ـ البحر. هتلقي هناك اخويا لما يحس انه مخنوق بيروح دايما هناك روحيله.يلااا

اميره ـ خرجت وراحت لعمر..

غيث ـ طب يا جماعه نسبهم شويه لوحدهم 

فهد ـ طول عمري بقول عليك بتفهم 

غيث ـ اي خدعه عد الجمايل.انت بس

والكل خرج

…….

فهد ـ بس شكلك حلو وانتي مكعبره كده يا بلونه

روفان ـ هاا فهد انت رخم. 

فهد ـ قلب الرخم انتي. قوليلي بقا بنتي عامله اي.

روفان ـ وليه ميكونش ولد.

فهد ـ انا قولتك عاوز بنت.

روفان ـ وربنا مهنش عليه يزعلنا وبعت لينا الاتنين

فهد ـ بفرحه بجد انتي حامل في توأم

روفان ـ ايو انا عرفت لما كانت عند الدكتوره بس مقلتش لحد.كانت حاسه انك  راجع وقالت انك اول واحد لازم يعرف..

فهد ـ بحبك اوي يا روفان

روفان ـوانا كمان.. فهد.

فهد ـ قلبه.

روفان ـ قول ورايا

فهد ـ هقول اي

روفان ـ فهد لروفان.وروفان لفهد

فهد ـ فهد لروفان وروفان لفهد. واخدها في حضنه.. ياا ياروفاني وحشني حضنك اووي 

روفان،ـ وانا كمان وحشني حضنك وكل حاجه فيك..وفضلو يتكلموا لحد ماناموا..

…………

عند عمر 

اميره ـ وصلت لاقيته قاعد على البحر زاي ما روفان قالت…. ممكن اقعد معاك.

عمر ـ بص لاقيها هي قدامه… يااا قد ايه نفسه ياخدها في حضنه ويقوله انه بيحب… اقعدي عادي.

اميره ـ وحشتني يا عمر

عمر ـ يااا متاخر اوي يا اميره

اميره ـ مش متاخر ولا حاجه.  نقدر نبدا من جديد… عمر انا بحبك اووي وانت عارف ده كويس..

عمر ـ  انتي كانتي اول حب وهتفضلي اخر حب.

اميره ـ يعني  هنرجع نبدأ من جديد

عمر ـ اكيد يا اميرة قلبي.. تعالي معايا..

اميره ـ يلاا.. واخدها وراحو عند ڤيلا في قمة الروعة..

عمر  ـ اي رايك.

اميره ـ تجنن

عمر ـ ده هيكون بيتنا هنبني حياتنا هنا.. واخدها ودخلواا

وبعد اسبوع 

…………………

في غرفه فهد

فهد بصدمه :مستحيييييييييييييييل يا روفان…..انتي فاهمة

روفان بترجي : عشان خاطري يا فهد

فهد بدهشة : انتي اتجننتي يا روفان…عايزه ترسمي علي وشي

روفان بطفولة : ونبي ونبي وافق

فهد بصرامه: قولت لا يا روفان 

وبعد خمس دقايق من إلحاح روفان، كان فهد نائم علي السرير روفان فوقه ترسم علي وجه

فهد بتذمر : انا مش عارف ازاي وافقت

روفان : هههههههه عشان  انتا حبيبي

فهد : مش باخذ منك غير كلام

روفان بمرح : خلاص خلصت…رسمتلك احلي قرد

فهد بصدمه : قرد…..رسمتيلي قرد يا بنت ال مجانين

روفان ببرائة : عيب تشتم

فهد بتوعد : عيب اشتم يا هبله بقا انا ترسيميلي قرد…والله ما أنا سيبك

لتنظر له روفان بخوف وتركض ليركض ورائهاا

روفان بطفولة : خلاص بقا يا يافهودي

فهد: بقا انا قرد يا اوزعة

روفان بتذمر : انا القردة خلاص نزلني

ليضعها علي الأرض وهو يضحك على تذمرها، ليدخل الحمام ويغسل وجهه ويخرج يضعها في حضنه الي ان نامت وبقي يتأملها الي ان نام هو الآخر

روفان ــاعااااااا

فهد ـ قام من النوم مخضوض. في اي مالك

روفان ــشكل ولادك هيجواا

فهد ـ بفرحه بجد يعني اخيرا هشوفهم.

روفان ـ.انت اهبل ولا عبط بقولك بولد

فهد ـ طب اعمل اي

روفان ـ يـارب ليه رزقتني بواحد اهبل  خدني علي المستشفى يا فهددد

فهد ـ طيب حاضر اهدي.. وشالها وراحوا  وطلعه في العربيه.  وطلع علي المستشفى..

روفان ـ اعااا سوق بسرعه.. 

فهد ـ مانا سايق بسرعه اهو.

روفان ـ اهااا مانت مش على بالك حاجه. كله منك اللي انا فيه.ده بسببك

فهد ـ معلش يا حببتي استحملي.. اعااااا يبنت المجنونه بتعضيني

روفان ـ اخللللص

وبعد فتره من المعانه لفهد الحزين بعد ما روفان هرته ضرب.وصلو للمستشفى..

فهد ـ دكتور عاوز دكتوره بسرعه مراتي بتولد.. 

الممرضات جم بسرعه واخدوها 

روفان ـ منك لله يا فهد يا بن ام فهد.

وفجأة اتفجا فهد بحازم كمان في المستشفي

فهد ـ انت كمان

حازم ـ بضحك وانت.

وما كلها الا ثواني حتي تجمع الجميع في  المستشفى..

…..

 فهد  ـ الدكتوره اتاخرت اووي 

الاب ـ اهدا ان شاءالله خير

وفجأة سمعوا صوت بكاء طفل صغير يعلن عن وصول زين… الدمنهوري لدنيا وقد ات بعد صوت اخرا يعلن عن ماجئ مليكة الدمنهوري..

الدكتوره ـ خرجت مبروك جالك ولاد وبنت زي القمر.

الكل الحمدلله.

فهد ـ مراتي عامله اي دلوقتي

الدكتوره ـ كويسه هننقله للوضه التانيه وتقدر تشوفها

شويه والممرضه خرجه بالطفلين. 

الممرضه. اتفضل اكيد حضرتك مستني الحظه دي 

فهد، اخد منها الاولاد. كل واحد على ايد.. اول ما شلهم حس برعشه غريبه.وبدا يأذن في ودان زين وبعد مليكة.. نورتو الدنيا 

اميره ـ هت اشيل واحد 

فهد ـ لا دول ولادي

عمر ـ بقا كده طب لما اميره تولد مش هخليك تلمس ولادي

الكل فصل يضحك ع فهد  وعمر

وعلي الجهة التانيه

كانت سالي ولا دة.

وجابت.

ريان.. 

وريهام

فهد اخد ـ ولاده وراح علي اوضه روفان

روفان ـ فهد فين زين

فهد ـ اول ما سالتي سالتي علي ابن امه خدي ياختي اهو.

روفان ـ لا طبعا انا عوزها زين ومليكه

فهد ـ حط جنبها الاتنين.وباس راسها حمدلله على سلامتك يا قلبي.

 مريم ـ وبالمناسبه السعيده دي غي خبر عشانكم. 

الكل قولي اي هو

مريم ـ بخجل.انا حامل. 

غيث ـ قولي ونعمه

فهد ـ اي اتهبلت ماهي قالت حامل تبقا حامل

غيث ـ مش ليك دعوه انت 

نور ـ ونا كمان حامل. 

الكل فرح الخير ده 

روفان رجعت البيت..وعاشت هي وفهد واولادهم بسعادة.

………………….

فهد ـ روفاااان 

روفان ـ اي يا فهد بتزعق كده ليه

فهد ـ عشان حضرتك مشغوله مع ولادك ونسيني خلاص.

روفان ـ معلش يا حبيبي مانت عارف ان ولادك عفريت وخصوصا البت مليكة ام لسانين.

فهد، متقوليش علي  بنتي كده 

روفان ـ ومين يشهد اللعروسه

فهد ـ شدها لحضنه ابوها طبعا وكان لسه هيقرب منها لاقي صوت جاي من عند الباب.

بابا بتعمل اي 

فهد ـ انت بتيجي من فين يا اخي

زين،ـ ابعد عن امي انا بس اللي ابوسها

روفان ـ شالت زين قلب امك والله.وبسته

فهد ـ اللي كان هيموت من الغيظ.  هو اها ابنه بس بيغير علي روفان منه وزين كمان بيغير عليها هي ومليكه جداا…وفجأة لقي اللي بتشده من رجل البنطلون.

فهودي.ـ

فهد ـ قلب فهودي

مليكة ـ متزعلش انا هبوسك.

فهد ـ شالها احلى بوسه لاحلى مليكة..

روفان  ـ طب يلا ننزل عشان الكل مستنينا تحت..

فهد ـ يلا ومسك ايدها وكل واحد شيل واحد من ولاده

حازم ـ اخير تكرمت ونزلت 

غيث ـ ماهو لازم  ياخد جرعة المعتاده  قبل ما ينزل

عمر ـ بس محدش يكلم فهد ده حبيبي. الا قالي يا فهد. الروج اللي علي وشك جه من فين

مالك ـ مش هتتغيرو

فهد ـ قولهم ياعاقل..

زين ــ  بعصبيه طفوليه انتي ازي تيجي كده.

ليليان. ـ بطفوله ماله كده يا زين

زين ـ عرايان يا ليليان.

ليليان ـ بس ماما قالت اني صغيره. 

زين، ـ لا ياليو البنت المحترمه لازم تلبس لبس محترم ومش يبين حاجه من جسمه عشان احنا مسلمين..

ليليان،ـ حاضر..

حازم ـ بقولكم اي تعالو نتصور صوره جماعيه.

الكل فكره حلوه.

حازم ظبط الكاميرا.

والكل اتجمعوا كل واحد وقف جنب مراته وعياله.فهد جنب روفان وزين ومليكه….

غيث.. جنب مريم ومعاهم يازن  وروفان.

حازم ـ وسالي ومعهم ريان وريهام

عمر واميره ومعهم مراد وليليان

مالك ونور ومعهم ترنيم وجاسر..

كانت صوره تجنن لي عيله كلها حب واهتمام وثقه

تمت

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية بريق الحب للكاتبة إيمان المهدي.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!