Uncategorized

رواية حب طفولتي الفصل الرابع 4 بقلم شهد أحمد

 رواية حب طفولتي الفصل الرابع 4 بقلم شهد أحمد

رواية حب طفولتي الفصل الرابع 4 بقلم شهد أحمد

رواية حب طفولتي الفصل الرابع 4 بقلم شهد أحمد

رودي:مبروك ي محمد ????
محمد:الله يبارك فيكي ي اوختشي 
رودي: واخيرا تم إنهاء المراجعه علي خير انا فرحاااااانه 
محمد: وانا كمان والله فرحان جدا كدا هندخل الامتحانات واحنا مرتحين وان شاء الله ربنا يكرمنا والامتحانات تيجي ساهله 
رودي: يارب يارب اكتر حاجه مفرحاني اننا حلينا كتير والحمدلله كل اللي بنحله صح 
محمد: والله تعبنا من السنه دي نفسي نطلع زي زمان ونتفسح ياااااااااا
رودي: هنجرج وهنتفسح وهنعمل كل اللي نفسنا فيه كلها كام يوم بس 
محمد: بصي دلوقتي لازم نبدا نراجع تانى 
رودي: ايوا طبعا هي هتبقي للمره 15 اه بس هنعمل ايه 
محمد:كلوا يهون فداء الهندسه احنا ممكن نراجع مرتين تاني كمان 
طلعوا كانوا بيذاكروا ودحيحين من ورانا ????????
رودي: رايح فين
محمد: بصراح عاوز انام كفايه كدا
رودي: اه والله وانا عشان نصحي مركزين بكرا ونخلص 
محمد: ايوا  وه وه الساعه 2 يدوب نلحق ننام 
رودي: خلاص يلا تصبح على خير ي حبيبي 
محمد: هو انا سمعت صح ولا بحلم 
رودي: فيه ايه ي محمد هو انا قولت ايه 
محمد: هااا لا ولا حاجه وانتي من اهل الخير ي حبيبي و تصبحي على حاجه قمر وعسل زيك 
رودي: بس ياد يلا روح خلاص 
محمد: خلاص رايحه اهو مزقيش اقولك انا هنام ف الاوضه التانيه انهارده عشان مكسل اطلع 
رودي: طيب ماشي براحتك 
راحوا ناموا 
الساعه 3 الباب خبط 
كلو طلع يشوف مين 
رودي بنعاس: مين اللي جيلنا الساعه دي 
محمد: مش عارف
احمد: في ايه ي ولاد ليه وقفين كدا شوفوا مين 
محمد: حاضر ي عمي 
رودي: بسرعه طيب
محمد بصدمه: رهف 
دخلت وكان معها شنط 
محمد: ايه ي رهف في ايه مالك وايه اللي عامل فيك
رودي: رهف مالك ي قلبي فيكي ايه مين اللي عمل فيكي كدا قولي مالك ي قلبي مالك ردي 
اترمت رهف ف حضنها وفضلت تعيط جامد 
احمد: طيب مالك ي حبيبتي حد عملك حاجه قوليلي وانا انسفه من علي وش الارض طيب ياسين عملك حاجه 
زادا رهف ف العياط جامد 
داليا: ماله ياسين عملك ايه طيب 
رهف بزعيق: محدش يجبلي سيرة الزفت دا تاني 
محمد: اهدي اهدي ي رهف مش كدا خلاص محدش هيجيب سيرته تاني بس مالك 
رهف بتعب: خ.. خل… خلاص 
راح اغم عليها 
الكل: رهف رهف 
داليا: هاتي ميه ي رودي بسرعه 
رودي: حاضر 
محمد: انا هوديها اوضتها 
احمد: ماشي شلها براحه 
داليا:حطها هنا بس براحه عليها
احمد:هموت واعرف مين اللي عمل فيها كدا لوكان هو انا هقطعه بسناني دول 
محمد:وهي هتعمله ايه يخليه يضربها كدا 
داليا:بس خلاص ابقوا اتكلموا برا عشان متتعبش تاني كدا كفايه قلب امها شكلها يقطع القلب 
رودي جات 
رودي:خدي ي ماما اتصلت بالدكتور ومحدش رد 
داليا: خلاص هي شويه وتفوق ان شاء الله اللي فيها دا كلو من الضرب وانهيار 
رودي:بس لو اعرف مين الكلب اللي عمل فيها كدا انا هاكله بستاني 
داليا:هششش محدش يجيب سيره حاجه هيمش ناقصه فيها اللي مكفيها 
الكل:حاضر
داليا رشت الميه علي رهف 
بدات رهف تفتح عيونها
رهف: هو ايه اللي حصل 
داليا: حمدلله على السلامة ي حبيبي 
رهف: الله يسلمك حصل ايه 
رودي: محصلش حاجه ي قلبي انتي بس ريحي نفسك 
افتكرت رهف  اللي حصل وفضلت تعيط جامد 
محمد: طيب مالك في ايه 
رهف وهي بتمسح دموعها: مفيش ممكن تسبوني لوحدي 
رودي: مينفعش ي قلبي انتي تعبانه مينفعش نسيبك 
رهف: لو بتحبوني بجد سبوني لوحدي 
داليا: خلاص  اللي يريحك المهم يلا بينا 
محمد: طيب……
احمد قاطعه 
احمد: خلاص يلا من غير كلام كتير يلا 
رودي  ومحمد: حاضر 
طلعوا كلهم وسابوا رهف لوحدها وقفلوا الباب 
رهف لنفسها: لسه زعلانه عليه بعد اللي عملوا فيك دي حتي  الحاجه اللي ملكيش ذنب فيها ذلك بيها ليه ي ربي ليه بتعمل فيا كدا ليه انا كنت بحبه وهو الكلب كان بيحب فلوس بابا اه يكلب علي قد محبيتك علي قد مكرهتك  وافتكرت 
فلاش باك 
امل: الولد دا شكلوا طماع وانا مش مستريحاله 
رهف: ليه بس كدا ي ماما ياسين انسان كويس جدا وكمان دكتور وانا بحبه وهو بيحبني 
امل: حور انه دكتور دي كمان انا مش مستريحالها مش عارفه ليه وكمان هو مش زينا ولا من مستوانا 
عمرو: من امتي ي امل واحنا بيبقي راينا ف الناس بالشكل دا وبعدين الولد شكله ابن ناس ومتربي وبيحب بنتك
رهف:ايوا ي بابا والله
امل: انا قولت اللي عندي وخلاص اعملي اللي يريحك 
بعد الجواز بسنه 
مامت ياسين: انتوا هتفضلوا مستنين كدا كتير لازم تدورا
رهف: علي ايه ي طنط 
مامت ياسين: يعني على ايه علي موضوع الخلفه دا 
ياسين: ماما احنا مش خلصانا من ام الموضوع دا 
مامت ياسين: الموضوع دا مش هيخلص 
رهف: خلاص خلاص ي طنط انا رايحه اكشف بكرا عشان ترتاحي
ياسين:لا ي رهف مش هتعملي حاجه 
رهف:لا ي ياسين انا هروح بكره خلاص 
مامت ياسين:ايوا كدا ي حبيبتي عين العقل
ياسين:يعني انتي ارتحتي علي كده 
رهف:خلاص ي ياسين وبكرا ان شاءالله نروح لدكتور محمود صحبك 
ياسين:ماشي 
الدكتور: للاسف الشديد ي مدام رهف انتي مش هتقدري تخلفي تاني 
ياسين: نعم بتقول ايه انت متاكد ي محمود 
رهف: ازاي 
الدكتور: للاسف مدام رهف عندها مشكلة في الرحم و
تكييس المبيض 
رهف: اه يبن الكلب خليتني محرومه من الخلفه كلوا دا 
فلاش باك تاني 
بعد ما ياسين ضرب رهف فضلت قاعده علي الأرض لحد ما الباب خبط 
رهف وهي مش بتحاول تقوم مين 
رهف:مين مين 
محدش رد 
فتحت الباب لقيت صندوق????
رهف: ايه دا ومين اللي جايبه 
خدته وفتحته  لقيت فلاشه وورق  جابت اللاب وشغلت الفلاشه 
ياسين والدكتور محمود مع بعض 
ياسين:بجد ي محمود انا مش عارف اشكرك ازي 
محمود:تشكرني علي ايه انت اخويا واللي عملتوا قبل كدا معايا  مقدرش اردهولك ودا واجبي 
ياسين:ربنا يخليك ليا ي محمود وميحرمنيش منك ابداا المهم دلوقتي رهف مينفعش تعرف اني انا اللي مش بخلف خالص 
رهف اول مسمعت الكلام دا مصدقتش اللي بتشوفه وكان هيغم عليها 
محمود:متقلقش ي صحبي انا هخليها متاكدا انها هي اللي مش بتخلف وتحس بالذنب كمان 
رهف رمت اللاب وبتبص لقيت ورق  كلوا بيثت ان ياسين هو اللي مش بيخلف 
نامت من كتر التفكير
رودي:هنفضل سيبنها كدا لوحدها كتير لازم حد فينا يدخلها 
داليا:لا محدش يدخلها دلوقتي هي لازم ترتاح 
محمد :انا لازم اطمن عليها انا اول مره اشوفها بالشكل دا
داليا:وانا كمان اول مره اشوفها بالحاله اللي هي فيها دي 
احمد:لازم اعرف ايه اللي حصل بالتفصيل 
داليا:ارن علي ياسين اشوف في ايه 
احمد:لا اوعي تعملي كدا لحد منشوف منها هي ومحدش يقول لامل و عمرو علي اللي حصل
داليا:انا هعملها اكل و رودي تودهولها وتطمن عليها لانهم بيحكوا لبعض 
رودي:ايوا يماما ياريت بسرعه عشان انا قلقانه اوي 
داليا:حاضر
راحت رودي لقيتها نامت 
رودي:  خلاص هي نامت دلوقتي وانا هروح انام معاها متقلقوش عليا 
داليا:ماشي يحبيبتي خلي بالك منها 
ف الصبح قامت رهف لقيت رودي حضنها ونايمه جمبيها 
قامت صلت وقعدت علي المصليه
رهف قاعد وبتكلم نفسها:ليه ليه ي ربي ليه بيحصل فيا كل دا ليه  ي ياسين ليه انا حبيتك دلوقتي  انا بكرهك بكرهك بكرهك
رودي صحيت وراحت جنبها
رودي: مالك ي رهف في ايه  
رهف فضلت تعيط 
رودي خدتها ف حضنها 
رودي: مالك ي رهف احكيلي انا مش صحبتك اللي بتحكيلها اسرارك متقلقيش مش هقول لحد حاجه بس احكيلي ممكن اساعدك 
رهف: هحكيلك…………………………………. 
ياسين راح البيت ملقيش رهف فضل يدور عليها قلب البيت كلو وملقهاش 
ياسين: راحت فين الزفته دي دلوقتي انا هتدمر لو الفلوس مجتش فضل يرن عليها تلفونها لقيه مقفول مش ناقصك دلوقتي خالص  خلصي 
رهف: بعياط وبس كدا دا كل اللي حصل 
رودي: اه ي بن الكلب والله لعرف اوريه بس لازم محمد وبابا يعرفوا 
رهف:لا لا ي رودي 
رودي:لا ي قلبي لازم حقك يرجعلك من الكلب دا 
رهف: اعملي اللي تشوفيه ي رودي خلاص 
يتبع……
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية العودة إلى الوراء للكاتبة روان ريحان

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!