Uncategorized

رواية حوريتي العنيدة الفصل السابع بقلم أمنية الحبشي

 رواية حوريتي العنيدة الفصل السابع بقلم أمنية الحبشي

رواية حوريتي العنيدة الفصل السابع بقلم أمنية الحبشي

رواية حوريتي العنيدة الفصل السابع بقلم أمنية الحبشي

في الليل كانو الجميع يتجهزون للمغادرة 
خرجت حور من غرفتها في نزول سليم فتسمر مكانة من جمال حور فكانت ترتدي
فستان من اللون الفضي.. طويل يصل لكاحلها.. يوجد بة لولي باللون الابيض وكانت وعد ترتدي عقد الماظ وتركت شعرها حر طليق
سليم/بسم اللة ماشاء اللة … تبارك الخالق فيما خلق 
حور بخجل/ميرسي وفرت هاربة من نظرات سليم 
تنهد سليم بحب وقال/لو تعرفي انا بعشقك ازاي ياحوريتي مش هتسبيني لحظة واحدة بس 
في الاسفل كان ريان يرتدي حلة سمراء وتحتها قميص ابيض وقام بفتح اول 3ازرار ليظهر صدرة القوي 
وكانت ملاك ترتدي فستان من اللون الاحمر ينزل باتساع لكاحلها وارتدت مشبك للشعر علي هيئة فراشة
فكانت جميلة جدااا وسحرت ريان بجمالها 
ملاك/انت ازاي قمر كدة 
ريان بدهشة/نععم 
ملاك/بقولك البدلة حلوة بس الحشوو وحش????
ريان/جتك القرف في ملافظك
ملاك/بتقول حاجه يااخ 
ريان/بس يابت ….. شو هاااااد انا هيك بدي لطشلك الك موو لوعد 
حور/بس يبابا بدل ما تضرب
ريان/حاضر يباشا 
سليم بضيق/هنروح ازاي 
حور/هروح مع ريان ومايكل وملاك في عربية وانت حصلنا وعدي راح يجيب نور 
سليم بغضب وبخبث/طب ابعتيلي اللوكيشن 
حور  ببراءة/ممعيش رقمك 
املي سليم رقمة لحور وذهب كلن منهم في جهة
وصلت جميعهم الي القاعة ولم ياتي عدي بعد دخلت حور وما ان رايت مراد اخذت تسدد له الكلمات اللاذعة ولكن فهمها مراد مافعله لاجل وعد وافهمها كل شئ ذهبت حور الي وعد بعد انتهاء ادهم من الغناء 
حور/اااه قلبي الصغير لا يتحمل كل هذا يابنتي راعي اني سنجلل 
فنظرت وعد وجدت حور وريان وشخص اخر لم تتعرف علية 
حضنتها حور/الف مبروك يادودو 
وعد/اللة يبارك فيكي …بس مين الي قالك 
حور بضحك/جوزك مراد يا جزمة????بقااا انا متجوزة ومخلفة 
وعد باحراج/احم خلاص ياحور
ريان/دخيلك شو هالجمال  
وعد وحور بنفس الوقت/تاااني ياريان 
وضحكو هم الثلاثة 
ادهم/مش معقول سليم الهواري 
سليم/الصقر بنفسة انا مش مصدق واحتضنو بعض فكانت تجمعهم صداقة من قبل
وعد/اممم الي انا معرفوش انت تعرفة وعلي العموم دي حور صاحبتي ودة ريان 
سلم ادهم عليهم ولكن صوت صدم الكل بمعني اصح وقع عليهم صوته كالصاعقة 
مروان/الف مبروك ياصقر 
نظرت لة حور بصدمة ومعها وعد ايضا فهي تعلم كل شئ 
مروان/مش معقول وعد كمان لا دي الحبايب كترت 
ادهم/اي الي جابك يا مروان 
مروان/جاي ابارك الصقر ولا انت نسيت ابن بلدك اكمني سافرت يعني …بس بهنيك علي القمر
وعد قامت بمسك يد ادهم التي كانت في اتجاة وجة مراون وقالت ببرود/اهاااا انت جاي تبارك يامروان ماشي ياعم اللة يبارك فيك 
مروان/هتفضلي قوية 
وعد/من غير مطرود بقااا يا مروان 
مروان لحور/الفستان قمر ياحوري 
سليم بغضب/متخلنيش اغير ملامح وشك احترم نفسك 
ريان/لك شو اسميك يامروان مابدهن اياك في عرسن وانت زي مابيقوله بالمصري(لازق بغرة)
انحرج مروان وخرج وهو يتوعد لهم 
وعد لحور/اي الي جابة 
حور/اتجوز كرستين هانم ياوعد 
وعد/معلش ياحور …. ويلا بقااا علشان عاوزة ارقص سلو 
حور/وانا هروح اشوف فين فريد 
****************في الخارج 
مروان/الووو ايوة يازفت 
……/ايوة يباشا 
مروان/عاوزك انهاردة تخطفلي واحدة 
…../عيوني ليك يباشا اسمها ايه
مروان/اسمها حور وهي دلوقتي في قاعة**** تستناها وتجبهالي فيلا المعادي بس لو لمست شعرة منها قول عاي نفسك يارحمان يارحيم 
مروان بجنون وهوس/هتبقي ملكي ياحور هتبقي ملكي غصب عن الناس كلها وهفضل مخبي عليكي الحقيقة 
وقام بالاتصال 
مروان/انتي فين 
……./في الفيلا لية 
مروان/اسمعي ياروح امك تتزفتي تلبسي اي زفت علي دماغك وتيجي قاعة**** 
 ……./لية 
مروان/عاوزك تبتدي تان مع ريان علشان شكل اللعب هيبتدي يحلو 
……/والنبي بلاش ريان يامروان 
مروان/يلا ياسيلين نص ساعة والقيها متزفتة قدامي وحضري كمان تقرير الحمل لازم ريان يعرف بالبيبي ولازم يعرف انه هيبقي اب قريب اووووي
______________________________
ذهبت حور وريان وسليم وملاك الي فريد 
حور بفرحة/فررري 
فريد نظر لها بحزن ثم ادار وجهة
حور يمكر/زعلان مني طيب سلام 
فريد بصدمة/هو انتي مش هتزع …هتعزل… يووووووه مش هتقولي ثووري
حور بأسف/سوري سوري سوري 
فريد/ماثي تقبلت اثفك 
قبلتة جور بقوة علي خده 
فريد/يووووه ياحور هتاكلي خدودي 
حور/خدودك حلوة اوي يافري 
ريان بضحك/ماانت متعود يافري الله 
فريد/ريو انا ثعلان منك اثلا مث تكلمني
ريان/ومين يلعب علي تلفوني …اممممم اشوف اي حد يلعب بيه بقااا
فريد/مث عاوز منك حاجة …..مين دي ياحور 
ملاك/انا ملاك اخت ياعسل…. انت مين بقااا 
فريد/انا فريد ابن هو يعد علي اصابعة ابن ادهم،وعد،مراد 
سليم/طب مش هتسلم عليا 
نظر لة فريد وقال/حور مين ده 
حور/ابن عمي يافريد 
فريد/مث فاهم بث انا فريد وانت 
سليم/وانا سليم 
فريد/حور تعالي معايا اوريكي حاجة 
حور/يلا ….عن اذنكو 
جلس ريان وملاك وسليم علي طاولة واحدة ولكن صدم ريان من صوت 
سيلين/ريان 
اسودت عين ريان من الغضب وصار كل عضلة في جسمة متحفزة كانة سيخوض قتال 
ريان بصوت مخيف/سيلين 
وقام بقبض علي يدها وسحبها للخارج 
ملاك بفضول/انا هروح الحمام ياسليم
في الخااارج نجد ريان يقول بصوت غااااضب بشدة 
ريان/ايه الي جايبك هنا ياسيلين  بس طبعا مش هسألك عرفتي منين لان الكلب الي اسمه مروان كان هنا 
سيلين بدموع خوف/ريان انا بحبك اوي واللة صدقني بلاش تعمل فيا كدة انا مراتك 
ريان بصراااخ/كنتي ….كنتي مراتي ياسيلين وكانت اكبر غلطة عملتها في حياتي 
سيلين بصراخ مماثل/كل ده علشان مين علشان ست حور بتاعتك ….. طلقتني بسببها كرهتني بسببها 
ريان بصوت مخيف/لا انا طلقتك علشان اكتشفت انك اوس* حد عرفتة في حياتي ….. انا بكرههك ياسيلين واحسلك ان تمشي من قدامي حااالا بدل ما تمشي علي نقالة 
والتف ليغادر فقالت  باخر امل لديها في الرجوع 
سيلين/ريان انا حامل 
تسمر  ريان مكانة من هول المفاجاة 
ريان بصدمة/بتقولي اي حامل ازاي 
سيلين/متنساش اننا كنا مع بعض قبل الطلاق بيوم واحد 
اغمض ريان عيونة بألم كبير وندم وقال/سيلين امشي دلوقتي من قدامي …. استني هاتي رقمك 
املتة سيلين الرقم بفرحة كبيرة جدااا لانه صدقها واعتقدت انه يحبها 
انا علي الجهة الاخري كانت تقف تزرف الدموع من عينيها بألم كبير علي من ظنت انه يحبها وهي تحبة ولكن حمقاء الم تري غضبة الم تري المة عند حديثها 
لمح ريان شئ يقف خلف الشجرة يهتز فذهب اليه وجدها ملاك تبكي بحدة كبيرة 
ريان بخوف وقلق/ملاك مالك فيكي حاجة 
ملاك بدموع/مين دي 
تاكد ريان انها سمعت ما قال/دي طليقتي 
ملاك وهي تضرب فوق صدرة بقوة/طالما انت بتحبها خلتني اتعلق بيك ليه ……خلتني احبك ليه يا ريان……. ماصدقت انها ترجعلك تان …… انا بكرهك ياريان بكرهك وقامت بالركض للخارج وجدت عدي ونور يدخلون ارتمت ملاك باحضان عدي وهي تقول بضعف/روحني ياعدي انا عاوزة اروح ……. مش عاوزة اقعد هنا انا حاسة اني بتخنق 
 في الداخل كان يجلس سليم لوحدة يتنهد بضجر كبير  
رجعت له حور وهي تقول 
حور/فين ريان وملاك 
سليم/ملاك راحت التويلت وريان خرج مع بنت اسمهااا… علي ما اعتقد سيلين 
حور بصدمة /بتقول مين 
قامت باخراج هاتفها واتصال بمايكل 
حور/الو مايكل اين ريان 
مايكل/لا اعلم خرج منذ دقيقة وهو غاضب وبشدة ولم يقول لي الي اين هو ذاهب وطلب مني عدم اللحاق به 
حور بغضب/انت كيف تفعل ذالك مايكل فريان رأي سيلين وانت تركتة بمفردة 
مايكل بصدمة/لم أكن اعلم ساحاول الوصول اليه 
ذهبت حور الي وعد.
حور/انا همشي دلوقتي ياوعد 
وعد/مالك 
حور/ريان شاف سيلين واللة اعلم اي الي حصل مابينهم
وعد بسرعة/طب يلا روحي وطمنيني 
خرجت حور بسرعة وسليم خلفها وجدت امامها مروان 
حور/انت لسة هنا 
مروان ببرود/امممم ايوة وبصراحة كنت بفكر اخطفك بس لقيت ريو خارج ومتعصب باين علشان شاف سيلين ….شطور يامروان وياتري قالتله اي ….قالتله ان هي حامل مثلا وانا بفااا عملت اي بعت الي كان هيخطفك وراه علشان يتكتب في الجرايد بكرة  
حادثة سير كبيرة ادي الي وفاة شاب ولم نتعرف علي معالم وجهة بسبب الكدمات 
حور بهدوء/عاوز اي يامروان 
مروان بجرئة/عاوزك انتي 
سليم/انت بتقول اي ياااكلب انت واللة ادفنك مكانك حالا مخليش الدبان الازرق يعرف مكانك 
حور بهدوء/وانا موافق..
يتبع..
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى