Uncategorized

رواية أميرتي المجنونة الحلقة الرابعة 4 بقلم دينا عبدالحميد

 رواية أميرتي المجنونة الحلقة الرابعة 4 بقلم دينا عبدالحميد 

رواية أميرتي المجنونة الحلقة الرابعة 4 بقلم دينا عبدالحميد 

رواية أميرتي المجنونة الحلقة الرابعة 4 بقلم دينا عبدالحميد 

الويتر اصلها…… 

وقبل متكمل لمحت المدير بيبصلها فخافت واستأذنته ومشيت 

وساره ودتله القهوه 

جمال مالك يا ساره

ساره عن اذنك 

جمال طب اسمعينى 

ساره لوسمحت انت كده هتتسسبب ف قطع عيشي وخراب بيتى 

جمال حس بقلقاه فسكت وهى دخلت 

وفضل مستنى ع مهى خلصت شغلها وخرج ع اساس يفهم هى قلقانه لى 

بس هى مشفتهوش وخرجت مستعجله وخايفه

وجمال راح وراها 

لقها دخلت صيدليه واخدت ادويه ومشيت 

دخل جمال للصيدلى 

لوسمحت 

الصيدلى اتفضل 

جمال هى الانسه الى كانت هنا من شويه دى مين 

الصيدلى انسه مين 

جمال ساره باين 

الصيدلى قصدك مدام ساره الحاتى 

جمال بخضه مداااام 

الصيدلى ايوه مدام ساره دى ساكنه ف اول الشارع من تلات سنين كانت عايشه مع جوزها وحوزها مات من سنتين وسبلها بنت صغيره عندها ورم خبيث وبتتعالج منه بتيجي تاخد منى اديتة بنتها ع الشهر وربنا يكون ف عونها 

جمال ساره بتربي يتيمه ميبنش عليها انها ام 

الصيدلى بتربي تلات ايتام 

بنتها وبنات جوزها 

جمال بنات جوزها 

الصيدلى ايوه حوزها كان متجوز عليها منغيرعلمها واما مات مراته رمت البنات لعمتهم سما وسما كانت ف ثانوى ف ساره قررت تربي البنات التلاته وسما عشان ملهاش حد 

جمال ربنا يباركلها يارب ويزيدها من نعيمه ويفتح عليها 

الصيدلى بس منه لله صاحب البيت عايز يرميها بره هى والبنات الاربعه مش عنده رحمه 

جمال لى 

الصيدلى بيقول انه هيجوز ابنه فيها ومش مراعى مرض الطفله 

جمال ربنا يهديه 

جمال طب استأذن انا 

ورجع جمال بيته مستغرب معقول في حد كده بتربي اخت جوزها وبناته وكمان بنتها عندها مرض خبيث وانا الى كنت فاكر انى شلت حمل كبيره طلع في غيري 

سبحانك يارب 

قطع شرود جمال الباب الى بيخبط خرج جمال مين يا امى 

الام دى نهى اختك 

جمال نهى 

وراح جرى عليها 

جمال انتى كويسه حد من ولادك حصله حاجه نيره بنتك كويس وآثر وحمزه 

نهى عيطت ودخلت ف حضن اخوها 

جمال مالك يا نهى 

نهى فضلت تعيط وتترعش بيحط ايده ع كتفها صرخت 

جمال ايدك ملها 

نهى م…م…مـ..مفيش

جمال بغضب وعنيه احمرت اى الى حصل يا نهى انطقي 

نهى مفيش 

جمال طب ورينى كده كتفك 

نهى فضلت تبعده عنها لحد مهو مسكها بالعافيه وبص ع كتفها 

ولقاه ازرق 

جمال تنح وبعد شويه 

جمال اى الى حصل 

خيري عايز يخطب نيره لابن اخوه وهى عندها ١٠سنين واما اعترضت ضربنى وقلي امشى 

جمال ببرود عكس الى جواه: واى ال جابك هنا 

نهى تنحت 

نهى جمال انت بتقول اى 

بقولك قلي امشى 

جمال قلك روحى عند اهلك 

نهى سكتت

جمال ردى قالك سيبي البيت وروحى عند اهلك 

نهى هزة رسها بلاء 

جمال كمل مش نيره دى بنته زى مهى بنتك 

نهى هزة دمغها بايوه 

جمال كمل نيره بنته وباسمه يا نهى وهو ابوها استحاله يأذيها 

نهى ده عملها صفقه 

جمال خيري كان اختيارك يبقا تستحملى النتيجه 

نهى انت بتبعني يا جمال 

جمال راح حضنها 

جمال نهى انتى اختى والرسول قال ان الى ليه بنت وعرف يربيها هيدخل الجنه 

مش عايزه بابا يدخل الجنه 

نهي بصتله يحزن 

جمال كمل طاعت الزوج واجب عليكى ولو كان الحوار ع نيره كنتى اتكلمتى معاه بالعقل مش اتخانقتم 

نهى بقولك بيخطبها ل…..

جمال متكمليش 

بي ايه 

يخطب مش بيجوزها ف استحاله يبقا حكم ع خطوبه 

نهى ده ماشي ورا اخوه وابوه وبيخطب عيال لبعض 

جمال اهدى يا نهى ووحدي الله وخشي اتوضى وصلي وادعى ربنا يغفرلك ويصلح الحال ويهدى النفوس 

نهى بصت لاخوها بدموع ودخلا اوضتها 

الام ليه يا ابنى كده 

جمال عقلي بنتك يا امى الموضوع يتحل بالعقل 

عارفه لو جوز امل كنت قولت انه غلطان 

بس جوز نهى طيب ومحترم ١١سنه جواز عمره مزعلها ولا ضربها ولا غلط فيها رغم ان نهى عصبيه ولسنهت طويل ومبتسكتش 

عقليها 

طب اقولك والله لو خيري جه حالا وقلها كلمتين 

كلمتين بس والله هتمشي معاه وكان مفيش حاجه 

الام طب ونيره

جمال متخفيش هكلمه احلها بس خشي طيبى خاطرها بكلمتين عشان اكيد زعلانه منى وخدى القرشين دول ادهملها مصروف ليها تصرف منهم ع متحل مشكلتها مع جوزها وتروح 

الام طول عمرك حنين يا ابنى ربنا يفتحها ف وشك ويحنن قلبك كمان وكمان ويحبب فيك خلقه قادر يا كريم يارب 

جمال يارب يا امى وباس ايدها ودمغها 

خشى بقا للبت ال مبطلتش عياط دى 

وانا هرتاح عشان شغلى الصبح واما ارجع تكون هديت نتفاهم 

ودخلت الام لبنتها وجمال لاوضته وقفل الباب عليه ورن ع خيري 

جمال سنة امك سوده بقا انت تضرب اختى يا ابن تفيده 

……………..

اسمع اى يا خيري ده انا لو كنت هسمع واديك فرصه مبقاش ف امل بعد مضربتها 

……………..

متبررش 

وكمان عايز تجوز عيله ١٠سنين انت اهبل 

……………

طب اسمع بكره وانا راجع من الشغل تقبلنى ونتكلم وافهم منك بس حسك عينك نهى او عيالك يعرفوا انى كلمتك وقابلتك 

………………. 

ماشى ربنا يهديلكم الحال 

وقفل ونام 

تانى يوم اتوضى جمال وصلي وراح شغله ورجع قابل جوز اخته 

خيري اخبارك يا اخويا 

جمال متهربش ياض بقا انت ضربت اختى وكمان عايز تجوز نيره

خيري وربنا غصب عنى ابويا هيطردنى وانت عارف اخويا مفهمه اننا عايزين نسرقه 

جمال متوصلش انك تبيع بنتك 

خيري خطوبه ع منلاقي حـ……. 

جمال انت اهبل الى بتعمله ده مش حل ده هبل 

بص بقا انا هكلم عمى واتصرف انا معاه بس انت شيل من دماغك حوار الخطوبه 

خيري تسلملي يا اخويا تعبك معايا والله لو حمايا عايش مكنش هيستحملنا زيك 

جمال ياض احنا اخوات وواجبي اقف معاك 

المهم بنت العبيطه الى مبطلتش عياط من امبارح دى 

خيري بصراحه حقها انا اول مره امد ايدى عليها 

جمال معلش شيطان ودخل بينكم 

خيري تفتكر هتسامحنى 

جمال دى هبله كلمه توديها وتجيبها بس اهم حاجه ايدك متتمدش عليها تانى

خيري تتقطع ايدى لو اتكررت تانى دى الغاليه الاصيله 

جمال طب يلا انا هروح وبليل تعاله صالحها وانا هشد معاك قدمها خليها تتهد وتسكت 

خيري ماشى يا غالى وحضنوا بعض ومشيوا 

جمال ف طريقه للبيت لقي عيله صغيره مغمى عليها خدها وجرى بيهاع المستشفى 

ـــــــــــــ،♕،ــــــــــــــــــ،♕،ــــــــــــــــ

ف المستشفي 

جمال خير يا دكتور طمنى 

الدكتور بنتك محتاجه عمليه فورا والفلوس لازم تندفع حالا….. 

يتبع..

لقراءة الحلقة الخامسة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية الطبيبة القاتلة للكاتبة أمل حمادة.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!