Uncategorized

رواية عندما يعشق الشيطان الحلقة الرابعة 4 بقلم سما أحمد

 رواية عندما يعشق الشيطان الحلقة الرابعة 4 بقلم سما أحمد 

رواية عندما يعشق الشيطان الحلقة الرابعة 4 بقلم سما أحمد 

رواية عندما يعشق الشيطان الحلقة الرابعة 4 بقلم سما أحمد 

وقفنا لما اكمل كان طالع من الباب وشاف  حاجه عينو كانت هتطلع من وشه وهيتجنن 

فريده كانت واقفه وواحد واقف قصادها ومحوطها جنب الحيطه وبيحاول يحضنها 

اكمل شاف المنظر ده وخد البنت اللي كانت معاه ومشي وساق العربيه بسرعه جنونيه ومكنش شايف قدامو 

واول ما وصل البيت مسك البنت من شعرها وبدء يفتكر فريده وهي ف مع الراجل ده. وتخيل أن البنت اللي قدامو هي فريده وفضل يضربها ويعذب فيها لحد ما البنت اتخبطت ف دماغها و نزفت راح اكمل نده ع البواب ورماها بره البيت 

وبعد كده فضل يشرب لحد مابقاش شايف قدامو حاجه وفضل لحد ما اغمي عليه 

تاني يوم صحي اخد شاور. ولبس ونزل الشركه بتاعته 

اول ما وصل كان زي البركان وعمال يزعق ويهين ف كل الموظفين 

ونده ع المساعد بتاعه 

اكمل.رن ع الاستاذه فريده حالا وقولها في اجتماع وان دي شركه مش نادي تيجي وقت متحب 

انت لسه واقف اتفضل 

خالد.تحت امرك ي فندم 

فريده لبست ونزلت الشركه 

خالد.انسه فريده استاذ اكمل عايز حضرتك ف مكتبه عشان الاجتماع 

فريده.اجتماع ازاي ولسه محدش جه 

خالد.دي أوامر اكمل بيه 

فريده.تمام روح انت 

دخلت مكتبه 

فريده .خير ي اكمل بيه كنت عايزني ف اي واجتماع اي اللي من غير شركاء وموظفين 

اكمل. رفع سماعة التلفون 

مش عايز حد يدخل علينا مفهوم احنا ف اجتماع مغلق 

فريده.ع فكره انا بكلم ي اكمل بيه رد عليا

اكمل.قام من مكانو ووشو مش بينظر بخير ابدا 

ومسكها من دراعها جامد لدرجة أن فريده اتوجعت 

فريده.اهههه سيب ايدي انت اتجننت 

اكمل.انا فعلا اتجننت ونتي السبب مش اكمل السيوفي اللي حتت بنت زيك تخدعه 

فريده.احترم نفسك ي اكمل بيه وبعدين خداع اي اللي بتقول عليه 

اكمل.ساب دراعها لما سمعها بتتألم وقالها هتعرفي بعدين 

وبعد كده دخل المساعد بتاعه وبقيت الشركا

وبدء الاجتماع وكان. طول الوقت باصص عليها ومكنش مركز مع الاجتماع وبعد ما خلص الاجتماع قعد هو وواحد من الشركا

وهي جات تتطلع وقفها 

اكمل.انسه فريده بعد ازنك اقعدي راجعي الورق وشوفي اي اللي محتاج يتعدل أو يتغير 

فريده.اوكي  تمام 

اكمل قاعد وهو وشريكه يضحكه ويهزرو وهي عند المكتب بتعدل الورق

اكمل.انا بجد مش عارف الزمن اللي وصلنا ليه ده 

طب بنات الليل وعرفنا بيروحو كباريهات ليه عشان فقرا وعايزين فلوس 

طب بنات العائلات والانسات يروحو ليه 

شريكه.ههههه يعم كل بيدور ع الفرفشه والمتعه 

اكمل.طب يعم لما يدورو يشوفو حد عدل ولا احنا ملناش نفس 

شريكه.النفس بقا ي اكمل 

اكمل بقرف لفريده فعلا النفس نفس واطيه وحقيره 

فريده.اتوترت والورق وقع منها 

فريده .انا اسفه مكنتش اقصد

شريكه. بنظره خبيثه ولا يهمك فريده هانم تحبي اساعدك 

اكمل.لا مفيش داعي انت يدوب تلحق مواعيدك

شريكه.اه يخبر فعلا اتاخرت سلام 

اكمل.تحبي اساعدك 

فريده.لا شكرا مش عايزه مساعده 

اكمل قام من مكانو وراح عندها 

اكمل.ليه ده انا حتي مساعدتي حلوه جدا ولا انا مشبهش 

فريده.حضرتك تقصد اي 

اكمل بضحكة استهزاء ولا حاجه وقرب منها جامد 

ولف قعدها ع رجله 

فريده انت بتعمل اي انت اتجننت 

اكمل.اي ادايقتي اسف اومال مدايقتيش ليه امبارح ونتي ف حضن المعفن ده ولا هو لمسته غير  خلاص نقلدو 

مش كان ماسكك كده من وسطك ومقربك منو كده وبيمشي ايدو عليكي

فريده.اوعي ي زباله ي حيوان انت اول واخر مره تتجرء عليا كده انت سامع

اكمل.اممممم شكل ادائي معجبكيش هو احلي صح 

فريده.لاخر مره بقولك ابعد عن طريقي وملكش دعوه بيا دي حياتي ونا حره فيها ونت مش ولي امري 

اكمل بدء يغضب ووشه يبقي كتلة لهب 

فريده حست انها ممكن تموت ف اللحظه دي جريت من قدامو 

اكمل طلع من الشركه وروح بيته فتح فيس وبعت رساله 

اكمل.هدي ازيك عارف اني مقصر معاكي معلش لو فاضيه ممكن نكلم شويه انا بجد محتاجك اوي 

بعت الرساله ونام وصحي لقاها ردت 

فريده.اكمل وحشتني اوي فينك كل ده ومالك شكلك تعبان 

اكمل صحي ع صوت الاشعارات 

اكمل.انت فعلا تعبان جدا اول مره احس الاحساس ده مخنوق اويييييي 

فريده بالرغم من الموقف اللي حصل بينهم بس حست قد اي هو فعلا موجوع وتعبان 

فريده.لو مش هيدايقك احكيلي 

اكمل.انا طول عمري لوحدي فتحت عيني ملقتش لا ام ولا اب وملقتش غير  اخويا هشام رباني فعلا بس تربيه قاسيه كان بيعامل الخدامين احسن مني وعمرو معلمني حاجه مفيده كان طول النهار مع الستات ف الشركه وباليل يجبهم البيت 

اول مكبرت شويه مسكني كل الشغل مبقاش بيعمل حاجه غير انو بياخد مني فلوس وبس وبعد كده عرفت انو بيتعاطي مخدرات دخلتو مصحه نفسيه وكان بدء يتحسن وفجاه لقتهم بيتصلو عليا ونقلولي خبر وفاته زعلت عليه جدا بالرغم من قسوته عليا وبعد كده قررت اسافر انجلترا وأسس شغل هناك عرفت واحد هناك اسمه مازن كان فعلا اكتر من صديقي  وبدء يعرفني ع صحابه وكده ومنهم  ليندا حبتها نستني اللي كنت فيه خطبتها وتجوزنا وبعد سنتين سمعت مراتي بتكلم مازن وبتقولو وحشتني وقررت اراقبها كانت حطالي منوم عشان تروح تشوفو بدلت العصير ورقبتها ورحت شوفتها معاه ف سريره وطلقتها ورجعت مصر قررت اعيش حياتي واي واحده تعجبني ادفع وخدها شويه وبعدين ارميها بس عمري مقربت من عزراء أو ازيت بنت بريئه كل واحده كانت بتيجي بمزاجها 

فريده فنفسها ياااااه ي اكمل انت شايل كل ده جواك وانا اللي كنت مفكراك شيطان  اول مره اغلطت ف حكمي ع حد 

فريده.طب ليه مفكرتش تحب تاني ي اكمل بيه وتعيش حياتك ودور ع بنت تحبك وتصونك صدقني مش كل البنات زي بعض 

اكمل.للاسف كنت مفكر كده وفعلا قلبي كان بدء يدق لفريده شركتي بس طلعت زباله وخاينه زيها زي اي واحده 

فريده.ازاي يعني عملت اي وليه بتقول كده 

اكمل.شوفتها بعيني وواحد حضنها ف البار وبيمسك كل حته ف جسمها 

فريده كانت مصدومه من اللي بيقولو 

فريده.لا مستحيل اكيد انت فهمت غلطت مش معقول 

اكمل.ونتي اي اللي مأكدلك كده بقولك شوفتها بعيني دي وبعدين مالك بدافعي عنها كده ولا هي عشان ست زيك 

فريده.لا بس ممكن تكون ظالمها حاول تسمع منها هي الاول ي اكمل 

اكمل.بدء يكون عندو امل من جديد انو يكون غلطان فعلا 

اكمل.عندك حق ي هدي بجد انتي اجمل صديقه ليا بحبك اوي

فريده سمعت بحبك دي وقلبها بدء مش ف مكانو 

اكمل.انا هقفل دلوقتي وورح اشوف الموضوع ده 

وفعلا. قفل اكمل وقرر يرن ع فريده 

اكمل الو فريده ازيك انا بجد بعتزرلك ع اللي حصل بس مكنتش ف وعيي ويريت تقبلي اعتزاري وكمان. تقبلي عزومتي ع الغدا 

فريده.تمام ماشي 

ولبست فريده وتشيكت ونزلت 

وأكمل.كان وصل قبلها وجهز كل حاجه 

فريده وصلت وكانت بتركن العربيه ف الجراچ وفجأه لقت حد ركب جنبها وفضل يعتزرلها ويبوس أيدها وحضنها ف اللحظه دي اكمل كان شايف كل حاجه 

فريده.اكمل هفهمك كل حاجه بالله عليك متفهمش غلطت 

اكمل.مش محتاج افهم خلاص انا فهمت انت طلعتي اوسخ من بنات الليل تفووووو 

سابها ومشي

والولد مين ده ي فريده  

فريده ضربتو بالقلم ده واحد ارجل منك مش زباله زيك وجرت ورا اكمل وفضلت تنادي عليه بس هو كان مشي ودخلت بعد ما مشي الكافيه لقتو كان حاجزو ليهم وعملها مفاجأه قعدت ف الارض وفضلت تعيطت 

يتبع..

لقراءة الحلقة الخامسة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية أحببت كاتبة للكاتبة ندى ياسر.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى