Uncategorized

رواية قلبي لك الحلقة الرابعة 4 بقلم أميرة محمد

رواية قلبي لك الحلقة الرابعة 4 بقلم أميرة محمد 

رواية قلبي لك الحلقة الرابعة 4 بقلم أميرة محمد 

رواية قلبي لك الحلقة الرابعة 4 بقلم أميرة محمد 

جه يقرب عليا زقيته بعيد وفضلت اعيط مسكني من ايدي ودخلني البلكونه وقفل عليا 

عائشه : فهد …فهد بالله عليك افتح الجو برد حرام عليك انت اي ؟

فهد : خليكي عندك بقي انتي لسه شوفتي مني حاجه 

– افتح الله يخليك ي فهد 

• مردش عليا وراح نام بكل برود ، قعدت ف الارض وضميت نفسي وانا برتجف من كتر البرد ، فقدت السيطرة علي تنفسي نمت مكاني وانا حاسه ان قلبي هيقف .

• ‏قومت الصبح من النوم لقيت نفسي علي السرير وجدو قاعد جمبي وحاطط ايدو علي راسي وفهد واقف بعيد والدكتور بيكشف عليا 

• ‏الدكتور خلص ومشي وجدي راح ناحية فهد وضربه بالقلم علي وشه بقلمي اميرة محمد.

– هيه دي الامانه اللي أمنتك عليها عشان تاخد بالك منها ، البنت يتيمه ملهاش حد تعمل معاها كده ، انا متأكد انها وافقت تتجوزك عشاني فاكرة اني ليا عندها جميل و  كده بتردلهولي ، بس دي بنتي زيها زيك بالظبط واللي عملته فيها ده مش هعديه بالساهل ملكش كلام معايا لحد م تصلح اللي انت عملته ومحدش هيهتم بيها غيرك و…

– ‏عائشه بتعب : جدو 

– الجد بلهفه : عائشه انتي كويسه يبنتي 

– انا كويسه الحمد لله

– ‏انا اسف يبنتي شكلي اتسرعت لما جوزتك فهد 

– ‏ليه بتقول كدا

– ‏مش شايفه حالتك 

– ‏انا كويسه فهد معمليش حاجه للبسي كان خفيف وخدت دور برد 

– ‏بتداري عليه ليه انتي كنتي هتموتي 

– ‏عائشه بمرح : اخص عليك يا ببلاوي بتفول عليا 

– ‏الجد بإبتسامه : حتي وانتي تعبانه بتهزري 

– ‏طب بقولك اي انا جعانه 

– ‏حاضر هنزل تحت اخليهم يعملولك أكل 

بعدين وجه كلامه لفهد : خلي بالك منها 

– فهد : حاضر 

– ‏بقلمي اميرة محمد

• انا واقف متابع كلامها مع جدي ومش فاهم ليه بتدافع عني وتقوله اني معملتلهاش حاجه ، اي اللي انا هببته ده 

– انا اسف 

– ‏عادي 

– ‏هوة اي اللي عادي 

– ‏اسفك 

– ‏مش فاهم 

– ‏يعني اسفك ملوش داعي انا خدت علي كده !!….بنت يتيمه ملهاش حد تعاملها زي الخدامه وتهينها وتضربها كمان وتقفل عليها باب البلكونه …..م هيه جاية من الشارع بقي …..ولا يهمك محصلش حاجه انا مبقتش تفرق معايا اللي عندك اعمله لو عايز تاخد حقك مني دلوقتي يلا تعالي ولا اقولك استني …..بقلمي اميرة محمد

• فجأة لقيتها قفلت الباب ووقفت قدامي وبتقطع ف هدومها وتقلعها وهيه بتعيط 

– عائشه بعياط : اتفضل يلا انا قدامك اهوة من غير هدوم خد حقك الشرعي اللي كنت بتقول عليه مش همنعك يلااااااا بقولك 

– ‏فهد بدموع : عائشه اهدي انا اسف مكنتش اقصد اسمعيني بس ….

قعدت علي السرير وبدأت اصرخ وهوة يهدي فيا بس انا مش طيقاه بقلمي اميره محمد 

عائشه : اطلع برا …براااااااا مش عايزة اشوف وشك تاني 

• مشيت من قدامها خفت تعمل ف نفسها حاجه مش عارفه انا بكرها ليه !!!!!….ثانيه بس بكرها ؟! معقول انا بكرها اومال مش حاسس بكده ليه ….؟!يمكن مبحبهاش علشان من ساعت م دخلت البيت وجدي بقي بيحبها اكتر مني ، ومبقاش يهتم بيا زي الاول ….بس حتي لو كده مينفغس اأذيها بالطريقه دي  ، انا بقيت وحش كده ايمته ، اكيد هيه بتكرهني دلوقتي ، لازم اصلح غلطي .

“عند عائشه”

• قفلت علي نفسي الباب ودخلت الحمام نزلت تحت الدش بلبسي وانا بعيط  ….انا ليه بواجهه كل حاجه بالعياط !!!!!؟…..لازم اقوي بس …بس هعمل ايه انا مستحمله عشان مين ماشي يا فهد هوريك  يارب ساعدني

• ‏فضلت تحت الميه ييجي نص ساعه طلعت غيرت للبسي ونمت يمكن مقومش تاني .بقلمي اميرة محمد 

———————————————————————-

• عدا يوم والتاني وانا بنام برا البيت مش عايز ارجع ولا ابص ف عينيها عشان ضميري تاعبني ، وهيه مشافتش مني غير الاهانه بس عايز ارجع النهاردة مش عارف ليه حاسس اني نفسي اشوفها 

• ‏دخلت البيت لقيتها قاعده هيه وجدي وبقيت كويسه احسن من الاول بس لابسه يا تري رايحه فين ….!!!؟

– الجد : كنت فين كل ده وسايب مراتك لوحدها وهيه تعبانه ؟

– ‏فهد : اسف كان عندي شغل 

– ‏الجد : والشغل دا يخليك متسألش عنها حتي ؟

– ‏عائشه : خلاص ي جدو انا بقيت كويسه همشي انا بقي 

– ‏فهد : رايحه فين ؟

– ‏عائشه : وانت مالك 

– ‏فهد بيجز علي اسنانه : رايحه فين ؟

– الجد بهدوء : اطلع غير غير هدومك و تعالي وصل مراتك دار الايتام

– ‏فهد : حاضر 

– ‏عائشه : لا يا جدي انا هروح لوحدي 

– ‏فهد : انا طالع خمس دقايق ونازل 

• مش عارف ليه كل م جدي يقول مراتك افرح من جوايا حاسس احساس غريب كده انا عارف البت دي مالها بتعمل فيا ايه ربنا يستر لما نشوف ….!!!!!

• ‏نزلت تحت خدتها ومشينا وطول الطريق وهيه ساكته ودا شيء مضايقني بس عندها حق بقلمي اميرة محمد.

——————————————————————-

– اتفضل امشي انت وانا هدخل لوحدي 

– ‏لا يلا هدخل معاكي

– ‏ليه ؟

– ‏كده ويلا بلاش رغي 

– ‏عائشه بصوت واطي :واحد سمج 

– ‏سمعتك علي فكرة امشي قدامي 

• هوة ماله كده اتغير لابسه عفريت ولا ايه !!؟..جاتك الارف ف حلاوتك ي اخي بس عليك للسان عايز قصه بس استني عليا عملالك مفأجاة ف البيت بقلمي اميرة محمد

• الاطفال بيحبوها اووي هيه اصلا تتحب …ايه اللي انا بقوله ده…شششش اهدا كدا ي فهد واعقل هااا اعقل ماشي…!!!!؟

– انت يا اخ ؟

– ‏اخ ؟

– ‏بقالي ساعه بنده عليك سرحان ف ايه 

– ‏فهد بتلقائيه وابتسامه : فيكي 

– ‏نعم …..!!!!؟

– ‏ااا..اقصد 

– ‏يلا نمشي 

– ‏تمام يلا 

_____________________________________________

• دخلنا البيت وطبعا جدي مكنش هنا بيزور حد من صحابة بتوع الشغل وانا استغليت الفرصه وقررت اعمل فيه مقلب ….حطيت جردل مية فوق باب اوضتنا ورشيت علي الارض حاجه كده زي الصابون بتزحلق هعمل نفسي وقعت وهنادي عليه …!!

– فهد يا فهد اااااااه …

– ‏مالها دي لازم اشوفها بسرعه 

• اول ما دخل جردل المية اتدلق عليه جه يجري عليا اتزحلق علي الارض ووقع 

– ههههههه لا مش قادرة هههههه شكلك بقي فظيع هههههه صورتك فديو وجدي لازم يشوفه ههههههههه 

• وقعت علي الارض من كتر الضحك وفجأة قام من مكانه وعينه حمرا وبطلع شرار و …..

يتبع..

لقراءة الحلقة الخامسة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية إقرار بالانتحار للكاتبة فاطمة ابراهيم.

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى