Uncategorized

رواية بين الحب والأب الفصل الرابع 4 بقلم آلاء فرج

 رواية بين الحب والأب الفصل الرابع 4 بقلم آلاء فرج

رواية بين الحب والأب الفصل الرابع 4 بقلم آلاء فرج

رواية بين الحب والأب الفصل الرابع 4 بقلم آلاء فرج

لسه أركان هيدخل زقه موت جامد لدرجه ان أركان اتزق جامد وعينه اتحولت للأسود جامد وشكله اتغير وأيده احمرت
أركان بصدمه : أنتِ مش طبيعي في اي اللي بيحصل جوا
وفجأه اختفى موت وبص أركان حواليه بصدمه وسمع صوت صريخ في الشارع
نزل جري بص لقى موت شايل موده وبيجري في الشارع وموده عماله تصرخ
بص أركان بصدمه وحط إيده على دماغه مش قاد يستوعب ازاي ده حصل
(اكيد ولا انتوا مش مصدقين اللي حصل ????)
عند محمد (اخو أركان)
صحي محمد من النوم وبص في الساعه لقاها ٨ بليل
فرك في عينه نام كتير لانه بقاله كام يوم مش بينام
فتح تليفونه ورن على أركان لقاه مش بيرد
قام من على السرير بصدمه وهو بيبص للخبر
*هروب موت من السجن بشكل متنكر وهو اكبر ساحر في العالم وحالياً الشرطه بتدور عليه*
وقع التليفون من ايد محمد وقال بصدمه
=موت يلاهوي أركان كده في خطر
لبس محمد التيشيرت بسرعه ونزل تحت وركب العربيه بسرعه ومشي وراح على شقه أركان وموده
بعد ساعه
وصل محمد ونزل بسرعه من العربيه ودخل جري شقه أركان وفتح بالمفتاح لانه معاه نسخه ودخل لقا أركان في اوضه المكتب وعمال يدور على حاجة
رفع أركان السلاح في وشه لما سمع صوت حد وراه وبعدين نزل السلاح تاني لما لقاه محمد
محمد بقلق : يا عم انا اخوك، سمعت اللي حصل موت هرب من السجن وشكل كده هينتقم مننا انتَ بتدور على اي وفين موده
أركان بغضب : موده اتخطفت من الزفت موت وانا حاليا بدور علي اي حاجة تخص موت او اي معلومه عنه يلاهوي قطعه الآثار اللي في الدرج اتسرقت مش موجوده
محمد بخوف : يانهار مش فاااايت ازاي ده معاد التسليم مفروض بعد بكره وجماعه الليدر مش هيرحموا، يعني دلوقتي هنتهدد من الساحر ومن الليدر ومن عيله المناوي، البت موده دي بومه جوازه نحس وفقر، طب هنعمل اي دلوقتي
أركان بتعب : يلاهوي على القرف اللي انا فيه مش قادر افكر دماغي وقفت
ترن ترن ترن (تليفون أركان بيرن)
أركان بغضب : الو يا مناوي عايز اي اخلص ولو بتتصل عشان تهددني فأنا مش فاضي
المناوي بخبث : هههههه مراتك موده عندنا هنا في الصعيد أنا عارف ان حياتها مش مهمه عندك بس كمان أمك معانا، لو عايز تنقذ مراتك وامك تعالي على عنوان **** بكره الصبح تكون عندي
أركان بغضب :اه يا ابن **** طلع الساحر بيشتغل عند المناوي وامك كمان خطفها لازم نتحرك على الصعيد حالا
بوووووم
* صوت اطباق كتير وقعت في أرض المطبخ
محمد بقلق : سمعت اي الصوت ده
اركان بصوت منخفض : امم ده شكله فخ او في حرامي في المطبخ روح شوف في اي وانا همسك المسدس عشان لو حصلك حاجة يلا
مشي محمد بتوتر ناحيه المطبخ وفتح النور لقا اطباق كتير واقعه في الأرض وفي ورقه في نص المطبخ مكتوبه بخط الدم
قرب محمد من الورقه راح النور قفل وفتح في نفس الدقيقه واختفي محمد
كل ده حصل وأركان واقف وراء باب المطبخ
كوو ايده بغضب وخبط باب المطبخ جامد وخرج من الشقه بعد ما اخد تليفونه ومسك مسدسين ورشاش
ركب العربيه وتحرك للصعيد
في الصعيد
في مخزن المناوي
موده بصريخ :ابو اشكالكم هو اكيد في حد تف في حياتي انا عارفه يعني اتجوز واحد بيهرب آثار وبعدين يخطفني ساحر وبعدين اتحبس عشان التار والزفت انا ماااااالي بكل الحوارات دي انتوا كلتوا دماغي
الساحر ببرود :هششش اصمتي أيتها الحمقاء
موده بضحك : اسكت يا ولا وانتَ بتتكلم زي كرتون الأطفال كده قال اصمتي قال ما انتَ كنت بتتكلم عدل من شويه ليه قلبت على قناه كرتون كده
الساحر بغضب : هل انتِ تسخرين مني أيتها الحمقاء؟
موده بضحك : نعم اخي في الله
بدأت أم أركان ومحمد تفوق وبصت حواليها لقيت نفسها في مخزن كبير مش مربوطه وجمبها بنت
وموجود شاب لابس شال وعينه بس اللي باينه وما حدش تاني موجود
صفاء (أم اركان : انا فين وفي أي ومين دي
موده ببرود : انتِ حماتي العزيزه على ما اعتقد والراجل الحلو ده ساحر يعني اللهم احفظنا واحنا مخطوفين ول
دخل منياوي المحزن وهو ماسك محمد من هدومه ووشه كله دم وجسمها متبهدل ضرب
صفاء بصريخ :ابني حبيبي يلااااااهوي
جريت صفاء ناحيه محمد راح المنياوي ضرب نار بالمسدس في الهواء : اقعدي مكانك يا وليه اقعدي بدل ما اموت ابنك قدام عنيكي اقعدييي
قعدت صفاء بخوف وهي عماله تعيط
وحدف المنياوي محمد علي الارض، ومحمد اصلا كان في دنيا تانيه مفتح عينه بس مش حاسس بأي حاجة تاني ولا قادر يتكلم وشكله حقيقي يصعب على اي حد
فضلت صفاء تصرخ وتعيط
نزلت دمعه من عين موده على حالها، مسحت دمعتها بسرعه وبصت على الساحر لقيته سرحان وبصت على المنياوي لقيته بيضحك بشماته وهو بيبص علي محمد
قامت وقفت وجريت ناحيه المناوي وبحركه سريعه مسكت منه المسدس وصوبته على دماغه
موده بزعيق : اثبت مكانك وانتِ
* شاورت على الساحر *لو عملت اي حركه غدر او اختفيت او اي حركه من دول هفرغ الرصاص كله في دماغ المنياوي اااااااااثبت مكانك
المنياوي بتوتر : بس بس أقف مكانك يا موت وانتِ نزلي السلاح احسن ليكي
أركان بزعيق : انا جيت مش عايز اي حركه غدر
بصت موده وراها لقيت أركان وهو ابتسم ليها وهي ابتسمت
(مش وقته ????????)
وفي ثانيه النور قطع ورجع في نفس الدقيقه بصت موده حواليها بخوف لقيت دم كتير في الأرض بصت ناحيه اللي مات وصرخت بكل صوتها
يتبع…..
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية نبض السيف للكاتبة سارة محمد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى