Uncategorized

رواية غزل الآدم الفصل الخامس 5 بقلم بنت الأصول

 رواية غزل الآدم الفصل الخامس 5 بقلم بنت الأصول
رواية غزل الآدم الفصل الخامس 5 بقلم بنت الأصول

رواية غزل الآدم الفصل الخامس 5 بقلم بنت الأصول

رن رن رن
احمد: ايوه في ايه
ريم: ايه بحج ده كله عشان تفتح
احمد :ادخلي يختي مالك يا غزل
غزل: بابا عايزة اتكلم معاك شويه
احمد وهو بيقفل الباب: طيب قولي 
ريم: طيب يجماعه هدخل اغير
غزل:ماشي يا ريم ونا جيه وراكي
احمد:قولي كونتي عيزا ايه
غزل:في عريس متقدملي
احمد: عريس 
غزل:اه عريس اخو شمس 
احمد:مش دي شمس الي كنتو في حفلته النهارده
غزل:اه وهو عايز يجي لحضرتك بكرا
احمد: بسرعه كده ده لسه شيفك النهارده في حاجه غلط
غزل: مش في حاجه ي بابا الموضوع انو كان عايز يجوز ولما شفني حب يتقدملي وانا بصراحه موافقه
احمد: موافقه هو انتي تعرافيه
غزل:لا بس مامته ست كويسه جدا واخته صحبتي وهو سخص محترم وناجح في شغله
احمد:خلاص خليه يجي ونشوف
غزل:ماشي يا بابا هدخل اغير
احمد:ماشي
———————***************
مازن: بس كده انا مش قادر
ادم : فعلا انا كمان تعبت
مازن: الحفله كانت متعبه وكمان انته خلتني اشتغل
ادم: مش الحفله دي انت الي عامله
مازن: فعلا بس كانت الحفله حلوه بريم
ادم: مش ريم دي صاحب شمس
مازن: اه هي
ادم: مازن انا بحزرك ملكش دعوه بيها
مازن:ليه هي تخصك
ادم:هكون جوز اختها قريبن
مازن:نعم انت بتتكلم جد
ادم:اه من امتا بهزر في حاجه زي كده
مازن: يخوفي منك ومن دماغك
ادم: كل الحكايه اني هريح امي من موضوع الجواز
مازن: ماشي انا همشي بقا يلا سلام
احمد:سلام
———————-*************
شمس:ايه رايك مف غزل و ريم يا ماما
زهرا: انا حبتهم جدا بنات محترمين واللهي
شمس: لو ابيه يجوز غزل الله يا ماما ده لو حصل
زهرا: اشمعنه غزل مش ريم
شمس: غزل هديه عن ريم وابيه بيحب الهدوء انما ريم بتحب الهزار و العب ودوشه وابيه مش كده
زهرا: فعلا غزل بنت هديه وريم بنت عسوله واللهي
شمس: ماشي يا ماما انا هروح انام تصبحي علي خير
زهرا: وانتي من اهلو يحببتي
———————-*****************
ريم: تعالي بقا قوليلي كنتي عيزه بابا في ايه
غزل: ولا حاجه بس جيلي عريس
ريم: يلهو عتريس مين الي امو دعيه عليه ده
غزل وهي بتدربه بي الخده: طيب مش مكمله
ريم: خلاص خلاص كملي مش تكوني قفوسه كده
غزل:بارده
ريم: مفيش ابرد منك وكملي
غرل:ادم هو العريس
ريم بعبط: ادم مين
غزل:ادم اخو شمس ها وصلت
ريم: ده شكله غمذت
غزل:ايه دي الي غمذت
ريم: صنارت الحب من اول نضرا
غزل:حب مين ده يا ماما هو ده يتحب اصلا
ريم:اصلا 
غزل:اه اصلا وبطلي بقا
ريم: طيب يختي نامي عشان الكلية
غزل:لا مش ريحه الكليه بكرا
ريم:ليه بقا انشاء الله
غزل: عشان ادم وماما جين بكرا
ريم: بجد ماما جيه بكرا
غزل: اه هي وادم عشان يتقدملي و شمس ومازن اكيد
ريم:مازن ويجي بصفته ايه ده هي كانت نقصه السافل ده كماة
غزل:خلاص يريم انتي رمحي الكليه بكرا عشان المحضرات وانا هخلص البيت ماشي
ريم:ماشي تصبحي علي خير
غزل: وانتي من اهلو
(نسبهم ينامو بقا????)
—————————****************
ادم: ماما ممكن ادخل
زهرا: تعاله يحبيبي
ادم: كنت عايز اكلمك في موضوع
زهرا: اتكلم يحبيبي انا سمعاك
ادم: بكرا هنروح نتقدم لغزل
زهرا بفرحه: انت بتتكلم بجد انا فرحانه ابفرحه مش سيعاني واللهي مبروك يحبيبي
ادم:الله يبارك فيكي بس لسه مش لما توافك
ج انا حسه
ادم:ماشي يا ماما انا هروح انام عشان تعبان
زهرا:ماشي منا كمان هنام—————–*********
في بيت مازن
مازن: وهو مش عارف ينام; اوف ليه مش عارف انام
ليه شاغله تفكيري ليه انا لزم اعرف كل حاجه عنها
مازن بيرن علي شخص تاني: الو عيزك تجبلي كل حاجه عن الايم الي هبعتهولك ده ماشي
الشخص: ماشي يباش
مازن:يكون عندي كل جاحه علي مكتبي الصبح انتا فاهم
الشخص:حاضر يباشا
يتبع…
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى