Uncategorized

رواية فتاة حطمها العشق الحلقة الخامسة عشر 15 بقلم حبيبة حسن

رواية فتاة حطمها العشق الحلقة الخامسة عشر 15 بقلم حبيبة حسن 

رواية فتاة حطمها العشق الحلقة الخامسة عشر 15 بقلم حبيبة حسن 

رواية فتاة حطمها العشق الحلقة الخامسة عشر 15 بقلم حبيبة حسن 

الدكتور: احنا عملنا كل اللي نقدر عليه بس للاسف بقا عندها مشكله في الرحم واحتمال انها تخلف بسيط 

مالك: انا عندي استعداد اعمل كل حاجه وملك ترجعلي وترجع زيي الاول 

الدكتور: علي العموم دلوقتي كوايسه 

مالك بفرحه:طب ينفع اخشلها 

الدكتور:ايوة اتفضل 

عند جاسر 

جاسر:البقاء لله في مين 

المجهول:عمك مات والجنازة بكرة 

جاسر:اوكي هاجي 

جاسر دخل لحور 

جاسر لحور:انتي كوايسه دلوقتي 

حور:ملك عامله ايه 

جاسر ابتسم علي حبهم لبعض:ايوة الحمدلله ومالك عندها 

حور:مش هسيب حقها 

جاسر:ونا مش هسكت برضوا وهخليهم يفضلوا في السجن طول عمرهم 

حور ابتسمت لجاسر 

جاسر:نروح بقا بقيتي كوايسه 

حور:اة انا تمام 

جاسر:يلا يروحيي 

في اوضه ملك 

مالك دخل وبدون مقدمات حضن ملك 

ملك اتكسفت لو سمحت ابعد 

مالك بيعيط:مش عارف خفت جدا انك تروحي مني اترعبت من الفكرة نفسها بصي انا مش هستحمل اكتر من كدا بعادك عني انا اسف لكل اللي حصلك انا اسف بجد سامحيني وكان بيبوس ايديها  

ملك بضعف:هو انا ايي اللي حصلي حازم عمل فيا ايي

مالك بحزن:عمل اللي عملوا بس انا مش هسيبك انا بحبك وهتجوزك انا متاكد من اخلاقك وعارف ان دا غصب عنك 

ملك:انا بقيت رخيصه ومقرفة وبتنهار في العياط 

مالك:مش ديي الحاجه اللي هتحدد انك شريفة ولا لا انا السبب انا اللي ما حافظتش عليكي كل دا بسببي انا اسف والله انا هعوضك عن كل اللي مريتي بيه انتي في نظري انضف وانقي وارقي مخلوقه قابلتها في حياتي ملك انا بحبك وعايز اتجوزك عايز اقضي عمري كلو معاكي عايز اعجز معاكي لو وافقتي هكون اب وهنجيب اطفال جميلة يقولولي يبابا ويقولولك يماما لو قولتي ايوة هكون اسعد انسان في الكوكب وهخليكي اسعد انسانه في الدنيا لو بس وافقتي هكون افضل راجل في نظرك وافضل زوج بس انتي توافقي 

ملك بكسوف ودموع:انا موافقه بس انا ماما مينفعش تعرف اللي حصل هتقتلني 

مالك:دا سر ما بينا انا ونتي وجاسر وحور والفيديوهات اللي عملهالك كلها اتمسحت

ملك بدموع:بس انت اي ذنبك تاخد واحدة مش بنت 

مالك بحب:عيوبك لو عابها الكل انا ابوسهالك يروحقلبي❤

ملك:طب انا عايزة اروح 

مالك:يلا اروحك 

عند عمر وفيروز 

عمر صحي قبل فيروز وسابلها ماسدج وقالها تكون جاهزة علي الساعه 12 الضهر ونزل 

استيقظت فيروز ثم قرات الرساله:اوبااا هييي???????? فيروز لبست فستان طويل احمر مفتوح الي الفخذ وكانت في غايه الجمال وحطت ميكب خفيف ونزلت قابلت عمر 

عمر: باصصلها بصدمه مختلطه بالحب 

فيروز:هتبص كدا كتير متقولي في ايي 

عمر:دي مفاجاة 

فيروز: ماشي هنروح فين 

عمر بتوتر وخوف وقلق:انا لازم امشي من هنا وهسافر هاخدك معايا عشان عملت عمليه غلط لواحد مهم وعايزين يموتوني فانا لازم اسافر وبيعت شقتنا ديي

فيروز:تمام ماشي 

ليذهبوا الي المطار ثم تقلع بهم الطائرة الي بلد اخرى وجديد لا احد يعلم ماذا بحدث 

في قصر الوحش”جاسر الالفي”

وصل جاسر وحور الي المنزل 

جاسر:انا عايز اتكلم معاكي في موضوع 

حور:اتفضل 

جاسر:انا عيلتي كلها في الصعيد وبابا وماما ماتوا في حادثه زمان فا عمامي وجدي وكدا دول في الصعيد وانا عمي مات النهاردة ولازم اروح وفي نفس الوقت مينفعش اسيبك هنا لوحدك فا ممكن تيجي معايا وتطلعي تحضري شنطتك ولا لا بس انا مينفعش ما اروحش ولازم ادامهم نتعامل كا زوجين حقيقين سعداء 

حور بتفهم:اوكي هاجي معاك 

جاسر بابتسامه:طب يلا عشان منضيعش وقت 

عند مالك وملك 

مالك:اوعي تجيبي سيرة لحد بالي حصل 

ملك بحزن:ماليش عين اصلا 

مالك مسك ايديها وباسها:حقك عليا انا هاجي اتقدملك بكرة 

ملك بابتسامه:تمام 

طلعت ملك بيتها ودخلت الي غرفتها اخذت شاور دافئ 

ثم ذهبت حتي تصلي الي ربها وتشكوا له حزنها وما حدث لها 

بدات في الصلاة واخذت تبكي كثيرا حتي من شدة البكاء غفوت علي سجادة الصلاه 

الفجر ✨????

استيقظت حور من النوم لتيقظ جاسر 

حور:جاسر اصحيي الا والله هرمي في وشك تلج 

جاسر: بتصحيني دلوقتي ليه الساعه4 هنسافر 6 

حور:بصحيك عشان تصلي ونفطر ونمشي 

جاسر:اوكي يلا نصلي جماعه 

حور بفرحه:اوكي 

صلي كلا من جاسر وحور وكان جاسر يمتلك صوت عذب في تلاوة القران مما اجعل حور تبدء ان تثق به فهو ليس كما يبدو عليه في الخارج 

حور:اي رائيك نعمل كوبايتين قهوة ونقعد في البلكونه ونحكي عن حياتنا باين ان الخطف دا مطول معانا 

جاسر:مش واثق فيكي

حور: يعم اقعد مفكر نفسك ادم الكيلاني يعني ولا اي مهم اويي انت دا انا اهم دانا في كليه تجارة انجلش تيجي اي جنبي انت

جاسر بفخر:انا خريج هندسه من الجامعه لندن و معايا 7 لغات 

حور:ماشي بصوت سعد الصغير????????????بس علي فكرة انا بعرف اتكلم تركي 

جاسر: gerçekten

حور:Ne

جاسر بضحك:هو انتي من تركيا الفلاحين????????????????

حور: انا خلقي يدوبك انا قايكه البس يلا بينا بقولك ايةة هو انت علتك فيها ولاد مزز 

جاسر بغضب وصوت عالي:احترمي نفسك يروحمك الا ولله احبسك هنا من غير اكل ولا شرب انتي هتستعبطي 

حور بخوف:بهزر يرمضان مبتهزرش وطلعت تجري علي اوضتها 

عند عمر وفيروز

عمر: فيروز اصحي يلا 

فيروز: وصلنا فين

عمر: هتعرفي بعدين يا روزي✨

فيروز:اوكي 

عمر: وهو يمسك بشريطه سوداء:ممكن تحطيها علي عينك دلوقتي 

فيروز:ليه 

عمر:هتعرفي كمان شويه بس اسمعي الكلام ????

فيروز اخذت منه الشريطه وربتطها علي اعيونها لتنزل من الطيارة وعمر ممسك بها

فيروز: احنا فين 

عمر: هتعرفي كمان شويه يا اميرتي ليسير بها الي احدي المطاعم ليجلسها ثم يفتح الشريطه السوداء عن عينيها 

فيروز بصدمه ودهشه وفرحه: احنا في تركياا الله احنا علي مضيق البوسفور 

عمر بحب: مقدرتش ما احققلكيش امنيتك 

فيروز بدموع:ربنا يخليك 

ليقف عمر ويقول:Bakar mısın(هلا نظرتم بالتركي)

ليلتفت اليه جميع من في المطعم 

عمر:Bu kızı senden önce çok seviyorum ve şimdi onunla evlenme teklif etmek istiyorum(انا احب هذة الفتاة التي امامكم كثيرا واريد التزوج بها الان) 

ليصفق له جميع من في المطعم

ليخرج عمر من جيبه خاتم سوليتر ويركع هلي ركبتيه امام الجميع وهو يقول لها بحب: تتجوزيني يا فيروز 

فيروز بحب وفرحه: موافقه 

عمر اخرج الخاتم والبسوالها ثم احتضنها بقوة ليصفق كل من في المطعم وهما فرحان بهذا المشهد الجميل الذي يتكرر في تركيا كثير❤

ثم تناولا فطورهم

ثم خرجوا ليذهبوا في طريقهم الي بحيرة  سيرا جول لينعموا بهدوء الطبيعه وجمالها

هو دا المكان يجماعه عقبالنا اما نروح ????????

فيروز:الله جميل اويي انا بحبك اويي يعمر 

عمر:وانا كمان يقلب عمر 

طفل صغير اعترض طريق فيروز 

الطفل: sen fayrouz de ma(يعني انتي فيروز مش كدا)

الطفل:bu adam seni çok sevyourm (يعني هذا الرجل يحبك كثيرا) ثم اعطها الطفل بوكيه ورد من عباد الشمس لان هي تفضله كثيرا قد عرف هذا عمر من الاكونت بتاعها علي الفيسبوك

فيروز بفرحه: يروحقلبي لعمر 

عمر بضحكه لطيفة:انا مستعد اعمل اي حاجه عشان افرحك 

ثم اخذوا جولتهم في البحيرة ثم ذهبوا الي مغارة تشال❤

بعد الكثير من المرح والهزار والضحك والصور الكثيرة الذين التقطوها معا ذهبوا الي الفندق حتي يكملوا جولاتهم في الصباح 

عند ملك في البيت 

الام:انتي يبت نايمه كل دا وامبارح مشفتكيش 

دخلت الام الاوضه بتاعتها 

لتجدها في الحمام وفي صوت مياة 

الام: انتي جوه 

ملك مش بترد الام:فتحت الباب عليها 

الام بصراااخ:ملككككككككك

يتبع..

لقراءة الحلقة السادسة عشر : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً اسكريبت حسام وأماني للكاتبة أماني المغربي.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!