Uncategorized

رواية ملكت قلبي (حوري) الفصل الرابع 4 بقلم ميار أحمد

 رواية ملكت قلبي (حوري) الفصل الرابع 4 بقلم ميار أحمد

رواية ملكت قلبي (حوري) الفصل الرابع 4 بقلم ميار أحمد

رواية ملكت قلبي (حوري) الفصل الرابع 4 بقلم ميار أحمد

نور: سيلين
سيلين: ينفع يا نور مش تسأل عليا المدة دي كلها
حور: مين يا نور
سيلين دخلت
سيلين: انتي الي مين
حور: انا حور و انتي
سيلين: انا سيلين خطيبه نور
حور بصدمه: خطيبته 
سيلين: اه و انتي بقي هنا بتعملي ايه
حور: اولا انا ليا اسم ثانيا اسألي خطيبك
حور: دخلت الاوضه قعدت تعيط
حور بعياط: يعني طلع خاطب 
                                             ♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
نور: سيلين مش ينفع تكلميها كدا
سيلين: عايزني اعمل ايه جايه اشوف خطيبي الاقي معاه بنت في البيت عايزة يكون ايه ردة فعلي
نور: يريت تبقي تتكلمي باحترام شويه 
سيلين: طيب
نور: اه صح الي جابك
سيلين: يعني مش عايزني اجي
نور بضيق: مش قصدي
سيلين: كنت جايه اقعد معاك شويه
نور: انا مش فاضي دلوقتي انا رايح الشغل
سيلين بضيق: طيب يا سي نور
غادرت سيلين
خرجت حور من الغرفه و معها حقيبه
نور: رايحه فين
حور: مش البيت خلص هروح اقعد فيه علشان مش اضايق ست سيلين 
نور بارتياح: تمام
ذهبت حور الي المنزل 
رتبت حور اغراضها
في المساء
حور: انا نسيت الروايه بتاعتي هناك
حور ذهبت الي بيت حور لكن لم تطرق الباب دخلت من الشباك الي الغرفه التي كانت تنام فيها
اخذت حور الروايه ثم نزلت
رأت حور نور يشرب المياه و لكنه عاري الصدر 
حور شهقت و وقعت من علي السلم
نور اتخض:مين 
حور بألم: انا
نور:حور بتعملي ايه هنا
حور قامت
حور:كنت بجيب الروايه بتاعتي
نور:طيب
حور هتمشي
نور مسك يد حور
نور:حور مش تمشي
حور باستفسار:نعم
نور:مش تمشي يا حور يوم واحد بس مشيتي فيه كان كئيب و مش حلو افضلي يا حور
حور:افضل ليه
نور:علشان
حور:علشان ايه
نور:علشان بحبك يا حور و فعلا كلام بابا كان صح لما تبعدي هحس بحبي ليكي 
حور:بت بتحبيني
نور:لا انا مش بحبك انا بعشق حور 
حور:بس انت خاطب لما مشيتي و حسيت بحبي ليكي انفصلت عن سيلين
حور:علفكرة انا كمان بحبك 
نور:اخيرا نطقتيها
نور حضن حور و لف بيه
في اليوم التالي 
حور في غرفتها بتكلم صحابها
حور:  هشوف يا بنات اعرف اجي معاكوا و لا ايه
البنات:ماشي
خرجت حور من الغرفه
حور:نور
نور:نعم يا حوري
حور:انا صحابي النهاردة خارجين ممكن اخرج معاهم
نور:ماشي بس مش تتأخري
حور:اخلي نور دا و لا ايه
نور ضحك علي طفوليتها
حور دخلت كلمت صحابها 
حور جهزت و خارجه
نور:خلي بالك من نفسك
حور:حاضر
حور قابلت صحابها وقعدو مع بعض
***********************
اصحاب حور 
ياسمين و مريم و سلمي و بسمله
        **************************
مريم:بت يا حور شوفي مين هناك
حور:مين 
بصت حور
حور:اي دا مش دا احمد الي كان معانا في اعدادي
ياسمين:ايوة
سلمي:استني انتي و هي داوجي علينا
احمد:ينفع يا بنات تشوفوني وومش تيجوا تسلموا عليا
البنات سلمت علي احمد
البنات راحو الحمام
احمد و حور واقفين يتكلموا 
والد حور كان باعت حد يراقب حور
الشخص صور حور ثم بعت الصورة الي نور
و قال: بتغفلك و مش نازله تقابل صحابها نزلت تقابل حبيبها القديم
نور شاف الرساله اتعصب جدا و كسر كل حاجة في البيت 
حور رجعت البيت
لقت كل حاجة متكسرة 
حور:نور في ايه
نور:اخيرا شرفتي و راح ضربها بالقلم
حور وقعت علي الارض
نور طلع الصور
نور:بتغفليني انا يا حور في ايه هو زيادة عني
حور:انت فاهم غلط و الله
نور:لا كل الي انا فهمه صح 
نور مسك حور من شعرها و رماها برا البيت
حور:نور استني افهمك
نور قفل الباب في وش حور
حور فضلت قاعدة عند الباب طول الليل 
في صباح اليوم التالي
نور خارج الشغل شاف حور و كانت حرارتها عاليه
نور شالها و اهتم بيها لحد ما صحيت
حور قامت من غير و لا كلمه و خدت هدومها و خارجه 
حور:علفكرة اي سيادة المقدم دا صديق قديم شافنا جي سلم علينا انا و البنات و الصورة دي لما البنات كانوا في الحمام
و مشيت
نور حط يده علي رأسه 
يتبع ……
لقراءة الفصل الخامس والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية شظايا القدر للكاتبة فاطمة عيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!