Uncategorized

رواية زهرة قلبي الفصل الرابع 4 بقلم فاطمة عبدالحق

رواية زهرة قلبي الفصل الرابع 4 بقلم فاطمة عبدالحق

رواية زهرة قلبي الفصل الرابع 4 بقلم فاطمة عبدالحق

رواية زهرة قلبي الفصل الرابع 4 بقلم فاطمة عبدالحق

آول يـومـ تدريـب….
في بيت زهره…!
استيقظت زهره من نومها ودخلت توضت وادت فريضتها
*اهتم بصلاتگ…*????
*فهناگ مگانا اجمل من الدنيا ينتظرنا*????
ولبست واستعدت لاول يوم تدريب.. نزلت زهره من غرفتها ولقت مامتها وباباها وفارس مستنيينها علي السفره
زهره:صباح الخير
الكل:صباح النور
الاب:انهرده اول يوم تدريب ليكي خلي بالك علي نفسك ولو معجبكيش الشركه اشتغلي مع اخوكي
زهره:خاضر
فارس:انا خلصت
زهره:وانا كمان
الام:ملحقتيش تاكلي يا بنتي كده هتتعبي
زهره:اكلت يا مامي الحمد لله
الاب:طيب في حفظ الله
زهره:يلا يا فارس
وخرجو وركبو العربيه وهيوصلها لي الشركه
*صح نسيت اقولكم ان علياء وزهره اتكلموا انبارح ووصفوا الشركات لبعض*
في بيت علياء…!
قامت علياء من النوم علي صوت دق علي غرفتها وقامت وفتحت الباب
مامت علياء: يلا قومي هتتاخري علي اول يوم تدريب
علياء: حاضر اهو قمت
مامت علياء: يلا اجهزي وهنستناكي علي السفره
علياء: حاضر
ادت فرضتها وخلصت لبس ونزلت علي السفره
علياء: صباح الخير
الكل: صباح النور
زين: يلا انجزي هتتاخري علي اول يوم تدريب
علياء: حاضر خليني اكل واشبع
زين: اكلي يا طفسه ????
علياء: ولا كاني سمعت حاجه
بعد ربع ساعه خلصت اكل….  ????علي فكره انا اكلت معاهم بس حبيت اقولكم علشان نبقه علي صراحه دايما????
خلصت علياء وخرجت مع زين وركبو العربيه وهيوصلها الشركه
*الان سوف تلتقاء الاعين*
*وتدق قلوب من ظنوا انها لن تدق يوما ماً*
وصلو الشركه ونبدا بي علياء مش كل مره زهره????‍♀️????
*عند علياء*
دخلت الشركه…  وراحت الاستقبال
علياء: لو سمحت فين غرفه المدير
مجهول: في الدور الرابع
علياء: طيب شكرا
علياء لنفسها: يووه في الرابع
دورت علي الاسانسير وللاسف معطل ويتم تصليحه
اطرت ان تاخد طريق السلالم وهيه وي بتطلع السلالم اتكعبلت في السلم وكانت هتوقع وللحظ اتفق القدر ان يكون اول لقاء بينهم علي السلم????‍♀️????ومسكها قبل ما تقع وفضل فارس يبص في عيون علياء وهيه كذاك????لحظه رومانسيه… 
علياء: احم شكرا
فارس:  العفوا
ومشيت علياء من قدامو بسرعه لانها كان قلبها بيدق بسرعه
علياء: قلبي بيدق بسرعه ليه مش.. يمكن من الخضه لاني كنت هوقع…  بس الواد مز وعيونو تسحر ????
علياء لنفسها: بس يابت من امتي انا بعجب بحد…. بس ده مووز… يوه خلاص خليني اروح لي المدير
ده كلو لنفسها????
عند فارس:البت عليها عيون تخطف… انا اعجبت بيها من اول نظره بس اي وتكه????
عند علياء..
بحثت علي مكتبه المدير ولقته وكلمت السكرتيره ورنت علي فارس وقالتلو ان البنت اللي منتظرها وصلت وقالها تدخلها
السكرتيره لعلياء: اتفضلي يا انسه
ودخلت علياء واتفاجات انهو هو نفسو
علياء: احمد انا علياء صاحبت زهره
فارس: اه اتفضلي
فارس: لنفسو ولا فرصه وجتلك????
فارس: تمام انا اللي هدربك
علياء: ليا الشرف
فارس: يلا نبداء
ونسيبهم بقه ????بس عيب نسيبهم لوحدهم لازم تكون في عيون عليهم????لان فارس عيونو زايغه بس مؤدب ????عيونو بس اللي زايغه ها متروحوش بعيد????
عند زهره:
لمه كانت في العربيه مع فارس فارس جابلها هديه كان مخبيها جابلها عصير بيبسي لانها بتعشقو
ودخلت الشركه ودورت علي مكتب المدير وهيه وي في طريقها خبطت في شخص واتكبه عليه البيبسي????وقعتها سوده
زهره:انا اسفه بجد مكنش قصدي
زين: اي اللي عملتيه ده يا متخلفه ازاي هدخل الاجتماع كده
زهره: ما تلم نفسك يا جدع مش قولتلك اسفه مكنش قصدي 
زين: اصرفو فين اسفك ده
زهره: في أسف للصراف ????
زين: انا ماشي احسن ما اعمل حاجه مش هتعجبك
*علي فكره زهره دي بنت لمضه????متفقين معايا ولا لأ????*
كملت زهره طريقها!بس متعرفش ان فيه صدمه منتظراها هناك????????
كلمت السكرتيره
السكرتيره:انتظري ربع ساعه لان المدير مشغول حاليا في اجتماع
زهره:حاضر وانتظرت زهره في الاستراحه لحين ما يخلص المدير الاجتماع
بعد ربع ساعه انتهاء الاجتماع
السكرتيره:يمكنكي الدخول حاليا المدير في انتظارك
زهره:تمم
دخلت زهره:وكانت الصاعقه الكبره بالنسبه للاتنين ????????
زين:انتي????
زهره:انتا????
يتبع..
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية خطأ أفقدني عذريتي للكاتبة سمسمة سيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!