Uncategorized

رواية هروب من نصيبي الفصل الرابع 4 بقلم فاطمة محمد

 رواية هروب من نصيبي الفصل الرابع 4 بقلم فاطمة محمد

رواية هروب من نصيبي الفصل الرابع 4 بقلم فاطمة محمد

رواية هروب من نصيبي الفصل الرابع 4 بقلم فاطمة محمد

هند مسحت الالوان ومشيت وراحت البيت لقت ابوها مستنيها وقال: انتي هتتخطبي بكره لي ابن عمتك وده اخر كلام ودخلها الاوضه وقفل عليها 
هند بعياط: انا مش عايزاه انا عايزه اعيش حياتي زي ما انا عايزه حرام عليك 
ابوها : ابن عمتك جاي انهارده وهيقعدوا معانا اليوم ده علشان بكره قرأه الفتحه 
هند : حرام عليك انا عملت اي لكل ده 
أبوها : هو ده الي عندي بلا قرف..
____________________
  *&عند حازم وإسلام&*
اسلام بيدور علي هند ومش لقيها بس لقه جواب هي كانت كتباه وكان مكتوب فيه: انا هسافر لان  شكل في حاجه في البيت وهحاول اجي في اقرب وقت قول لي حازم اي حاجه باي 
اسلام قرأه الجواب ومشي 
أما حازم كان بيحضر الشنطه علشان يسافر 
اسلام دخل وقال : حضرتك كنت بتقول انك عايزني 
حازم : اه انا هسافر هروح لي خالي 
اسلام : الي هو أبو هند 
حازم : اه بس انت تعرف هند منين انا نفسي معرفهاش 
اسلام بتوتر : اي انا اقصد أنت الي قولت قبل كده انك لي بنت خال اسمها هند 
حازم : ممكن 
اسلام : لي يا حازم هو في حاجه هناك
معلش نسيت اقولكم (حازم و اسلام صحاب من  زمان)يلا نكمل بقا 
حازم : اه في موضوع كبير اوي متشغلش بالك انت 
اسلام :الي يريحك 
حازم: طيب فين سيف علشان عايزه 
اسلام بتوتر: سيف فين معرفش  اقصد اعرف هو عنده حاله وفاه عقبالك اقصد بعيد عنك 
حازم: ياعم ماشي فيها اي انت متوتر لي دلوقتي 
اسلام : انا مش متوتر 
حازم : تمم انا ماشي يلا سلام 
اسلام : سلام
____________________
    *عند هند*
كانت من كتر العياط نامت صحيت علي صوت حد يبفتح باب الاوضه بتاعتها قامت وقفت وكانت امها وابوها 
ابوها: دي واحده هتعدل شكلك ده وتحط مكياج  (وخرج)
الست : اتفضلي اقعدي
هند:لا شكرا انا مبحبش الميكب كتير انا هحط لنفسي ميكب خفيف 
الست : تمم انا همشي 
امها: ماشي سلام 
هند لبست وحطت ميكب خفيف  وكان شكلها حلو هي اصلا حلوه من غير ميكب 
والباب خبط وكان ام حازم و ابوه دخلوا وخرجت هند سلمت عليهم وهي بتعيط 
ام حازم: البت فيها اي انا قولت بلاش 
ابو حازم: دي بتدلع هو في أي البت ملهاش غير بيت جوزها ومينفعش جوزها يبقي حد غريب 
هند عيطت جامد  بعدها بشويه حازم جه 
و هند اول ما سمعته جاي حطت وشها في الأرض وخايفه بدل ما يعرف أن هي سيف
حازم: اهلا يا خالي اهلا يا مرات خالي 
ام هند: ازيك يابني اقعد اعملك اكل 
حازم قعد وقال: لا شكرا كلت في المعسكر 
ام هند : قومي يا هند اعملي اكل لي ابن عمتك 
هند : مبعرفش 
ابو حازم : ما انتي من شويه صوتك كان قد كده وعماله تزعقي وتعيطي دلوقتي بقيتي هاديه وعينك متشالتش من علي الأرض ولا رفعتي وشك من علي الأرض لو بتعملي كل ده علشان تلفتي نظر ابني احب اقولك أن كل ده  مش هياكل مع حازم 
هند حست أن كرامتها ضاعت وأمها وأبوها سكتوا ومتكلموش 
هند  اخيرا بصت لي حازم  وقالت: والله انا مش محتاجه الفت نظر ابنك علشان مش عايزاه اصلا انا نفسي امشي من ام المكان ده وانكر أن دي علتي اصلا بس نصيبي اعمل اي 
ابوها قام ضربها ب القلم وقال : انتي متربتيش علشان تقولي الكلام ده لي جوز عمتك 
ابو حازم : خلاص ي ابو هند انا مسامح بس عقبها هيكون أن كتب كتبها بكره الصبح 
ابو هند: الي تشوفه 
حازم قام وقف وقال: مين قال اصلا اني موافق انا والله لو الكلام ده اتنفذ هعمل حاجه مش هتعجبكم
ابو حازم بتجاهل : طيب يلا جهزوا كتب الكتاب 
حازم قال والله ما أنا قاعده هنا وهتندموا وهعمل حاجه تزعلكم 
ابو هند: اوضك اهي ادخل نام يلا
____________________
    *&تاني يوم &*
كله صحي علي صوت ام هند
ابو هند: في اي مالك
ام هند: البت مش موجوده في الاوضه
وكله بص لي حازم 
وحازم بص بخبث ……..
يتبع……
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية جوازة غصب للكاتب عمرو خالد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!