Uncategorized

رواية عشقت الأدهم الحلقة الرابعة 4 بقلم ملك ماهر

 رواية عشقت الأدهم الحلقة الرابعة 4 بقلم ملك ماهر 

رواية عشقت الأدهم الحلقة الرابعة 4 بقلم ملك ماهر 

رواية عشقت الأدهم الحلقة الرابعة 4 بقلم ملك ماهر 

رقيه بتبصله بغيظ:ونت مالك انت اصلا يعمود النور انت

كريم:يلا يشبر ونص

ادهم جاي عليهم من بعيد هو وباقي الشله وشافو كريم واقف بيتخانق بس مش شايفين بيتخانق مع مين

يزن:هو الواد كريم بيعمل ايه

مازن:تلاقيه بيتخانق بس هما مين دول 

كريم كان واقف هو وعم محمد وضهرهم ل ادهم وصحابو عشان كده مش شايفين هو بيتخانق مع مين

عبدالرحمن:ايه ده يجدعان هما مش دول شله البنات اللي قابلناهم امبارح

ادهم:ايه ده هما دي هند وشلتها؟

يزن:تصدقوا صح دول هما تعالو نروح نشوف في ايه ولسه هيجري يسبقهم

عبدالرحمن وهو ماسكه من قفاه:خد ياض انت رايح فين ما احنا كلنا ماشيين اهو

يزن:يعم وسع كده برستيجي قدام البنات مش كده

عبدالرحمن بسخريه:سبنالك البرستيج يننوس عين ماما

وصلو هناك وادهم اول م شاف هند بتضحك ابتسم تلقائي وسرح فيها بس فاق من شروده وكريم بيزعق وبيقول:م تحضرنا يعم سوما العاشق الولهان انت

هند اتكسفت

ادهم وهو بيضربه علي دماغه:اتلم ياض ف اي بتزعق ليه صوتك جايب اخر الجامعه

رقيه:خد البتاعه اللي جمبك دي واتكل يلا عكرتلي مزاجي

كريم:يبت احترمي فرق الطول اللي بيني وبينك

رقيه بسخريه:عمود نور واقف قدامي اول مره اشوف عمود نور ييتكلم

كريم لسه هيتكلم قام ادهم شادو وهو بيقول:احنا اسفين ع اللي حصل ده

هند:لا ولا يهمك خلاص اتفضل

ومشي 

عند ادهم..

ادهم:ايه ياض ي كريم اللي عملتو ده

كريم بغيظ وهو يتوعد لها:هي اللي بدات الخناق كل ده عشان بصيت عليهم وضحكت وهي كانت بتزعق معاهم

يزن بهزار:ايه يجدعان هو كلكو قاعدين تخانقو مع المزز دي واحده ورا التانيه هو الواحد ملوش نفس ولا ايي م تزقوني ع واحده منهم واروح ابوسها اسهل قام مازن ضربو علي دماغو بخفه:اتلم يلا شوف رقيه عملت ايه عشان كريم بس بصلهم وضحك امال اما تفكر تبوسها بقا ايه اللي هيحصل

يزن:يجدع بتخيل اييه متخيلش يعنيي يلعن ابو دي معرفه

ادهم:يجدعان حاولو متختلطوش معاهم كتير لان باين عليهم محترمين جدا واحنا واخدين عنهم فكره غلط من امبارح

عبدالرحمن:عندك حق يلا يجماعه بينا نخطبهم

كريم بضحك وهو ينظر بجانب عبدالرحمن:ايه ده ادهم بيتحول يجدعااان اجري يعبدالرحمن

عبدالرحمن بيبص جمبه لقا ادهم عينه بتحمر وعروقه بتظهر 

عبدالرحمن بخوف وهو بيرجع لورا:اهدي ي دومي متبقاش قفوش كده وتاخد الكلام بجد انا عيل وربنا الحقوني يجدعاان

ادهم:يبقي تتظبط

عبدالرحمن:توبت وربنا خلاص

يزن:يلا يجدعاان هنتاخر علي المحاضره وانت ي توم كروز وهو بيشاور علي ادهم يلا يحبيبي انت الاول

ادهم:يلا يخويا منك ليه

وصلو المحاضره ودخلو وكانت هند ورقيه وسهيله ومريم قاعدين ف البنش التالت واللي وراهم فيهم مجموعه شباب بس باين عليهم انهم مش كويسين وقاعدين يبصولهم ادهم لاحظ دهه بس كمل طريقه عادي ومهتمش لقو بنات بتتاخرلهم عشان يقعدو وكانو لابسين لبس ولا كانهم ف كباريه بصولهم بقرف وسابوهم ومشيو قعدوا ف اخر بنش ورا خالص وبداو محاضرتهم واللي كان عليهم دكتور احمد

كانو قاعدين يلعبو ف التليفونات ومش مهتمين للمحاضره اصلا احمد شافهم ووقف ادهم :انا كنت بقول ايه سيادتك

ادهم ببرود:مممم معلش كنت سرحان شويه ومش مركز وقعد مكانو تاني

احمد بعصبيه:انت يبنأدم انت انا مش بتكلم وبعدين مين سمحلك تقعد انت مطرود اصلا يلا بره

ادهم وقف:تمام لسه هيمشي صحابو مسكوه وقالو هنيجي معاك ادهم ابتسم:يلا

احمد بتساؤل:انتو رايحين فين كده؟

يزن:خارجين معاه عندك مانع!

احمد بغيظ:ومين قال انكو خارجين انتو هتفضلو وهو اللي هيمشي

يزن بضحك:لا معلش اصل احنا بنعمل كل حاجه مع بعض يلا يشباب وخرجوا لكن وقفم صوت احمد

احمد بشر:اعتبروا كلكو ساقطين ف الماده دي

كلهم بصو لبعض بلامبالاه وسابوه ومشيو

احمد بغيظ وتوعد لهم:ماشي انا هوريكو

بعد انتهاء المحاضره..

هند:اوووف كانت محاضره رخمه ودكتور ارخم

مريم:اهه والله يبنتي انا ضهري اتكسر

رقيه وهي بتبصلهم:انتو مش هتاكلوني ولا ايه انا هموت من الجوع الواد اللي اتخانقت معاه الصبح ده سد نفسي ومعرفتش اكل كويس

هند بصدمه:سد نفسكك يبنتي نتي واكله 3مرات غير الاكل اللي انتي واكلاها قبل م تيجي

رقيه:ذاتس اوكاي واتيفر يعني انتو بتعدو عليا الطفح اللي بطفحوا اخص عليكو

سهيله:يبنتي انتي مش بتبطلي اكل انتي حياتك عباره عن اكل انا بقيت بخاف اقعد معاكي لوحدنا تجوعي تقومي واكلاني

…رقيه بغيظ:اكلك ايه يوجه البرص انتي

مريم:بس يجدعان انا دماغي مصدعه وانتي يرقيه روحي اطفحي ف بيتكو يحبيبتي

رقيه:جتكو القرف صحاب تعرر انا ماشيه

الباقي:واحنا كمان يلا .كل واحد روح بيتو

عند ادهم في الفيلا..

يتبع..

لقراءة الحلقة الخامسة : اضغط هنا 

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 

نرشح لك أيضاً رواية أحببتك صدفة للكاتبة حبيبة كوكب.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!