Uncategorized

رواية حبيت فيروز وانا كمان الفصل الرابع 4 بقلم فيروزة

 رواية حبيت فيروز وانا كمان الفصل الرابع 4 بقلم فيروزة
رواية حبيت فيروز وانا كمان الفصل الرابع 4 بقلم فيروزة

رواية حبيت فيروز وانا كمان الفصل الرابع 4 بقلم فيروزة

فيروز بدموع وانا بكرهكم انتو الاتنين …وياريت يا سيف تطلقني زي مرات عمي ما قالت ..وكمان هتعمل ايه بواحده مشلوله زي …خلاص معدش انفع اكون خد”امه ..
سيف قرب منها ..فيروز انا بحبك ومستحيل ابعد عنك وبعدين ايه مشلوله دي ..انتي هتفضلي في نظري ست البنات اللي مفيش منها اتنين ….انتي مش مشلوله انتي مميزه طول عمرك ….ارجوكي سامحيني يا فيروز …وبعدين انا اللي هكون خد”امك … سامحيني علي كل اللي فات …
يوسف قرب منهم …فيروز انا مستعد اتجوزك بعد ما تطلقي من سيف …وانا اللي هعرف اسعدك …انا اللي هعوضك عن كل اللي شفتيه في حياتك …انا هكون السعاده ليكي …
ام يوسف….انا ماشيه قبل متحصلي حاجه من خيبت عيالي الاتنين  …
مشيت وفضلوا هم التالته في الاوضه….
سيف …فيروز انا اللي هقدر اسعدك ….وهعوضك عن كل اللي فات واللي حصل بسببي …انا من النهارده هكون واحد تاني علشانك …هتغير ارجوكي خليكي معايا ….
يوسف …والله هكون السعاده ليكي …
فيروز …يوسف انا طول عمري بعتبرك اخويه …وحتي لما أطلق من سيف مش هتجوز اخو ….وانت لسه العمر قدمك اتجوز اللي تحبك …وتكون اول حب في حياتها…وانت بنسبه ليه مش اكتر من ابن عمي واخو جوزي ….
يوسف بحزن ….طيب فكري يا روز …
فيروز ….مقدرش اتجوزك انت اخويه وهتفضل اخويه …كل اللي هقدر اعملوا ليك اني ادعيلك تلاقي بنت الحلال اللي تحبك ….
يوسف قام علشان يخرج من الاوضه بس قبل ميوصل لباب قال …سامحني يا سيف اني كدبت عليك …يوم فرحك من فيروز انا كنت بعمل كده من حبي فيها ….فيروز انت اول راجل في حياتها …واول واحد يلمسها….واسف ليكي يا فيروز اني كنت سبب عذابك السنين دي كلها …
فيروز …يعني ايه مش فاهمه انت سبب عذ”ابي ازاي …وسيف يسامحك علي ايه …
يوسف …سيف هيقولك علي كل حاجه …وارجوكي سامحيه…
خرج يوسف وفضل سيف مع فيروز ….
سيف حكي لفيروز كل اللي حصل يوم الفرح …وان سبب عذابه كل ده كلام يوسف …
فيروز بدموع…وانت صدقت اخوك …طيب كملت معايا ليه وانت عارف اني خدعتك …قبلت علي نفسك ليه تجوز واحده حقير”ه زي كنت بتروح لأخوك علشان يعمل معها كده  ….قبلت علي نفسك ازاي تعيش مع واحده خا”ينه زي قبلت علي نفسك ازاي …وطيب ولسه بتحبني ازاي وانت عارف اني واحده شما”ل ???? …
سيف بدموع…ابوس ايدك سامحيني….انا غلطان انا السبب كان لازم اسالك كان لازم اتكلم معكي …بس الغ”ض”ب عمه قلبي ….اسف …وانتي مش شما’ل انتي اشرف بنت في الدنيا …
فيروز بدموع ….اسف اللي هو ازاي …اسف ازاي علي تلات سنين اسف …علي ضرب وحبس …اسف علي علا”قه كلها ع”ن”ف …اسف علي انك كنت بتعملني علي اني خد”امه …اسف علي اني كنت بحبك رغم كل ده …اسف علي ايه ولا ايه …
سيف بدموع قام حضنها…وفيروز كنت بتحاول تبعدو عنها …بس هو كان اقوي منها ….
سيف بدموع …طيب اعملك ايه علشان تسامحيني امري وانا عملك اللي تامري بيه …
فيروز …طلقني …
سيف بدموع…بس انا عايزك وبحبك …ارجوكي سامحيني….
فيروز بدموع وكسره …مقدرش اسامحك … وطلبي الوحيد انك  …تطلقني …
سيف بدموع ….ارجوكي سامحيني….انا عرف اني غلطان …
فيروز …سيب الايام تصلح اللي تعبانا كتير …وارجوكي طلقني …
سيف …مقدرش والله بحبك …
فيروز …كان فين الحب ده لما كسر”تي …كان فيه الحب ده لما صدقت اخوك …وبجد انا مش هقدر اكمل معك …..
سيف بدموع …ارجوكي حاولي …
فيروز …مش هقدر ….طلقني …
سيف …طيب فكري ارجوكي خليكي مع قلبي اللي محبش غيرك …
فيروز …طلقني …
سيف …طيب انا عندي حل …ايه رايك تديني فرصه ولو فضلت زي مانا اطلقك ….
فيروز …اخدت الفرصه دي كتير …وخلاص معدش عندي غير انك تطلقني …
سيف بغضب ..وانا مش هطلقك …
فيروز بخوف …يبقي تسيني اروح الصعيد …وسيب كل حاجه بظروفها…
سيف …هتروح لمين هناك …
فيروز ….هروح لجدي ….
سيف …هروح معكي اهو جدي انا كمان …
فيروز …قولت لوحدي …
سيف …طيب ….هتقولي لاخواتك …
فيروز …لا بعد بابا وماما مليش حد غير جدي …كانوا فين اخوتي دول وانت بتبهدل فيه تلات سنين…
سيف …اللي يريحك …
فيروز خرجت من المستشفى وراحت علي الصعيد عند جدها …سيف حجز لها في طياره وسافرت….ولما وصلت الصعيد لقيت عربيه وصلتها لحد بيت جدها …
فيروز قبلت الوضع اللي هي فيه ده وحمدت ربنا علي فضلو..دايما خليك فاكر أن ربنا بيديك الحلو وبس … وشايل ليك دايما الحلو والحلو وبس …ونهايه الصبر جبر ❤️????.
السواق نزلها ووصلها لحد الباب وخبط …
فيروز …امشي انت …
الباب اتفتح ..واللي فتح الباب كان جد فيروز ….اول لما شاف فيروز قاعده علي الكرسي اتصدم …
جد فيروز بحزن..مالك يا بنت الغالي …ايه اللي عمل فيكي كده …
فيروز بدموع …هقولك علي كل حاجه لما ندخل علشان انا تعبت …وجات لسندي يخدلي حقي …
الجد …تعالي يا حبيبتي …
وزق الكرسي بفيروز لحد جوه …
احكي يا غاليه علي اللي حصل فيكي …
حكت فيروز كل حاجه …وكنت بتعيط جامد بعد ماخلصت كلامها …
جد فيروز …اهدي يا بنت الغالي وانا هعمل فيهم زي اللي تعمل فيكي بالضبط …
يا اسد …انت يا ولدي …اسد …
هنا نازل اسد فعلا من علي السلالم …
(اسد ابن عم فيروز وسيف ويوسف …
مهندس…
عندو ٢٦سنه …
طولوا ١٨٢…
عريض وعندو عضلات …ضخم من الاخر بس قمر يا بنات???????? ..
لونو قمحي …
شعرو اسود زي الفحم…
عيونو رصاصي…
من الاخر قمر???? )
اسد بص علي فيروز بحزن وقال …نعم يا جدي …
الجد …ايه يا ولدي مش هتقول لبنت عمك اخبارك ايه ولا مين اللي عمل فيكي كده …
اسد بحزن …حاضر يا جدي …مالك يا فيروز …
فيروز بدموع ….بخير …
الجد …عايزك يا اسد تنزل علي اسكندريه انت والرجاله تجيب عيال عمك متكتفين ومعهم امهم….واول لما توصل تعلقهم في الز”ر”يبه جمب البها”يم اللي زيهم …فهمت يا ولدي ….
اسد …فهمت يا جدي ….
وقال بصوت عالي يا عتمان لم الرجاله ويلا وريا…
وهنا انطلق اسد الصعيد علشان يجيب حق بنت عمو …و 
البارت انتها يارب يعجبكم ….
واللي جاي اقوي بكتير من اللي فات…..
هنا تبدأ حكايه فيروز مع 
توقعاتكم للي جاي واللي جاي اقوي بكتير من اللي فات…
وياريت تفاعل علشان انزل بارت بكره …ولو مفيش تفاعل هنزل يوم بعد يوم …
يتبع…
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى