Uncategorized

رواية أحببتها بعد زواجنا الفصل الرابع 4 بقلم فاطمة مصطفى

 رواية أحببتها بعد زواجنا الفصل الرابع 4 بقلم فاطمة مصطفى

رواية أحببتها بعد زواجنا الفصل الرابع 4 بقلم فاطمة مصطفى

رواية أحببتها بعد زواجنا الفصل الرابع 4 بقلم فاطمة مصطفى

تاني يوم صحينا اتوضينا و صلينا و جهزنا شنطتنا و بعدين روحنا المطار قعدنا حوالي نص ساعه و بعدين ركبنا الطياره و مشينا و انا بخاف جدا من الطيارات طول الطريق و انا ماسكه ايد مؤمن  و نمت على كتفه و محستش غير بصوت مؤمن و هو بيقول  خلاص وصلنا كنت مبسوطه جدا انه خلاص بقيت في تركيا و هشوف استانبول جنة الأرض كنت مبسوطه جدا  
مؤمن: صحي النوم يلا وصلنا 
حاضر  
نزلنا من الطياره و بعدين ركبنا عربيه اخدتنا لأحد  الفنادق الفخمه في استانبول و روحنا على الاوضه 
مؤمن: اااه و اخير وصلنا دا انا تعبت خاالص 
انا كويس ان نمت لان بخاف جدا من السفر و الطيارات 
مؤمن: انا هقوم اغير و هاجي انام 
دخل مؤمن غير في الحمام و انا فضلت في الاوضه 
طلع مؤمن نام على السرير و انا مش عارفه انام فين     
مؤمن: مش هتنامي 
و هنام فين 
مؤمن: تعالي نامي جنبي و خلاص 
هاجي بس بشرط 
مؤمن: قولي اي 
نحط المخده بينا 
مؤمن و زعل من كلمتها وقال: ماشي حطي 
حطيت المخده و نمت نوم اول مره انام كدا مصحتش غير تاني يوم الصبح و لقيت نفسي بين أحضان مؤمن بصيتله بستغراب انا اي اللي جابني هنا اي دا في اي قعدت اتأملته شويه و هو نايم كان زي الملائكه و بعدين فوقت من شرودي مؤؤؤؤؤؤمن 
مؤمن: اي في حد يصحي حد كدا ????
اه انا انت عملت اي بعد ما انا نمت 
مؤمن: نمت و الله على طول 
و اي اللي جابني لحضنك 
مؤمن: طيب ما تسألي نفسك????????
انا نمت و معملتش حاجه و انا نايمه 
مؤمن: و لا انا مليش دعوة 
ماشي انا غلطانه 
مؤمن: عامة انا نازل النهارده و هقضي اليوم كله برا في الشغل  و اياكي لما انزل تفتحي و تنزلي في حته 
حاضر مش هنزل انا معرفش حاجه هنا 
مؤمن: جدعه احبك و انتي مطيعه????????
هو انت بقيت قليل ادب ليه 
مؤمن: هو انا عملت حاجه 
و لا تقدر تعمل حاجه يا شبح 
مؤمن: في واحده متعلمه تقول شبح 
اه طالما قولت يبقا فيه
مؤمن لبس و  فطر و نزل راح  شغله 
و انا فضلت قاعده زهقانه و غفيت على نفسي و صحيت على رنت الموبيل و رديت من غير ما اشوف مين كنت مفكراه مؤمن 
الوو ايوه يا مؤمن 
مجهول: جوزك حبيبك  هيموت على أيدي  يا  حلوه 
انت مين و عايز اي 
مجهو: خلال نص ساعه لو مجتيش لحقتي جوزك هيكون ميت و قفل في وشي 
مكنتش عارفه اعمل اي في مدينه كبيره زي دي و مؤمن كان قايل ان منزلش مكنش قدامي حل لبست بسرعه و نزلت على  المكان اللي قالي عليه 
و بعد نص ساعه وصلت و مكنش في حد قعدت انده محدش رد قررت امش و لسه بلف لقيت واحد ورايا 
اعاا انت مين و عايز اي 
مجهول: انا اللي هجيب اجلك يا حلوه 
انا عملتلك اي 
مجهول: مش انتي جوزك السنيور هو السبب 
طيب و هو جوزي عمل اي 
مجهول: ميخصكيش 
اترعبت شويه و بعدين ضربته تحت الحزام و طلعت اجري 
فضلت اجري لحد ما نفسي كان هيتقطع قعدت شويه ارتاح و جيت اقوم لقيت نفس الشخص جاي من بعيد  رجعت اجري تاني و انا بجري و مش واخده بالي عربيه جايه سريعه راحت خبطاني دقايق و فقدت الوعي 
مجهول  : مين دي دي شكلها عامله  حادثه خد الفون و اتصل على آخر مكالمه و كانت مؤمن لان مسحت الرقم اللي اتصل قبل ما اطلع 
مؤمن: الو يا هبه في حاجه 
مجهول: حضرتك انا لقيتها عامله حادثه و مرميه في الشارع 
مؤمن: طيب قولي مكانك فين بالظبط 
مجهول: انا واخدها على المستشفى و قاله على اسم المستشفى 
بعد نص ساعه كنت في المستشفى في اوضة العمليات و مؤمن كان وصل المستشفى 
مؤمن للممرضه: في واحده  جت هنا كانت عامله حادثه 
الممرضه: اه و قالت له على رقم الغرفه طلع مؤمن الغرفه و كان الشخص اللي وداني المستشفى مشي 
مؤمن وصل و كان قاعد يعيط يمكن علشان اتعود على وجودي في حياته و صعب جدا تخسر حد ملى فراغ جواك 
بعد الساعه الدكتور طلع 
مؤمن: دكتور مراتي  عامله اي 
الدكتور: حالتها مستقره بس للاسف زوجة حضرتك هتقعد فتره مش هتقدر تمشي لان الخبطه اسرت على رجلها بس مع العلاج الطبيعي  هتبقى كويس 
مؤمن: شكرا  يا دكتور 
الدكتور: دا واجبي و ان شاء الله تبقى كويس 
و مشي الدكتور و مؤمن فضل قاعد 
يتبع..
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عشق أولاد القناوي للكاتبة شهد رفعت.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!