Uncategorized

رواية انتقام مايا الحلقة الرابعة 4 بقلم منى رضا

 رواية انتقام مايا الحلقة الرابعة 4 بقلم منى رضا 

رواية انتقام مايا الحلقة الرابعة 4 بقلم منى رضا 

رواية انتقام مايا الحلقة الرابعة 4 بقلم منى رضا 

مايا بعد مراحت البيت ضمت جروحها راحت المدرسه متاخر 

الاستاذ: انسه مايا لو يسمحتي اخرجي من الفصل حضررتك جايه متاخره ليه 

مايا: معلش يمستر اصل كان في حشره في الطريقه مخلتنيش اجي 

#الفصل كلو ضحك 

الاستاذ: ححس انها بتقلل منو اخرجي برا ومتحضريش تاني ال ونتي معاكي ولي امرك 

مايا: ان ولي امر ننفسي انفع ول لاء 

ثما ان حضرتك الاسبوع يالي فات جيت متاخر ومشرحتش حاجه ودخلت ومحدش كلمك ممكن اروح للمدير واحكيلو دلو قتي مش هتمشي من الفصل بس اانتا هتترفد كمان 

بص الاستاذ ليهها بعضب وقلها اتفضلي اقعدي ومتتكررش تاني 

مايا: ان اساسا مكنتش جايه عشان احضر اساسا ان كنت جايه عشان في امانه لزم اديها لصحبها 

راحت مايه جنب حمزه واداتو سلسله اظن دي بتاعتك بردك 

حمزه: بص علي رقبتو ملقاش السلسله اذاي وقعت مني 

“““““`٬““““““““““““

حمزه: اه افتكرت ساعت مكنت هسعدها لكن هيا مرتدتش 

شكرا جزيلا لحضرتك 

مايا: مرتدتش وهمت بلمغادره 

لاستاذ: حضرتك في الشارع تيجي وتمشي وقت متحبي 

مايا: يالي بيجي علي هوا مايا بتعملو لو علي حساب العالم 

ومشيت وسط تفاجئ الجميع خصتآ الاستاذ كان غضبان جدا 

““““““““““`

في مكان اخر 

محمد: يوسف هتيجي الحفله مع الاننسه الصغيره لزم تجبها معاك 

يوسف: هحاول انتا عارف انها اي حاجه تخصك او تخصني مبتقربلهاش 

محمد: حاول وسيب الباقي عليه 

يوسف:هشوف وهقولق 

“““““““““

 مايا راحت القفيه المعتاد عشان تريح اعصابها ومسكت الكتاب تقراأ فيه 

ليليان: خرجت من الفصل بدور علي مايا وهيا متعصبا جدا  

بتبص لقتها في الكفيه 

 مايااا  بصت مايا لقت ليليان بتبصلها بعضب 

ليليان:انتي ازاي تكلمي مع حمزه كده حمزه دا بتاعي ان فهمه دلوقتي فهمت ليه بتعملي كده عوزه يعجب بيكي صح قولي كده من الاول بلاش شغل الف بتاعك ده ان فهماكي 

مايا: لو سمحتي امشي من هنا الاني مش في مزاجي ولا ليه مزاج اتكلم مع اشكالك  وهمت بلمغادره 

ليليان:مسكت ايد مايا وقالت مش بسهوله دي يقطه لزم تتحسبي علي يالي عملتيه  وبعدين اشكالي دي انضف ميت مره من اشكالك روحي شوفي اصلك وتعالي دوري علي اشكالي 

مايا:سمعت الكلمه من هنا ومسكت رقبت ليليان ولوت ايدها الثانيه ورا ضهرها  ان قلتلق قبل كده منتش قدي ول قد عصبيتي انتي اتخطيتي حدودك معايه وممكن بكل سهوله اموتك دلوقت من غير ميرمش ليه اي جفن 

ليليان: عشان تستفز مايا اكتر اكيد انتي مجنونه اكيد هتلقي عيلتك اتخلت عنك ورمتك في الشوارع عشان كده مستعره تقولي اسمهم 

مايا:من شده غضبها قامت شده قبضتها علي ايد ليليان قامت  

مطرقعه انكسرت

“““““““““““““

#ولله تستاهلي لسانك طويل متتنيلي تسكتي ???? 

“““““““““““““`

ليليان:من صراخ الالم كاد صوتها ان ينفذ من الجدران 

احمد:مش ده صوت ليليان 

ححمزه:اه بتصرخ ليه 

نزلو لقو مايه خنقه ليليان ودرعها في ايد مايا 

حمزه:ابعدي يمجنونه هتقتليها ابعدي مايا ابعدي ايدك هتقتليها 

مايا:مكنتش دريانه بيالي بيحصل هيا فيي عالم تاني  كانت بتفتكر منظر امها وهما بيضربوها  وهيا بتقول هتقتلو امي يحيوانات ماماااااااا

حمزه: حس ان مفيش استجابه من مايا ولقيه في دموع في عينها مايااا هتموتييها سبيها 

يتبع..

لقراءة الحلقة الخامسة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية أدمنت عشق للكاتبة هدى عبدالصافي.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!